۸۸۵۲۷۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

موگرینی با امیر کویت دیدار کرد

«فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) در کاخ بیان با «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت دیدار و درباره تقویت روابط کویت با اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری فارس: «فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) در کاخ بیان با «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت دیدار و درباره تقویت روابط کویت با اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت، در این دیدار «صباح خالد الحمد الصباح» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت و «محمد عبدالله المبارک الصباح» وزیر امور دیوان امیری حضور داشتند و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد.

موگرینی با امیر کویت دیدار کرد

موگرینی همچنین در مراسم افتتاح دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در پایتخت کویت سخنرانی کرد. وی با تمجید از کویت به عنوان «صدای عقلانیت»، افتتاح این مقر و دو دفتر دیپلماتیک دیگر اتحادیه اروپا در ریاض و ابوظبی را حاکی از این پیام توصیف کرد که «اتحادیه اروپا در حال افزایش حضور و تعامل خود در خاورمیانه و خلیج [فارس] است، چراکه ما همسایه‌ایم و منطقه‌ای مشترک داریم و به هم متصل هستیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «آنچه در خلیج [فارس] اتفاق می‌افتد، برای اروپا مهم است و آنچه در اروپا اتفاق می‌افتد، برای خلیج [فارس] مهم است. بنابراین، ضروری و طبیعی است که ما بر روی ارتباطات خود سرمایه‌گذاری کنیم.»

موگرینی سپس به تنش‌های اخیر در خلیج فارس پرداخت و گفت اتحادیه اروپا همه طرف‌ها را به خویشتنداری حداکثری دعوت می‌کند.

وی گفت: «در حال حاضر، منفعت مشترک ما، متوقف کردن تشدید تنش در این منطقه است. منفعت مشترک ما در توصیه به همه طرف‌های این جامعه برای خویشتنداری حداکثری و آوردن عقلانیت و منطق به بحث‌هاست.»

موگرینی سپس تلویحا به وضعیت توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد. او گفت: «منطقه مشترک ما به یک تقابل دیگر، به یک درگیری دیگر و به جنگ دیگر، نیاز ندارد. ما به رقابت تسلیحات هسته‌ای، نیازی نداریم. ما به منطق نیاز داریم. ما به جای باز کردن جبهه‌های جدید تقابل، به حفظ و بسط آن چیزی نیاز داریم که سال‌ها برای مذاکره در موردش وقت صرف شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به اینطرفا هم بیاید حضرات عکس بگیرند

    • بدون نام

      به اینطرفا هم بیاید حضرات عکس بگیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج