جاباما
۸۷۲۰۴۵
۶ نظر
۵۷۹۵
۶ نظر
۵۷۹۵
پ

پارافیموزیس چیست و چگونه درمان می‌شود؟

پارافیموزیس عارضه‌ای است که پیش‌پوست یا پوست ناحیه‌ی ختنه‌گاه، آناتومی غیرعادی پیدا کرده، در سر آلت گیر می‌کند و نمی‌تواند به جای اول خود برگردد، در نتیجه موجب افت جریان خون می‌شود.

برترین‌ها: پارافیموزیس عارضه‌ای است که پیش پوست یا پوست ناحیه‌ی ختنه گاه آناتومی غیرعادی پیدا کرده، در سر آلت گیر می‌کند و نمی‌تواند به جای اول خود برگردد، در نتیجه موجب افت جریان خون می‌شود. این عارضه نیاز به اقدام اورژانسی دارد، زیرا خون جاری در آلت تناسلی نمی‌تواند دوباره به جریان خون برگردد.

پارافیموزیس چیست و چگونه درمان می‌شود؟

تمایز قائل شدن میان پارافیموزیس و فیموزیس اهمیت دارد. فیموزیس به پوست اضافی گفته می‌شود که جلوی به عقب رانده شدن کامل پوست را می‌گیرد و اغلب علت آن چسبندگی ما بین پوست ناحیه ختنه گاه و کلاهک آلت تناسلی است. فیموزیس بیشتر در نوزادان دیده می‌شود، اما معمولا به طور طبیعی به مرور زمان رفع خواهد شد.

چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟

پارافیموزیس زمانی روی می‌دهد که پیش پوست موجب کاهش جریان خون در آلت تناسلی می‌شود. چند عامل می‌توانند علت این عارضه باشند:

  • رشد ناکافی (مانند آنچه در مورد نوزادان روی می‌دهد)
  • بازکشش اجباری پوست که یک اسکار فیبروز تشکیل می‌دهد
  • تنگ بودن پیش پوست
  • ختنه‌ی ناقص
  • ضربه به آلت تناسلی
  • و یا عفونت ناشی از بهداشت ناکافی، پیرسینگ و ...

علائم پارافیموزیس

واضح است که عدم توانایی در برگرداندن پیش پوست به عقب، اصلی‌ترین علامت است و هر زمان که بیمار سعی می‌کند این کار را انجام بدهد دچار درد و تورم می‌شود. اگر این عارضه به مدت چند ساعت ادامه پیدا کند، خون تجمع کرده و پوست در اثر انسداد جریان خون کبود می‌شود. این مشکل از آنجایی که بسیار آشکار است پزشکان اغلب فورا آن را درمان می‌کنند و به ندرت پیش می‌آید بیمار در اثر فساد گسترده‌ی نسوج به اورژانس مراجعه کند، زیرا این عارضه بینهایت دردناک است و بیمار تا این اندازه نمی‌تواند صبر و تحمل داشته باشد.

تشخیص پارفیموزیس نیز کار ساده‌ای است، زیرا معاینه‌ی آلت تناسلی کافیست و نیاز به هیچ تست و آزمایش دیگری ندارد، بنابراین درمان فورا شروع می‌شود.

پارافیموزیس چیست و چگونه درمان می‌شود؟

درمان پارافیموزیس

درمان بستگی به شدت عارضه دارد. اگر زود اقدام شود، جا اندازی دستی بافت ملتهب پیش پوست کافی خواهد بود. پزشکان برای تسهیل این پروسه، داروی مسکن به بیمار می‌دهند. همچنین ممکن است از یخ برای کمپرس ناحیه‌ی ملتهب استفاده شود. اگر تورم برطرف نشد، پزشک متخصص می‌تواند با سوزن نازکی، خون را خارج کند یا با ایجاد فشار یکنواخت، به تخلیه‌ی خون کمک کند.

ضمنا پزشک ممکن است برش ریزی در پیش پوست ایجاد کند تا پوست آزاد شود و راحت‌تر به جای اصلی خود برگردد. اما اگر عارضه شدیدتر باشد، ممکن است بیمار به عمل جراحی نیاز پیدا کند. ختنه، یک جراحی تکنیکی است که طی آن، پیش پوست برداشته می‌شود.

با برداشتن پیش پوستی که روی آلت تناسلی را پوشانده است، امکان عود پازافیموزیس وجود نخواهد داشت، اما پزشک باید مطمئن شود پیش پوست کاملا برداشته شده تا از شکف گرفتن اسکار بعد از عمل جراحی پیشگیری شود.

همچنین اگر فرد بیمار دچار عفونت شده باشد پزشک فورا آنتی بیوتیک تزریق می‌کند. در بدترین حالت، اگر عفونت گسترش پیدا کند، نیاز به تخلیه‌ی چرک و عفونت خواهد بود و سپس از آنتی بیوتیک موضعی استفاده می‌شود.

اگر دچار هر گونه ناراحتی در آلت تناسلی خود هستید توصیه می‌کنیم به اورژانس مراجعه کنید تا هر چه زودتر بررسی‌های لازم انجام شود. زمان، در این عارضه بسیار باارزش است.

منبع: steptohealth

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان این مقاله به چه درد مردم خورد ؟؟؟

      اگه کسی مشکلی داشته باشه خیلی قبل از اینکه سنش به خوندن این سایت برسه میره دکتر یا میبرنش دکتر
      انگار اهداف دیگه ای پشت انتشار این مقالاته

      پاسخ ها

      • یه آدم

        مثلا چه اهدافی نابغه؟؟
        بخوون انشالله مطالبش به کارت میاد با اون مغز معیوبت

      • larten

        اینو ولش کن کلا دنبتل فتنه و فتنه گریه

    • بدون نام

      بنده چند سال پیش آلتم شکست و متاسفانه از دست رفت خیلی مشکلات زیادی برام بوجود اومد تا اینکه رفتم یه کیبورد جدید خریدم

      پاسخ ها

      • larten

        دهنت سرویس

    • بدون نام

      ضمن تشکر از مطلب خوب خانم بانکی عزیز، سانسورچی عکسشو هم کار میکردی خب. ممیزی این چیزا نیست که شماها میکنید. ممیزی چیزیه که بتونه در جایی رو ببنده نه این چیزا که جنبه آموزشی داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج