۸۸۰۷۳۰
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

مهاجرت مستاجران از تهران، دلیل افزایش اجاره‌بها

یک مشاور املاک ساکن شهر شهریار گفت: افزایش مهاجرت مستاجران از پایتخت، قیمت‌ها را در شهرهای اطراف تهران بالا برده است؛ به گونه ای که مستاجران قدیمی این شهرک‌ها از عهده‌ی قیمت‌های جدید برنمی آیند.

خبرگزاری ایرنا: یک مشاور املاک ساکن شهر شهریار گفت: افزایش مهاجرت مستاجران از پایتخت، قیمت‌ها را در شهرهای اطراف تهران بالا برده است؛ به گونه ای که مستاجران قدیمی این شهرک‌ها از عهده‌ی قیمت‌های جدید برنمی آیند.

«علی محمدی شهروند» ساکن شهریار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا از خیابان نشین شدن یکی از مستأجران منطقه شاهدشهر شهریار به دلیل عدم تمکن مالی برای تمدید قرارداد سالیانه خود خبر داد.

وی با اشاره به ناتوانی مستاجران مسکن مهر این منطقه برای تمدید قرارداد اجاره خود، گفت: مردم این منطقه قدرت هماهنگ شدن با افزایش نرخ اجاره بها را ندارند.

محمدی توضیح داد: مستأجر یکی از بلوک‌های مسکن مهر شاهدشهر شهریار چهار روز است که با اسباب و وسیله خود در خیابان به سر می‌برد. او سال گذشته خانه ۷۰ متری خود را با ودیعه ۱۵ میلیونی رهن کرده بود که امسال و در پی ناتوانی برای اضافه کردن رقم ۲۵ میلیون به ودیعه سال قبل و رسیدن موعد پایان قرارداد اکنون در کوچه به سر می‌برد.

شاهد شهر یکی از شهرهای استان تهران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد.

محمدی با توضیح اینکه متأسفانه موج گرانی خانه به این منطقه هم رسیده است، گفت: این در حالی است که مردم این منطقه قدرت هماهنگ شدن با افزایش نرخ اجاره بها را ندارند.

طاهری فرماندار شهرستان شهریار نیز یک ماه پیش و در مراسم ساخت و احدث ۲۰۹۹ واحد مسکونی در شهر اندیشه، با بیان اینکه شهرستان شهریار و شهر اندیشه ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی به منظور تولید مسکن دارد، گفته بود: ۲۵ هکتار زمین باقی در اختیار کمیته امداد وجود دارد که اگر مساعدت‌های لازم صورت بپذیرد و در آن زمین ساخت و سازی انجام شود، در بهبود وضعیت مسکن تأثیر بسزایی خواهد داشت.

او گفته بود که سرریز جمعیت از پایتخت به این مناطق باعث افزایش قیمت‌ها و درعین حال کاهش تعداد مسکن شده است.

خسرو میرزایی مشاور املاکی مستقر در یکی از شهرک‌های مسکونی شهریار (شهرک شاهد) نیز به خبرنگار ما گفت: از بهار امسال با حجم تقاضای زیادی برای اجاره نشینی و حتی خرید ملک در این منطقه مواجه هستیم.

وی گفت: مستأجران متقاضی رهن واجاره بیشتر به چشم ما تازه وارد می آیند و به نظر می‌رسد مستأجران قدیمی پایتخت هستند که در پی گرانی مسکن به شهرهای اطراف از جمله شهریار روی آورده‌اند.

وی از افزایش چند برابری قیمت‌ها در این محله خبر داد و گفت: با وجود افزایش نرخ‌های اجاره و خواست مالکان برای انعقاد قراردادهای جدید با نرخ‌های بالاتر، باز هم تعداد تقاضا از عرضه بیشتر است و در حال حاضر خانه‌های بدون مستأجر به کمتر از عدد انگشتان دست می‌رسد.

میرزایی ادامه می‌دهد: یک واحد ۸۴ متری در شهرک شاهد شهریار که در سال گذشته به مبلغ ۳۵ میلیون تومان رهن شده بود اکنون ۶۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود.

وی اضافه کرد: مستأجران بومی این منطقه توان پرداخت این رقم‌ها را ندارند اما از آنجایی که نمی‌توانند با ودیعه سال قبل خانه‌ای برای خود تهییه کنند سعی می‌کنند از مالکان تخفیف بگیرند و قرارداد خود را تمدید کنند.

به گفته میرزایی افزایش مهاجرت مستاجران از پایتخت، قیمت‌ها را در شهرهای اطراف تهران بالا برده است طوری که مستاجران قدیمی این شهرک‌ها از عهده‌ی قیمت‌های جدید برنمی آیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنده 5 سال پیش فرار کردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوش بحالت جستی

    • بدون نام

      صاحبخانه ها باید رحم و مروت داشته باشند دلیلی نداره اینهمه به کرایه ها اضافه بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا در این گرمای تابستان هیچ بنده ایت را بی سقف نزار

      • طاهره

        این همه مردم از اختلاس و ناجوانمردی برخی مسئولین گلایه میکنن؛ برخی مردم از مسئولین بدترن! خوب مسئولین هم از جنس همین مردم هستن دیگه از مریخ که نیومدن!
        برای یک مقدار سود بیشتر مستاجر رو نابود میکنن برخی صاحبخانه ها و رحم و مروت و انسان دوستی یادشون رفته بعد گله میکنن به حرام خوری برخی مسئولین!

    • بدون نام

      افزایش قیمت های غیر منطقی داره همه چی رو عوض میکنه
      هیچکس هم کاری از دستش بر نمیاد

    • بدون نام

      خوب اینم از تبعات کارهای ما در عرصه ی جهانیست
      عیب نداره تهران باید خالی بشه
      شهرهای اطراف هم همینطور اونی هم که نداره باید بره تو بیابون بمیره.
      داریم فرصت سازی میکنیم

    • بدون نام

      ایکاش میشد از این ایران خراب شده ما هم مهاجرت میکردیم

      پاسخ ها

      • مجتبی

        فکر میکنی تو خارج خونه ارزانتره؟!!! همین الان کسانی که میرن سمت اروپا و کانادا خونه 100 متری تهران رو میفروشن میرن اونجا 50 متری اجاره میکنن

    • بدون نام

      به سلامتی مسئولین مملکتمان

    • یک مستاجر

      خدایا از دست مسولین بی عرضه فقط به خودت پناه می بریم.

    • رهگذر

      اصلا طرح دولت از اول هم همین بوده
      هزینه ها رو آنقدر زیاد کنه که فقط پولدارها بتونن تهران بمونن و بقیه برن شهرستان تا جمعیت تهران کم بشه
      مرکز کشور باید مخصوص طبقه پولدار باشه!!!

    • ایرانی

      وقتی 6 سال وزیر های مسکن دولت حسن روحانی هیچ اقدام مفیدی نداشتن باید هم آشوب و هرج و مرج و افزایش وحشتناک چند برابری قیمت ها رو در مسکن ببینیم. دریغ از تکمیل مسکن مهر یا ساخت مسکنهای عمومی و اجتماعی یا بازسازی بافت فرسوده... هیچ کاری نکرد دولت فعلی

    • با انصاف

      احمدی نژاد با وجود برخی اشتباهات و خطاهایی که داشت باز هم در عرصه مسکن وزرا و مشاوران خوبی داشت و مسکن مهر ساخت و وام بلند مدت بازسازی مسکن با کمترین سود به مردم داد و بسیاری از مردم رو تو زمان خودش خونه دار کرد
      بازم به احمدی

    • آشنا

      مهاجرت معکوس در کل اشکالی ندارد چون تهران پر شده از آلودگی هوا و گرانی و شلوغی و ترافیک و خطر زلزله ای بزرگ هم همیشه در کمین تهرانی هاست
      اما مسئولین دولت و مجلس که مسبب گرانی های مسکن و مدارس در شهر تهران هستن حداقل امکانات شهرستانها رو اونقدر زیاد کنن که مردم با میل خودشون برگردن شهرستانها

    • کاک بهرام

      شمارش معکوس برای تخلیه خانه استیجاری ام شروع شده خدایا خودت فرجی کن . خدایا به دادمان برس نگذار آبروی ما بریزه . آمین .

    • بدون نام

      اقا مجتبی اگر خونه صدمتری بفروشی وپنجاه متری بخری در خارج بهتر از اینجاست که دم دقیقه اجناس چند برابر می شودومجبوری بخری وتنها فقط برای زنده بودن نه زندگی کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        50 متری اجاره کردن!
        اینجا خونه و ماشین رو میفروشن میرن اونجا اجاره میکنن چون پول خریدش رو ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج