جاباما
۸۸۴۲۲۵
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

وعده انتخاباتی معاون اوباما: به برجام برمی‌گردیم

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا که خود جزو نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ نیز محسوب می‌شود، با انتقاد از تصمیم دولت فعلی کشورش برای خروج از برجام اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، آمریکا را به برجام بازخواهد گرداند.

خبرگزاری تسنیم: «جو بایدن» معاون باراک اوباما و از نامزدهای حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ روز پنج‌شنبه در یک نشست انتخاباتی در دانشگاه شهری نیویورک اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات، آمریکا را به برجام بازخواهد گرداند.

جو بایدن با اشاره به اینکه برجام باعث شد نظارت بازرسان سازمان ملل بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران افزایش یابد، گفت: «ترامپ توافق هسته‌ای را کنار گذاشت و با این کارش باعث شد ایران برنامه هسته‌ای خود را دوباره توسعه دهد. اگر تهران انجام تعهدات هسته‌ای خود را از سر بگیرد، من به برجام بازخواهم گشت.»

وی در عین حال با تکرار ادعاهای مقامات قبلی و فعلی دولت آمریکا علیه ایران افزود: «من تلاش می‌کنم تا با همکاری متحدانمان ضمن تقویت و بسط برجام، با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه مقابله کنیم. بر اساس این توافق [برجام] ما مجاز به این کار هستیم و همراهانی نیز داریم.»

وعده انتخاباتی معاون اوباما: به برجام برمی‌گردیم

بایدن پیش از این نیز تصمیم ترامپ برای خروج از برجام را فاجعه‌بار خوانده و گفته بود: «ترامپ وعده داد که خروج از این توافق به نوعی به یک توافق بهتر منجر می‌شود. اما در عوض، آنچه که قابل‌پیش‌بینی بود، رخ داد: ایران در حال تقویت قابلیت هسته‌ای خود است. طنز تلخی است که وزارت خارجه آمریکا اینک از ایران می‌خواهد به همان توافقی که دولت ترامپ خارج شده است، پایبند باشد.»

دونالد ترامپ که در کوران انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا بارها توافق هسته‌ای سال 2015 را «توافقی وحشتناک» خوانده و وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ سفید بلافاصله این توافق را پاره خواهد کرد، در ماه می سال 2018 (اردیبهشت 97) یعنی 16 ماه پس از ورودش به کاخ سفید، فرمان خروج آمریکا از برجام را صادر کرد.

از زمان خروج آمریکا از برجام تاکنون این کشور تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به زعم خود ایران را وادار به مذاکره برای رسیدن به یک توافق جدید کند. آمریکا حتی در برهه‌ای ایران را به تقابل نظامی تهدید کرد و وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ندید، به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

در مقابل، مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند که سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران کشوری نیست که مذاکره تحت فشار را بپذیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا تمامی خسارتها و امتياز رو از امریکا نگیریم نباید به برجام برگردیم

      پاسخ ها

      • علی

        سودشم بگیرین
        ای خدا این شادیاروازمانگیر

      • علی

        تا به حال به امید جان ((کری))، از این به بعد به امید جو ((بایدن)مردم را سر کار گذاشتن، تنها کار مثبت غرب ذلیلان در مانده! ... برجام بهانه ای است برای غارت و غارتگری!

    • بدون نام

      به گور پدرت خندیدی

    • pooya

      مگربه فرجام برگردین.یعنی ما80میلیون مخ برم امریکا رای بدم.چم دنم کارا خدای.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج