جاباما
۸۷۷۰۶۶
۵۴ نظر
۵۴۶۱
۵۴ نظر
۵۴۶۱
پ

وقتی نمی‌دانیم کجای زندگی یک نفر ایستاده‌ایم...

فرقی نمی‌کند چقدر کسی را دوست دارید، قبل از اینکه وارد رابطه‌ای رسمی با او شوید باید بدانید کجای زندگی او ایستاده‌اید.

برترین‌ها: فرقی نمی‌کند چقدر کسی را دوست دارید، قبل از اینکه وارد رابطه‌ای رسمی با او شوید باید بدانید کجای زندگی او ایستاده‌اید.

نمی‌دانید بمانید یا ترک کنید؟

بستگی دارد، اگر تازه با مردی آشنا شده‌اید که احساس می‌کنید واقعا او را دوست دارید، پس هنوز زمان لازم است تا همدیگر را بشناسید و این موقعیتی است که بهتر است بمانید و صبر کنید. اما اگر مدتهاست مردی را می‌شناسید و دوستش دارید، اما مطمئن نیستید چه جایگاهی در زندگی او دارید، کار سختی است که بدانید چه باید بکنید.

وقتی نمی‌دانیم کجای زندگی یک نفر ایستاده‌ایم...

وقتی مردی نمی‌گذارد بفهمید چه جایی در زندگی‌اش دارید یا در زندگی شما کم پیداست، کاملا طبیعی است که احساس آشفتگی و ناتوانی کنید. اگر با چنین مردی روبرو هستید، قدر و ارزش زیادی برایش قائل نباشید و رویش هیچ حسابی باز نکنید. او با رفتارهایش به شما می‌گوید که الویت او نیستید، پس دیگر لازم نیست از او بپرسید چه نقشی در زندگی‌اش دارید و رابطه‌تان به کجا قرار است ختم شود.

بودن در یک رابطه‌ی کج دار و مریز باعث نمی‌شود او بفهمد چقدر شما را می‌خواهد و دوست دارد در زندگی‌اش باشید، و ضمنا اولتیماتوم دادن به او نیز ممکن است شما را در یک موقعیت اجباری قرار دهد که برایش آماده نباشید. پس به جای این شل کن سفت کن‌ها یا اولتیماتوم دادن و ناامید کردن خودتان، توصیه‌هایی را که به شما ارائه می‌دهیم مدنظر داشته باشید.

چه باید بکنید؟

بسته به موقعیتی که ناچارا در آن قرار گرفته‌اید، نیاز به یک واکنش مناسب دارید:

موقعیت اول: او به شما نمی‌گوید یا نشان نمی‌دهد چه جایی در زندگی‌اش دارید

وقتی مردی به شما نمی‌گوید یا نشان نمی‌دهد کجای زندگی‌اش ایستاده‌اید، راه انتخاب را برای خودش باز می‌گذارد، زیرا هنوز شما را انتخاب نکرده است. او ممکن است شما را فقط برای رابطه جنسی بخواهد و نه بیشتر. اگر با او رابطه جنسی داشته‌اید، پس به احتمال زیاد بعد از اینکه ارتباط فیزیکی‌تان عادی شده، دیگر هیجانی برایش ندارید.

راه حل

خیلی از خانم‌ها به این امید در چنین موقعیتی می‌مانند که رابطه جنسی، ذهن و تصمیم مرد را تغییر دهد. اما در این پروسه، آن‌ها انرژی خود را صرف می‌کنند و به احساس پوچی و بی‌ارزش بودن می‌رسند و همین باعث می‌شود گرایش مرد به باز نگه داشتن انتخابش بیشتر شود. مردی اینچنینی ارزش وقت گذاشتن شما را ندارد و بهتر است با او قطع ارتباط کنید تا بتوانید با کسی آشنا شوید که لایق شماست و به شما نشان می‌دهد کجای زندگی‌اش هستید.

موقعیت دوم: او می‌گوید شما را می‌خواهد، اما رفتارش جور دیگری است

وقتی نمی‌دانیم کجای زندگی یک نفر ایستاده‌ایم...

وقتی مردی به شما می‌گوید شما را برای زندگی می‌خواهد، اما رفتارش گاهی اوقات چیز دیگری نشان می‌دهد، پس باید بفهمید که او هنوز نمی‌تواند کاملا تصمیم بگیرد رابطه‌تان را به مرحله‌ی بعدی ببرد یا نه و اراده‌اش در این قصد، قوی نیست. ممکن است او دوست‌تان داشته باشد، اما به آزادی‌اش بیشتر بها بدهد؛ و اگر هنوز از رابطه‌ی قبلی‌اش به طور کامل روحش را بازیابی نکرده باشد، پس همچنان مسائلی دارد که باید با آن‌ها درگیر باشد و حل و فصل‌شان کند تا بتواند برای رابطه‌ای جدید آماده شود.

راه حل

چندان امید نداشته باشید که به رابطه شما به طور جدی نگاه کند. اگر سعی کنید در حل مشکلاتش به او کمک کنید، به احتمال زیاد خودتان ناامید و افسرده خواهید شد. او هنوز باید مسیر پُرچالش خودش را طی کند تا چیز‌هایی یاد بگیرد، پس به حال خود رهایش کنید. اگر او مسائلش را حل کند و بفهمد که شما را می‌خواهد و برایش مناسب هستید، خودش به سمت شما برخواهد گشت.

موقعیت سوم: او می‌گوید شما را نمی‌خواهد، اما رفتارش جور دیگری است

وقتی مردی می‌گوید شما را نمی‌خواهد، اما رفتارش چیز دیگری نشان می‌دهد یعنی می‌خواهد از مزایای مجرد بودن و بودن در یک رابطه، همزمان بهره ببرد! و اینگونه برایش راحت‌تر و بی‌دردسرتر است.

راه حل

وقتی از شما می‌خواهد مثل یک همسر و شریک زندگی با او باشید نپذیرید. چون این کار باعث می‌شود هدفش تقویت شود. اگر واقعا او را دوست دارید، مثل یک رابطه جدی با او برخورد نکنید و تنها یک دوست معمولی برایش باشید. سپس ببینید چگونه واکنش نشان می‌دهد. واکنش او، قصد واقعی‌اش را آشکار خواهد کرد.

موقعیت چهارم: او می‌گوید و نشان می‌دهد که شما را می‌خواهد

وقتی نمی‌دانیم کجای زندگی یک نفر ایستاده‌ایم...

وقتی مردی به شما می‌گوید که شما را برای زندگی می‌خواهد و رفتارش هم چنین نشان می‌دهد، باورش کنید. اگر باور او برای‌تان سخت است، احتمالا به این دلیل است که فکر نمی‌کنید لایق او باشید (مثلا تصور می‌کنید او آنقدر خوب است که سزاوارش نیستید).

راه حل:

با خودتان روراست باشید و مشخص کنید چرا و به چه علت‌هایی فکر می‌کنید آنقدر ارزش ندارید که در کنار چنین مردی باشید و سعی کنید با ارزش قائل شدن برای خودتان و باور خوبی‌های‌تان، نگاه‌تان را نسبت به خودتان بهتر کنید. صرفا این جمله که «من به اندازه‌ی او خوب نیستم» کافی نیست، با دقت و کنجکاوی و آگاهی قضاوت خودتان را بررسی کنید.

هر بار که این فکر سراغ‌تان آمد، با همان دقت و موشکافی بررسی‌اش کنید. هر چه بیشتر تفکرتان را بررسی کنید و به آن اهمیت بدهید، خواهید دید که این فکر کم کم دست از سرتان برمی‌دارد. این شیوه را برای تمام افکاری که مانع خودباوری‌تان می‌شوند به کار ببرید.

موقعیت پنجم: او می‌گوید و نشان می‌دهد که شما را نمی‌خواهد

اگر مردی می‌گوید و نشان می‌دهد که جایی در زندگی‌اش ندارید، باورش کنید. اگر باورش نکنید، یعنی او را بهتر از چیزی که واقعا هست می‌بینید و گویی همیشه منتظرید واکنش مثبتی از سوی او دریافت کنید.

راه حل

به خودتان احترام بگذارید، این مرد را ترک کنید و اعتماد بنفس‌تان را حفظ کنید. به جای اینکه سعی کنید نظرش را تغییر دهید، به انتخاب او نیز احترام بگذارید. شما نمی‌توانید کسی را متقاعد کنید که برایش مناسبید. اگر مردی مناسب شما باشد، هم خودش و هم شما این را احساس خواهید کرد.

هنوز تردید دارید؟

اگر هنوز نمی‌دانید چه باید بکنید و مردی در زندگی شماست که رک و راست به شما نمی‌گوید چه جایگاهی در زندگی‌اش دارید، شم درون‌تان می‌داند. ببینید وقتی با او هستید چه احساسی نسبت به خودتان دارید و در فواصل دیدارهای‌تان و وقتی او را نمی‌بینید این احساس چگونه است.

او را ترک کنید اگر:

  • وقتی با او هستید یا به او فکر می‌کنید احساس خوبی ندارید
  • به این دلیل با او هستید که می‌ترسید مبادا نتوانید با مرد دیگری آشنا شوید

وقتی نمی‌دانیم کجای زندگی یک نفر ایستاده‌ایم...

تصمیم تان را بیشتر بر مبنای رفتارهایش بگیرید تا حرف‌هایش. اگر او شما را بخواهد، چیز‌هایی می‌گوید و رفتار‌هایی دارد که به شما ثابت می‌شود چقدر برایش اهمیت دارید، و نیازی نیست حدس بزنید یا در بهت و گمراهی بمانید، چون با تمام وجودتان این خواستن را احساس می‌کنید. مردی که شما را می‌خواهد، پنهان‌تان نمی‌کند، به شما الویت می‌دهد و به چشم یک احتمال به شما نگاه نمی‌کند.

خودتان را مقصر ندانید

اگر در موقعیتی هستید که می‌فهمید مرد مقابل‌تان با اطمینان انتخاب‌تان نکرده و معلوم نمی‌کند کجای زندگی او هستید، خودتان را سرزنش نکنید و به خودتان نگیرید. چرا؟ چون هر چیزی که یک مرد می‌گوید یا هر رفتاری که دارد به میزان کامل بودن و خودشناسی خودش برمی‌گردد؛ اینکه کجای زندگی خودش ایستاده و از زندگی‌اش چه می‌خواهد، هدفش چیست، چه انتظاری از خودش دارد و .... واقعا این مسئله به خودش مربوط است نه به شما. شما فقط کسی هستید که در این مرحله از زندگی‌اش با او برخورد کرده‌اید.

وقتی نمی‌دانیم کجای زندگی یک نفر ایستاده‌ایم...

اگر جزو افرادی هستید که بار‌ها ناامیدی و دل شکستگی و پس زده شدن را تجربه کرده‌اید، مدتی از رابطه‌ها فاصله بگیرید و بیشتر روی خودتان کنکاش و تمرین کنید و اجازه دهید به جایی برسید که مردی شما را تحسین کند، به شما احترام بگذارد و شما را بخواهد. یاد بگیرید که چرا باید بگذارید مردی با تمام وجودش شما را بطلبد.

منبع: themindsjournal

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نتیجه گیری :فقط مشکل آقایون هستند و شما باید برای حل این مشکل باید دنبال راه حل باشید. نشد باید ترکشون کنید چون آنها نمی فهمند.
      آقایون باید حداقل 20تا کتاب بخونن تا شاید 40درصد شناخت در مورد زنها پیدا کنند.
      خدا در خلقت زنها مونده

      پاسخ ها

      • امیر

        مشکل فقط از اقایونه
        شما تو همین مقاله نگاه کن وقتی هرزگی و بی بند و باری بعضی از زنها را تلاش او برای بدست اوردن توجه یک مرد تبعیر میکنند باید هم همه مرد ها را مشتی ادم بیمار و خیانتکار معرفی کنند تا خود را تبرئه کنند
        به من که به عنوان یه مرد خیلی برخورد

      • بدون نام

        صددرصد نمیشه گفت مشکل از آقاهستش
        خانوما هم نقش دارن من خودم همین الان در گیرشم

      • بدون نام

        من یه دخترم همیشه مشکل مرد ها نیستند بعضی وقت ها ما زن ها هم مقصریم ولی بهترین کار اینه که وارد رابطه نشیم و خودمون رو بدبخت نکنیم و بزاریم طرف مقابل هم عشق و حالش رو بکنه

    • بدون نام

      حالا ما که توی هیچ رابطه ای نبودیم چکار کنیم؟

      پاسخ ها

      • بی نام

        هیچ کاری نکن به تنهایی ادامه بده بهتره برات.

      • عسل

        خوش به حالت، یا خیلی خوش شانسی یا خیلی عاقلی

      • بدون نام

        خودتو وارد این مسخره بازیا نکن هیچ وقت

      • بدون نام

        آفرین به تو همین روند رو ادامه بده

    • بدون نام

      دیگه ازدوست دارم حرفی نزن ی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه عشقی نیست میون تو و من

    • بدون نام

      از اون توصیه های به دردبخور بود

    • بدون نام

      توی عنوان نگفتید کجای زندگی یک مرد هستید!
      یکم روی تولید محتواتون کار کنید یا متن مشکل داره یا عنوان

    • بدون نام

      طبق معمول این خانمها هستن که باید کنترل امور رو دستشون بگیرن و اوضاع رو درست کنن
      خانمها پرچم بالاااااا

    • بدون نام

      هروقت با

    • محمد

      هروقت با هر دختری دوست شدم هزاربار تاکید کردم قصد ازدواج ندارم و هدفم فقط و فقط دوستیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صداقتت توی حلقت

      • بدون نام

        آره کار خوبی می کنی فقط هروقتم دلت خواست مثل ... نرو از رابطه بیرون

      • بدون نام

        کاری به تو ندارم ولی خاک تو سر اون دختری که با تو دوست بشه

      • بدون نام

        اون دخترا رو دوس دارم ببینم

    • بدون نام

      اصلا به نظر من آدم یا نباید وارد رابطه بشه یا اگرم با پسری دوست شد از همون اول باید تو مغزش فروکنه که هییییچ وقت عاشق طرفش نشه
      هیچ چیزی تو ذهنش نسازه و همیشه آماده ی ترک رابطه باشه.
      چون خدایی 85% پسرا این رابطها براشون بازیه و ما هیچ جایی زندگیشون نداریم
      اینو باید تو مغزمون فرو کنیم،یا بشینیمو خودمونو گول بزنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا ....بعضی از مردها اینجوری هستند وقتی که حال بدی دارن یا نیاز دارند به دوست یک همراه تو را میخواهند وقتی حالش خوب شد ، براش مهم نیست تو این مدت چه کسی بود با تمام وجودش دوست ش داشته خواسته کنارت باشه و با همه شرایط سختی که داشته باز هم مانده و با نامردی تمام بدون گفتن میره اخرش هم میگه من که گفتم وابسته نشو

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      یه موقع هم دونفر واقعا از ته دل عاشق همدیگه اند اما خانواده ها اصلا در سطح همدیگه نیستند

      خواهر من و یه پسری بینهایت همدیگه رو دوست داشتن ،خواهرم عمدا ازش فاصله گرفت و کم کم ول اش کرد ،گفت یه بار اتفاقی خانواده ش اومدن محل کارمون ،گفت خیلی سطح شون از ما بالاتر بود ، کمی هم مغرور بودن ،ما یه خانواده سنتی با پدر مادر صدرصد سنتی ، که هیچوقت ندیدیم پیش هم بخوابند ،بعد گفت بابا مامان اون با اینکه سن شون بالا بود چه اتاقی داشتند با چه لباسهایی ،گفت من اصلا روم نمی شد عکس خانوادگی نشون بدم .


      اما هنوز حسرت می خوره ،

      پاسخ ها

      • یک زن

        چقدر عاقل بوده خواهرتون،آفرین،زندگی که از تب و تاب بیفته مرد میشه عین خونوادش،اونوقت با یکی دوتا بچه فقط عمر تلف میکنی و دیگه هیچ لذتی ،هیچ دلخوشی،هیچ عشقی در زندگی نیست.

    • رضا

      کاشکی نویسنده ی محترم این مقاله به جای اینکه نقش قربانی رو به زنه بده یکم منصفانه تر می نوشت
      چون در خیلی از مواقع دختران نارو میزنن و پسرا قربانی میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نویسنده خارجیه. ب دل نگیر

      • بدون نام

        تو حرص نخور ممد زود باش آب قند رو بیار بابا فشار یه نفر افتاد

      • بدون نام

        خطاب به ۱۷:۴۱ به احتمال زیاد نویسنده در طول زندگیش خیلی به ایران میاد

    • بدون نام

      زنهای بیچاره علاوه بر تحمل این مردهای حرص دربیار، باید رفتارهاشون رو تجزیه و تحلیل هم بکنن

    • بدون نام

      و نمیدونید خط زدن آدمی که با خودش فقط سردرگمی و ناراحتی آورده تو زندگیتون چقد آرامش بخشه. چقد دنیا رنگی تر میشه وقتی وصله ناجور زندگیتونو میندازین تو زباله دان تاریخ :)

    • بدون نام

      نویسنده بیمار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آروم

    • بدون نام

      همتون بیمارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه بابا آروم نفس بکش

    • بدون نام

      یک مشت بیمار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آروم عزیزم حرص و جوش نخور واسه قلبت ضرر داره

    • بدون نام

      شما زن ها مریضید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه بابا نفس بکش آروم باش نفس عمیق ممد اون آرامبخش رو بیار یکی از کاربر ها قلبش داره خیلی تند می زنه

      • بدون نام

        خخخخخ.نررررررررررررر سالم کی بودی تو

    • بدون نام

      خوب بود

    • بدون نام

      هدفت بخوره توملاجت! دختروابسته میشه وتومیری سراغ یکی دیگه!؟الهی بمیری...

    • بدون نام

      هیشکی به قصد ازدواج با کسی دوس نمیشه اگر هم خودتونو بکشید کسی که با شما دوسته شمارو نمیگیره اگر بگیره حتما پشیمون میشه
      یا مث ادم دوست بشید و رابطه رو زهر مار نکنید یا هم مث زنای قدیم بشینین تا شوهر بیاد
      دخترای امروز خیلی سو استفاده گر و پر رو شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آروم عزیزم ، من نمی دونم شما آقایون چرا اینقدر حرص می خورید بابا یه نفس عمیق بکش برادر من ، بهت توصیه می کنم یه کلاس یوگا بری جهت آروم کردن اعصاب و روان این همه حرص خوردن خیلی واسه سلامتی بده

      • بدون نام

        آخی عزیزم چ عصبانی
        فقط گیر نکنه تو گلتون ی وقت دختر بیا دوست شه باهاتون بعدم ازدواج بی ازدواج
        اصلا اگ تهش ازدواج نباشع از اول غلطه
        چون هر دو طرف دارن به کسی ک تو اینده وارد زندگیشون میشه خیانت میکنن

    • بدون نام

      تو نه که کم رویی!

    • بدون نام

      کاربر 04: آخه چرا ؟؟؟؟!!!!!!!!

      واقعا چرا کسی رو که باهاش دوستند نمی گیرند ؟؟؟!!!!!

      آمادگی ازدواج ندارند یا طرفو نمی خوان ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون فکرمیکنن کسی که با اونا دوست شده خیلی راحت میتونه با یکی دیگه هم دوست بشه
        حالا شما توی اون رابطه خودتون رو بکشید.. هرکاری براش بکنید..فرقی نداره
        این طرز تفکرشون هیچوقت عوض نمیشه

    • رها

      من خودم چند سال پیش از یکی از فامیلامون خوشم اومد، شمارشو از یکی گرفتم چندماه بعد بهش تو تلگرام گفتم ازت خوشم اومده بهش گفتم اخه لامصب تو چرا وارد زندگی من شدی بعد اونم قبول نکرد در واقع عشق من شد یک طرفه. منم باهاش کات کردم بعد ش دیگه الان ولش کردم گفتم بزا بره دنبال زندگیش عشق و حالشو کنه وقتی بدون من خوشحاله و... چرا باید خو‌شحالیشو از بین ببرم. اینم بگم درسته که اون جواب رد داده ولی من هنوز دوسش دارم کسی کافی فقط بهش توهین کنه کاری میکنم که با دیوار یکی بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عشق یکطرفه بدترین نوع عاشقی
        اصلا ادم رو از عشق متنفر میکنه
        برا من ک اینطور بوده

      • رها

        دقیقا همینجوریه من الان دوساله که از این موضوع میگذره ولی هر خواستگاری که میاد ردش میکنم چون خیلی بودن که هنوز خاطرات عشق یکطرفشونو فراموش نکردن و رفتن ازدواج کردن و الان کارشون کشیده به طلاق

    • بدون نام

      من ک بعد ۸ سال زندگی هنوز نمیدونم کجای زندگیشم چ غلطی بکنم؟؟ خیلی افسرده شدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        . یه استاد داریم روانشناسه میگفت رابطه ای که از سه ماه بگذره و اخرش ختم نشه به ازدواج بدونید اون رابطه یه
        .هوس انی و زود گذره

    • بدون نام

      رهاتومریضی این اسمش عشق نیست!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج