۸۸۰۲۸۲
۲۴ نظر
۵۰۱۲
۲۴ نظر
۵۰۱۲
پ

کابوسِ اجاره مسکن؛ آقای روحانی چه می‌کنید؟

در شرایطی که تابستان امسال فصل داغی را برای مستاجران رقم زده و قیمت‌های مسکن و اجاره به شدت نجومی شده است افکار عمومی از خود می‌پرسد دولتمردان دقیقا در این شرایط مشغول چه اقدام و تدبیری هستند؟

روزنامه کیهان نوشت: در شرایطی که تابستان امسال فصل داغی را برای مستاجران رقم زده و قیمت‌های مسکن و اجاره به شدت نجومی شده است افکار عمومی از خود می‌پرسد دولتمردان دقیقا در این شرایط مشغول چه اقدام و تدبیری هستند؟

وضعیت بازار اجاره و خرید مسکن در شرایط کنونی بگونه‌ای شده که به نظر می‌رسد قیمت‌ها بدون یک روند منطقی و براساس جو روانی و التهاب آمیز افزایش می‌یابد. در این میان این شائبه نیز پر رنگ شده که یکی از دلایل این گرانی‌ها، تلاش دلالان برای قیمت سازی و فروش با قیمت‌های بالاتر است. سیداحسن علوی، نماینده مجلس در همین زمینه اظهار داشت:‌ شرایط به نحوی شده که قیمت مسکن را سوداگر تعیین می‌کند نه دولت؛ در حالی که دولت باید طرح و سامانه جامع مسکن را ارائه دهد و قیمت‌ها را بر اساس مناطق مشخص کند تا متقاضی بداند قیمت‌ها بر اساس اصول کارشناسی اعلام شده است.

در شراط فعلی که قیمتهای اجاره به شدت مستاجران را در تنگنا قرار داده مردم از دولت انتظار دارند گامی عملی برای حل این معضل بردارد و پا را از حرف و سخن فراتر بگذارد. متاسفانه دولت تاکنون اقدام خاصی برای کنترل بازار مسکن و اجاره انجام نداده، با این حال، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سخنان اخیرخود اظهار کرد: قرارداد اجاره بها باید بین مالک و مستاجر منعقد شود و هیچ دولتی تا به امروز در این قرارداد ورود نکرده است اما ما سعی کرده‌ایم یک اقدام مهمی را در دستور کار قرار دهیم و آن ایجاد نظام اجاره‌دار حرفه‌ای است.

وی با‌اشاره به اینکه دولت نظام اجاره داری حرفه‌ای را ساماندهی کرده و در حال تدوین آن است، گفت: در این موضوع ورود استارتاپ‌ها را به حوزه اجاره داری پایه‌گذاری کرده‌ایم و سعی داریم با اجرای این دو روش مهم، حباب قیمتی را در بازار اجاره بشکنیم. وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: چندی پیش با استارتاپ‌های پیشرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشست مشترک دو ساعته‌ای را برگزار و تمامی جوانب ورود استارتاپ‌ها را بررسی کردیم و به توافقات مهمی در این حوزه رسیدیم. سعی داریم با ایجاد نظام اجاره داری حرفه‌ای و ورود استارتاپ‌ها تب و تاب بازار اجاره را کاهش دهیم و مالک و مستاجر بتوانند راحت‌تر و روان‌تر با یکدیگر در ارتباط باشند.

اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا کمبود مسکن دلیل افزایش قیمت اجاره بهاست یا خیر؟ مدعی شد: بازار مسکن هیچ زمانی کمبود نداشته است و ما تمامی تلاش خود را برای افزایش تولید مسکن در دستور کار قرار داده‌ایم. گفتنی است، هرچند وزیر راه از ورود دولت به بازار اجاره بها خبر داده و بر همین اساس، به افزایش تولید مسکن هم‌اشاره کرده است، اما آنچه که بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد حرف‌های مسئولان نیست و در حقیقت عملکرد آنهاست که قیمتها را پایین می‌آورد. ب

ه عبارت دیگر، زمانی می‌توانیم از عملکرد دولت دفاع کنیم که طرح‌های اعلامی آنها عملیاتی شده و تاثیر آن در بازار مشاهده شود، وگرنه اگر تا سال ۱۴۰۰ هم دولتمردان وعده‌های مختلفی درباره کنترل قیمت بدهند، باز هم گرهی از مشکل باز نخواهد شد. و نکته پایانی اینکه براستی اگر مسئولان ذی‌ربط اعم از اجرایی و تقنینی و قضایی همچون مردم فشار گرانی‌ها ازجمله تورم شدید بازار اجاره را حس می‌کنند در یک عزم جدی پا به میدان عمل بگذارند و یکبار برای همیشه غول گرانی را حداقل در بخش اجاره و مسکن زمین بزنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سیاست دولت= گرونی مسکن= رفع کسری بودجه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوابیدن .یواش بیدار نشن

    • شهروند

      بزک نمیر بهار میاد، کمبزه با خیار میاد. بلاخره یه روز مفتخوری این آقایون هم تموم میشه، نسل جوانی که نمیتونه ازدواج کنه، کار گیرش نمیاد و... یه روز پا میشن، همشون رو از... آویزون میکنن، اونوقته که این آقایان به اصطلاح مسعول دنبال سوراخ موش میگردن.

    • علی بیلکی

      خوابن سر و صدا نکنین بیدار میشن یه بار دیدی دلار رو گرون کردن طلا رو نایاب هان از من گفتن

      پاسخ ها

      • محمد

        من اصلا بودجه ندارم نمیدانم چکار کنم خدا نابود کند باعث بانی این وضعیت۳

    • بدون نام

      يوسف اباد ، يه آپارتمان ١٠٠ متري نوساز رو گذاشته ١٠٠رهن ماهي ٨ميليون ! واقعا يكم ايران با ٤تا كشور دنيا مقايسه كنيد ،ببينيد تناسب بين درامد و هزينه در ايران چقدر مضحكه

    • پاسارگاد

      تا۱۴۰۰با روحانی...

      روحانی متچکریم

    • بدون نام

      هیچ کاری نم کنه... تازه مجلسم انگار چن روز قبل تعطیل شده به خاطر تعطیلات تابستانی... .

    • بدون نام

      روحانی آمد با آمریکا کنار بیاد که نشد حالا هم فقط میخواد به هر طریقی بودجه کشور را تامین کند

    • بدون نام

      زهی خیال باطل

    • بدون نام

      شما هنوز مافیای مسکن که در مسکن و شهر سازی خیمه زده را باور نمی کنید.
      ...

    • بدون نام

      آقای روحانی به ریش مردم پوزخند میزنه

    • بدون نام

      قیمت مسکن و خودرو و ارز و سکه و طلا و......که در دست دلالان است ، پس دولتمردان غربگرای اصلاحطلب چکاره اند ؟!!؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      همه جا را فاجعه برداشته .سیب زمینی 9500....این یک مثال بارزه...ابزار اجاره فقط مهم شده ...مردم پی همه چی رو به تنشون بمالن ...ما که پوست کلفت شدیم والا

    • بدون نام

      از اون کابوس اجاره بدتر خرید مسکن هست که ۱۰ برابر شده

    • بدون نام

      فقط حرافی ، قیمت سیب زمینی رو نمیتونن کنترل کنن چه برسه به خونه ، ...

    • بدون نام

      کابوس اجاره مسکن؟کابوس قسط و قبض و شهریه دانشگاه؟کابوس درمان و دارو و دندانپزشکی؟کابوس شیر و گوشت و برنج و حبوبات و میوه؟ کلا کابوس زندگی؟! مسئولین چه میکنید ؟؟؟

    • بدون نام

      دیگه نمیشه تو این مملکت زندگی کرد

    • بدون نام

      دیگه نمیشه تو این مملکت زندگی کرد ، خدا باعث و بانیشو لعنت کنه چه خارجی چه داخلی

    • روح الله خادمی

      لعنت بهشون دردهای سوداگر و املاکی ها و همچنین دولت خجالت بکشید

    • روح الله خادمی

      افا با کلیدش همه رو گول رد کلید قلابی واقعا خنده و گریه داره شرم کنید

    • شهروند

      بابا بنده خدا شب وروز نداره لابد از فرط خستگی خودوش و وزراش خوابشان برده

    • بدون نام

      روحانی در خانه ششصد ملیاردی زندگی میکند لذا فقط ششصد به بالا درک میکند به عبارتی بقیه مردم به درک

    • بدون نام

      روحانی و دولت بی تدبیرش هیچ جوابی برای این سوال ندارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج