جاباما
۸۷۷۶۹۷
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

وزیر کشور: راه مقابله با بدحجابی برخورد تند نیست

وزیر کشور با بیان اینکه مسائل فرهنگی، حجاب و عفاف دارای کمیته ویژه‌ای است که دبیری آن کمیته به عهده وزیر کشور قرار داده شده است، گفت: در این زمینه کوتاه نمی‌آییم، البته تنها راه مقابله با بدحجابی برخورد انتظامی نیست و باید کار فرهنگی صورت بگیرد.

خبرگزاری تسنیم: سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست اعضای این فراکسیون، گفت: در این جلسه که با حضور رحمانی‌فضلی وزیر کشور برگزار شد، ابتدا، اعضای فراکسیون نقطه‌نظرات خود را درباره عدم اتخاذ تصمیمات مناسب در زمینه مبارزه با قاچاق و ناهنجاری‌های اجتماعی مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان عضو فراکسیون معتقد بودند که در زمینه دولت الکترونیک بخشنامه‌های متفاوت و موازی وجود دارد، افزود: همچنین نمایندگان تذکراتی را درباره صدور کارت‌های هوشمند ثبت احوال دادند و خواستار دقت نظر در انتخاب مدیران در استان‌ها شدند که متأسفانه بعضا به دلیل مشکلات برکنار می‌شوند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه اعضای فراکسیون مطرح کردند که برخی با خط و نشان قصد دخالت در انتخابات را دارند که باید مراقبت‌های لازم صورت بگیرد، تصریح کرد: براساس مباحث مطرح شده نحوه انتخابات شوراها نیازمند کار اساسی است و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات نباید اجازه دهد برخی دستگاه‌های دولتی، انتخابات را مهندسی کنند.

نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه نمایندگان مطرح کردند که حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین موضوعات امروز جامعه و مسئولیت اصلی آن به عهده وزارت کشور است، اظهار داشت: در این نشست درباره اینکه گزینش و انتصاب افراد باید بر‌اساس موازین اصولی و مبانی نظام باشد، نه براساس خط و خطوط سیاسی، مباحثی مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی و مدیریت جدی حوزه مدیریت بحران به‌ویژه آتش‌نشانی‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: اعضای فراکسیون معتقد بودند که تقسیمات کشوری، توقف و کُندی آن و انفصال و انتزاع‌های غیرکارشناسی نیازمند توجه بیش از حد است.

همچنین در ادامه این جلسه عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، گفت: وزارت کشور برنامه توسعه‌ای مشخص را تهیه کرده و بر‌اساس برنامه حرکت می‌کند، تقسیمات کشوری حدود ۵ سال متوقف شده ولی حدود ۲ سال است که تقسیمات کشوری را آغاز کرده‌ایم و مراتب خاص خود را دارد، همچنین سند توسعه ۳ استان از جمله استان کردستان را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مورد قاچاق کالا، اقدامات اساسی انجام شده و شرایط فعلی، شرایط مطلوبی است، تصریح کرد: در مورد تنفیذ اختیارات به استاندارها، اعتقاد به تنفیذ داریم و این کار را نیز انجام داده‌ایم، در انتصابات وزارت کشوری این موضوع را نهادینه کرده‌ایم که انتصابات باید در داخل خانواده وزارت کشور باشد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه اعتقاد به اصلاح ساختار بودجه داریم و دولت در همین جهت حرکت می‌کند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم مدیران معتقد و مؤمن منصوب شوند؛ مسائل فرهنگی، حجاب و عفاف دارای کمیته ویژه‌ای است که دبیری آن کمیته به عهده وزیر کشور قرار داده شده و در این زمینه کوتاه نمی‌آییم، البته تنها راه مقابله با بدحجابی برخورد انتظامی نیست و باید کار فرهنگی صورت بگیرد.

رحمانی‌فضلی با تأکید بر اینکه بحث کارت ملی هم با مشکلاتی روبه‌رو شد که در حال حاضر این مشکلات حل شده است، اظهار داشت: برای حدود ۱۰ میلیون نفر تاکنون کارت ملی صادر نشده، مدیریت و ساماندهی افاغنه نیز نیازمند حساسیت و دقت ویژه‌ای است.

وی گفت: مهم‌ترین مشکل شوراها دخالت آنها در امور اجرایی است، شوراها باید در جایگاه خود نقش‌آفرینی کنند ولی وارد مسائل اجرایی شده و برای خود مشکلات زیادی ایجاد کرده‌اند، در زمینه اصلاح این شرایط لایحه‌ای آماده کرده‌ایم که تقدیم مجلس می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت الکترونیک به عهده معاونت برنامه‌ریزی و سازمان امور اداری و استخدامی است، گفت: انتصاب استانداران به عهده دولت است، برای یکی از استان‌ها، ۶ مورد پیشنهاد در هیئت دولت ارائه کردیم تا بالاخره استاندار انتخاب شد، انتصاب فرمانداران و بخشداران هم با حساسیت ویژه انجام می‌شود ولی با مجمع نمایندگان و نمایندگان شهرستان‌ها مشورت می‌کنیم.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: مدیران، استانداران، فرمانداران و بخشداران وزارت کشور باید در انتخابات بی‌طرف و مجری صادق باشند، حق ندارند در جریانی جناحی و سیاسی ورود پیدا کنند.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه جمع‌آوری و دفن زباله، لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌ایم، تصویب این لایحه مشکل زباله، به‌ویژه در استان‌های شمالی را برطرف می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان دیگه بدحجابی نیست بی حجابیه.همینطور ملو حرکت کنید فردا لخت مادرزاد بیرون میان

    • کاج کبیر! باخت ۶ بر ۱ از العین ۶ بار حذف از مرحله گروهی

      شما پدر حجاب و بدحجابی را در اوردید!!

    • بدون نام

      باز سال انتخاباته

    • بدون نام

      نه بابا....خودت تنهایی فکر کردی

    • بدون نام

      اینکه همش قصه گفت.

    • بدون نام

      واقعا حجاب این قدر مهمه که باید این همه بهش پرداخته بشه. مگه کشورای دیگه که حجاب اختیاریه خیلی وضعیت کشورشون به هم ریخته.

    • بدون نام

      بد حجابی های حالا نتیجه ی برخوردهای تند گذشته است اگر می خواهید بدتر شود که هیچ کاری هم از دست کسی برنیاید باز هم از روش قدیم استفاده کنید.... باید جامعه کار فرهنگی را بپذیرد باید از وجود چند جامعه شناس و روان شناس اجتماعی استفاده کردالبته اساتیدی که مدرک تحصیلی واقعی دارند نه فارغاتحصیلان دانشگاه هاوایی...

    • بدون نام

      این یه حرفش راست میگه چون نتیجه ای برعکس میده و باعث هرج و مرج می شه

    • بدون نام

      بوی انتخابات به مشام میرسد

    • بدون نام

      بد حجابی مساله اول کشور نیست مسایل مهم تر را حل کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج