۸۸۰۳۳۶
۷۹ نظر
۵۳۹۸
۷۹ نظر
۵۳۹۸
پ

تربیت کودک پسر سخت‌تر است یا دختر؟

این پرسش که تربیت و نگهداری از کدام جنس (دختر یا پسر) برای والدین سخت‌تر خواهد بود، همواره یکی از بحث‌های پرچالش است و برای پاسخ به آن باید فاکتور‌های متفاوتی را مد نظر داشت که در ادامه شماری از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

روزنامه خراسان: این پرسش که تربیت و نگهداری از کدام جنس (دختر یا پسر) برای والدین سخت‌تر خواهد بود، همواره یکی از چالشی‌ترین بحث‌های ممکن است و برای پاسخ به آن باید فاکتور‌های متفاوتی را مد نظر داشت که در ادامه شماری از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. به گزارش عصرایران، برای آن که بتوان به این سوال پاسخ درست‌تری داد، سطح دشواری را به صورت موضوعی بررسی خواهیم کرد.

تربیت کودک پسر سخت‌تر است یا دختر؟

انضباط

کدام یک سخت‌تر است؟ پسر

چرا این‌طور به نظر می‌رسد که پسر بچه‌ها توجه کمتری در مقایسه با دختر بچه‌ها به صحبت‌های والدین خود دارند؟ شاید متعجب شوید، اما علت، این است که توجه پسر‌ها کمتر است و کودکان دختر بهتر از پسر‌ها می‌شنوند! شنوایی دختر بچه‌ها به گفتار‌هایی که لحنی تبعیض آمیز دارند، بسیار حساس‌تر است و مراکز کلامی مغز آن‌ها نیز سریع‌تر از پسر بچه‌ها رشد می‌کند.

این موضوع بدین معناست که کودکان دختر می‌توانند واکنش بهتری به دستورات تربیتی و انضباطی مانند «آن کار را انجام نده» یا «حواست به صحبت‌هایت باشد»، نشان دهند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود، روش‌های تربیتی مورد استفاده والدین، درخصوص کودکان پسر مقداری صریح‌تر باشد.

امنیت و سلامت بدنی

کدام یک سخت‌تر است؟ پسر

تربیت کودک پسر سخت‌تر است یا دختر؟

تمایل شدید به مشارکت در بازی‌هایی که نیازمند فعالیت فیزیکی هستند یا حتی کشتی گرفتن پسر بچه‌ها با هم درست پس از صرف شام، برای والدینی که کودک پسر دارند بسیار آشناست. به باور روان شناسان کودک، پسر بچه‌ها شخصیتی غیر قابل کنترل و بی قانون دارند. همین ویژگی سبب می‌شود والدین برای تربیت صحیح آن‌ها نیازمند صرف زمان و انرژی بسیار بیشتری باشند.

خطر پذیری و انجام حرکات خطرناک، مراکز احساس لذت در مغز پسر‌ها را فعال می‌کند که این مورد نیز خود دلیلی محکم برای توجه دقیق‌تر به حرکات و انتخاب‌های یک کودک پسر خواهد بود. پسر بچه‌ها به صورت غریزی و در قالب بخشی از روند تکامل خود، هویت‌هایی خطر‌پذیر را به نمایش می‌گذارند و بهتر است که والدین این احساس را در آن‌ها کنترل کنند. در مقابل، دختر بچه‌ها چندان خطرپذیر نیستند و نیازمند تشویق بیشتر برای پذیرش خطر خواهند بود.

برقراری ارتباط

کدام یک سخت‌تر است؟ هر دو

از همان ابتدای تولد، دختر بچه‌ها علاقه بیشتری به برقراری ارتباط با رنگ‌ها و اجسام محیط پیرامون خود دارند. این موضوع در خصوص حالات مختلف چهره والدین و اطرافیان نیز صدق می‌کند. این در حالی است که یک پسر بچه توجه بهتری به حرکات خواهد داشت. این تفاوت‌ها را در نقاشی‌های آن‌ها نیز می‌توان به خوبی مشاهده کرد. برای مثال کودک دختر تمایل بیشتری به استفاده از رنگ‌های متنوع در نقاشی‌های خود دارد. در مقابل کودک پسر، اجسامی را نقاشی می‌کند که قابلیت حرکت دارند مانند خودرو و چندان هم بر رنگ آمیزی تمرکز نخواهد داشت. در واقع دختر‌ها شخصیت‌گرا و پسر‌ها عمل‌گرا هستند.

بدین ترتیب کودکان دختر ارتباط بهتری با عملکرد‌های احساسی، تشخیص حالات چهره و لحن صدا برقرار می‌کنند. این ویژگی‌ها تاییدی بر تاخیر یادگیری مکالمه در پسر بچه‌ها خواهد بود. آن‌ها در ابتدا، دایره واژگان محدودتری دارند و با دشواری بیشتری قادر به برقراری ارتباط میان عواطف و کلمات هستند و دیرتر از دختر بچه‌ها حرف زدن را شروع می‌کنند. در ضمن مدت زمان ایجاد ارتباط چشمی از جانب پسر بچه‌ها کمتر از کودکان دختر است و به همین علت ممکن است والدین تصور کنند فرزند آن‌ها دچار مشکل است، اما باید بدانیم این مسئله‌ای کاملا طبیعی است و ناشی از تفاوت‌های ذهنی میان دو جنس زن و مرد است.

اعتماد به نفس

کدام یک سخت‌تر است؟ دختر

تربیت کودک پسر سخت‌تر است یا دختر؟

توسعه یک تصویر ذهنی سالم برای هر کودکی از اهمیت زیادی برخوردار است. به گفته دانشمندان، از آن جایی که جنس مونث بیش از جنس مذکر مردم گراست (موضوع بحث تایید یا نفی این جمله نیست، بلکه تنها به باور‌های رایج جامعه اشاره می‌شود)، اعتماد به نفس پایین‌تر و امنیت روانی کمتری را نیز تجربه می‌کند. یک روان‌درمانگر خانواده از آلمان و نویسنده کتاب، این مسئله را به گونه‌ای جالب توضیح داده است: «فشار‌های فرهنگی در جوامع کنونی سبب انزوای هرچه بیشتر خانم‌ها شده است. در واقع از جنس مونث انتظار می‌رود نیاز‌ها و خواسته‌های دیگران را به اولویت‌های خود ترجیح دهد و تا حد امکان در جایگاه شخص تقاضا کننده قرار نگیرد. این روند مخرب پس از مدتی کوتاه و حتی در دختر بچه‌ها تبدیل به واکنشی خودکار می‌شود و ناخودآگاه اعتماد به نفس را از بین می‌برد.»

درس خواندن

کدام یک سخت‌تر است؟ اغلب پسر

اگر بخواهیم نگاهی به عملکرد کودکان دختر و پسر در محیط مدرسه داشته باشیم، باید بگوییم تربیت و پرورش پسر بچه‌ها با چالش‌های بیشتری همراه خواهد بود. قابلیت‌های حل مسئله، مدیریت خود، دقت، استفاده از مهارت‌های کلامی و همچنین حرکتی در کودک پسر، دیرتر از کودک دختر تکامل می‌یابند. تنها حیطه‌ای که ممکن است دختر بچه‌ها در آن ضعیف‌تر عمل کنند، یادگیری فضایی مانند دانش هندسه است. علت این موضوع نیز می‌تواند عملکرد قسمت‌هایی از مغز باشد که برای پردازش ادراک فرد از مفاهیم فضایی اختصاص یافته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هردو

    • بدون نام

      وای پسرها خیلی وحشین من خودم عاشق دختر بچه هام.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالله به حق پنج تن خدا بهت چندتا پسر بده و اینقدر محبتشون رو به دلت بندازه تا اینجور حرفارو نزنی

      • بدون نام

        با این ادبیات زشتی که شما داری، دختری هم که شما قرار باشه تربیتش کنی اگه فرشته هم باشه شما تبدیلش میکنی به یه آدم بی ادب
        متاسفم برای این بیانت واقعا

      • بدون نام

        از پسر ها متتفرم عاشق دختر بچه ام خدا کنه بچم دختر باشه دوسالی میشه ازدواج کردم

      • بدون نام

        کاربر 10،39

        زر نزن اتفاقا پسرا خوبن دخترا اسکولن

      • بدون نام

        واسه تو که شعور نداری دخترا اسکولن

    • بینام

      پسرارو باید با کتک تربیت کرد که موثر باشه و گرنه افسار گسیخته درمیان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خودم پسر دارم یکبار هم نشده کتک بزنم فقط با حرف زدن و محبت هر چی بخوای انجام میدن

      • ارزو

        واقعا متاسفم برای طرز تفکرتون

      • بی نام

        خودت با کتک تربیت شدی

      • بدون نام

        این حرف بی ربط و از کجا آوردی شما؟ من یه پسر دارم که حاضرم خار تو چشم من بر ه تو پای اون نره،چه .برسه به کتک. خیلی هم مؤدب و آرومه

    • شکیب

      خداکاری کردبختم واشدفقط دخترمیخوام،خواهرزاده های دخترم بهترین دوستامن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نفهمیدم چی گفتی

    • امیر

      من یه سال زودتر از خواهرم گواهینامه گرفتم به پدرم گفتم برام ماشین بخر گفت: تو هنوز خطرناکی نباید تنها ماشین برونی ولی خواهرم که گواهینامه گرفت یه ماه نشده بود که پدرم براش ماشین دنده اتومات گرفت و من هنوز نتونستم ماشین داشته باشم!!!!!
      خواهرم اگه تلسکوپ فضایی هابل و رو هم بخواد پدرم مستقیم بهش نه نمیگه!!!
      بزرگوار یه نگاهی هم به ما بنداز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پسرم شمام یه نگاه به رفتارهای خودت بنداز. حتما کارهای خطرناک می کنی که پدرت نگرانته. اغلب پسرا که بی گدار به آب می زنن بعد می گن چرا به ما می گین خطرناک

      • نازی

        آقا امیر منم دقیقا مثل شما هستم، اما در خانواده ما برعکسه، منم زودتر از برادرم گواهینامه گرفتم اما پدرم اجازه رانندگی نداد بهم اما وقتی برادرم گواهینامه گرفت ماشین زیر پاشه، کلا در موقعیت یکسان تفاوت بین من و برادرم زیاده، حسادت نمیکنم اما گاهی دلم میگیره!

      • بدون نام

        خخ
        اخی

      • Dr. setayesh

        معمولا پدرا هوای پسرشون. آرند اين از شانس شما بوده. در هر صورت‌ خدا ب‌ دا تون برسه

    • گیسو

      دختر.
      به خاطر اینکه بهش یاد بدی درست حرف بزنه بخنده درست نگاه کنه درست راه بره به تیکه های پسرها محل نذاره.تو چشم مردها خیره خیره نگاه نکنه. درسشو بخونه .چه میدونم حجاب و مانتو روسری و...
      من به یه خانواده ای رو میشناسم سه تا دختر داره یه پسر ،پسره بچه آخره اون سه تا خواهر چنان با ادب و محجبه سنگین و با وقار هستن که همه سر شون قسم میخورن. ولی پسره رو از هفتم ول کردن یه پسر بی بند و بار و هیزه.نمیدونم چرا ولی جامعه ما پسرها و مردها هر کاری که میکنن میذارن به پای اینکه مردن و اشکال نداره ولی یه دختر اگه یه ذره بلند بخنده برچسب هرزگی بهش میزنن متاسفم واقعا.

      پاسخ ها

      • کسی که مظلوم نمایی نمیدانست

        باشه عزیزم
        فهمیدیم که پسر ها یه مشت بی ادب و بی شخصیتن در عوض همه دختر ها با شعور و با ادب و کاملا محدود هستن
        این مظلوم نمایی که خانم ها بلدن باید به عنوان یک رشته تحصیلی تصویب بشه و تدریس بشه اونم تا مقطع دکترا

      • بدون نام

        این طرز تفکرات پوسیده اس دو خط اولشو خوندم دیگه حتی ب بقیه اش نگاهم ننداختم

      • armita

        من فکر میکنم این خانواده خیلی عشق پسر بودن و ۴تا بچه هم اوردن تا حداقل یکیش پسر بشه
        بخاطر همین بیشتر لوسش کردن

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره.
        بخاطر همین از خدا خواستم بهم بچه دختر نده.
        دو تا پسر دارم

      • گیسو

        نخیر همه پسرها اینطور ،نیستن این پسری که من گفتم پسر یه دکتره ولی پسر دایی خودم پسر یه معلمه ولی خیلی با ادبه.
        داریم و هست پسرهای بسیار خوب و سر به زیر

    • حسین

      تو این مملکت بچه دار شدن حماقته
      همش باید نگران آینده نامطمن و معتاد شدن و محیط و روابط ناسالم و ... باشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخ آخ این روابط ناسالم خیلی ترسناکه
        منکه میترسم از بچه داری

      • Dr. setayesh

        مخالفم تربیت درست و در خانواده ای م مادر و پدر درک درستی از یکدیگر داشته باشن مطمئنا فرزندانی سالم و درستگار تحویل جامه داده میشه

      • بدون نام

        کشور توان جا دادن این جمعیت فعلی رو هم نداره چه برسه به بیشتر

    • بدون نام

      به عنوان مادر : پسرها بیش از دخترها محبت میخوان اما به روی خودشون نمیارند ،همه انتظار دارند قوی باشند و تحمل کنند اما تا به آنها محبت نکنید قوی نخواهند شدو تا به آنها احترام نگذارید اعتماد بنفس نخواهند گرفت و همین باعث خشم و عصبانیت شدید آنها در بزرگسالی خواهد شد .
      حتما از اونها کار بخواهید در حد خودشان و ازشون تشکر کنید برای کاری که انجام داده‌اند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احترام و محبت برای هردوشون لازمه. بیشتر و کمتر نداره

      • بدون نام

        خیلی عالی بود مرسی

      • بدون نام

        بهتر بود می نوشتید بعنوان یک مادر پسردوست ایرانی... چون تا حالا هیچ اندیشمندی به سطح تفکرات شما نرسیده که کشف کنه، پسر بیشتر از دختر نیاز به محبت داره!!!! عقده های درونیتون و بی توجهی هایی که در منزل پدرتون بهتون شده و باعث شده به این تفکر غلط برسید رو اشاعه ندید...

      • بدون نام

        آفرین کاربر 23.23

      • بدون نام

        نه کاربر ۲۳:۲۳
        پسر از سنگه، نیازم به محبت نداره... فقط دختران که باید محبت ببینن ...
        شما درست میگی ...
        فقط دخترا ... فقط دخترا آدمن و نیاز به محبت دارن ....
        واقعا نمیشه اندازه تاسفو در مورد این تفکرت نشون داد

      • bi nam

        ه عنوان کسی که روانشناسی خونده میگم به هردوجنس باید به یک اندازه محبت بشه و بهاداده بشه پدر و مادردرموواردعادی باید یک جوررفتارداشته باشن و تفاوت بین بچه هانذارن تا حدامکان
        درک نمیکنم وقتی گفته میشه دختر یاپسر باید بهش بیشتر محبت بشه
        کاربر ۲۳:۲۳ درست میگن

    • بدون نام

      امنیت و سلامت بدنی دختر مهم تره دوست گرامی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست گرامی دلیلشو بخون

    • بدون نام

      پسر :|

    • بدون نام

      بچه دار شدن بزرگترین اشتباهه...مخصوصا تو ایران!
      آدن باید تو کانادا بچه دار بشه

    • بدون نام

      پس خدا به داد من برسه دوقلو پسر دارم،با توجه به این متن پسر سختره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دخترا زرنگ ترن دیگه
        پسر هی باید موتورشو روشن کنی و هلش بدی

      • رضا

        خدا بهت صبر بده

    • بدون نام

      من به عنوان معلم که با هر دو جنس کار کردم پسرها تو ده دقیقه اول کلاس هرچی بگی زود یاد میگیرن یعنی وقتی تمرکز دارن یاد گیریشون فوقالعادست بعد ده دقیقه به جنب و جوش میوفتن واصلا درس رو گوش نمیدن میرن تو خیالات خودشون ولی دخترا تو ۴۵ دقیق درس همش حواسشون به دیگرانه که چی کار میکنه چی پوشیده تکلیفشو چطور انجام میده ،اصلا حواسشون به کاری که خودش باید انجام بده نیست ،یعنی معلم صدبار تا آخر کلاس باید تکرار کنه یه درسو تا مطلبو بگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم معلمم. به عنوان معلم خیلی زشته دید جنسیتی دارید به شاگرداتون. هم پسر خنگ شیطون دیدم هم دختر خنگ قرتی. ولی اغلب دخترا ساکت و درسخون ترن و کمتر حرص می دن

      • بدون نام

        کاربر ۱۴:۲ شما هم به عنوان معلم لحنتون افتضاحه ،هیچکس خنگ نیست عزیزم شما روش تدریستو عوض کن

    • پدرنفس 4ساله

      من خودم دخترمو بیشتر از پسرام دوس دارم نمیدونم ولی به نظرم دخترا شیرین ترن.هردو شون نیاز به مراقبت دارن ولی دخترا بیشتر به نظرم اگه پدرا با دختراشون صمیمی تر رفتارکنن بهتره چون بیشتر به محبت ازسوی پدر نیاز دارن تامادر.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واااای. شما پدر فوق العاده ای هستین :)))

      • محبوبه

        اینکه تو بین بچه هات فرق میذاری حتی به خود دخترتم آسیب می‌زنه!!!

    • بدون نام

      ازینکه خودم دختر هستم متنفرم و از خدا میخوام بهم پسر بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .طرزتفکرتو تغییر بده

    • بدون نام

      کاربر ۱۰:۳۰وحشی چیه درست صحبت کن.شعور هم چیز خوبیه والا....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمایه بار تشریف ببر دم دبستان پسرانه وقتی تعطیل شدن ببین چطور وحشی بازی درمیارن مورد داشتیم چاقوکشی هم کردن حالا توکدوم مدرسه دخترونه از این کارا میکنن؟؟؟ نهایت بی انظباطیشون لاک زدنه.درضمن بیشعورم خودتی معلومه از اون پسر دوستای عقب مونده ای

      • محبوبه

        کاربر20.18این بخاطر تربیت غلطه خانواده هاست. و همچنین مدرسه هم بلد نیست کنترل درست انجام بده

    • بدون نام

      در کل پسسسسسسر

    • بدون نام

      دختر خیلی خوب و نازنینه ولی تو ایران مردسالار اسیر میشه

    • nahid

      پسرا وحشین. هرچی بهشون میگیم نکن نمیفهمن. ادا خرا رو در میارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنشون به تن شما خورده
        خدایا چه ملت بی فرهنگی داریم

      • nahid

        خفه شو پسر

    • رضا

      هاهاهاها
      پسر دختر فرقی نداره
      هردو دردسرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هردوشون،چ پسر چدختر نعمت خداهستن،خدا داغشون رو بهمون نشون نده،من پسر دارم،جونم به جونش بستس،خدا مراقب فرزندانمون باشه،آمین

    • هاله

      حالم از زنهای پسر دوست بهم میخوره.یکی جلو من بگه پسر دوست دارم یا پسر بهتراز دختره گردنشو میشکونم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره شما دخترا برترین ...
        این همه عقده و کمبودو چجوری یدک میکشین؟؟؟؟

      • خطاب به22:36

        چیه حقیقت تلخه معلومه که دخترا بهترن من دختر بودنو به نربودن ترجیح میدم حتی اگه دنیا بدست شما نرها اداره بشه درضمن عقده ای تویی با اون زنایی که طرفدار جنس شما هستن .

    • بدون نام

      هاله جان تو حرف نزنی نمیگن لالی.....

    • مامان رادوین

      من خودم پسر دوست داشتم و دارم واز خدا ممنونم که بهم پسر داده درسته دردسرش بیشتر از دختره ولی من بازهم پسر رو ترجیح میدم به دختر احساس میکنم آینده پسر روشن تر از دختره البته به دخترای سرزمینم توهین نمیکنم چون خودم هم تو خونه پدرم دختر بودم ولی حسم اینه پسر رو راحتر میتونی تو این جامعه ول کرد درصورتی که دخترا اینقدر پاکن و معصوم که من به شخصه حاضر نمیشم که اون روبه راحتی تنها بذارم

    • بدون نام

      کاربر 23:23

      اتفاقا چرا ،اندیشمندان هم تا حدی همین نظر رو دارند ،برو بخون بعد حرف بزن ، اونهایی هم که به مردم میگن عقده ای حتما خودشون پر از عقده اند ،از نوع حرف زدنت معلومه !

    • بدون نام

      من دخترم ولی خیلی سخته ؛ (

    • امیر

      بزرگترا سعی کنن رو کاراشون رو اعملشون بیشتر فکر کنن احترام همو نگه دارن همدیگرو ب چشم دشمن نبینن به همسایشون سلام بدن شاید فک کنی یه روانی داره این حرفو میزنه ولی نه بزار بگم یه اوشگول داره این حرفو میزنه بچه ها هیچ گناهی ندارن

    • یگانه

      ب نظر من تربیت هر دو سخته ولی تو جامعه ما ب تربیت دختر بیشتر اهمیت میدن مثلا یه خانواده ک هم دختر داره هم پسر بیشتر سعی میکنه به دختر بفهمونه ک تو خیابون ب تیکه ها و مزه پرونی پسرا جواب نده ولی ب پسراشون یاد نمیدن ک این کار ها را انجام ندن در کل خانواده ها رو تربیت دخترا سختگیر ترن

    • بدون نام

      من سه تا برادر کوچیک تر از خودم دارم
      کرج زلزله اولیه که کم بود همه فهمیده بودن مانفهمیدیم
      دیگه خودتون تشخیص بدین چجورین

    • لیلا

      من مادر سه پسرم و متولد شصت و چهار.تربیت هر دو جنس تو این روزگار خیلی سخته اما بنظرم چون دختر آسیب پذیرتره تربیت و مواظبت خیلی بیشتری میخاد .البته من خیلی دوست داشتم دختر داشته باشم ولی خدا بهم نداد

    • ج

      بیایید یه کم مطالعه کنیم ،ایا خودمان تربیت داریم که بتوانیم بچه تربیت کنیم.ایا کمی روانشناسی میخونیم،ایا فرق احساسی هر دو جنسو میدونیم.خیر ما ایرانیها اکثرا با تجارب خودمون تربیت میکنیم.ما هیچ چیز از تربیت نمیدونیم.

      پاسخ ها

      • محبوبه

        آفرین خوب گفتی!!مردم ایران فقط ادعا دارن دریغ از یکم مطالعه

    • بدون نام

      اسکول خودتی بی ادب حرف دهنتو بزن توهم از همون اسکول به دنیا اومدی

    • بدون نام

      بچه باید سلامت باشه
      پسر دخترش فرق نداره

    • بدون نام

      اگر قرار باشه بچه داشته باشم برام فرقی ندارن چی باشه هرچی باشه با هر ظاهری با هر گرایشی دوسش دارم البته اگه قرار باشه انتخاب کنم دختر رو ترجیح میدم

    • هما

      منم دوتا پسر دارم که خیلی شیطونن وگاهی حسابی اذیتم میکنن...این هم قانون طبیعیه پسرهاس..اما با تمام مشکلات وشیطونیاشون اونا رو با دنیا ودختر عوض نمیکنم...پسرام همه زندگیم هستن

    • بدون نام

      دعوا نکنید با همتونم دخترا و پسرا فرق هایی دارن که اونارو جذاب نشون میده هرذو عالی هستند چرا گفتید کدوم سختره تاز من یه خاله دارم بلوغ دختر هارو مسخره کرد یک دختری بهش گفت بیا هم دیگه رو بغل کنیم گفت چون سینه هات بزرگ داره میشه چندشم میاد چقد بده بخدا همچینم بزرگ نشده بود پسراهم یخورده سینشون بزرگ میشه تاز رفت یه پسری و بغل کرد که جیش کرده بود تو خودش بزرگ هم بود گفتیم جیش کرده گفت اشکال نداره مثل سینه در حال بلوغ که چندش نیس خیلی بده با اینکه خودم پسرم البته مرد هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج