۸۷۰۵۹۰
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

ژاپن از امضای توافقنامه صلح با روسیه صرف‌نظر کرد

یک رسانه ژاپنی مدعی شده که توکیو از تصمیم خود برای حصول «توافقنامه صلح» با روسیه منصرف شده است.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه ژاپنی به نقل از مقام‌های دولت ژاپن مدعی شده که دولت این کشور تصمیم دارد تا از طرح خود برای امضای پیمان صلح با روسیه در پایان ماه ژوئن (تیر) و در زمان برگزاری نشست «جی-۲۰» در «اوزاکا» صرف‌نظر کند.

به نوشته وبگاه «یوکرین وایر» به نقل از روزنامه «آساهی شیمبون» این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که روسیه و ژاپن نتوانسته‌اند بر اختلافات خود در زمینه برخی مشکلات دیرینه و نگرانی‌های امنیتی غلبه کنند.

ژاپن از امضای توافقنامه صلح با روسیه صرف‌نظر کرد

پیش از این، ژاپن قصد داشت در جریان برگزاری نشست جی-20 در کشورش و دیدار «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه توافقنامه‌ای را بدین منظور با روسیه امضاء کند.

بر اساس این گزارش، چندین دور مذاکرات سال جاری بین وزرای خارجه دو کشور نشان داده که روسیه از استقرار سامانه دفاع موشکی «ایجیس» ساخت آمریکا در ژاپن نگران است.

ژاپن نیز از روسیه خواسته تا فعالیت نظامی خود در جزایر مورد مناقشه «کوریل» را کاهش دهد.

جزایر کوریل در استان «ساخالین» در روسیه واقع است و اختلاف بر سر مالکیت آن به مناقشه‌ای طولانی مدت بین ژاپن و روسیه مبدل شده ‌است.

ژاپن همزمان با افزایش تنش‌ها در شبه ‌جزیره کره نیز اعلام کرده بود که تصمیم دارد قابلیت‌های نظامی خود را با استفاده از تجهیزات نظامی آمریکا افزایش دهد. بر همین اساس قرار بود تا دو سامانه ایجیس جدید از آمریکا خریداری کند. ژاپن بارها دلیل تقویت نظامی خود را تهدید از جانب «کره شمالی» عنوان کرده است.

روسیه نیز در مقابل نگران این مسئله است که ژاپن به آمریکا اجازه دهد به بهانه مقابله با تهدید کره شمالی، از پایگاه‌های نظامی‌اش استفاده کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز چندی قبل پس از دیدار با «تارو کونو» همتای ژاپنی خود گفته بود که مسکو مایل به فعالیت در مسیر صلح و پذیرفتن حق مسلم حاکمیت روسیه بر تمام جزایر کوریل بر اساس بیانیه‌ سال 1956 است.

به نوشته آساهی شیمبون، در نشست آتی جی -20، ژاپن و روسیه بر فعالیت‌های مشترک اقتصادی در جزایر کوریل تمرکز خواهند کرد. توکیو امیدوار به تداوم مذاکرات صلح با روسیه در طولانی‌مدت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک زمانی شجاعت مردم ژاپن زبانزد بود ولی از زمانی که آمریکایی‌ها با بمب اتمی دو شهر ژاپن را از بین برد گویا شجاعت آنها را هم ویران کرد چرا که آنها نتنها احترام شهیدان خود را نگه نداشتند بلکه از آن ببعد عوض تنفر و انتقام حالا غلام حلقه بگوش آنها شده اند .

    • رضا

      ژاپن خودش حرف زور و قبول نمی کنه
      از ما انتظار داره

    • محمد

      شما چرا صلح نمیکنید دیگه؟
      چه مرگتونه؟

    • ضد امریکا

      امیدوارم اون جزایر به ژاپن برسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج