۸۷۹۵۰۳
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

هوک: تهدید ایران برای امنیت دنیا خطرناک‌تر از مسئله هسته‌ای است

رئیس کارگروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا ایران را به امنیت «تهدید امنیت دنیا» متهم کرده و گفته این موضوع از پرونده هسته‌ای ایران خطرناک‌تر است.

خبرگزاری فارس: «برایان هوک»، رئیس کارگروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا ایران را به امنیت «تهدید امنیت دنیا» متهم کرده و گفته این موضوع از پرونده هسته‌ای ایران خطرناک‌تر است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد ایالات متحده آمریکا متعهد به همکاری با متحدان و شریکان خود برای محافظت از آزادی تردد دریایی است.

اشاره هوک به قصد دولت آمریکا برای تشکیل ائتلافی دریایی متشکل از چند کشور برای برای «حراست از آزادی تردد» در خلیج فارس و تنگه هرمز با هدف ادعایی مقابله با «تهدیدهای ایران» است.

«مارک اسپر»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفته بود کشورهای عضو «ناتو» حمایت چندانی ازاین طرح دولت آمریکا نکرده‌اند. او گفت آمریکا ماه آینده با ارائه جزئیات بیشتری از افزایش «تهدیدهای ایران» تلاش خواهد کرد حمایت آن دسته از اعضای ناتو که تمایلی به مشارکت در این طرح ندارند را جلب کند.

در چند هفته اخیر ۶ نفتکش در دریای عمان هدف حملات ناشناس قرار گرفته‌اند و آمریکا نیز در پاسخ، ایران را به نقش‌آفرینی در این حوادث متهم کرده است. آمریکا در حالی به این بهانه بر حضور نظامی خود در منطقه افزوده، اما حتی متحدان واشنگتن از جمله ژاپن نیز در مورد صحت ارزیابی آمریکا ابراز تردید کرده‌اند.

برایان هوک در بخش دیگری از اظهاراتش ایران را «نخستین تهدید» در منطقه غرب آسیا توصیف کرد و گفت سیاست خارجی این کشور باعث انزوای آن در جامعه بین‌المللی شده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای مقام‌های کشورهای غربی درباره تنش‌آفرینی در منطقه را رد کرده است. از سوی دیگر، دولت‌های عراق و سوریه بارها نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشر شده حاکی است آمریکا و متحدانش در منطقه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه اصلی‌ترین حامیان شبه‌نظامیان افراطی و برخی از گروه‌های تروریستی فعال در این کشور بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله اقای خوک ایران دست کم گرفتی پدر امریکا درمیاریم

    • بدون نام

      گم شو یانکی بی شرف. تهدید اصلی علیه بشریت خود ترامپ قمارباز و دار و دسته اش هستند.

    • رضا

      بهتر بود میگفتی ایران نمیگذاره که امریکا به اهدافی که در راستای منافع ملیش برای خاور میانه ترسیم کرده بزسه شما منافع خودتون رو منافع دنیا میدونید در صورتی که اینجوری نیست شما از همه دنیا برای منافع استکباریتون بهره میبرید همه خردمندان دنیا متوجه شدن حتی کسانی که با ایران و حکومتش مشکل دارند میپذیرند که امریکا اسنکباری و زور گرو است اختلاف بر سر اینه بعضی میگن قبول کنیم تا زندگی بهتری داشته باشیم بعضی دیگه میگن با مشکلات میجنگیم و زیر بار زور نمیرویم کسانی که امریکا رو کشوری خیر خواه برای دیگر کشو ها میدانند یا خاعن هستند یا بسیار بسیار ساده اندیشن

    • بدون نام

      باز خوک نظر داد!!!؟؟؟!!؟!!

    • بدون نام

      بله هوگ جان ،میدونی چرا دارو دسته قبلیتون ازتو حمایت نمیکنن؟چون دیگه حناتون رنگی نداره همه کنوانسیونها وسازمانهای بین المللی که با سیاست تاسیس کردین اولا که زیر همش زدی دوما ملت ها رو هی به دنبالت میبری بعدم هرکدوم که بی ارزش میشه با یه دکون دستگاه دیگه باز میکنین، اره میبینی که همه دکون دستگاهتون دیگه بی اعتبارشده،بدون که دیگه این زمان پایان جنگ جهانی دوم نیست که هر غلطی دلتون میخوادبکنین،مثلا میخوای یه سازمان محافظت دریایی راه بندازی !مشخص بود که کشتی ها کارخودت بودکه میخواستی مقدمه تشکیل این دکون دستگاه رو فراهم کنی،

    • حسن

      آقای خوک قدمهایت را خوردی حرفها را عوضی میگویی

    • شمس

      خودشون از زمان جنگ جهانی دوم بیشترین جنگ راه انداختن میلیونها ادم رو کشتن بعد به ما میگن خطرناک همه رو خر فرض کردن

    • بدون نام

      هی خوک خفه

    • بدون نام

      خوک کاری نکن سرت رو سینه ات باشد ، ای حیوان نجس کثافت .

    • حق پر ست

      تهدید دنیا ی کنونی فقط امریکاست کشوری که از بمب اتم استفاده کرده است

    • بدون نام

      خوک دریا نظر داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج