جاباما
۸۷۱۹۷۷
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش اصولگرایانه به استعفای ناگهانی بطحائی

دو روزنامه اصولگرای صبح نو و فرهیختگان در یادداشتی به ماجرای استعفای بطحائی، از سمت وزارت آموزش و پرورش پرداخته‌اند.

دو روزنامه اصولگرای صبح نو و فرهیختگان در یادداشتی به ماجرای استعفای بطحائی، از سمت وزارت آموزش و پرورش پرداخته‌اند.

واکنش اصولگرایانه به استعفای ناگهانی بطحائی

روزنامه صبح نو در یادداشتی با عنوان «پیاده‌سازی از قطار دولت» نوشت: گمانی‌زنی‌های فراوانی درباره علت استعفای بطحایی مطرح شده است. برخی‌ها علت آن را گریز از فشار کاری در دو سال آخر دولت روحانی می‌دانند؛ فشاری که می‌تواند اعتبار وزرای دولت را کاهش دهد؛ اما بدیهی است که باوجود آنچه دولت اعلام کرده است(شرکت در انتخابات مجلس)؛ کسی پست وزارت را برای شرکت در انتخاباتی که نتیجه آن مشخص نیست، رها نمی‌کند. در واقع حتی اگر بطحایی در انتخابات مجلس اسفندماه نیز شرکت کند، نمی‌توان آن را دلیل اصلی استعفای وی قلمداد کرد.

بطحایی در حالی استعفای خود را به دولت تسلیم کرد که حتی قبل از تأیید آن؛ حلقه نزدیک به روحانی به‌دنبال جانشین برای آن بودند. به‌نظر می‌رسد بطحایی که با حمایت و تاکید حزب عدالت و توسعه به صندلی وزارت تکیه زده، حالا با بروز اختلافاتی در این بین مجبور به استعفا شده است.

عدالت و توسعه حزبی است که نوبخت، دبیرکل و محمود واعظی، چهره اثرگذار آن هستند و خود را در روی کار آمدن روحانی عامل تاثیرگذار می‌دانند. ظاهراً زیربار نرفتن وزیر آموزش‌و‌پرورش برای استفاده ابزاری و پیشبرد اهداف سیاسی از این وزارتخانه برای انتخابات‌های پیش رو و تغییر و تحولات مدیران میانی در استان‌ها به خصوص سیستان‌و‌بلوچستان، بطحایی را مجبور به استعفا کرده است.

روزنامه فرهیختگان هم در گزارشی با عنوان «نمایندگی مجلس بهانه است؟» به استعفای بطحائی اشاره کرد و نوشت: موضوع استعفای ناگهانی وزیر آموزش و پرورش یکی از مسائل قابل‌تامل در این روزهاست زیرا گمانه‌زنی‌های متفاوتی در این‌باره مطرح شده است.

برخی مسئولان آموزش و پرورش عدم‌تامین بار مالی دولت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان و پرداخت معوقات فرهنگیان را به‌عنوان یکی از دلایل اصلی استعفای وزیر عنوان کرده‌اند. برخی دیگر معتقدند فشارهای یکی از مسئولان سابق دولت مبنی‌بر به کارگیری فردی در نقش بازرس ویژه وزارت آموزش و پرورش علت این ماجرا بوده و با توجه به مخالفت بطحایی در پذیرش این موضوع، او را مجبور به استعفا از وزارت کرده‌اند. عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز دلیل استعفای بطحایی را عدم‌همراهی دولت برای حل مشکلات فرهنگیان می‌‌دانند و تصور می‌کنند آقای وزیر برای پیگیری بیشتر وضعیت نظام آموزشی کشور تمایل به حضور در انتخابات مجلس دارد.

برخی دیگر از نزدیکان بطحایی نیز معتقدند او فردی نیست که به بهانه حضور در انتخابات مجلس یا واهمه از عدم‌پرداخت مطالبات فرهنگیان این وزارتخانه را رها کند، برهمین اساس به نظر می‌رسد علل و عوامل دیگری پشت‌پرده این استعفای ناگهانی آن هم در ایام تعطیلات وجود دارد.

باتوجه به اینکه کارنامه دو ساله آقای وزیر چندان هم پر و پیمان نیست، فتح یکی از کرسی‌های سبزرنگ بهارستان نیز کاری دشوار و بعید به نظر می‌رسد، زیرا بطحایی به جز چند اقدام مثبت در وزارت آموزش و پرورش عملکرد قابل‌دفاع و عرضه‌ای برای حضور در مجلس شورای اسلامی ندارد و شانس ورود او به مجلس بسیار اندک و ناچیز است.

هرچند کناره‌گیری بطحایی به بهانه حضور در مجلس برای عده‌ای قابل‌پذیرش است اما هنوز مشخص نیست چه کسی یا جریانی از نبود این وزیر آرام و با متانت سود می‌برد و در این ایام خواب چه کسانی از حضور او پریشان و آشفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همتون اشتباه میکنید جلب پرستوبهترین گزینه برای فرارازکرسی وزارت دولت روحانیست لکن برای پرتاب آنان وزرا اعزام پرستوامریست که دولت راهمراهی میکند

    • معلم

      بره به درک

    • بدون نام

      تاخودروحانی روی کارهست اوضاع خراب وخرابترهم میشه اگرروحانی برود وضع بهترمیشودچون روحانی اصلا مدیریت نداردورشته کاررانمیداندکه اکثراعضای کابینه اش رفته اند

    • بدون نام

      باید علت اصلی استعفای او مشخص شود تا عوامل پشت پرده رو شود ، کسی وزارت را برای کاندیدای نمایندگی مجلس که سطح آن پایینتر است و معلوم نیست رأی بیاورد رها نمی کند!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!!؟!!؟!!؟!!؟!!؟!!؟!!!؟!!!!؟!!!!؟!!!!!

    • بدون نام

      فعلا که اسب نوبخت کورس مسابقه رابرده

    • بدون نام

      دولت بی تدبیر و ناامید دنبال فرافکنی و فشار به وزرای مسقل هستن

    • بدون نام

      این جزای کاری بود که درحق فانی شد میگن چوب خداصدانداره اینجاست. ولی جناب بطحایی شمابسیاربسیار بیسار وبی نهایت زیبابودی واین یک سرمایه بدست نیاوردنی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج