۸۷۷۱۹۱
۳۶ نظر
۵۰۱۹
۳۶ نظر
۵۰۱۹
پ

پژمانفر: «زیست شبانه» زمینه‌ساز بزهکاری است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است اینکه در جامعه به هر دلیلی تأخیر در استراحت ایجاد ‌شود، باعث سلب نشاط و پویایی از جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور در جامعه می‌شود. گزارشاتی که نیروهای انتظامی درباره این طرح ارائه کرده‌اند، بیانگر بزهکاری‌های فراوانی است که در قابل چنین طرح‌هایی رخ می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح "زیست شبانه" گفت: باید به شدت نسبت به ابعاد مختلف طرح‌هایی که سبک جدیدی از زندگی را در جامعه رواج می‌دهد و فرهنگش مخالف جریان فرهنگی کشور است، دقت کرد و نباید در این عرصه‌ها بی‌گُدار به آب زد، چراکه این رفتارها فقط یک اتفاق جاری و صورت گرفته‌ای که بعد از مدتی بشود از آن به راحتی عبور کرد، نیست بلکه این طرح‌ها موجب ایجاد یک فرهنگ و رفتارهای جدید و نا صحیح در جامعه می‌شود.

پژمانفر: «زیست شبانه» زمینه‌ساز بزهکاری است

وی افزود: در فرهنگ خودمان و همینطور در فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان اعم از اسلام، مسیحیت و یهودیت و ... این موضوع وجود دارد که بین شب و روز تفاوت قائل هستند، آنها همانطور که روز را یک فرصت برای کار و تلاش و فعالیت می‌دانند، شب را به عنوان یک فرصت برای استراحت ـ که یکی از نیازهای اساسی انسا‌هاست ـ و اجتماع خانوادها و...، تلقی می‌کنند.

مناجات با خدا گمشده ما در نیمه‌های شب است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تمام فرهنگ‌ها موضوع استراحت در شب یک ضرورت تلقی می‌شود، هر قدر این استراحت از اول شب بیشتر باشد هم باورهای دینی ما این موضوع را تأیید می‌کند و هم در علوم جدید و دانش روان‌شناسی و همچنین دانش‌هایی که به فیزیولوژی بدن انسان می‌پردازد، استراحت در شب را بی‌بدیل و بدون جایگزین می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر گفت: به همین دلیل کسانی که در اوقات شب به دلیل مأموریت کاری و ... بیدار هستند مثل پرستارهای محترم و ...، شغلشان جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود، بنابراین هم از لحاظ جسمانی و هم از لحاظ باورهای دینی باید به شب عنوان یک فرصت استراحت برای آمادگی و نشاط هرچه بیشتر در طول روز استفاده کرد. البته در باورهای اعتقادی ما به شدت توصیه شدیم به اینکه بخشی از شب را به تهجّد و مناجات با خداوند متعال بپردازیم، این مسأله یکی از گمشده‌های اصلی ما مسلمانان است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

هیچ رشد اقتصادی در طرح زیست شبانه وجود ندارد

وی تصریح کرد: در خیلی از همین کشورهایی که برخی مسئولان آنها را الگوی خود قرار داد‌ه‌اند، خانواده‌های اصلی همین رفتار را انجام می‌دهند و عموماً کسانی که مهاجر هستند و از یک خودباختگی شدید برخورد دارند و به این کشورها مهاجرت کره‌اند، به بیداری شب و شب‌گردی می‌پردازند اما اساساً در بستر این نوع حرکت‌ها چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا اقتصاد کشور فعال خواهد شد؟ خیر، این صحت ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یک موقع یک مسافر در ساعات پایانی شب ممکن است به یکی از کلان شهرها برسد و نیاز دارد که مواد غذایی تهیه کند، ما برخی مراکز غذایی را داریم که به صورت ویژه در هر منطقه‌ای پیش‌بینی شدند تا بتوانند خدمات فروش مواد غذایی را تا صبح داشته باشند و پاسخگوی نیازهای مردم باشند. باید توجه داشت که با این کار سرانه مصرف غذا در شهر افزایش پیدا نمی‌کند، مثلاً به این معنا هم نیست که افراد در ساعات پایانی شب دو برابر آنچه در طول روز استفاده می‌کردند، مصرف کنند. رشد اقتصادی در اینگونه طرح‌ها وجود ندارد و در حقیقت این طرح بیانگر تغییر سبک زندگی است.

زیست شبانه؛ زمینه‌ساز بزهکاری و سلب پویایی و نشاط در جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر تصریح کرد: گزارشاتی که نیروهای انتظامی درباره این طرح ارائه کرده‌اند، بیانگر بزهکاری‌های فراوانی است که در قابل چنین طرح‌هایی رخ می‌دهد، ما در جامعه با معدود افرادی مواجه هستیم که در فضاهای ناسالم دارند زندگی می‌کنند و نگاه‌شان این است که در روزها ممکن است عمل آنها مورد توجه دیگران قرار بگیرد، لذا سعی می‌کنند برنامه‌های خود را در شب‌ها اجرا کنند، گزارشاتی که مأموران نیروی انتظامی به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند نشان می‌دهد استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی و ارتباطات غیر اخلاقی در بستر شب بیشتر فراهم می‌شود، در واقع نیروهای انتظامی به خاطر چنین دلایلی است که با راه‌اندازی چنین طرح‌هایی در شهر مختلف هستند.

دستگاه‌های فرهنگی جلوی این طرح را بگیرند

وی معتقد است که اینگونه طرح‌ها نه تنها موجب تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی ما می‌شود، بلکه موجب شلکگیری زمینه‌های فساد در کشور می‌شود و هم بر خلاف آنچه ادعا می‌شود، موجب فعال شدن اقتصاد کشور نیز نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش جامعه باید اینطور باشد که زندگی‌ها شاداب باشد، اینکه در جامعه به هر دلیلی تأخیر در استراحت ایجاد می‌شود، باعث می‌شود نشاط و پویایی از جوانان و نوجوانان در کلاس‌های درس و فضای کاری گرفته شود. قطعاً نسبت به این موضوع مطمئن هستم که متدینین به راحتی از کنار این مسأله عبور نخواهند کرد، گمان می‌کنم فرصت مناسبی است تا دستگاه‌های فرهنگی به این موضوع توجه کنند و جلوی اجرای اینگونه طرح‌ها را بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من خودمم به دلایلی موافق نیستم ولی این استدلال راز و نیاز شبانتون منو کشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به شب زنده داری مردم هم کار دارن بسه قاطی میکنیم یهو

      • بدون نام

        به کسی چه تا چند بیداریم

      • بدون نام

        دائم دخالت نطق میکنند بعد اتفاقی افتاد میگن چرا مهناز افشار پست گذاشته

      • بدون نام

        در برخی شهرهای اروپایی هم زیست شبانه تعطیله برای آرامش انسانها

    • بدون نام

      شعورتون در حد جلبكه .

      اگر اينجوري باشه كلا زيستن عامل بزه است ...!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله برای همین گفتن خواب مومن عبادته.
        چون بیدار باشه بزه میکنه.

    • بدون نام

      آخه از این همه آدم چند نفر نصف شب بلند میشند با خدا مناجات کنند !! حرفهایی زده میشه که واقعا تعجب داره حالا ده نفر هم نصف شب عبادت کنند ...!! چرت و پرت نگید

      پاسخ ها

      • avaanis

        اینا خودشون کل شبو خوابن برا بقیه فتوی میدن

    • بدون نام

      الان این همه قتل و تجاوز اراذل اوباش دزدی تو روز روشن چیه

    • بدون نام

      بانک وام میلیاردی رانتی سود صفر تو روز روشن به خودی ها دادن

    • بدون نام

      اختلاس اسید پاشی فرار خاوری شیخ الاسلامی تو روز بود

    • بدون نام

      چرت میگه اصلا شب زنده داری ربطی به اون نداره همه دنیا تا صبح بیدارن

    • بدون نام

      اتفاقا جای شلوغ پر رفت امد بزهکاری کمتر میشه زورگیری دزدی جای خلوته

      پاسخ ها

      • avaanis

        عقل نباشه جون در عذابه خودشونو زدن ب اون راه درصورتی ک میدونن این موضوع رو ولی فعلا روزی افتاده دست قوزی دیگه چیکار کنیم

    • بدون نام

      رک بگین دورهمی بگو بخند جوونا رو با هم دوست ندارین

    • بدون نام

      همه دنیا بدن ایران خوبه فقط

    • بدون نام

      ای بابا پژمان باز رفتی دنبال مسائل پیچیده ول کن گلم چه خبر پژمان جون ؟

    • بدون نام

      مسائل تهران چه ربطی به نماینده خراسان رضوی دارد؟! مشکلات حوزه خودرادریابیدلطفا!!!!!

    • بدون نام

      اینارو چرا میفرستین مجلس

    • بدون نام

      بازم چرند و پرند

    • بی نام

      با این همه دقّت به رفتار مردم عادی اگر نسبت به افراد خاص هم دقّت لازم می شد شاید این همه اختلاس و رانت و زمین خواری و مفاسد دیگر تا این اندازه نبود که سرمایه اجتماعی به صفر برسد این همه هزینه فرهنگی حاصلش کجاست فقط از چند ساعت حال خوب مردم چرا اذیت میشود مردم به قدری شادی هم نیاز دارند شرایط معیشت عموم مردم طوری است که سه شیفت کار می کنند حالا بعضی اوقات اندکی فراغت می خواهند شاد باشند چرا نگران شدی

    • بدون نام

      این طرح شبانه واسه تهران به تو چه ربطی داره که نماینده مشهدی .به اندازه کافی تو شهرت فساد و داستان هست و روزی نیست که یه ماجرایی از مشهد توخبرها نباشه برو شهر خودتو درست کن نیاز نیست بابت بقیه شهرها ناراحت باشی خخخخ نماینده چه شهری هم ازبزهکاری میگه خخخخخ

    • بدون نام

      هرچی نماینده مشهد تو مجلس رفته انگار با ملت دشمنی داره یکشیون رفتارش درست نبوده اینها رو چطور انتخاب کردند؟

    • بدون نام

      جناب پژمانفر !! اگر حرف نزنی نمیگن لالی بابا جان

    • بدون نام

      حرف هاش بیشتر شبیه امام جماعت محلمون می مونه
      انگار نه انگار که نماینده مجلسه

    • بدون نام

      فقط زیست شبانمون کم بود، فقط بی بند وباری رو زیاد میکنه

    • بدون نام

      به شما ربطی نداره

    • بدون نام

      آقای محترم متاسفانه سالهاست فساد و بی عفتی و بی دینی در جامعه افزایش یافته و یکی از عوامل اصلی آن عملکردهای مسئولین و بی تقوایی آنهاست . که علی رغم بی لیاقتی و بی کفایتی در راس امور قرار دارند . . . خداوند متعال منجی حقیقی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را برساند انشاءالله.

    • بدون نام

      دقیقا همینطوره همین الانشم کلانشهر تهران و بقیه کلانشهرهای بزرگ ایران لانه فساد و تباهی و از خدا بی خبریه با انواع کارهای زشت و خبیث و بی بندو باری!
      این طرح رو هم بزارن دو برابر بیشتر میشه

    • احمدی

      منم مخالف این پدیده هستم
      شمانگاه کنید وبیاین ببینین اینها چه موجوداتی هستن که شب توخیابونها پلاسن
      خودم دیدم که میگم.

    • شهاب

      منکه میگم پلیس باید شبها اماده و مسلح توی خیابونا باشه هر موجود زنده ای دید درجا با یه گلوله خلاص کنه.اخه چه دلیل داره ادم بره توی خیابون این وقت شب.چه دلیل داره مریض بشه. چه دلیل داره گشنش بشه این وقت شب. اصلا به قول اقای وزیر ساعت ده شب همه باید بخوابن

    • بدون نام

      زیست شبانه ازاحتمال اعتیادو خلاف بگید برا جوونها طرحی بدید که تعدادی مغازه در هرمنطقه جهت رفع نیاز ..در یک جا فقط میشود پاتوق مواد ،هم نمیشه گیر دادکه چرابیرون میان ؟هم نمیشه فقط یک یا دو نقطه باشد؟جیگرگی سیاریکی شون مشروب اطراف... پنهان و دور از چشم مامور.. میده !

    • avaanis

      خب بابا حالا خودتونو نکشید ترسوها

    • دلسوز

      من به عنوان یک مادر که از نزدیک بااین معظل در ارتباطم
      الان یک ماهه پسرم ماه رمضان ۳:۴۵میومد خونه که وقت سحری خودن هم کم بود
      الان ۱بامداد میاد پنجشنبه وجمعه هم از صبح باید بره روزهای دیگه ساعت ۳بعد ازظهر میره
      من که به عنوان مادر یک شب هم پسرمو ندیدم وای بحال همسرش حق مرخصی هم نداره
      خوب خواب شب تو سرش بخوره
      دیدن مادر خواهر پدر برادر زن وفرزند چی میشه آیا وقتی شام دور همیم پسرم سر کار (پای صندوق فروش اتکا) به ما یا پسرم خوش میگذره همسر جوونش اگ از تنهایی افسرده نشه آیا خدای نکرده امکان پیدا کردن دوست تلگرامی وانحراف نداره حالا هزاران نفر مثل پسر من آیا برای شب بیداری سراغ مواد نمیرن
      علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد
      نباید فقط از جنبه دینی نکاه کرد

    • نرگس

      حرف بدیزدم نظرمو نذاشتی؟گفتم ملت بیپولن پول ندان مغازه اجاره کنن بدبختا اومدن تو ای کار اگه راست میگن برن اونا ک کار شبانشون تو خونه هاشونه بگیرن نه اونا که جلو چشم ملت دارن قهوه میدن دست مردم .مگر اینکه پس فردا به بهونه ارایه مجوز ماهی چندمیلیون اجاره زیر پل از ملت بگیرن.همشش واسه جیب خودشونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج