۸۸۱۰۹۷
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

انتقال آب از طالقان به تهران در دستورکار قرار گرفت

‌آب منطقه‌ای تهران از برنامه این سازمان برای حفر یک تونل ۵۱ کیلومتری جهت انتقال آب سد طالقان خبر داده و اعلام کرده که این سازمان از میان روش‌های انتقال بررسی شده، گزینه طرح انتقال آب با تونل را مناسب‌ترین شیوه انتقال آب می‌داند.

خبرگزاری ایسنا: ‌آب منطقه‌ای تهران از برنامه این سازمان برای حفر یک تونل ۵۱ کیلومتری جهت انتقال آب سد طالقان خبر داده و اعلام کرده که این سازمان از میان روش‌های انتقال بررسی شده، گزینه طرح انتقال آب با تونل را مناسب‌ترین شیوه انتقال آب می‌داند.

سیدحسین رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در نشست اخیر خود با اصحاب رسانه از برنامه این سازمان برای انتقال تونلی آب از سد طالقان خبر داده و گفته که برای این کار مذاکراتی با محیط زیست استان‌های البرز و قزوین صورت گرفته است.

رضوی خاطرنشان کرده که این طرح آب شرب استان تهران و قسمتی از غرب تهران را پایدار خواهد کرد و برای اجرای آن به حفر ۵۱ کیلومتر تونل نیاز است.

گفتنی است پیش از این آب منطقه‌ای تهران با تأکید بر ایجاد یک سامانه جایگزین برای انتقال آب سد طالقان به تهران اعلام کرده بود: آب منطقه‌ای تهران از میان روش‌های انتقال بررسی شده، گزینه طرح انتقال آب با تونل را مناسب‌ترین شیوه انتقال آب می‌داند و پس از برگزاری نشست‌های متعدد کارشناسی و مدیریتی و کسب مجوزهای لازم، اجرای سامانه جایگزین را در دستور کار خود قرار داده است.

رضوی در خصوص آخرین وضعیت تونل انتقال آب کرج-تهران هم عنوان کرده که برای آب‌رسانی از سد تنظیمی کرج ۳۰ کیلومتر تونل حفر شده است؛ همچنین فاز یک تصفیه خانه ششم در حال اجراست که ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال ۹۸ آماده بهره‌برداری می‌شود. ظرفیت این تصفیه خانه هفت و نیم متر مکعب در ثانیه است و اگر به نتیجه برسد در کنار سایر سامانه‌های دیگر ۵۹۰ میلیون متر مکعب آب تهران و غرب تهران را تأمین می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوه

      تهران تاخودِ ایرانم نخوره ول کن نیست!

    • بدون نام

      نصف تهران شده افغانی نصف دیگه هم شهرستانی
      خب برگردید شهرتون چه کاریه آخه.تهرانم مثل بقیه شهرا ی ایران داغونه فقط چهارتا مترو و سینما بیشتر داره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقاولی یادت باشع کارهوااب زندگی باالتهابه درشهرستانهابله اینجامثل همه جای ایران وچاه های نفتش داغونه ازبین رفته والان کفگیرخورده به ته دره!؟ولی الان رسیدیم به جیب مردم بدبخت بیچاره!؟مردمم میترسن و معتادومحتاج!؟پس هیچ حرکتی نمیتونن بکنن!نشستن خدابه دادشون به حالشون به زنده بودنشون برسه!خدا!!

    • بدون نام

      الان چندین ساله که آب طالقان میره برای جاده ساوه اسلامشهر نسیم شهر شهرک گلستان و سه راه ادران و .....پس بنابرین باید فاتحه کشاورزان دشت قزوین از حالا خوانده بشه

    • بدون نام

      توخودتم شهرستانی هستی!

    • بدون نام

      خبر ندارید از همان اول ابهای خوب به طرف کرمان یزد و قم رفته بزودی شاهد خشک شدن دریای خزر توسط یزدیها هستیم رضا اردکانی

    • بدون نام

      دوست عزیزمردم حیاط ماشین کوچه وخیابون ومغازه هاشونوبافشاراب چندین ساعت بازمیزارن حمامشونم که وای بحال ایرانی هاولی اولادرک فهم وشعورمون نرسیده به اونجاکه بدونیم حتی دراول جاده جاجروداب وجودنداره برای خوردن!؟

    • بدون نام

      هروقت درک فهم واموزش بهمون دادن بخیلی جاهامیرسیم فعلاهنوزکه هنوزه نگفتن ابخوردن نداریم یارواشغال میادمیگه اب دریاروشیرین میکنیم میدیم بخورین!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج