جاباما
۸۷۰۳۵۳
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

هوآوی در کره جنوبی لابراتوار ۵G راه انداخت

برخلاف تلاش دولت ترامپ و متحدانش برای جلوگیری از فعالیت‌های مخابراتی هوآوی، این شرکت چینی به تازگی یک لابراتور تخصصی ویژه با همکاری شرکت‌های کره‌ای در سئول راه اندازی کرده است.

خبرگزاری ایسنا: هوآوی که بدون شک یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G در جهان به شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد که به تازگی تصمیم گرفته است لابراتوار جدیدی در سئول، پایتخت کره جنوبی راه اندازی کند که قرار است با تلاش متخصصان و مهندسان چینی و کره‌ای به تحقیقات درباره شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G بپردازند.

هوآوی که در طول یک سال اخیر به شدت از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و سایر متحدانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و محدودیت‌های تجاری قرار گرفته بود، به نظر می‌رسد با انتشار فهرست جدید منتشر شده از سوی واشنگتن برای اعمال تحریم و محدودیت‌های جدید برای تجارت با این شرکت چینی کار بسیار دشوار تری را در پیش خواهد داشت.

از سویی دیگر، لغو لایسنس سیستم عامل اندروید از سوی شرکت آمریکایی گوگل و همچنین قطع همکاری سایر غول‌های تکنولوژی همچون اینتل، کوالکام، مایکروسافت و برودکام با آن همه و همه نشان از وضعیت سخت و غیرقابل پیش بینی هوآوی دارد.

بر اساس گزارش CNA، اما حالا به نظر می‌رسد با اینکه هوآوی در طول یک ماه اخیر با تحریم و شرایط بسیار سخت‌تری مواجه شده است، کوتاه نیامده و می‌خواهد همچنان به تحقیقات درباره شبکه ۵G و توسعه زیرساخت‌های مربوطه ادامه دهد و در سایر کشورهایی که هنوز تصمیم قاطعی برای قطع همکاری با آن نگرفته‌اند، ورود پیدا کرده و قراردادهای جدیدی منعقد کند.

روز گذشته بود که خبر دیگری مبنی بر تلاش هوآوی برای عقد قرارداد با اتحادیه آفریقا منتشر شد که نشان می‌دهد این شرکت چینی سعی دارد برای جبران بازارهای از دست رفته خود به دلایل نگرانی‌های امنیتی و همچنین تحریم‌های کاخ سفید، به بازارهای جدید دیگری ورود پیدا کند.

تقریباً دو هفته پیش بود که دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت و ایالات متحده را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هوآوی به عنوان بزرگ‌ترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به چشم می‌خورد.

مشکلات و کشمکش‌های دولت آمریکا با هواوی از جنجال‌برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود که به نظر می‌رسد به این زودی تمام نخواهد شد. هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، پیش از این نیز در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته بود و نگرانی‌های امنیتی خود را به سایر کشورهای هم پیمان آمریکا نظیر استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل کرده بود تا آنها نیز به همکاری با این شرکت چینی خاتمه بخشند تا بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلکی بر اقتصاد این کشور پهناور وارد کند و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، جلوی رشد سرسام‌آور و شکوفایی سریع اقتصادی غول‌های تکنولوژی چینی را بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • m

      هنوز به گرد پای ما نمیرسن....ماهم سیب زمینی رو کردیم کیلو هفت تومن...اونا.کجا و ما کجا هه

    • بدون نام

      ایران هم برای راه اندازی ۵جی باهوآووی همکاری کندوکشورباید درحال پیشرفت باشد

    • بدون نام

      هیچ کشوری به گرد پای دولت مردان ما نمی رسد.واقعا از این دولت تشکر می کنم که هیچ دغدغه ای برای مردم نذاشته وفقط مردم به فکر شکم هستن.یه روز مرغ یه روز تخم مرغ و روزهای دیگر به فکر چیزهای دیگر هستن مردم فکر معیشت هستن و دولتمردان ما فکر دزدی و غارت مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج