۸۷۰۹۸۹
۴۴ نظر
۵۰۰۵
۴۴ نظر
۵۰۰۵
پ

مدیر داماش: صد هیچ هم می‌شد، بازی نمی‌کردیم

مدیرعامل داماش می‌گوید اگر شورای تأمین امنیت نسبت به حفظ جایگاه هواداران تیم داماش جدی‌ترعمل می‌کرد این اتفاقات نمی افتاد.

ورزش سه: دیدار دو تیم داماش و پرسپولیس در دیدار نهایی جام حذفی فوتبال ایران، شب گذشته حوادث و اتفاقات عجیبی را در برداشت که باعث شد تا این دیدار تا ساعت ۲ بامداد به طول بینجامد. در خصوص این اتفاقات و مسائلی که در پشت‌صحنه این دیدار رخ داد با مهدی الطافی مدیرعامل تیم فوتبال داماش گفتگویی را انجام دادیم تا از کم و کیف این جریانات بیشتر باخبر شویم.

مهدی الطافی با اشاره اینکه حدود دو شب است که حتی دو ساعت هم نخوابیده است اظهار داشت: «جریان از ابتدا ازاین‌قرار بود که مسئول این تیم با هواپیما به سمت اهواز رفتند. اما هواداران داماش را از شب قبل از بازی با هماهنگی‌هایی که به عمل آوردیم در قالب ۵ دستگاه اتوبوس به سمت اهواز روانه کردیم. این در حالی است که اگر بحث ارتحال و عید فطر در پیش نبود ما می‌توانستیم حتی تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس را برای این بازی در نظر بگیریم.

به‌هرحال وقتی‌که روز مسابقه درب ورودی ورزشگاه را از ساعت ۱۲ ظهر باز می‌کنند ((البته قرار بود از ساعت ۵ به بعد باز شود)) آن تعداد از تماشاگرانی که خود را به اهواز رسانده بودند به ورزشگاه می‌روند و در جایگاه مور نظر تماشاگران داماش مستقر می‌شوند. اما به‌محض نشستن این تعداد از هواداران ما به‌وسیله تعدادی از طرفداران پرسپولیس تهدید و درنهایت مجبور به ترک ورزشگاه می‌شوند و استادیوم را ترک می‌کنند.»

وی در ادامه افزود: «این را در نظر داشته باشید که در کل جمعیت ما به ۳۰۰ نفر می‌رسید. وقتی‌که وارد ورزشگاه شدیم تیم در حال گرم کردن خودش بود ما هم به همراه تیم به داخل زمین رفتیم و ازآنجا به سکوها نگاهی انداختیم تا وضعیت استقرار تماشاگران داماشی را ببینیم که هر چه چشم انداختیم به خداوندی خدا حتی یک نفر را هم نیافتیم.

دقایقی بعد متوجه شدیم تماشاگران ما پشت فنس ایستاده‌اند و بنابراین به نزد هواداران می‌رویم. آن‌ها می‌گویند که به ما اجازه ورود نمی‌دهند. از پیر و جوان و بچه، با اصرار و گریه از ما خواستند ترتیب حضور آن‌ها را در استادیوم بدهیم چراکه این تعداد اندک به عشق داماش این فاصله را طی کرده بودند. وقتی این صحنه‌ها را دیدیم تصمیم گرفتیم تا وقتی‌که شرایط استقرار تماشاگران مطلوب نشود حاضر به حضور در زمین نباشیم.»

الطافی همچنین در ادامه با اعلام اینکه سعی می‌کردند تا با ارعاب بازی را برگزار کند تأکید کرد: «با توجه به اینکه در قرعه‌کشی روز قبل از این دیدار داماش به‌عنوان میزبان انتخاب‌شده بود، ولی چون تعداد هوادارانمان به حدی نبود که بتوانیم نصف ورزشگاه را پرکنیم از مسئولین برگزاری دیدار درخواست کردیم تنها ۱۰ درصد ورزشگاه را به ما اختصاص بدهند کافی است که جالب است وقتی این حاشیه‌های دیشب به وجود آمد به همه گفتیم اگر تنها ۱ درصد از کل این استادیوم یا همان ۴۰۰ نفر را به ما اختصاص می‌دادید برای ما کفایت می‌کرد اما مسئولان از این ۱ درصد هم کوتاهی کردند.»

مدیر داماش: صد هیچ هم می‌شد، بازی نمی‌کردیم
وی در ادامه می‌گوید: «از مسئولین امر سؤال کردیم که چرا چنین مشکلی پیش آمد؟ در جواب به ما گفتند ما برای شما جا را در نظر گرفتیم اما هواداران تیم حریف آمدند و محل استقرار شمارا به‌زور گرفتند. ما هم جواب دادیم شما وقتی نمی‌توانید ۴۰۰ سکو را برای ما حفظ کنید چطور می‌توانید حافظ جان و امنیت هوادارانمان باشید. اگر ما برفرض محال یک‌بر صفر جلو می‌افتادیم و گل می‌زدیم، داماشی‌ها را به چه شکل وی خواستیم کنترل کنیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم که بازی نکنیم.»

الطافی در ادامه افزود: در طول تاریخ این فقط گلادیاتورها بودند که تماشاچی نداشتند. در همه ادوار تیم دو طرف دارد و هر دو تیم به نسبت کم‌وزیاد طرفداران خودشان رادارند. به ما گفتند در صورت عدم حضور در بازی نتیجه بازی را ۳-۰ اعلام می‌کنیم که ما هم گفتیم اگر ۱۰۰ -۰ صفر هم اعلام کنید برای ما فرقی نمی‌کند. حتی به ما این انگ را هم زدند که شما اصلاً قصد بازی ندارید که در جواب این آقایان گفتیم مگر ما دیوانه‌ایم که بخواهیم این‌همه مسافت را طی کنیم و هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان متقبل شویم که بخواهیم درنهایت بازی نکنیم و این چه‌حرف‌هایی است که به ما نسبت می‌دهید.»

وی در ادامه با دفاع از آقای فتاحی رئیس برگزاری مسابقات فوتبال گفت: «اینکه از شب گذشته آقای فتاحی را زیر سؤال می‌برند تا حدی نامنصفانه است زیرا فتاحی تمام تلاش خود را انجام داد اما به‌واقع مشکل از عدم کار آیی شورای تأمین استان بود که جای خالی را برای هواداران گروه داماش خالی نگذاشتند. نیروی انتظامی به کمک سید جلال و بیرانوند هم ۱۰ ها بار از مردم درخواست کردند که جا را خالی کنند.

بعداً به ما پیشنهاد دادند که پشت شیشه تماشاگران را مستقر کنیم که گفتیم اگر قرار بود تماشاگران از پشت شیشه بخواهند بازی را دنبال کنند که می‌رفتند در منزلشان بازی را تماشا می‌کردند. آن‌ها عاشقان تیمشان هستند و برای تشویق داماش رنج سفر را تحمل کردند.

خلاصه این کشمکش‌ها به طول انجامید و ده‌ها بار تهدید و ارعاب انجام شد ولی ما جوابمان مشخص بود و به همه اعلام کردیم که هر تصمیمی که علیه ما اتخاذ کنید می‌پذیریم اما به بازیکنانمان اجازه نخواهیم داد وارد بازی شوند. همه‌کسانی که در آنجا حضور داشتند حق را به ما می‌دادند و هیچ‌کسی منکر این موضوع نشد.

یکی دیگر از دلایلی که اجازه نمی دادهواداران پرسپولیس جایی را خالی کنند یک راهکار از پیش تعیین‌شده بود اظهار داشت: «هیچ‌کسی بازی را لغو نکرد اگر هم‌چنین مسئله‌ای باشد آن‌ها در بین خودشان انجام دادند و من گناه کسی رو نمی‌توانم. مثل‌اینکه به مردم گفتند بازی لغو شد تا مردم از ورزشگاه جا را خالی کنند، اما عرض کردم نمی‌خواهم گناه کسی را ندیده بشورم.»

مدیرعامل داماش همچنین در ادامه افزود: «به‌محض اینکه ورزشگاه را خالی کردند و ما هم تماشاگران خود را در جایگاه مستقر کردیم و گفتیم که حالا بازی می‌کنیم. اما به خدا تا آخر بازی هرچه بطری آب و سنگ و حتی نمکدون سمت ما پرت کردند.

من خیلی برایم جالب است که درست است که دوست داشتن تیم پایتخت بسیار خوب است و ماهم برای پرسپولیس نایب‌قهرمان آسیا و قهرمان سه دوره لیگ برتر ارزش زیادی قائل می‌شویم اما واقعاً حیف نیست خوزستان باوجوداینکه چهار تیم را در لیگ برتر دارد به این شکل از یک تیم غیر خوزستانی چنین با تعصب طرفداری بکند که حاضر نباشد که یک جالی خالی برای هوادار تیم دیگری قائل شود. ما بازهم خدا را شاکرم باوجوداینکه ورزشکاران سه بار خودشان را گرم و سرد کردند هیچ مشکلی برای هیچ‌کسی به وجود نیامد.»

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا پیش از برگزاری در این بازی به شما ورزشگاه الغدیر را پیشنهاد داده بدند گفت: «نه به‌هیچ‌وجه چنین پیشنهادی نبود. ما تنها فقط گفتیم که بازی در مشهد برگزار نشود و با توجه به اینکه پرسپولیس در هر جای ایران طرفدار داردم حتی حاضر به بازی در ورزشگاه آزادی نیز بودیم.»

در ادامه می‌خواهم از همه‌کسانی که زحمات فراوانی را متحمل شدند از آقای مبینی، استاندار، شورای تأمین، نیروی انتظامی تشکر و قدردانی بکنم و از همین‌جا اعلام کنم ما هیچ‌گونه گله و شکایتی از هیچ احد وناسی نداریم. »

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیسه سوز

      بروبمیر

    • علی

      به درک که بازی نمیکردید بارسلونا نیستید که کلاس میذارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه که شما لیورپول هستید لنگی ها

      • بدون نام

        بله برای شمازیادمهم نبود,,ولی برای ماخیلی ارزشمندبود, حرکت مدیرعامل داماش خیلی ستونی بوز,

      • منصف

        همون موقع که ۲۰۰ تا تماشاگر داماش بیرون بودند بیش از ۱۰۰۰۰ تماشاگر پرسپولیسی هم بیرون بودند که از راه دور اومده بودند و بواسطه مدیریت ضعیف بلاتکلیف در محوطه پخش شده بودند ، ولی هیچ کسی از این ۱۰۰۰۰ هزار نفر هیچی نگفت و اونها مظلومانه با این که بلیط داشتند ، هیچ اعتراضی هم نکردند ، واقعا لجن پراکنی علیه پرسپولیس تا کی ؟؟؟؟ در زمبن فوتبال حریف پرسپولیس نیستند در فضای مجازی و مصاحبه هاشون وراجی می کنند

      • لنگ هم لنگهای قدیم!

        اوهوی منصف بی انصاف! چرت و پرت نگو اینقدر!
        خود مسئولین میگن فقط 20 هزارتا بلیط فروختن،
        اونوقت 30 هزار طرفدار لنگ استادیوم را پر کردن، حالا اون ده هزارتای بلیط بدست لنگی دیگه که میگی بیرون استادوم بودن از کجا بلیط تهیه کردن؟؟؟ عایا منظورت اینه که 40 هزارتا بلیط فروخته شده ؟؟؟

    • عباس گدای چرتپولیسی حکومتی لنگی

      مرگ بر چرتپولیس و توله های هوادار چرتپولیس

      پاسخ ها

      • ایرانی

        بی ادب، بی تربیت همین پرسپولیس که سه دوره قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی شد،!!!!

    • ایرانی

      احسنت.درودبه شرفت که انسانی والاوباشخصیتی.ایشالاتیم داماش بخاطراین مدیرلایق وباادب ومتشخص هرچه زودتربه دسته یک ولیگ برترصعودکنه. من یک پرسپولیسی خیلی متعصبم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسن برشما ,مخلص هرچی ادم.بامنطق,

    • بدون نام

      بازم معرفت خودت

      احسنت

    • بدون نام

      اگه مدیرای ما مثل تو جربزه داشتند، عدالت خیلی بهتر از این جاری میشد ! آفرین به تو

    • پرسپولیسو عشقه

      اخه مرتیکه ساعت ۱۲ کی در باز کردن وقتی که ساعت ۳ بلیط فروختن چرا دروغ میگی اخه بهونه دیگه ندارید تیم دسته دویی اره ۳ میلیون تماشاگر داره مشخص بود از ۲۰۰ نفر ۱۹۹ نفر استقلالی بودن برو توبه کن پات لبه گوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی ادب نباش

      • بدون نام

        توکه.راستومیگی ؟

    • بدون نام

      در این که هواداران پرسپولیس وحشین شکی نیست اگه غیر این بود نمکدون پرت نمیکردند جالب اینجا بود که با خودشون هم دیشب درگیر شدند چنتا زخمی شدند خخخخخخ

    • بدون نام

      لنگ جرات داشت میومد تبریز باید فینال تو تبریز برگزار میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه دیونه شدن بیان توباغ وحش بازی کنن .

      • محمد حسین محمودی

        آره می تونین شما فریب کش هستید هزار نفر میریزید سر یک نفر ادعای مردانگی هم می کنید همه چیز را با مشت و لگد تمام می کنید چرا هیچ غیر ترکی طرفدار تراکتور سازی نیست ولی پرسپولیس همه جای ایران طرفدار داره پس بسوزید که خوب دارید می سوزید حالا حالا ها پرسپولیس قهرمان است

      • بدون نام

        آخه اینا میدونن تنها استانهای که ترک نشین هستن در کل ایران تقریبا 10 استان،به جز چندصدنفر بیشتر طرفدار ندارن،اینا خیلی ذلیل هستن ولی خودشان را زدن به نفهمی،التماس فکر لنگیایه عزیز

      • بدون نام

        تو تبریز خودتون هم نتونستین مارو ببرین

    • ناشناس!

      به هر حال شما که می باختید و هیچ شانسی نداشتید کاش اون ۲۰۰تا ۳۰۰ نفر زودتر می آمدند می نشستند و انقدر مردم اذیت نمی شدند بازی هم کیفیت بهتری پیدا می کرد و ۱ بر صفر تمام نمی شد و پر گل تر می شد! بازم سوء مدیریت در کشور!! در ضمن آقای فلان پرسپولیس همه جای کشور از جمله جم زیاد طرفدار داره و به خوزستانیها که ۴ تیم دارند مربوط نیست!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماکه.قوی ترهستید,چرااجازه نمی دادید,که تماشاگران داماش بیان ورزسگاه ,؟؟,

      • بدون نام

        زیادی مطمین هستی که داماش می باخت؟

      • بدون نام

        احسنت

    • HoSsEiN

      اینو بیارید مدیر عامل پرسپولیس کنیدش...

    • ارتش سرخ آسیا

      دیگه تموم شد ما هم قهرمان شدیم کمتر علیه باشگاه ما مصاحبه بکنین خونه به خونه هم به عنوان یه لیگ یکی پارسال فینالیست شد ولی این طوری کسی کلی بازی در نیاورد تو باشگاه هشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کولی بازی رو اونایی در آوردن که تمام ورزشگاه رو پر کردن
        نزاشتن هوادارای تیم حریفم جایی داشته باشن

    • بدون نام

      پرسپولیس با شما حال کرد
      نخواست زیاد حالتونو بگیره عزیزم

    • بدون نام

      شما تو این چتد ماه یک بازی داشتین
      پرسپولیس تواین چند ماه ، هفته ای دو بازی داشت . خلاصه حال بهتون داد .
      باهاتون تمرینی بازی میکرد .

    • بدون نام

      خوشحال باشین که پرسپولیس نخواست گل بیشتری بهتون بزنه .
      بازی باشما سرگرمی بود .

    • لنگی

      واقعا مرد توی با این همه فشار که بهتون آوردن رازی نشدین. کاوه آهنگر ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راضی

      • بدون نام

        من خودم اونجا بودم .مسئولین داماش ازعمد هوادارانشون وارد ورزشگاه نکردن که بازی رو بهم بزنن .درضمن درهای ورزشگاه ساعت 3/30بازشد

    • بدون نام

      درودبه شرغت اقای مدیرعامل,,مردانه تیم تومردانه بازی کردوچیزی ازپرسپولیس کم نداشت ,,شماهمیشه دریاد ما میمانی,

    • علللللی ش

      تو تبریز هم میومدیم چه غلطی میکردین ؟
      مگه نیومدیم ...

    • علللللی ش

      اینا همه نقشه بود برا اینکه نفس پرسپولیس رو بگیرن ..

    • بدون نام

      آقای الطافی
      بر فرض اینکه ۱۰ درصد جایگاه مال شما، اما چطور میشه ۲۵هزار تماشاگر از سراسر ایران به موقع در ورزشگاه حاضر شوندو۲۰۰ تماشاگر شما نمیتوانند خود را به موقع به ورزشگاه برسانند در صورتی که هیچگونه ارعابی نیز از طرف هواداران پرسپولیس در کار نبوده است .
      یادتان باشد که مردم ایران بویژه فدراسیون هیچ وقت این حرکت زشت شما را که فوتبال ایران را در جهان زیر سئوال بردیداز یاد نخواهد برد

      پاسخ ها

      • لنگ هم لنگهای قدیم!

        این لنگیهای کثیف با اون طرفدارای وحشیشون بودن که حیثیت فوتبال ایرانو زیر سؤال بردن.
        اینکه طرفدارای وحشی لنگ میان به زور جای قانونی طرفدارای تیم حریف را اشغال میکنن و بهیچ عنوان حاضر به ترک محل اشغالی نیستن ، شما بهش چی میگین؟!!!!!

    • بدون نام

      آقای داماش این همه مردم با زبان روزه ساعتها از ظهر تا پاسی از شب معطل کردید که چه شود در رشت عزیز شویی!؟

    • بدون نام

      قهرمان واقعی جام حزفی شماهستین, که قاطعانه درمقابل زورگویی فدراسیون ووزارت و#تیم حکومتی ایستادین, افرین برشما که نشان دادین وسابط کردین که بایددرمقابل ظلم ایصتاد.

    • س

      کاش جسارت داشتی و به زجه هات عمل میکردی تو عرضه ابن کارها نداری

    • بدون نام

      مدیریت داماش انصافا بهترین و درسترین کار رو کردن آخه چطور میشه که هیچ صندلی رو به هواداران این تیم اختصاص نمیدن اصلا فرض بر اینکه فقط پنجاه تا باشن! انصاف و عدالت در این بازی هرگز اجرا نشد و این هم ننگی دیگر بر پیشانی وزارت ورزش شد

    • بدون نام

      عاقبت هواداری از تیمهای سایر استانها همینه! درود به حرکت حق طلبانه مدیریت داماش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج