۸۷۱۹۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

انصاریان: داربی این بار مساوی نمی‌شود

علی انصاریان می‌گوید بازیکنان پرسپولیس و استقلال برای زیبا شدن داربی باید ترس از باخت را کنار بگذارند.

ایسنا: بازیکن سابق پرسپولیس درباره داربی ۷۸ و این که می‌توان پس از سه بازی بالاخره شاهد گلی در این دیدار باشیم، اظهار کرد: فکر می‌کنم بعد از سه بازی که با نتیجه‌ صفر - صفر به پایان رسیده دیگر شاهد رقم خوردن این نتیجه‌ نباشیم. مهم‌ترین دلیل هم شرایط دو تیم در جدول است. تساوی در این بازی فقط به سود حریفان پرسپولیس و استقلال است.

او ادامه داد: شرایط داربی زمانی که ما بازی می‌کردیم به گونه‌ای بود که همیشه به دنبال این بودیم در وهله اول نبازیم. اگر نبردیم هم نبردیم. الان هم این گونه است و روحیه ترس از باخت دو تیم بر انگیزه پیروزی آنها غلبه می‌کند. با این حال اگر برای برد به زمین بیایند این بازی خیلی قشنگ‌تر می‌شود. یادم می‌آید که یک بار ما پیش داربی را سه بر صفر به پاس باختیم، اما داربی را از استقلال بردیم.

انصاریان درباره این که چرا حساسیت‌های کاذب در یکی، دو سال اخیر در این بازی سایه انداخته است، گفت: من خودم در یکی، دو بازی اولم در داربی گیج می‌زدم و فقط استادیوم را نگاه می‌کردم . در کل ۹۰ دقیقه‌ به دنبال این بودم که اشتباه نکنم. فضا واقعا سخت است، اما بازیکنان باید بازیکن این بازی باشند. از نظر من اگر کسی اسیر جو ورزشگاه نشود می‌تواند خیلی راحت بازی کند.

او درباره این که برخی پیشکسوتان دو باشگاه معتقدند زمانی می‌توانیم یک داربی واقعی را شاهد باشیم که بازیکنان سرخابی در تیم خودشان رشد پیدا کرده باشند و برای پیراهن‌شان تعصب داشته باشند گفت: قطعا همین طور است. بالاخره ممکن است برای یک بازیکن که در این بازی به میدان می‌رود، داربی خیلی مهم نباشد، اما برای هواداران به اندازه یک قهرمانی می‌ارزد و نتیجه‌ آن سال‌ها در ذهن‌شان می‌ماند.

انصاریان گفت: یک نکته هم درباره داور بازی بگویم. از زمانی که داور ایرانی گذاشته اند آنها بد قضاوت نکرده‌اند و الان هم فشارهایی علیه داوری وجود دارد، اما من قبول ندارم که هر اتفاقی می‌افتد گردن داور بیاندازیم.

مدافع سابق پرسپولیس و استقلال در ادامه گفت: پرسپولیس خیلی بیشتر از حریفش به پیروزی در این بازی نیاز دارد. نکته مثبت برای این تیم انگیزه زیاد بازیکنان جوانش است که باید مقابل با تجربه‌های استقلال بازی کند. من ۲۰ دقیقه‌ اول بازی را می‌بینم اگر زیبا نباشد دیگر ادامه آن را نخواهم دید. در داربی قبل تیم‌ها از عقب زمین خودشان برای یکدیگر توپ می‌فرستادند و بازی بین دروازه‌بان‌ها جریان داشت مثل تنیس. بدترین چیز در این بازی ترس از باخت است که امیدوارم بازیکنان هر دو تیم آن را کنار بگذارند.

انصاریان درباره این که می‌گویند قلعه‌نویی برای حفظ رکوردش در داربی بازی را می‌بندد گفت: من این موضوع را قبول ندارم. قلعه‌نویی مربی باهوشی است که تا الان چند قهرمانی در لیگ به دست آورده است. او از ابتدای بازی نمی‌آید تیمش را دفاعی کند، چرا که بعد از چند دقیقه‌ پرسپولیس بر بازی مسلط خواهد شد.

او در پایان گفت: اولین گلی که به استقلال زدم و اولین دیداری که در داربی انجام دادم جزو خاطرات من از این بازی است. واقعا هنوز هم این بازی هیجان زیادی برایم دارد. بیش از ۱۰ بار در داربی بازی کردم اما هر بازی شرایط خاص خودش را داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج