۸۸۰۶۹۲
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

مردم برای مصرف دارو‌های خارجی اصرار نکنند

رئیس داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران از مردم خواست برای مصرف دارو‌های خارجی اصرار نکنند و گفت: بسیاری از دارو‌های وارداتی با کیفیت خوب، داخل کشور تولید می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: رئیس داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران از مردم خواست برای مصرف داروهای خارجی اصرار نکنند و گفت: بسیاری از داروهای وارداتی با کیفیت خوب، داخل کشور تولید می شود.

محمدرضا روئینی افزود: به طور مثال داروی والزارتان -داروی ضد فشارخون- پنج تولید کننده داخلی دارد و اگر نوع وارداتی آن نباشد، اتفاقی نمی افتد البته برای داروهایی مانند وارفارین- داروی ضد انعقاد در بیماری های مغزی، قلبی و ریوی- مقداری محتاط هستیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید در مصرف داروی وارداتی اصرار کنند چراکه از یک سو کیفیت داروهای داخلی خوب است و از سوی دیگر واردات داروهایی که مشابه تولید داخل دارند، محدود شده که البته این سیاست وزارت بهداشت است.

*۴۰ قلم کمبود دارویی در داروخانه های داروهای خاص

رئیس داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره کمبود برخی داروهای داخلی گفت: کمبود داروهای داخلی به ندرت اتفاق می افتد و مشکلی در شبکه توزیع در این زمینه وجود ندارد و ممکن است در اقلامی اتفاق بیفتد که مشکل واردات مواد اولیه دارو را دارند.

روئینی در ادامه به پرداخت مطالبات بیمه ها به داروخانه های اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت پرداخت بیمه ها به داروخانه های شهری خوب است و با تاخیر مواجه نیست.

وی درباره کمبودهای دارویی در داروخانه های داروهای خاص دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: وضعیت این داروخانه ها نسبت به سال گذشته بهتر است چون سال گذشته حدود ۷۰ قلم کمبود دارویی داشتیم که اکنون این میزان به حدود ۴۰ قلم رسیده است. اکنون وضعیت خوب است اما یک ماه دیگر را نمی دانم.

وی ادامه داد: این کمبودها به معنای کمبود دارویی در داروخانه های سطح شهر نیست چون داروخانه های ما مانند داروخانه ۱۳ آبان، داروهای خاص را پوشش می دهند.

*سهمیه بندی داروهای کمیاب

رئیس داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: اگر در دارویی کمبود داشته باشیم آن را به صورت سهمیه ای در اختیار بیمار قرار می دهیم و این سهمیه بندی غیر از آن تائید اینترنتی برای داروهای خارجی است.

روئینی افزود: این داروها با سهمیه بندی به دست بیماران می رسد تا دوباره شرکت دارویی، آن داروی خاص را وارد کند.

وی با اشاره به شرایط تحریم بر کشور گفت: دارو اسم تحریم نشده اما امکان ارسال به موقع پول به شرکت های خارجی با مشکل واجه شده است؛ پولی که قبلاً دو سه روزه فرستاده می شد در حال حاضر ارسال آن دو تا چهار ماه طول می کشد.

وی درباره ساز و کار ویژه مالی اروپا با ایران موسوم به اینستکس گفت: اگر در این ساز و کار، امکانی باشد که پولی جابجا شود، برای دارو کمک کننده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موافق نیستم، دکتر سه تا قطره گوش برام نوشت خوب نشدم. اخرش خارجی خریدم خوب شدم، واقعا ایران خودشو با کجا مقایسه می کنه بهتره خودشو تو همون باتلاق افغانستان و پاکستان غرق کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود تون تا سرما میخورید سریع پناه میبرید انگلیس چرا

    • بدون نام

      داروهای ایرانی که آشغالن

    • بدون نام

      تک تک شما مسئولان تا یه عطسه میکنید برای درمان سر از آلمان و انگلیس و کانادا و آمریکا در میارید

    • یک ایرانی

      مثلا برای انسولین چند تا داروخانه باید سر بزنیم ؟ خجالت هم خوب چیزیه . برای نوامیکس در مازندران باید ۵۰ تا داروخانه بری تا به دارو دست پیدا کنی . مااااااا خیلیییی خوبیم . دنیااااا مشکل داره . ما خوبیم .

    • بدون نام

      ما اصرار نداریم ، پزشکان متخصص اصرار دارند که داروی اصل خارجی به مراتب کیفیت بهتری داره . و اگه میخواهیم خوب بشیم باید نمونه اصل خارجی رو مصرف کنیم .

    • بدون نام

      داروهای بدردنخورایرانی مصرف کنید

    • بدون نام

      اره. ما هم باورمون شد هر وقت یه مسیول عالی رتبه در داخل کشور درمان شد داروی وطنی استفاده کرد ما پیش قدم میشیم

      پاسخ ها

      • محمود مظفری

        دارو که تحریم نیست چرا دولت بجای مخارج اضافی وخارج از عرف دارو وارد نمیکند

    • بدون نام

      بر پدر و مادر دروغگو لعنت .
      همسرم مت فورمین کانادایی مصرف می کنه که الان اصلا نیست . مشابه ایرانی بشدت حساسیت میده که دانشمندان ایرانی ! برای برطرف شدن آن انواع داروهای ضدحساسیت و خواب آور به آن اضافه کرده اند بطوریکه با مصرفش کل روز دچار خواب آلودگی شدید بوده و ضمنا مصرف این داروی آشغال ایرانی بشدت به کبد و کلیه آسیب می رساند .

    • بدون نام

      مردم به هیچی نباید اصرار کنند

    • بدون نام

      من واقعا اصرار دارم که زمان انتخابات مردم بیان و به یکی مثل تو رای بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج