۸۷۰۱۹۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دریچه‌های سد فریمان باز شد

فرماندار فریمان گفت: به‌دلیل اینکه ورودی آب رودخانه به سد بیشتر از مخزن بود، به‌ناچار دریچه‌های فوقانی سد را باز کردیم و دریچه رسوبگیر آن را نیز از صبح باز کردیم و تلاش کردیم تا حجم سد را در اندازه تعادل حفظ کنیم.

خبرگزاری فارس: عباسعلی صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص خسارت سیل در این شهرستان گفت: مجموع خسارت‌های دو نوبت سیلاب شهرستان فریمان حدود ۲۰ میلیارد تومان است که در بخش‌های راه و جاده، کشاورزی، اماکن تولیدی و مسکونی ایجاد شده است.

فرماندار فریمان با بیان اینکه نسبت به‌سیلی که در روز گذشته اتفاق افتاد، سیل امروز حجم بیشتری داشت، اظهار کرد: امروز در اثر بارش تگرگ و شدت بارش‌ها مسیر ۲۸ روستا مسدود شده بود که با کمک نیروهای راهداری تا کنون مسیر ۸ روستا بازگشایی شده است و نیروهای راهداری با کمک دهیاران و مردم در تلاش هستند تا مسیر ۲۰ روستای دیگر را نیز بازگشایی کنند.

وی با بیان اینکه این سیل تخلیه روستا را در پی نداشت، تصریح کرد: ما در این سیل خسارت جانی نداشتیم و مجموع خسارات در بخش مالی و اقتصادی رخ داد که برآورد خسارت هم تا به امروز حدود ۲۰ میلیارد تومان است.

صفایی در خصوص وضعیت سد فریمان، بیان کرد: به‌دلیل اینکه ورودی آب رودخانه به سد بیشتر از مخزن بود، به‌ناچار دریچه‌های فوقانی سد را باز کردیم و دریچه رسوبگیر آن را نیز از صبح باز کردیم و تلاش کردیم تا حجم سد را در اندازه تعادل حفظ کنیم.

فرماندار فریمان افزود: حجم آب در حال تعادل است و هماهنگی لازم با وزارت نیرو برای مدیریت سد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برآورد خسارات انجام شده است، گفت: به‌دلیل اینکه مسیر روستاها به‌صورت پراکنده انجام شده است، رسوب‌گذاری در سطح جاده‌ها، آب بردگی جاده‌ها و آب‌نما تا حدودی زمان‌بر است.

صفایی خاطرنشان کرد: تا یک ساعت گذشته توانستیم مسیرهای اصلی و روستاهای پرتردد را بازگشایی کنیم و عملیات بازگشایی دیگر مسیرها نیز در حال انجام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج