۸۸۲۰۸۸
۶۷ نظر
۵۲۸۲
۶۷ نظر
۵۲۸۲
پ

پویش «صاحبخانه خوب» به داد مستأجر‌ها می‌رسد؟

پویش «صاحبخانه خوب» بعد از افزایش قیمت اجاره‌بها راه افتاد، اما چرا بعضی‌ها از آن استقبال نکردند و عده‌ای هم به انتقاد از آن پرداختند؟

روزنامه خراسان - الهام حبشی: مدتی است پویشی با عنوان «#صاحبخانه_خوب» به همت شبکه ۳ وعده‌ای از فعالان فضای مجازی شکل گرفته است. هدف این پویش، روایت زیبایی از رحم و انصاف صاحبخانه‌ها به مستاجران‌شان است. در این پویش از مردم خواسته شده تا خاطرات خوب خودشان را از صاحبخانه‌هایی که فقط پول برایشان مهم نیست با دیگران به اشتراک بگذارند. خاطراتی که از تجربه مستاجر بودن می‌گوید و روایت‌هایی متفاوت از صاحبخانه‌ها را تعریف می‌کند.

در ابتدا بنا بر این گذاشته شده بود که هرکس در قالب یک یادداشت کوتاه، روایت خود را به آدرس ایمیل این پویش ارسال کند، اما با همه گیر شدن و وسعت یافتن این پویش، پای آن به صفحات مجازی از جمله اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و فیس‌بوک هم باز شد. هرچند این پویش اتفاق مثبتی است، اما آن طور که باید مورد استقبال قرار نگرفته و البته نمی‌تواند به شکل فراگیری راه گشا باشد. در این پرونده به ابعاد مختلف این پویش پرداخته ایم.

پویش «صاحبخانه خوب» به داد مستأجر‌ها می‌رسد؟

مروری بر کامنت‌های تلخ و شیرین مستاجر‌ها

صاحبخانه‌ای اجاره را ۲ برابر کرد و صاحبخانه دیگری نصف!

حرف پویش «صاحبخانه خوب» این است که ما می‌دانیم هزینه‌ها بالا رفته است، می‌دانیم گرانی است و وضع اقتصادی مردم ناراحت کننده است، اما اگر صاحبخانه هستید و اگر راه دارد، کمی بیشتر با مستاجران خود راه بیایید. با شروع این پویش، مردم در شبکه‌های مجازی با هشتگ «صاحبخانه خوب» از مصائبی که به تازگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، حرف زدند.

انصافتان کجا رفته؟

کاربری با نام «سعید» در توئیتر نوشته بود: «سال گذشته خانه‌ای را به قیمت ۸۰ میلیون تومان رهن کردم، حالا صاحبخانه از من می‌خواهد ۱۷۰ میلیون تومان دیگر روی پول پیش قبلی بگذارم! اعتراض که کردیم، این طور پاسخ داده که ۱۷۰ میلیون تومان دیگر لازم دارد! مگر نرخ رهن و اجاره خانه را، احتیاج صاحبخانه تعیین می‌کند؟ مردم عدالت و انصاف‌تان کجا رفته؟». کاربر دیگری گفته بود: «من صاحبخانه درجه یکی دارم. دیروز با من تماس گرفته و می‌گوید یا باید ۲۰ میلیون تومان دیگر روی پول پیش خانه‌اش بگذارم یا به اجاره‌ام ۳۵۰ هزار تومان دیگر اضافه کنم! چه صاحبخانه منصفی است، دو تا راه حل پیش پایم گذاشته!».
خانمی از بنگاه‌ها شکایت کرده بود که: «گاهی اوقات اگر خود صاحبخانه هم نخواهد مبلغ بیشتری را در نظر بگیرد، برخی بنگاه‌ها برای پر کردن جیب خودشان در گوش صاحبخانه‌ها صحبت می‌کنند که مستاجرت را بلند کن. خودمان برایت یک مستاجر به صرفه و دست به جیب‌تر جور می‌کنیم».

صاحبخانه ام به خاطر تولد فرزندم اجاره را نصف کرد

در این بین مستاجر‌های خوش شانسی هم وجود داشتند که از صاحبخانه خوب خود سخن‌ها گفته بودند. یک نفر نوشته بود: «چند ماهی است که پدر شده‌ام. صاحبخانه‌ام نه تنها ما را از خانه‌اش بیرون نکرد که هنگام تمدید قرارداد امسال، اجاره سالانه‌ام را نصف کرد و گفت همین مقدار اجاره و پول پیش برایش کافی است، بقیه را صرف هزینه‌های فرزندت کن». دیگری گفته بود: «صاحبخانه ما نذر کرده بود خانه‌اش را به مدت دو سال، به یک تازه عروس و داماد رایگان اجاره بدهد و شانس در خانه من را زده».

ضرورت توجه بیشتر به #صاحبخانه_خوب چیست و آیا این هشتگ فایده‌ای هم دارد؟

فواید فردی و اجتماعی در میان گذاشتن اتفاقات مثبت

نرگس عزیزی: این روز‌ها هشتگ «صاحبخانه خوب» در حال تبلیغ است و البته موضع گیری‌ها درباره آن بسیار متغیر؛ برخی از این هشتگ استقبال کردند و آن را فرصتی برای نزدیک شدن صاحبخانه‌ها و مستاجران می‌دانند، اما در مقابل برخی این فعالیت را امری نمایشی و بدون فایده می‌دانند. اما ضرورت چنین حرکت‌هایی در چیست؟

سوگیری ذهن درباره وقایع منفی

ذهن ما عادت دارد وقایع منفی را پررنگ و فهرستی از آن‌ها در هر موضوعی درست کند و به خاطر بسپارد. این عادت البته که عادت غریبی نیست چراکه در واقع ما با فهرست کردن وقایع منفی سعی می‌کنیم تا میزان خطر احتمالی هر موضوع را ارزیابی و در زمان تصمیم‌گیری در آینده از آن استفاده کنیم. بر این مبنا نیز اگر از هر کدام از ما بپرسند که تا حالا خود شما یا یکی از نزدیکان شما صاحبخانه بدی داشته‌اید یا خیر، حتما می‌توانیم یکی دو خاطره در این زمینه تعریف کنیم. اما مشکلی که این روز‌ها پیش آمده این است که میزان روابط ما دیگر محدود به اقوام و چند نفر دوست و آشنا نیست و به مدد فضای مجازی هر کدام از ما در معرض شنیدن داستان افراد بسیار زیادی هستیم و این خود آغاز دردسر است.

هجوم میزان غیرقابل کنترل اخبار منفی

به دلایل متعددی ما عادت داریم حوادث منفی زندگی خود را با دیگران در میان بگذاریم و به همین دلیل نیز کافی است شما گشتی در شبکه‌های اجتماعی بزنید و بعد از مدتی ببینید که چه قدر داستان و گزارش درباره وقایع ناخوشایند شنیده‌اید. این میزان زیاد وقایع ناخوشایند حتی شامل مواردی می‌شوند که در کیلومتر‌ها آن طرف‌تر از محل زندگی ما رخ داده و به نوعی ذهن ما نباید آن را در زمان ارزیابی خطرات تصمیم‌های روزانه دخیل کند، اما این کار را می‌کند و در نتیجه این موضوع نیز احساس ناامنی ما این روز‌ها به شدت در حال افزایش است. اما در مقابل این احساس ناامنی چه می‌توانیم بکنیم؟

راهی برای حفظ تعادل

یکی از روش‌های مقابله با این احساس ناامنی، دوری کردن از شبکه‌های اجتماعی است. شاید به نظر شما این راه افراطی باشد، اما به هر صورت روشی است که برخی آن را توصیه می‌کنند. اما روش دوم، ترغیب افراد به در میان گذاشتن حوادث مثبت زندگی در این فضاست؛ چیزی شبیه به همین هشتگ «صاحبخانه خوب». با کمک این روش هم می‌توان نسبت بین اخبار منفی و مثبت را تعدیل کرد و هم در عین حال فرهنگی متفاوت را بین مخاطبان گسترش داد.

صحبت‌های جالب چند سلبریتی درباره پویش «صاحبخانه خوب»

این پویش نباید تمام شود!

حسین زاده: بعد از این‌که «احسان علیخانی» در یکی از حساس‌ترین قسمت‌های برنامه «عصر جدید» و قبل از اعلام نتایج برندگان آرای مردمی، درباره این پویش و اهمیت آن صحبت کرد، علاوه بر داور‌های این برنامه، چندین و چند چهره معروف دیگر درباره این پویش، جملاتی گفتند که در ادامه به گزیده‌ای از آن‌ها اشاره می‌شود.

احسان علیخانی: تابستان فصل جابه‌جایی است و این روز‌ها مستاجر‌ها استرس می‌گیرند که صاحبخانه‌شان می‌خواهد برای امسال، چه‌قدر روی اجاره‌اش بگذارد؟ ۱۰ درصد، ۲۰ درصد، بیشتر و ...؛ بنابراین خیلی حال‌شان بد می‌شود. به خصوص برای کارگران، کارمندان و آن‌هایی که بیکار هستند. بیایید یک کم حال هم را بفهمیم. چه قدر جذاب است که یک صاحبخانه بتواند با یک تلفن، احساس امنیت بدهد به مستاجرش.

امین حیایی: من مستاجرم و ممنونم از صاحبخانه‌هایی که تا حالا اثاثم را بیرون نریختند البته هر سال روی رهن و اجاره کشیدند که باز هم از آن‌ها تشکر می‌کنم! در این شرایط فقط یک احساس انسان دوستانه است که باعث ساختن زندگی شیرین‌تر برای همه مردم کشور خواهد شد. اگر صاحبخانه به مستاجرش رحم کند، قطعا انرژی مثبت آن به زندگی خودش هم برمی‌گردد.

خداداد عزیزی: مستاجر داریم، اما همه کار‌ها با برادرم است و او آدم مهربانی است و با مستاجر‌ها کنار می‌آید. مثلا مستاجر می‌گوید فروشم در مغازه خوب نبوده و اگر می‌شود با قرارداد سال قبل جلو برویم و معمولا او همراهی می‌کند. در این روز‌ها و در این شرایط باید همه به پویش صاحبخانه خوب بپیوندیم.

رضا رویگری: شاید باور نکنید، اما من خودم مستاجرم و از همین الان نگرانم که سر موعد قراردادم چه قدر قرار است بر مبلغ اجاره خانه ام اضافه شود. پویش صاحبخانه خوب باید آن‌قدر ادامه پیدا کند تا صاحبخانه‌ها بفهمند که مستاجران نیز مانند آن‌ها انسان هستند و همه چیز را به مادیات گره نزنند.

نقد‌هایی که به این پویش و ادمین‌های آن در شبکه‌های اجتماعی وارد شده است

یک هشتگ، هزار حرف و حدیث

ایده راه‌اندازی پویش «صاحبخانه خوب»، حرکت انسان دوستانه‌ای است و تا به امروز در شبکه‌های مجازی هم رونق تقریبا خوبی گرفته است. با این حال خیلی‌ها و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی معتقدند که راه‌اندازی چنین پویش‌هایی، راه حل قاطعی برای رفع مشکل مسکن و اجاره نشین‌ها نیست چرا که سازمان دهی و حل مشکل مسکن یکی از وظایف دولت است.

این روز‌ها بازار مسکن در سخت‌ترین وضعیت خودش قرار گرفته است. وضعیت پیچیده اقتصادی کشور، واحد‌های خالی بی شماری که از آن‌ها استفاده نمی‌شود و اجاره هم داده نمی‌شوند، کم رغبت شدن انبوه سازان به ساخت واحد‌های جدید، کمبود مسکن و خلأ سیاست گذاری صحیح از سمت مسئولان دولتی همگی دست به دست هم داده و یک جهش سرسام آور در قیمت‌های مسکن را پدید آورده‌اند.

پویش «صاحبخانه خوب» شاید بتواند دل چند صاحبخانه را نسبت به مستاجران خود نرم کند و فرهنگ همبستگی مردم را افزایش بدهد، اما هیچ ضمانتی در حل مشکل مسکن مردم ندارد و نمی‌تواند همه را مجاب به کوتاه آمدن کند. بهتر است دولت از ایده‌های کارسازتری بهره بگیرد.

پویش «صاحبخانه خوب» به داد مستأجر‌ها می‌رسد؟

به عنوان نمونه مبلغی مالیات برای خانه‌های خالی در نظر گرفته شود، سامانه‌ای برای املاک طراحی شود و برای هر خانه‌ای با توجه به شرایط و موقعیتی که دارد، قیمت گذاری منصفانه‌ای صورت بگیرد. حرکت‌های مردمی باید در کنار اقدام قاطع دولت قرار بگیرد تا ثمره تغییرات مثبت به وضوح دیده شود. اگر فقط بحث مهربانی در میان باشد چرا کارخانجات نباید مهربانی به خرج دهند و اجناس‌شان را با قیمتی کمتر به دست مردم نرسانند؟ چرا بانک‌ها سود کمتری در مقابل وام‌هایی که می‌دهند دریافت نکنند؟ و هزار چرایی که ثابت می‌کند اوضاع بحرانی مسکن، فقط با مُسکن موقت مهربانی درمان نمی‌شود. البته که همه این‌ها نباید صاحبخانه‌ها را بی انصاف کند، اما ایراد‌هایی است که به این پویش وارد به نظر می‌رسد.

در ضمن، فعالیت صفحه‌های رسمی این پویش در شبکه‌های اجتماعی هم بسیار ضعیف است و باعث اعتراض کاربران زیادی شده است. مثلا کانال صاحبخانه خوب در تلگرام فقط پنج هزار عضو دارد و هر روز فقط یک پست در این کانال گذاشته می‌شود که بیشتر آن‌ها هم پیام‌های مستاجر‌ها درباره صاحبخانه‌های خوب نیست! اوضاع در اینستاگرام که تعداد فالوئر‌های این پیج به ۱۵۰۰ نفر هم نمی‌رسد، بهتر از این نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مملکتو تو رو خدا به جای درست کردن اوضاع و دادن راهکار پویش میزارن

      پاسخ ها

      • وحید

        بخاطرشرایط اقتصادی خوبه مملکت شراکت که کارمیکردم ۸ ماه کلا جمع شده الان قرارداد خونه تمام شده صاحب خونه دوبرکرده اجارها رو بخدا قسم زندگیم ازهم پاشیده شده آخه انصاف هم خوب چیزی بعضی از مالک ها میخوان تمام هزینه های زندگیشون رو از مستاجر بگیرن هیچ ارگانی هم پاسخگو نیست قانون مملکت ما شده قانون جنگل هرکی زورش برسه به بقیه زور میگه

      • asad

        هنوز بعد از ۸ ماه از سال ۹۸ گذشته قیمت ها کم که نشده هیچ بیشتر هم شده دولت به وعده هایش عمل نکرده (تو ۷یا۶ سال گذشته یه واحد مسکونی توسط دولت ساخته نشده )و مجلس و دولت بر روی خانه های خالی مالیاتی وضع نکردند و کسانی را که بیش از ۲ خانه دارن را مشمول پرداخت مالیات نکردن و همه آپارتمانها را مبله اجاره میدهند هیچ کنترلی نیست اصلا روی بنگاهها و قیمت ها نظارتی نیست دقیقا میخوان مردم کوچ اجباری به کشورهای دیگه کنند وگرنه این همه سوء مدیریت و بی فکری و ندانم کاری و عدم کنترل و مدیریت محاله فقط به خدا پناه میبریم، مشکل اینجاست که مدیریت مشکل رو سپردن دست کسانی که بوجود آورنده مشکل هستند آخه کسی که 5 تا خونه داره مشکلات مستاجر رو چطور حل کنه ،میزاره مالیات ببندن روی خونه ها یا میزاره اجاره ها رو کم کنند و یا میزاره قیمت ها رو پایین بیارن مثل اینه که رییس صنف املاک از بنگاهها و وضعیت موجود شاکی باشه و گله کنه

    • ...

      مستاجر ها هم جدیدا بدتر از صاحبخونه ها شدن! مستاجر خودم 2 ساله نشسته امسالم با همون مبلغ 2سال پیش میگم اوکیه و تمدید می کنم ولی با پررویی تمام میگه کمترش کنم و اجازه بازدید هم نمیده، مبلغ رهن خونه من از مبلغ اصلی منطقه خیلی کمتره ولی چون اونموقع تازه عروس داماد بودن گفتم کمکی باشه واسه زندگیشون ولی مثل اینکه اشتباهه، تو هرچیزی باید اعتدال و رعایت کرد وگرنه بجای طلبکار بودن ، بدهکارم میشی!!

      پاسخ ها

      • مهران

        واقعا بعضی ها مستاجرها آبروی دیگران رومیبرن ونمیشه به مستاجر دیگه اعتماد گرد

    • بدون نام

      مساله اینجاست که عده ای فکر میکنند که اجاره خونه قراره حقوق یک ماهشون رو کفاف بده. واقعا اجاره خونه ها به طوری غیر قابل توجیه بالاست. این اجاره خونه تنها باید بخشی از سرمایه شما باشه نه همش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادرشوهره من اونقدر خوش انصافه که ۷۰درصد به اجاره خونه مستاجرش اضافه کرده

      • بدون نام

        نه وقتی همه چیز دوبرابر شده چرا اجاره خونه نشه
        شلوار ...پارسال 260 قیمت خورده بود همون شلوار 700 تومن شده
        اسنپ و تپ سی همین طور مسیر من پارسال 12 هزار تومن بود امثال 23500 شده
        این مستاجرین درامدشون 2 برابر شده برای دآمد اونها پویش نمیدین بعد همون مقدار به اجارشون میزارن ناراحتین ؟؟؟!!!!

    • سحر

      ای بابا اگر کسی از دل مستاجرها خبر داشت که دلخوش به این چالش ها نمی شد، یارو اتاق سرایداریشو گذاشته برای اجاره 20 میلیون ماهی دو میلیون که خرج ساختمون رو دربیاره یا یه بابا دیگه اتاق 8 متری تو زیرزمین را داره با یه قیمت فضایی اجاره میده، مردم خیلی خیلی بی انصاف و نامرد شدند. این صاحبخونه ها نه وجدان دارند نه خداشناس هستند

    • من

      خوبه که آدم انصاف داشته باشه و خوبتر اینکه طرف سواستفاده نکنه. ما یه مستاجر داشتیم خیلی باهاش راه اومدیم کمکش کردیم اجاره کم گرفتیم آخر سر کلی پول آب و برق و اجاره عقب افتاده خورد و فرار کرد.پول پیش هم ازش نگرفته بودیم چون التماس کرد که نداره و گرفتاره.بعد از اون دیگه دلم واسه هیچ مستاجری نمیسوزه چون از اعتمادم سو استفاده کرد.

    • بدون نام

      مسخره س واقعا...بجای راهکار درست درمون پویش راه انداختن، الان همه صاحبخونه ها از بی انصافیاشون نادم و پشیمون شدن!!..کلید اسراره مگه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلتون خوشه خدایی صاحبخانه ما بگذرد از زیاد کردن کرایه تو زندگی خصوصی و شخصی ما هم دخالت داره اجاره سال اول ۱۲م ۳۰۰ اجاره بود سال دوم ۱۵ م ۳۰۰ کرد سال سوم ۱۵م ماهی ۴۰۰ و سال چهارم ۵۰ م رهن رو افزایش داد .... غیر از اینها اب و برق و گاز جداست ولی تو پیلوت از شیرهای ما استفاده هم اب برق و گاز به روی خودشم نمیاره

    • خانواوه پاکسرشت از قم

      از صاحبخانه خوبم جناب آقای محمد محمدی تشکر میکنم

    • مستاجر

      ما یه صاحب خونه خوب داریم خیلی کمکمون کرد و انشاالله خدا به مالش برکت و به خودش سلامتی بده.۴ ساله که خونش نشسته ایم یه ریال هم اجاره نگرفت ازما و با مبلغ رهن خیلی کمتر از ارزش خونه نشسته ایم.از همین جام از طرف خودمو شوهرم از صاحب خونه خوبمون آقای محمد میرزایی تشکر میکنم.

      پاسخ ها

      • esmal

        خدا پدر و مادر اینجور صاحبخونه ای رو بیامرزه

    • دریاااا

      ما ۵سال تو یه خونه مستاجر بودیم.انگار ما صاحب خونه بودیم،انقدرررر خووب بووودن که نگید.سره سال میگفت هر جور راحتید پول بدید خدا شاهده پول رهن سالاته رو چک میگرفت برای سه ماه بعد.با همین مهربونی هاشون ما هم صاحب خونه شدیم،شب و روز دعاشون میکنیم،هنوز بعد یه سال باورم نمیشه خونه خریدیم .ان شالله همه مستاجرا صاحب خونه شن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالله خدا به صاحب خونه ات عمر باعزت و سلامتی عنایت کنه . واقعا اینجور ادمایی باید دستشون رو ماچ کرد . ولی بعضی صاحب خونه ها هم هستند از برج زهر مار هم بدتر هستند و

    • بدون نام

      نه اصلا..ربطی نداره کسی که خوب باشه همیشه خوبه صاحبخونه ای که بد باشه تو هرچی پویش بذار

    • شهروند

      پویش...چه راکار خوبی....کشور جهان سوم از این بهتر نمیشه.....چند تا نخبه فکر کردن به این نتیجه رسیدن....

    • وحید

      ح

    • بدون نام

      چند ماهی میشه شوهر من دستش شکسته الانم قرارداد خونمون رسیده ولی صاحب خونمون گفت همون پول پارسال بمونید تو خونه خدا خیرش بده

    • محمدرضا

      الهی هرکه توتمام مراحل کنکور تقلب وخیانت کنه سرطان بگیره(گرچه ربطی به موضوع نداشت )

    • بدون نام

      ماهم امسال چهارمین ساله تو یک خونه مستاجریم .سال اول ۱۲م ۳۰۰ اجاره سال دوم ۱۵ م ۳۰۰ ،سال سوم ۱۵م۴۰۰ و سال چهارم ۵۰ م ۵۰ ت اجاره رو افزایش داد .... از شیر آب و برق و گاز ما در پیلوت استفاده میکنن و بارها گفتیم ما راضی نیستیم عین خیالشم نیست مثلا هم مومن هستن غیر از همه اینها تو زندگی شخصی و خصوصی ما دخالت میکنن هرکس میاد خونمون تا زنگ در میخوره مثل عقاب سرش از پنجره میاد بیرون که کی میاد

    • حمید

      آقا اینا همش قصه و افسانه هستش.من الان موعد خونم تموم شده و دارم دیونه میشم.صاحبخونه هم مثل شمر بالای سرم واستاده و یه کلام میگه باید خالی کنی چون رهن ۸۰میلیونی پارسال رو امسال داره ۱۵۰میلیون رهن میده و قرارداد هم بسته با یکی.من دیگه نمیدونم چیکار باید بکنم.دیگه دزدی و قاچاق و خلاف و مواد فروشی و خودفروشی هم بکنی عمرا بتونی این رقمها رو ساپورت کنی و باید از این جنگل خارج و به بوته زار های اطراف کوچ کنم و با بدبختی خودم به ایرانی بودنم افتخار کنم!

    • سما

      ما یه صاحبخونه خوب داریم که 9 ساله خونش نشستیم و سالی 50 تومان میبره رو اجاره.
      خدا حفظشون کنه .من و همسرم تا اخر عمرمون مدیون مهربونیاتون هستیم آقای روشندل

    • ملیحه مانیان

      باسلام من12سال پیش پدرموازدست دادم توشرایط بسیارسختی بودیم که پسرعمه مامانم بدون هیچ کرایه ای خونشونودراختیارماگذاشتن همیشه به مالطف داشتن ماممنون دارشون هستیم همیشه تاآخرعمردعاشون میکنیم اسمشون آقای حمیدانصاری

    • بدون نام

      سلام صاحبخونه من یهویی گفت من امسال ده میلیون رو پیش پولت میزارم یا بده یا تخلیه کن گفتم بی انصاف لااقل بگو دو تومن میزارم چرا اینقدر زیاد گفت لازم دارم یا بده یا بیرون! ما مستاجرین و کارگران فقط دلمون خوشه امام زمان بیاد وگرنه کسی تو این مملکت دلش به ما نمیسوزه.وعجل فرجهم

    • کوهکن

      صاحب خونه ما خیلی ادم بامعرفتی هس پارسال با یه مبلغی کم قرارداد بستیم امسالم اومده میگه با همون مبلغ بمونین بیشترش نمیکنم مستاجر بودن رو میدونم و درکتون میکنم اقای علی اکبر ایمانیصاحب خونه خوبمون

    • مریم

      ما به علت گرونی خونه قراره تهرانی که ۲۰ ساله بهش عادت کردمو ترک کنم و برم جایی که کسیو ندارم و غریبم تازه کار همسرمم تهرانه باید این مسیر پرخطرو بدون وسیله بره بیاد خدا ازشون نگذره آخه چرا نباید ی قانونی باشه که ی حدیو بزارن واسه اضافه کردن رهن و اجاره هرکی هرجور دوس داره قیمت میده آخه این چه رسمیه

    • محمدی

      من یه خونه دارم و به مستاجر نصف عرف بازار بهش رهن دادم چون واقعا میدونم مردم زیر فشارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود به شرفت

    • بدون نام

      دوسال دنبال خونه میگردیم ،پول پیشمون 5میلیون داریم از اینور شوهرم باموتور کار میکنه؟پول پیش 500تومان میتونیم جور کنیم .باصاحب خونه صحبت کردم کنار نمیان ،خیلی سخته که واقعا نمی دونم .خدایا خودت درسش کن

    • بدون نام

      در المان مراكزي زير نظر شهرداري ها خانه ها اجاره ميدهند و در طي 30 سال تغيير قيمتي ندارند بعد اينجا هر كس هر قيمتي را دلش ميخواد خونش و به مستاجر ميده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا آلمانی هستن ما ایرانی.ما خودمون رو قوم برتر میدونیم ولی دریغ از ذره ای انصاف و رحم و مروت.

    • علی

      سلام ما بهترین صاحبخانه رو داریم....... خیلی خوبه اسمش یوسف فتاحی.....خیلی ازش ممنونم

    • محمداعرافی ازشیراز

      صاحبخانه من خیلی خوبه هرچقدربگم کم گفتم بهترین صاحبخانه دنیاست

    • یونس اکبری

      سلام اگه بگم باورتون نمیشه صاحب خونه ما هیچ کرایه وپول پیشی از مانگرفت و ما کاملا رایگان تو خونه ۱۵۰ متریش داریم زندگی میکنیم .خدا خیرشون بده .اسم صاحب خانه ما اقای صابری هست و همین جا ازشون تشکرر میکنم

    • زینب موسوی

      صاحبخانه ما واقعا صاحب خانه با انصافی ما حدودا 14سال توی این خانه هستیم اما اجاره خانه مون تغییر نکرده

    • ژهرا

      من چهارسال تو یخونه ۴۵ متری زندگی میکنم با اینکه تنها هستم و کاری ندارم با کمک مالی خانواده زندگی میکتم صاحیخونه ام هم میدونه هر سال کم اضاف میکرد امسال ۵ برابر هر سال اضاف کرد صاحبخونه من ۴ تا خونه داره و هر سال ب خونه هاش اضاف میکنه خونش هم بدرد نمیخوره

    • بدون نام

      من امسال صاحب خونه ام گفته باید ۸۵۰ هزار تومن به اجاره پارسال اضافه کنم دلیلش رو پرسیدم چرا اینقدر زیاد؟طرف به من جواب داد که امسال کلیه هامو عمل کردم دستم خالیه و پول نیاز دازم اکه نمیتونی میتونی بلند شی . اخه یکی نیست بهش بگه بی انصاف همین کارا رو کردی کلیه ات از دستت یاتاقان زده بردتت توی خرج
      من روز قیامت شهادت میدم که بسیاری از صاحب خانه ها بوی از انسانیت نبردن

    • کاویان

      از صاحبخانه خوبم خانم خراسانی ممنونم

    • پرویز اکبرزاده

      صاحبخانه ای دارم که میداند اجاره منزلش یک میلیون تومان است ولی ششصد ازم میگیرد،تمام سرویسهای خانه ام را خودش انجام میدهد با اینکه خودش خرج خانه اش زیاد است ولی تلافیشو سر مستاجرش در نمی اورد انسان به تمام معنا،حاج عباسعلی سوختکش ،خدا همیشه یار و یاورت باشد

    • بدون نام

      من میخواستم از صاحبخونه خوبم آقای ابولفضل فرزانیان و همسر مهربونشون بابت لطفشون به ما تشکر کنم

    • کسری ۰۹۳۹۹۵۱۹۸۴۴

      با این اوضاع که مردی و مردانگی افسانه شده اعتمادکردن به صاحبخانه زن حماقتی بیش نیست.وقتی باهاش توافق کردم برای رهن و اجاره و قبول کردشرایط بنده رو، اما بعداز۱۰روزبدون اطلاع واحد خودش رو اجاره میده و من با تمام شدن قرارداد قبلی مجبورشدم وسایلم را توی حیاط همسایه بزارم و بااین شرایط سخت با دوتا بچه آواره کوچه و خیابون بشم.با کمترین بودجه دنبال سرپناه گشتن.خدا خودش کمکم کنه.

    • بدون نام

      سلام کاشکی انصاف ازتومردم نمیرفت خداباعث وبانی این بی ثباتی ها تومملکتمون رو لعنت کنه امسال صاحبخونه ما دوبرابر کرده اجاره رو آخه ازکجا... خدا خودش ب دادمون برسه

    • مهران

      سلام مهران دانش شهرکی،از زاهدان
      من 4بار خونم رو عوض کردم،به غیر از 1 مورد،که بعد5ماه خالی کردم،3تا صاحب خونه عالی داشتم(اقای پورغلام،ایرانشهر
      اقای ادریس حسینی واقای میرشکار)از خداوند هرچی میخوان بهشون بده

    • باران

      اینهمه مدت دولت تمام وسایل ها رو گرون کرد .چرا صدا و سیما پویش نذاشت...اینقدر وسایل گرون شد .... حالا که این کرایه خونه توی جیب مردم میره پویش درست شد ... خودرو ...پس پویش صدا و سیما کو در مورد این همه گرانی ؟؟!!!!!

    • کسری

      خوندم جاهایی که مردم میگن .چرا دولت نرخ تعیین نمیکنه؟ یا چرا شهرداری ها خونه ها رو کرایه نمیدن ....جاها یی که دولت نرخ تعیین کرد رو فراموش کردن....بیچاره مردم ساده ...که حرف صدا و سیما رو گوش میکنن

    • بدون نام

      از صاحبخانه بدم تشکر میکنم که باعث شد،بفکر خرید خونه بیفتم،بقول پدرخانمم،صاحبخانه بدش،خوبه....

    • مستاجر

      با سلام خدمت تمام مستاجرین عزیز واقعا صاحبخانه خوب و با انصاف از شانسهای خوب زندگی است من 10ساله تو یک آپارتمان زندگی می کنم و هر سال خودم اجاره بها را افزایش میدهم با اینکه نصف قیمت بیرون در اینجا ساکنم هیچ وقت تصور مستاجری برایم پیش نیامده است خدا قسمت شما هم کند با تشکر از آقای ابراهیمی

    • درم بخش

      با این اوضاع بد اقتصادی باید به فکر همدیگر باشیم
      صاحب خونمون خدا خیرشون بده اجاره رو زیاد نکرد قرارداد سال قبلی برا امسال تمدید شد
      یقین دارم خدا جای دیگه براش جبران میکنه

    • بدون نام

      باسلام منم خداروشكر صاحب خانه خوبي دارم الان چند ساله نشستم و يه مبلغ خيلي كم از من خاسته به عهده خودم گذاشته گفته كه هرچقدر دوست داري اضافه كن من از اقاي غلامحسين نامي تشكرميكنم صاحب خانه خوب

    • عباس دهقانی

      سلام من حدود 13ساله درشیرازتو یه خونه هستم کرایه که میدادم کرایه کم والان سه ساله که تصادف کردم وخونه نشینم رهن کمی ازمن گرفته وحتی تواین چندسال 2باراومده درخونه ففط میخواستم تشکرکنم از صاحبخونه خوبم اقای محمود بهروزی

    • شهروند

      والا مثل اینکه صاحبخانه ها دلشون پره
      دولت یک بانک اطلاعاتی کامل از مردم داره یعنی از املاک نداره؟؟؟؟
      میتونه خیلی راحت برحسب منطقه قیمت گذاری کنه و هر کی گراتتر داد هم بنگاهی و هم صاحبخانه و هم مستاجر نتخلف را جریمه کنه
      بجای این پویش

    • بدون نام

      صاحب خونه ما هم اجاره رو دوبرابرکرد.میگه جایی دیگه ارزون تر پیدا میکنید بلندشید من به ضررتون راضی نیستم...خب باانصاف من با بچه کوچیک کجا برم

    • صادق

      سلام
      از صاحب خانه خیلی راضی هستم چون از ناآگاهی من استفاده کردند و ملک۶۲متری ۱۳۵م پارسال مستاجر قبلی,امسال دادند به بنده ۲۳۰م، باعث آگاهی من شدند و بخاطر این آگاهی در مراجع قضایی اسم ایشان را آوردم تا تشویقش کنند، امیدوارم مراجع قضایی جهت تشویق این زن دوست داشتنی همکاری کنند و یاور ظالمان نباشند.بخاطر این اقدام خداپسندانه این زن مجبور شدم ماشین زیرپای خانواده ام را بفروشم. این هم کد ملی بنده 1971642371 کدرهگیری قرارداد ۲۰۷۱۰۱۵۷۶۳۴۵۰جهت مشاهده

    • بدون نام

      سلام صاحب خانه خوب خیلی گذشت میکنه مثل من آخرش هم نه پولشومیدن بعدهم کتک میخوره وموردفحاشی قرار میگیره رحم ومروت همه ش کشکه

    • محمدثابتی

      صابخونه بنده هم درراستای حمایت ازپویش صابخونه خوب در کمال خونسردی ۴۵۰ هزارتومن کشیدرو کرایه خونه بنده!!!

      پاسخ ها

      • حسین

        صاحب خونه من چون ۲ماه اجارش دیر شد اون فقط دوسری این سری آخر هم بخاطراین بود که دوماه زودتر بمن پیام داد گفت تخلیه کن بخاطر اینکه میخوام خونه رو بدم پسرم چون میخواد عروسی بگیرهه ۰من هم بایدیکم پیش جمع میکردم
        بعداز این در اون در زدن وکلی سختی یه خونه پیدا کردم گفتم
        ـ میخوام برم بمن گفت من از دروغ گفتم که پسرم عروسی داره چون تواجارت تاخیرکردی دوماه گفتم بری اگه بدونه چقدر اذیت شدیم گفت که میخاستم امسال فقط ۳۰تومن به کرایت اضافه کنم ۰توکه بما گفتین برین خب چرا دل مارومیسوزونی ما هم خدایی داریم

    • سلماني

      سلام صاحب خانه ماپدر شهيدي است كه بسيار با انصاف و مردم دار است و هميشه ملاحظه ما را مي كند انشااله خداوند به ايشان طول عمر و خانواده محترم او را سلامت بدارد.

    • سلماني

      سلام صاحب خانه ماپدر شهيدي است كه بسيار با انصاف و مردم دار است و هميشه ملاحظه ما را مي كند انشااله خداوند به ايشان طول عمر و خانواده محترم او را سلامت بدارد.

    • زهرا فرد رضاپور هستم از رشت شهرستان شفت

      من الان سه سال مستاجرم ولی پول .پیشی زیادی ندارم برم دنبال خونه فقط چهارمیلیون دارم هیچ جا وهیچ کس بهم خونه نمیدن دوتا بچه دارم شوهرم توشرکت کار میکنه مگه. چقدر حقوق میگیره خرج خونه کرایه خونه نمیدونیم هیچ کسی به داد ما نمیرسه بچه هام مدرسه میگرن تروخدا یه راهی برای ما پیدا کنین تاعمر دارم دعاگوی شما هستیم

    • بدون نام

      سلام خانم سرپرست خانوار هستم دودختر دارم ک از ایتام هستند از هیچ جا هیچ کمکی ب من نمیشه و خودم دائما درحال کار هستم بیشتر از هرمشکلی مشکل مسکن دارم ک الان با این شرایط اقتصادی نمیتونم از پس اجاره خونه بربیایم اگر یک نیکوکاری باشن بتونن مشکل مسکن رو واسم حل کنن ممنون میشم از شیراز هستم

    • یوسفی ونگهداری

      سلام خدمت همه صاحب خونه ها خوب خدا قوت ممنونم که تو بدترین شرایط حال مستاجرها را درک کردید .خانم زمانی گل ممنونم به خاطر همه چیز به خاطر کمکم های بی دریغ اتون .ان شا الله همیشه سالم و موفق باشید .شیراز شهرک میانرود

    • بدون نام

      شما میگید اجارو رو زیاد نکنیم ؟
      خب شما اینو نمیگید اون مستاجر اومده مفت تو خونه نشسته؟؟!

    • منوچهر

      سلام به خدا قسم الان سه ماه کرایه خونه ندادم تو خونه یه خانم مریض دارم جز بیماری خاص لوپوس دیشپمیخواستم خود کشی کنم ایا کسی هست به داد دل ما برسه به خاطر خدا

    • ابوالفضل

      سلام ما در شهرری زندگی میکنم و مستاجر هستیم و صاحبخانه ی ما پارسال مبلغ ۷۰ میلیون تومان رهن دادیم برای یه خانه ۶۵ متری و امسال با این وضعیت کرونایی امسال ۸۰ میلیون تومان رهن و ۵۰۰ هزار تومان اجاره و بهش میگیم میگه قیمت نیست. میخوای بشین میخوای بلند شو.
      لطفا رعایت ما ها رو بکنید،خدا رو خوش نمیاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج