۸۷۶۷۶۹
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

معابر کوله‌بری دوباره فعال شود

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای دور زدن تحریم های یکجانبه غرب لازم است تا معابر کوله بری دوباره فعال شود.

ایرنا: نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای دور زدن تحریم های یکجانبه غرب لازم است تا معابر کوله بری دوباره فعال شود.

رسول خضری عصر روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی پیرانشهر با حضور نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی و وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بسته شدن معابر مرزی قبل از فعال شدن کارت‌های پیله وری زیان زیادی به بازاریان و کسبه این شهرستان وارد کرد و با بازگشایی دوباره این معابر، بازار این منطقه رونق می گیرد.

معابر کوله‌بری دوباره فعال شود

وی اضافه کرد: لازم بود قبل از اینکه زیرساخت های مورد نیاز پیله وری در این شهرستان آماده شود، معابر مرزی همچنان باز می‌ماند تا این مشکلات برای مردم پیش نیاید.

وی افزود: برخی از بخشنامه‌هایی که هنوز به صورت رسمی به گمرک پیرانشهر اعلام نشده در این گمرک اجرایی می شود که این موضوع فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار پیرانشهر گفت: امسال ۹ میلیارد ریال و ۷۵۰ میلیون ریال از محل فروش سوخت به هفت هزار و ۲۸۰ خانوار در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز پرداخت شده است.

علی ترابی افزود: پنج هزار و ۲۲۴ کارت الکترونیکی مرزی در این شهرستان صادر شده و ۱۸ هزار نفر از جمعیت پیرانشهر که تعداد زیادی از آنان فعال نشده است، این کارت‌ها را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: سه هزار و ۵۰۰ کارت پیله وری در این شهرستان صادر شده و امسال با استفاده از این کارت‌ها پنج هزار و ۸۸ تُن به ارزش ۲۳ میلیون دلار کالا وارد کشور شده است.

وی گفت: با افزایش تعرفه‌های کشور عراق روند صادرات کالا از مرز رسمی تمرچین کاهش پیدا کرده است و مبادله کالاهای فاسد شدنی در این گمرک مشکل دارد.

در ادامه این نشست فعالان اقتصادی و نماینده پیله وران شهرستان پیرانشهر مشکلات و موانع پیش روی خود را بیان کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به آذربایجان غربی از مرزهای کیله سردشت و تمرچین پیرانشهر بازدید و در نشست های مشترکی با فعالان اقتصادی مشکلات این مرزها را بررسی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بجای کوله بری به مردم مهارت و پیشه بیاموزید .که رشد و پیشرفت دارد .اما کوله بری آینده ای ندارد فقط تنی رنجور می ماندوبیماری دائمی

    • بدون نام

      وای به روزی که بگندد نمک!

    • بدون نام

      کولبری=قاچاق

    • بدون نام

      کولبرمساوی با قاچاقچی....

    • بدون نام

      اقایان مدیران بزرگوار اقای برای کم کردن تورم برای خوشحالی سفره مردم وپایین امدن قیمت کالاها و همچنین برای اینکه رشد بیکاری ازبین برود ودورزدن تحریم ها دست کوله بران را آزاد بگدارید شاید این داستان هسته ای 50سال دیگر زمان ببرد خواهش میکنبم روی این موضوع مطالعه بهتر کنید که امنیت وارامش زمانی بدست میاید اقا مردم ندادند بخورند که سرقت وقتل زیاد شد ه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج