۸۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

راهكارهاي ساده و به درد بخور

اتاقي دنج ، شاد و ضدترس براي كودك شما

چيدمان اتاق بچه‌ها كمي سخت‌ است چون بايد در كنار زيبايي حواس‌تان به نكات ايمني و بهداشتي اتاق هم باشد تا در ساعات بازي، نگران بلاهاي احتمالي نباشيد و در كنار آن، كودك‌تان هم احساس خوشايندي نسبت به اتاقش داشته باشد

اتاقي دنج ، شاد و ضدترس براي كودك شما

راهكارهاي ساده و به درد بخور

اتاقي دنج ، شاد و ضدترس براي كودك شما

چيدمان اتاق بچه ‌ ها كمي سخت ‌ است چون بايد در كنار زيبايي حواس ‌ تان به نكات ايمني و بهداشتي اتاق هم باشد تا در ساعات بازي، نگران بلاهاي احتمالي نباشيد و در كنار آن، كودك ‌ تان هم احساس خوشايندي نسبت به اتاقش داشته باشد

نظم و نظافت

نظم، ترتيب و پاكيزگي نقش بسيار مهمي در سلامت روان كودكان دارد. در اتاق كودك نيز هميشه بايد لباس ‌ هاي او مرتب و اسباب ‌ بازي ‌ هايش جمع و فضاي مياني اتاق خالي باشد تا كودك بدون استرس و پريشاني بتواند در آن راه رفته، بازي كند و بخوابد. مي ‌ توانيد براي اسباب بازي ‌ ها سبدي تهيه كرده و آن را كنار اتاق بگذاريد تا خود كودك به راحتي اسباب بازي ‌ ها را از درون آن بيرون آورده يا سرجاي ‌ شان بگذارد.

ملايم و روشن

بهترين رنگ ‌ ها براي اتاق كودك، رنگ ‌ هاي روشن و ملايم هستند. آبي و سبز ترجيحا بيش از ساير رنگ ‌ ها توصيه مي ‌ شوند چون آرامش بخش بوده و به خواب بهتر كودك كمك مي ‌ كند. در عين حال مي ‌ توان از اشياي زردرنگ مانند آباژور در اتاق او استفاده كرد. رنگ زرد، فعاليت و فكر كردن را براي كودك ساده ‌ تر مي ‌ كند و خلاقيت را در او افزايش مي ‌ دهد.

انتخاب تخت مناسب

كودكان مرتبا در حال رشد بوده در نتيجه تخت آن ‌ ها ممكن است براي ‌ شان كوچك و تنگ شود. حين خريد تخت جديد به اين مسئله دقت كنيد و آن را برحسب سن كودك به ‌ گونه ‌ اي انتخاب كنيد تا حداقل براي ۵ سال آينده قابل استفاده باشد. نكته ‌ اي كه بسيار مهم است اين ‌ كه بايد تخت كودكان را به ‌ نحوي قرار داد كه سر به سمت شمال يا شرق باشد. در ضمن براي حفظ ايمني و پيشگيري از خطر سقوط يا برخورد پنجره با سر كودكان هرگز نبايد تخت آن ‌ ها را زير پنجره گذاشت. اگر چند كودك در يك اتاق مي ‌ خوابند، نيز موضوع فرق نمي ‌ كند. بهتر است تخت ‌ هاي آن ‌ ها به همين ترتيب چيده و در حد امكان هر گوشه به تخت يك كودك اختصاص داده شود. در ضمن، رويه تشك كودك بهتر است از پارچه ‌ هاي طبيعي به رنگ روشن و ملايم انتخاب شود.

محل كار كودك

بعضي بچه ‌ ها عادت دارند روي زمين لم و تكاليف مدرسه شان را انجام دهند. اين كار، فشار زيادي به عضلات و استخوان ‌ ها وارد مي ‌ كند و در طولاني مدت مي ‌ تواند سبب بروز مشكلات اسكلتي و عضلاني شود. به همين دليل توصيه مي ‌ شود كودكان هنگام درس خواندن و انجام تكاليف مدرسه از ميز و صندلي مناسب استفاده كنند. لازم است در اتاق كودكان قسمتي به ميز تحرير اختصاص داده شود. اين قسمت بايد فضايي جدا از فضاي خواب باشد. پس ترجيحا يك گوشه از اتاق را به تخت و سمت مقابل را به ميز تحرير اختصاص دهيد. هر يك از اين قسمت ‌ ها بايد نوري مخصوص به ‌ خود و به ميزان مناسب داشته باشند.

منطقه بازي

بازي كردن يكي از مهم ‌ ترين فعاليت ‌ هاي دوران كودكي است كه موجب رشد توانايي ‌ هاي فكري و جسمي كودكان شده و به گسترش روابط اجتماعي شان در آينده كمك مي ‌ كند. در كنار تخت خواب و ميز تحرير لازم است يك سمت اتاق را به محل بازي كودك اختصاص داد. در اين گوشه مي ‌ توانيد سبد اسباب بازي كودك را قرار دهيد تا حين بازي در همان سمت بنشيند و تمام اتاق را با اسباب بازي ‌ ها شلوغ نكند.

وسايل ممنوعه

اگرچه بايد يك سمت اتاق كودك را به محل اسباب ‌ بازي اختصاص داد اما هرگز در اتاق كودك، تلويزيون، رايانه يا پلي استيشن قرار ندهيد. بررسي ‌ ها نشان داده است وجود تلويزيون و رايانه در اتاق كودكان و نوجوانان موجب اختلال خواب در آن ‌ ها شده و رفتارهايي مانند عصبانيت، پرخاشگري، انزوا و همچنين رفتارهاي پرخطر را در آن ‌ ها افزايش مي ‌ دهد. از لحاظ ايمني نيز وجود سيم ‌ هاي برق، رايانه، ويدئو و تلويزيون در اتاق كودكان صحيح نيست.

نورپردازي ضدترس

بيشتر كودكان از خوابيدن در فضاهاي تاريك و كم نور مي ‌ ترسند. هميشه بايد سعي كنيد با فرارسيدن شب، نوري در اتاق كودك روشن بگذاريد تا او به راحتي و بدون ترس بتواند از اتاق خارج شده يا به آن وارد شود.

منبع : مجله زندگی ایده آل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج