۸۸۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ساعت صفر فرا رسیده است...

قذافی: اگر نجنگید جهنمی خواهید شد!

در این نوار قذافی به ملت لیبی هشدار داد: از مبارزه دست نکشید که اگر به مبارزه ادامه ندهید لباس خواری به تن کرده و به جهنم خواهید رفت.

معمر قذافی در نوار صوتی جدید خود با تاکید بر اینکه ساعت صفر فرا رسیده است، به ملت این کشور هشدار داد تا از مبارزه دست نکشند.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، معمر قذافی رهبر لیبی در جدیدترین نوار صوتی خود از ملت این کشور خواست تا به مبارزه با شورشیان ادامه دهند و تصریح کرد که ساعت صفر فرا رسیده است.

در این نوار قذافی به ملت لیبی هشدار داد: از مبارزه دست نکشید که اگر به مبارزه ادامه ندهید لباس خواری به تن کرده و به جهنم خواهید رفت.

بنا به این گزارش، این پیام صوتی از ایستگاه رادیویی محلی شهر بنی‌ولید که یکی از تنها مناطق باقیمانده در دست نیروهای وابسته به قذافی است، پخش شده است.

از سوی دیگر مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای انتقالی لیبی برای اولین‌بار بعد از سقوط حکومت معمر قذافی، رهبر فراری لیبی وارد طرابلس، پایتخت لیبی شد.

عبدالجلیل که از بنغازی عازم طرابلس بود در شهر مصراته، ‌٢٠٠ کیلومتری طرابلس توقفی داشت و اعلام کرد که سفرش به طرابلس موقتی است و انتقال نهایی اعضای شورای انتقالی لیبی به پایتخت بعد از آزادی کامل کشور انجام خواهد شد.

وی در سخنان خود در مصراته از طرفداران قذافی خواست که خود را تسلیم کنند و از جنگ بپرهیزند.

عبدالجلیل همچنین با تاکید بر اینکه در گفت‌وگو بر روی همه مخالفان باز است، تصریح کرد که دست حمایت به سوی ساکنان شهرهایی که هنوز تسلیم نشده‌اند، از جمله بنی‌ولید، سرت و سبها همچنان دراز است تا این شهرها بدون خونریزی و درگیری تسلیم شوند.

وی با اشاره به اینکه اولویت کنونی کشور، آزادی همه سرزمین‌های لیبی است، خواهان تسلیم شهرهای در دست طرفداران قذافی به انقلابیون شد.

عبدالجلیل با تاکید بر اینکه قذافی هنوز تهدیدی برای لیبی محسوب می‌شود، اظهار داشت: ما نباید فراموش کنیم که قذافی هنوز زنده است و مقدار زیادی پول و طلا در اختیار دارد و این چیزی است که به او اجازه می‌دهد در کشور آشوب به پا کند و افرادی را در خدمت بگیرد.

از سوی دیگر منابع امنیتی کشور نیجر اعلام کردند که گروه جدیدی از مسئولان نظام لیبی که وارد این کشور شده بودند، در شهر اغادیز در شمال نیجر هستند.

بنا بر گفته این مقام‌ها، علی خانا، فرمانده نیروهای وابسته به قذافی در جنوب این کشور نیز جزو این افراد است.

پیشتر خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند که یک گروه ‌١٤ نفری از افراد عالیرتبه نظام قذافی از طریق مرز زمینی وارد خاک نیجر شدند که چهار تن از مسئولین و فرماندهان ارشد قذافی نیز در بین آنها هستند.

در همین حال علی الترهونی، وزیر نفت و امور مالی لیبی اعلام کرد که استخراج نفت این کشور در دو یا سه روز آینده آغاز خواهد شد.

ترهونی که در جمع خبرنگاران در دیدار از پالایشگاه نفت این کشور در البریقه سخن می‌گفت، اظهار داشت که روز چهارشنبه یا پنج‌شنبه استخراج نفت از برخی میادین نفتی این کشور آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این استخراج به صورت مداوم نخواهد بود، تصریح کرد که زیربناهای گاز و نفت لیبی در جنگ این کشور و حتی حملات ناتو آسیب زیادی ندیده است.

وی تاکید کرد که ‌آسیب واردشده به زیربناهای نفتی لیبی تنها ‌١٠ تا ‌١٥ درصد است و لیبی می‌تواند صادرات نفت خود را آغاز کند.

پیش از شروع جنگ صادرات نفتی لیبی حدود ‌٦/١ میلیون بشکه بود و شورای انتقالی لیبی تلاش دارد که صادرات نفت این کشور را هرچه زودتر آغاز کند تا بتواند کار بازسازی کشور را از سر بگیرد.

از سوی دیگر سلیمان العجیلی، به عنوان اولین سفیر دولت انقلابیون لیبی استوارنامه خود را تقدیم باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا کرد.

مقامات آمریکایی نیز اعلام کردند که سفیر جدید لیبی تمام اختیارات یک سفیر را دارا می‌باشد و کار خود را هم‌اکنون به طور رسمی در این کشور آغاز کرده است.

در تحولات میدانی لیبی نیز درگیری‌ها بین انقلابیون و گردان‌های وابسته به قذافی در دروازه‌های شهر بنی‌ولید و دیگر شهرهای در دست نیروهای قذافی همچنان ادامه دارد.

بنا به گزارش‌های رسیده از میادین نبرد انقلابیون با نیروهای وابسته به قذافی، انقلابیون هم‌اکنون در اطراف شهر بنی‌ولید و سرت جمع شده‌اند و درگیری‌ها در طول روز ادامه دارد.

خبرگزاری‌ها اعلام کردند که انقلابیون بر بعضی از پادگان‌ها و مواضع نیروهای قذافی تسلط یافته‌اند و برخی از سکوهای موشکی نیروهای وابسته به قذافی را منهدم کردند.

بنا به این گزارش در این درگیری‌ها دست‌کم دو تن از انقلابیون کشته و ‌١٥ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

محمد بشیر، فرمانده نیروهای انقلابیون در منطقه جنوب نیز اعلام کرد که انقلابیون به دروازه‌های شهر سرت رسیده‌اند و توانسته‌اند برخی از مناطق واقع در ابتدای شهر سرت را به تسلط درآورند.

وی با تاکید بر اینکه انقلابیون قصد نداشتند که به خود شهر حمله کنند و آن را تصرف کنند، اظهار داشت که انقلابیون در جبهه بنی‌ولید حدود یک کیلومتر به عمق خاک این شهر نفوذ کرده‌اند.

انقلابیون همچنین اعلام کردند که امروز صبح نیز حملات گسترده‌ای را به شهر بنی‌ولید انجام داده‌اند تا بتوانند گردان‌های وابسته به قذافی را از شهر خارج کنند، اما آنها این عملیات را به دلایل تاکتیکی متوقف کردند که پیش‌بینی می‌شود این متوقف کردن به دلیل بمباران احتمالی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) علیه این شهر باشد.

پیشتر ناتو تاکید کرده بود که هواپیماهای این ائتلاف ماموریت‌های هوایی را در آسمان بنی‌ولید انجام خواهند داد.

همچنین منابع محلی اعلام کرده بودند که هواپیماهای ناتو دست‌کم پنج حمله هوایی در اطراف شهر بنی‌ولید انجام داده‌اند اما گزارش از تلفات یا اهداف این حملات منتشر نشده است.

عبدالله کنشیل، یکی از مسئولان ارشد انقلابیون پیشتر اعلام کرده بود که انقلابیون وارد شهر بنی‌ولید شده‌اند و با نیروهای وابسته به قذافی در این شهر درگیر شده‌اند.

در جبهه سبها نیز انقلابیون اعلام کردند که هیچ پیشرفتی در مذاکرات با مقامات این شهر برای تسلیم شهر بدون خونریزی حاصل نشده است.

انقلابیون اعلام کردند که در این شهر شخصیت خاصی که بشود با آن مذاکره کرد یافت نمی‌شود و مذاکرات همانند آنچه که در بنی‌ولید یا سرت در جریان است در این شهر امکان‌پذیر نیست.

منبع : تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قذافی: اگر نجنگید جهنمی خواهید شد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج