جاباما
۸۸۳۱۸۱
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

زوایای پنهان از زندگی همسر فراری حاکم دبی

هفته‌ی پیش خبری شوکه کننده، شهر پر زرق و برق دبی را نقل محافل خبری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: هفته‌ی پیش خبری شوکه کننده، شهر پر زرق و برق دبی را نقل محافل خبری کرد.

پرنسس هیا، همسر حاکم دبی هفته گذشته به همراه دو فرزند کوچکش از امارات متحده‌ی عربی به انگلستان گریخت و در آنجا تقاضای طلاق و پناهندگی سیاسی کرد. پرنسس هیا یکی از شش همسر حاکم دبی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، بود و به دلیل آنکه همواره در محافل عمومی در کنار همسرش حضور داشت، سرشناس‌ترین همسر شیخ محسوب می‌شد. اما اینکه این پرنسس جنجالی امارات کیست و چه چیزی باعث فرار او شده، موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پرنسس هیا بنت الحسین در سال ۱۹۷۴، در اَمّان، پایتخت کشور اردن به دنیا آمد. او دختر پادشاه درگذشته‌ی اردن، ملک حسین و همسر سومش، ملکه عالیه، است. هیا تنها ۳ سال داشت که مادرش را در یک سانحه‌ی هلیکوپتر از دست داد.فرودگاه بین المللی «ملکه عالیه» در اردن، به افتخار ملکه‌ی درگذشته‌ی این کشور نامگذاری شده است.

پدر پرنسس هیا در سال ۱۹۹۹ بر اثر سرطان لنفوم درگذشت و بعد از او، برادر ناتنی اش، پادشاه عبدالله دوم، به سلطنت رسید. آخرین پست اینستاگرام رسمی پرنسس هیا که در فوریه‌ی سال میلادی جاری (بهمن ماه سال گذشته) به اشتراک گذاشته شده، مربوط به سالگرد درگذشت پدرش است.

پرنسس هیا بیشتر دوران جوانی اش را در بریتانیا سپری کرد و تحصیلات پایه‌ای خود را در مدارس شبانه روزی تراز اول آنجا به نام‌های بدمینتن و براینستن به پایان رساند. بعد از آن، پرنسس هیا برای تحصیل در رشته‌ی سیاست، فلسفه و اقتصاد وارد کالج سنت هیلدای آکسفورد شد.

وی بعد از فارغ التحصیلی از آکسفورد، شرکت در مسابقات پرش با اسب را به طور حرفه‌ای و تمام وقت آغاز کرد. علاقه‌ی شاهدخت اردن به ورزش سوارکاری به دوران کودکی او برمی گردد. بعد از مرگ مادرش، ملکه عالیه، پدر هیا، به او کره اسبی به نام «بنت الریح» هدیه داد که آن هم مادرش را از دست داده بود.

زوایای پنهان از زندگی همسر فراری حاکم دبی

پرنسس هیا شرکت در مسابقات پرش با اسب را از دوران نوجوانی آغاز کرد و حتی در المپیک سال ۲۰۰۰ سیدنی به عنوان نماینده‌ی کشور اردن در این رقابت حضور داشت.طبق آنچه که در وبسایت رسمی پرنسس هیا آمده: «ورزش از کودکی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی پرنسس هیا بوده است. او با تجربه‌ای که از قدرت ورزش دارد، به شکلی خستگی ناپذیر در تلاش است تا به سایرین، به ویژه، کودکان هم این تجربه را انتقال دهد.»

علاوه بر این، علاقه به اسب‌ها باعث شد پرنسس هیا اولین زنی در کشورش، اردن، باشد که موفق به دریافت گواهینامه‌ی پایه یک شده، به این ترتیب، او دیگر می‌توانست کار جا به جایی اسب هایش را شخصاً انجام دهد. پرنسس هیا پای ثابت تماشای مسابقات اسب سواری بریتانیا هم بوده است.

یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های سوارکاری بریتانیا به نام گدولفین، به دست همسر او یعنی حاکم دبی، تأسیس شده است. پرنسس هیا هنگام ازدواج با شیخ محمد که در آن زمان ۵۵ ساله بود، ۲۵ سال سن داشت. این زوج در سال ۲۰۰۴ در شهر اَمّان، پایتخت اردن، طی مراسمی ساده با یکدیگر ازدواج کردند.

همسر او، معاون رئیس و نخست وزیر کشور امارات متحده‌ی عربی و همینطور حاکم دبی است. پرنسس هیا ششمین همسر حاکم دبی است که گفته می‌شود در مجموع ۲۳ فرزند دارد.

هیا که جوان‌ترین همسر حاکم دبی است، در مقایسه با پنج همسر دیگر او، بیشتر از سایرین در ملأ عام حضور پیدا می‌کرد و در محافل عمومی همواره در کنار همسرش دیده می‌شد.

این زوج در سال ۲۰۰۷، صاحب یک دختر به نام شیخه الجلیله و سپس، در سال ۲۰۱۲، صاحب یک پسر به نام شیخ زاید شدند. به عنوان همسر یکی از بالاترین مقامات سیاسی امارات متحده‌ی عربی، بخش عمده‌ی زندگی پرنسس هیا وقف امور بشر دوستانه و خیریه شده است.در راستای علاقه اش به ورزش، پرنسس هیا تجربه‌ی ریاست فدراسیون جهانی سوارکاری و عضویت در کمیته‌ی بین المللی المپیک را هم داشته است.

زوایای پنهان از زندگی همسر فراری حاکم دبی

فرار پرنسس هیا یک سال بعد از ماجرای فرار شیخه لطیفه رخ داد، دختر حاکم دبی از یکی دیگر از همسرانش، که تلاشی ناموفق برای فرار از دبی داشت.

در ویدئویی که پیش از تلاش شیخه لطیفه برای فرار ضبط شده بود، او ادعا کرد که هفت سال زندانی بوده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. بعد از آنکه نیروهای اماراتی، شیخه لطیفه را به دبی برگرداندند، پرنسس هیا به خاطر تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن این اتفاق مورد انتقاد قرار گرفت.

هیا از دوست خود، مری رابینسون، رئیس جمهور سابق ایرلند، دعوت کرد به امارات بیاید تا با شیخه لطیفه دیدار کند و شهادت دهد که او از سلامت کامل برخوردار است.طبق اظهارات برخی منابع به بی بی سی، پرنسس هیا به تازگی به «حقایق نگران کننده ای» درباره‌ی تلاش شیخه لطیفه برای فرار پی برده بود، حقایقی که موجب شد او دیگر از زندگی با حاکم دبی احساس امنیت نکند.

منبعی به بی بی سی اظهار کرده پرنسس هیا نگران است که او را بدزدند و به دبی برگردانند. یکی از افراد نزدیک به خاندان سلطنتی بریتانیا روز سه شنبه‌ هفته‌ گذشته به نیویورک تایمز اظهار کرد پرنسس هیا چند ماه قبل به همراه دو فرزندش به لندن گریخته است. گفته می‌شود او حالا در یک خانه‌ی ۱۰۷ میلیون دلاری در نزدیکی کاخ کنزینگتون اقامت دارد.

از قرار معلوم، همسر او، حاکم دبی، در شعری که اخیراً در حساب اینستاگرامی رسمی خود منتشر کرده، پرنسس هیا را به «فریبکاری و خیانت» متهم کرده است. منبعی به وبسایت بیزنس اینسایدر اظهار کرده پرنسس هیا وکیل طلاق سابق پرنس چارلز را برای طلاق خود از حاکم دبی استخدام کرده است. گفته می‌شود پرنسس هیا رابطه‌ی نزدیکی با پرنس چارلز و همسر دومش، کامیلا، دارد.

حاکم دبی برای حضانت فرزندانش رسماً درخواست داده است. جلسه‌ی رسیدگی به این پرونده در روز سی ام همین ماه در دادگاه خانواده‌ی بریتانیا برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اخه به شماها چه ربطی داره یارو زنش کجاست؟ نفتکش های مارو بردن نفتمون تحریم شده کلی زندگی ها خراب شده اونوقت رفتید اون سر دنیا که یکی زنش رفته؟ به درک که رفته به ماها چه

    • مصطفی

      گور پدر همشون .بجای این مطالب یه چیز بدرد بخور مینوشتید.پدر همین خانم مرفه و بی درد در سالهای اول جنگ با صدام کافر موشک زمین به زمین اسکاد را بطرف مردم بیگناه دزفول شلیک کرد .

      پاسخ ها

      • صمداقا

        الان کشور بزرگ چون ایران باید به مسائل شخصی بپردازد یعنی خاله بازی

    • بدون نام

      بیا ایران کسی دستش بهت نمیرسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون ۸۰۰ سال پیش عربا اومدن خوزستان حالا میگن عربستانه بسه نمیخواد ۲۲ تا کشور عربی هست گورش و گم کنه تو یکیشون

    • بدون نام

      یک خبرباصدروش وجزئیات میدی!!!!

    • بدون نام

      چقدر حسودین ک میخواین وجهه یک حاکم خوب رو زیر سوال ببرین !!

      پاسخ ها

      • عل

        چرا نمی نویسد حاکم دبی اونجا رو از یک جهنم به بهشت تبدیل کرده که روزی هزاران زن برای کارهای مختلف به آنجا میروند . بنویسید که چرا سالی چندین نفر به اصطلاح زن از ایران به کانادا فرار میکنه

    • بدون نام

      مطمئنا چون جاش امن بوده و مشكلي هم نداشته از لحاظ مالي اين يك نقشه و كاسه اي زير كاسه هست،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج