جاباما
۸۷۰۳۵۵
۴ نظر
۵۰۶۳
۴ نظر
۵۰۶۳
پ

عواملی که بر ظاهر جنین اثر می‌گذارند

این سوال در ذهن هر مادر بارداری که انتظار تولد فرزندش را می‌کشد وجود دارد: فرزندش چه شکلی خواهد بود؟ فاکتور‌هایی که در تعیین ظاهر کودک نقش دارند خیلی قبل‌تر از اینکه او قدم به این دنیا بگذارد، اثر خود را گذاشته‌اند، گاهی حتی پیش از بسته شدن نطفه!

برترین‌ها: این سوال در ذهن هر مادر بارداری که انتظار تولد فرزندش را می‌کشد وجود دارد: فرزندش چه شکلی خواهد بود؟ فاکتورهایی که در تعیین ظاهر کودک نقش دارند خیلی قبل‌تر از اینکه او قدم به این دنیا بگذارد، اثر خود را گذاشته‌اند، گاهی حتی پیش از بسته شدن نطفه‌! البته پدر و مادر بزرگ‌ترین نقش را در ظاهر جنین دارند اما عواملی غیر از DNA نیز هستند که بر ظاهر فرزند شما تاثیرگذارند.

اگر تجربه‌ی مادر شدن داشته باشید یا همین الان باردار باشید پس حتما می‌دانید که هر کاری که انجام می‌دهید چگونه بر رشد و تکامل جنین اثر می‌گذارد. همین موضوع در مورد ظاهر کودک نیز صدق می‌کند. اینکه نوزاد شما چه شکلی است نه تنها به همسری که انتخاب می‌کنید بلکه به محیطی که در آن زندگی می‌کنید، غذایی که می‌خورید و ... نیز بستگی دارد. اینها تنها چند عامل موثر در ظاهر کودک بودند. با ما همراه باشید تا از دیگر عوامل دخیل در شکل و قیافه‌ی فرشته‌ی کوچک‌تان برای شما بگوییم.

عواملی که بر ظاهر جنین اثر می‌گذارند

بازی DNA

همه می‌دانند که DNA نقش مهمی در تعیین ظاهر جنین دارد. هر چند ژن پدر و مادر هر دو در این امر دخیلند اما همه‌ی این ژن‌ها توسط کودک شما دریافت نمی‌شوند. اساسا کودک شما ترکیبی از DNA شما و همسرتان خواهد بود.

بارداری و الکل

هر چند بارها شنیده‌اید و مکررا گفته شده اما ارزش یادآوری را دارد: مصرف الکل توسط مادر باردار، تاثیرات بسیار چشمگیری بر جنین در حال رشد دارد. الکل می‌تواند مرگ جنین را به دنبال داشته باشد. در مورد ظاهر کودک نیز خوب است بدانید الکل می‌تواند سبب شود کودک شما ظاهری خاص پیدا کند، مثلا چشم‌هایی بسیار ریز و کوچک یا لب‌هایی بسیار باریک.

عواملی که بر ظاهر جنین اثر می‌گذارند

اسید فولیک

اسید فولیک اهمیت ویژه‌ای طی دوران جنینی دارد زیرا به تشکیل ستون فقرات جنین کمک می‌کند. در واقع کمبود این ماده‌ی مغذی می‌تواند موجب اسپاینا بیفیدا یا مهره شکاف دار شود. به همین علت است که اغلب پزشکان برای مادران باردار مکمل اسید فولیک تجویز می‌کنند. پس اسید فولیک هم در ظاهر کودک‌تان نقش دارد.

مدام سفر کردن

عواملی که بر ظاهر جنین اثر می‌گذارند

مدام سفر کردن طی بارداری می‌تواند بر ظاهر کودک اثر بگذارد. مکررا با هواپیما سفر کردن می‌تواند جنین در حال رشد را در معرض تشعشعات خورشید قرار بدهد که برای او مضر است و می‌تواند بر ظاهرش نیز تاثیر بگذارد. بنابراین اگر مجبورید در دوران بارداری‌تان مکررا سفر کنید از پزشک خود در این زمینه راهنمایی بخواهید.

ژن‌های مربوط به رنگ پوست

اگر شما و همسرتان رنگ پوست متفاوتی داشته باشید فرزندتان به احتمال زیاد با رنگ متفاوتی متولد خواهد شد. حتما متوجه شده‌اید که به طور کلی والدین با رنگ پوست روشن بچه‌هایی با رنگ پوست روشن دارند و والدین با پوست تیره، بچه‌هایی با پوست تیره. مطمئنا این تصادفی نیست اما تنها یک ژن هم دخیل نیست، بلکه ترکیبی از ژن‌های گوناگون هستند که بر رنگ پوست نوزاد کوچک شما اثر می‌گذارند.

وضعیت فیتنس‌تان

عواملی که بر ظاهر جنین اثر می‌گذارند

هم عادات سالم و هم عادات ناسالم بر جنین اثر می‌گذارند. بنابراین عادات غذایی و فیزیکی شما تفاوت‌هایی در ظاهر جنین‌تان ایجاد می‌کنند. مثلا اگر شما به عنوان مادر باردار، چاق باشید کودک‌تان هم ممکن است چاق شود. اما خوشبختانه می‌توانید با انجام ورزش‌هایی تحت نظر مربی و پزشک در دوران بارداری، تاثیرات وزن خود بر جنین‌تان را کاهش بدهید.

کافئین

اگر مادر بارداری هستید که عاشق قهوه‌اید، سعی کنید دست کم در این دوران، کافئین مصرف نکنید چون بر سایز جنین هنگام تولد اثر می‌گذارد. ممکن است نوزاد، کوچک‌تر و لاغرتر از حد نرمال به دنیا بیاید. بنابراین جدی‌تر به این موضوع فکر کنید.

ویتامین D خورشید

هر چند ضد آفتاب می‌زنیم و از پوست‌مان در برابر تابش خورشید محافظت می‌کنیم اما همه‌ی ما می‌دانیم که نور خورشید و ویتامین D که با کمک آن در بدن ما ساخته می‌شود تا چه اندازه مهم است. به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نگرفتن می‌تواند سبب شود جنین با وزن کم متولد شود. پس سعی کنید طبق توصیه‌ی پزشک‌تان از نور خورشید استفاده کنید. فراموش نکنید که کمی نور خورشید به هیچکس ضرر نمی‌زند.

منبع: momjunction

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بچه سالم باشه خوشگلیش بعدا درست میشه

    • بدون نام

      این الکل چقدر مضره مثل سیگار هرجا برای سلامتی توصیه میشه اول دوری از سیگار الکل تاکید میشه پرودگار خوردن الکل رو مثل قمار عمل شیطانی نامیده

    • صبا

      اما افسوس که الان نوشیدن الکل نجس رو نشانه تمدن میدونن و با افتخار از خوردنش و خوبیش تعریف میکنن در حالیکه فقط ترویج بی بند وباری و فساد هستش. شرابخواران در قیامت چهره ای کریه و زشت دارن و با زبون آویزون محشور میشن.

    • بدون نام

      متاسفم برات با این طرز فکرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج