جاباما
۸۸۵۵۲۳
۸۹ نظر
۵۰۵۰
۸۹ نظر
۵۰۵۰
پ

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

در این مطلب برای شما فهرستی از رهبران کشورهای بزرگ دنیا و خوراکی‌هایی که در طول روز می‌خورند آماده کرده‌ایم.

برترین‌ها: شکم، پیر و جوان و بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و به همین دلیل نیاز انسان به غذا در اولین رتبه از «هرم سلسله‌مراتب نیازهای مزلو» (Hierarchy of Human Needs Maslow) قرار گرفته است. این روزها خوراک نه‌تنها به عنوان یکی از نیازهای اساسی انسان شناخته می‌شود، بلکه غذا خوردن به‌نوعی سرگرمی تبدیل شده و صدها دستور پخت مختلف غذا را سراغ داریم که هر کدام از این خوراکی‌ها به مذاق یک‌دسته از افراد خوش می‌آید.

با این حساب می‌توان گفت اشتهای انسان برای خوردن خوراکی‌های جدید تمامی ندارد و افراد زیادی را می‌شناسیم که حاضرند برای امتحان یک غذای جدید مسیرهای چند‌ کیلومتری را پشت‌سر بگذارند و به رستوان خاصی بروند که غذای مخصوصی طبخ می‌کند. از طرف دیگر افراد زیادی را می‌شناسیم که به دنبال این هستند که سر از منوی غذایی سلبریتی‌ها در بیاورند و ببینند چهره‌‌های سرشناسِ مورد علاقه‌شان چه خوراکی‌هایی در طول روز می‌خورند.

قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که به فکر منوی غذایی رهبران کشورهای دنیا بیافتیم و بخواهیم از غذاهای ترازاول‌ترین چهره‌های دنیای سیاست سر در بیاوریم. به همین دلیل در ادامه برای شما فهرستی از رهبران کشورهای بزرگ دنیا و خوراکی‌هایی که در طول روز می‌خورند آماده کرده‌ایم.

دونالد ترامپ

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

از زمانی که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ به ریاست جمهوری آمریکا رسید، اخبار مختلفی در خصوص خوراکی‌هایی که مردشماره یک سیاست آمریکا در طول روز می‌خورد را در رسانه‌ها شاهد هستیم. جالب است بدانید ترامپ عاشق خوراکی‌های فست‌فودی است و به‌ جز چند رستوران فست‌فود زنجیره‌ای بزرگ، مشتری ثابت بیشتر رستوران‌های فست‌فود آمریکا است.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۶ به خبرنگاران گفت «فیش‌ دیلایت» (Fish Delight)، یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که در مک‌دونالد میل کرده است. در سال ۲۰۱۷ نیز شاهد انتشار توئیتی در حساب‌کاربری رسمی دونالد ترامپ بودیم که او را در جت‌شخصی‌اش و در حالی که با کارد و چنگال مشغول به خوردن مرغ‌‌سوخاری کی.‌اف‌.‌سی (KFC) بود، نشان می‌داد.

ترامپ در حین برگزاری کمپینی در فلوریدا، راننده‌اش را به برگرکینگ (Burger King) فرستاد تا برای خودش و اعضای کمپین‌اش از این همبرگرفروشی معروف، همبرگر خریداری کند. جالب اینجاست دونالد ترامپ حتی در مهمانی‌ها‌ی رسمی نیز که در کاخ‌سفید برگزار می‌شود علاقه‌ خاصی دارد تا از این مهمانان با خوراکی‌های فست‌فودی پذیرایی کند.

استیکی که حسابی برشته‌شده باشد نیز به‌عنوان یکی از خوراکی‌های موردعلاقه دونالد ترامپ به‌حساب می‌آید. این‌گونه که پیدا است دونالد ترامپ حسابی اهل خوردن پیتزا است اما هرگز لب به خمیر پیتزا نمی‌زند و فقط محتوای روی پیتزا را می‌خورد. از طرف دیگر گفته می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا لب به الکل نمی‌زند و چندین سال پیش با حضور در یک برنامه‌ تلویزیونی مدعی شد که از طرفداران میت‌لوُف (MeatLoaf) است. به‌این ترتیب می‌توان گفت دونالد ترامپ به غذاهای فست‌فودی نه نمی‌گوید و از پیتزا گرفته تا میت‌لوف و استیک‌های برشته‌شده را می‌توان در میان خوراکی‌های مورد علاقه رئیس‌جمهور آمریکا پیدا کرد.

ولادمیر پوتین

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

حتماً در جریان هستید که پوتین دقیقاً ۶۶ سال سن دارد و انصافاً باید اعتراف کرد چهره‌اش به این سن و سال نمی‌خورد. با این حساب می‌‌توان گفت بدون شک تغذیه پوتین در جوان‌تر نشان‌دادن چهره او تأثیر داشته است. از آنجایی که در خصوص رئیس‌جمهور روسیه صحبت میکنیم، کاملاً مشخص است که به‌لحاظ امنیتی اطلاعات زیادی از برنامه‌غذایی پوتین به بیرون منتشر نشده است و بیشتر اطلاعاتی که از خوراکی‌های مورد علاقه پوتین در اختیار داریم، از زبان شخص ولادمیر پوتین و رسانه‌های دولتی روسیه مطرح شده است. این‌‌گونه که پیدا است جناب آقای پوتین مرد چندان سحرخیزی نیست و برای صبحانه خوردن عجله‌ای ندارد، در نتیجه تازه ظهر که فرا می‌رسد یاد خوردن صبحانه می‌افتد.

گفته می‌شود ولادمیر پوتین لب به الکل نمی‌زند و صبح‌ها تا جایی که می‌تواند قهوه می‌خورد. «پراودا» (Pravda)،‌یکی از رسانه‌های خبری و دولتی روسیه مدعی است پوتین اهمیت ویژه‌ای به تغذیه سالم می‌دهد و به همین دلیل نیز چهره‌اش از سن و سالی که دارد کمتر نشان می‌دهد. رئیس‌جمهور رویسه علاقه‌ زیادی به خوردن گوجه‌فرنگی، خیار و کاهو با غذا دارد و گفته می‌شود که خود ولادمیر پوتین در خصوص رژيم‌غذایی‌اش مدت‌ها پیش گفته بود که به دلیل اینکه دیر صبحانه می‌خورد، اهل خوردن ناهار نیست و به میل کردن «کفیر» (Kefir)، نوعی نوشیدنی تخمیر‌داده‌شده علاقه بسیار زیادی دارد.

جالب است بدانید ولادمیر پوتین، بستنی‌خور قهاری است و هر زمان که دستش به پسته برسد، تا آخرین دانه پسته‌‌ها را خواهد خورد. فیله دودی، گوشت گوساله، ماهی قزل‌آلا و خرچنگ را همیشه در منوی غذایی ولادمیر پوتین می‌توان پیدا کرد. ماهی سفید، خاویار و استیک نیز از دیگر خوراکی‌هایی است که رئیس‌جمهور روسیه را همیشه جوان و شاداب نگه داشته است. جالب‌تر اینکه یک نفر پیش‌مرگ، تمام خوراکی‌های ولادمیر پوتین را امتحان می‌کند تا در صورت سمی بودن، آسیبی به وجود مرد شماره‌یک سیاست روسیه وارد نشود.

آنگلا مرکل

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

آنگلا مرکل از سال ۲۰۰۵ تاکنون سکان هدایت آلمان را در اختیار دارد و به‌عنوان صدراعظم آلمان، یکی از قدرتمندترین زنان دنیا به‌حساب می‌آید. مرکل در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۰ شرکت کرده بود اعتراف کرد که رژیم غذایی عجیب و غریبی دارد و به قول قدیمی‌ها به‌اندازه‌ای شکم‌شل است که به‌محض دیدن یک خوراکی خوشمزه، حتماً آن را می‌خرد.

از قرار معلوم به این اخلاق آنگلا مرکل نمی‌توان خرده گرفت چرا که در دوران کمونیستی آلمانِ شرقی بزرگ شده و در آن زمان کمبود غذا در این منطقه بیداد می‌کرد. در نتیجه اهالی آلمان شرقی ساعت‌های زیادی در صف‌های طولانی غذا و خوراکی انتظار می‌کشیدند و به همین دلیل نیز آگلا مرکل که این روزها هر غذایی که فکرش را بکنید در سفره‌اش حاضر است، هنوز هم با دیدن یک خوراکی خوشمزه، اختیارش را از دست می‌دهد و این خوراکی را می‌خرد و چه بسا که هرگز به آن لب هم نزند.

آنگلا مرکل در مصاحبه‌ دیگری گفته که از طرفداران پروپاقرص خوراکی‌های اروپای شرقی است و «سولیانکا» (solyanka)، نوعی سوپ روسی که با خیار، گوشت، قارچ و خامه پخته می‌شود و شیشلیک به‌عنوان غذاهای مورد علاقه صدراعظم آلمان به‌حساب می‌آیند. از آنجایی که شیشلیک برای ما ایرانی‌ها، غذایی کاملاً شناخته شده است و می‌دانیم مرکل از چه خوراکی خوشمزه‌ای خوشش می‌آید، باید به اشتهای صدراعظم آلمان تبریک بگوییم.

جالب است بدانید آنگلا مرکل اهمیت ویژه‌ای به محصولاتی که در برندهای آلمان شرقی تولید می‌شوند می‌دهد و حتی شوینده‌های لباس‌های خودش را از این برندها انتخاب می‌کند.

ترزا می

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

در حالی که بعضی از رهبران دنیا تمایل به خوردن غذاهای فست‌فودی دارند و بعضی دیگر نیز اهل شام و نهارهای تجملاتی هستند، ترزا می کاری به دیگر رهبران دنیا ندارد و عاشق غذاهای آشپزخانه‌ای است. ترزا می به اندازه‌ای به غذاهایی که در آشپزخانه طبخ می‌شود علاقه دارد که آوازه ذائقه او در رسانه‌ها پیچیده است.

در همین راستا در سال ۲۰۱۷، گاردین گزارش داد که ترزا می که حسابی عاشق آشپزی است،‌ بیشتر از یک‌صد جلد کتاب‌آشپزی در خانه‌اش دارد و در میان تمامی این کتاب‌‌ها، دستور پخت دیانا هانری (Diana Henry)، آشپز اهل ایرلند شمالی، به‌عنوان محبوب‌ترین خوراکی‌های ترزا می به‌حساب می‌آید. دیانا در هانری کتابی با نام «ساده‌آشپزی کنیم» (Cook Simple)، دستورپخت‌‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد و آموزش پخت جوجه سوخاری با ترخون او در این کتاب به‌عنوان یکی از غذاهای مورد علاقه ترزا می به‌حساب می‌آید. گوشت بره کبابی که در ماست و آبلیمو خیس‌خورده باشد با گشنیز و عسل به‌عنوان یکی دیگر از خوراکی‌های خوشمزه‌ ترزا شناخته می‌شود.

جالب است بدانید یکی دو سال پیش شبکه رادیویی ال.‌بی.‌سی (LBC) در مصاحبه‌ای از ترزا می‌ پرسید اگر دونالد ترامپ مهمان او باشد، برای شام با چه غذایی از او پذیرایی خواهد کرد و ترزا می پاسخ داد که احتمالاً کباب گوشت راسته بره را برای دونالد ترامپ طبخ خواهد کرد. او مدعی شد این گوشت را به آرامی کباب خواهد کرد تا به راحتی از استخوان جدا شود. اما با توجه به ذائقه‌ای که از دونالد ترامپ سراغ داریم بعید به نظر می‌رسد از گوشت کبابی خوشش بیاید و احتمالاً غذاهای کی.‌اف.‌سی را به بره کبابی ترزا می ترجیح خواهد داد.

جاستین ترودو

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

«جاستین ترودو» (Justin Trudeau) در سال ۲۰۱۵ سکان نخست‌وزیری کانادا را در اختیار گرفت و از آن زمان تاکنون به یکی از سلبریتی‌های مشهور سیاسی تبدیل شده است. در همین راستا جاستین ترودو در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه‌ای با «هافینگتون پست» (Huffington Post)، پرده از عادت‌های شخصی و علاقه‌اش به خوراکی‌های مختلف برداشت و اطلاعات زیادی را با این رسانه خبری در میان گذاشت.

ترودو در این مصاحبه تأکید کرد که اهل خوردن قهوه نیست و از غذاهای آسیایی لذت می‌برد،‌ او تأکید کرد که لب به نوشیدنی‌های الکلی نمی‌زند و نوشیدنی‌های ملایم‌تری را ترجیح می‌دهد. نخست‌وزیر کانادا در این مصاحبه از رستوران «ساکورا گاردِن» (Sakura Gardens) به‌عنوان رستوران موردعلاقه‌اش یاد کرد. این رستوران در‌واقع یک سالن‌غذاخوری ژاپنی است که در سال ۱۹۷۳ توسط «نوریکو ایشی» (Noriko Ishii) افتتاح شده است.

جالب است بدانید جاستین ترودو که در انتخاب خوراکی‌ها وسواس زیادی دارد به هیچ‌وجه اهل پنهان کردن ذائقه‌اش نیست و در مهمانی که در سال ۲۰۱۹ با اصحاب رسانه برگزار کرده بود درخواست خوراکی معروف «سوشی» (Sushi) را داشت.

امانوئل مکرون

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

مکرون با ۴۱ سال سن به‌عنوان جوان‌ترین رئیس‌جمهور فرانسه شناخته می‌شود و یکی از جوان‌ترین رهبران دنیا است. در نتیجه انتظار می‌رود با توجه به سن و سال نسبتاً جوانی که مکرون دارد، علاقه‌اش به خوراکی‌ها نیز نسبت به دیگر همقطاران مسن‌ترش تفاوت‌هایی داشته باشد.

جالب است بدانید امانوئل مکرون وسواس‌ زیادی به خوردن غذاهای فرانسوی دارد و رئیس‌جمهور فرانسه لب به غذای دیگری به غیر از خوراکی‌های کشورش نمی‌زند. در سال ۲۰۱۷، آشپز ارشد کاخ الیزه، مدعی شد که فقط غذاهای فرانسوی در سر میز رئیس‌جمهور سرو می‌شود و به‌غیر از قهوه، تمام خوراکی‌هایی که مکرون در شبانه‌روز میل می‌کند فرانسوی است.

از قرار معلوم امانوئل مکرون علاقه خاصی به خوردن میوه‌جات دارد و سبزی و لبنیاتی که میل می‌کند از فاصله‌هایی تا ۱۰۰ کیلومتری پاریس به کاخ الیزه منتقل می‌شود. مکرون علاقه زیادی به خوردن «کوردون بلو» (cordon bleu)، دارد و از خوراکی صحبت می‌کنیم که در آن پنیر به دور گوشت پیچیده و سرخ‌شده است. اگر زندگی امانوئل مکرون را مطالعه کرده باشید حتماً در جریان هستید که او در دوران تحصیل عاشق معلم ادبیات‌اش شد و با زنی ازدواج کرد که ۲۴ سال از خودش بزرگ‌تر بود. این ازدواج در سال ۲۰۰۷ صورت گرفت و از آن زمان تاکنون رابطه خوبی میان بریژیت مکرون و امانوئل وجود دارد.

بریژیت به‌عنوان همسر رئیس‌جمهور فرانسه علاقه‌ زیادی به خوراکی‌های سالم و طبیعی دارد و به همین دلیل بدون شک علاقه بریژیت به میوه‌ها به امانوئل مکرون نیز منتقل شده است. از طرف دیگر امانوئل مکرون برخلاف بیشتر رهبران دنیا که لب به الکل نمی‌زنند، تا دلتان بخواهد در انبارش نوشیدنی‌های الکلی دارد و گفته می‌شود چیزی نزدیک به ۱۴ هزار بطری در زیرزمین امانوئل مکرون نگه داری می‌شود. همان‌گونه که حتماً پیش‌بینی کرده‌اید این نوشیدنی‌ها در فرانسه تولید شده‌اند و مکرون هرگز لب به نوشیدنی غیرفرانسوی نمی‌زند. گفته می‌شود قدیمی‌ترین نوشیدنی که مکرون در زیرزمین ‌نگه‌داری میکند نزدیک به ۱۱۳ سال پیش ساخته شده است.

امانوئل مکرون در زندگی شخصی، سیاستمداری ولخرج است و گفته می‌شود نزدیک به ۵۰ هزار دلار برای خرید بشقاب هزینه کرده است، در نتیجه بدون شک غذاها و نوشیدنی‌هایی که می‌خورد نیز برای او بسیار گران تمام می‌شود.

نارندرا مودی

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

در سال ۲۰۱۸، «سانجی کاپور» (Sanjeeb Kapoor)، یکی از محبوب‌ترین آشپزهای هندی که برای طبخ غذا جهت نارندا مودی، نخست‌وزیر هندوستان دعوت شده بود از ذائقه‌های مرد شماره یک هندوستان پرده برداشت. این آشپز معروف هندی مدعی شد، نارندا مودی دقیقاً همان کسی است که هر آشپزی دوست دارد برای او غذا بپزد، به گفته او نارندرا مودی اصلاً فرد ایرادگیر و وسواسی نیست و عاشق خوراکی‌های معمولی است.

به گفته این آشپز هندی، نیازی نیست برای نارندرا مودی خوراکی‌های اشرافی طبخ شود و مودی به‌جای توجه به طمع غذا، توجه ویژه‌ای به سالم بودن آن دارد. از آنجایی که نارندرا مودی برنامه بسیار متراکمی در طول روز دارد، باید غذاهایی پرانرژی میل کند تا در طول روز خسته و بی‌انرژی نشود.

نارندرا مودی برای شام علاقه‌ دارد تا کباب چغندر و گوشت قیمه‌شده بخورد و بنشن و برنج نیز باید حتماً در وعده‌های شام برای نارندرا مودی سرو شود. نخست‌وزیر هندوستان برای صبحانه نان گندم می‌خورد و باتمام وجود از خوردن غذاهایی که با سبزیجات طبخ شده باشد لذت می‌برد. سانجی کاپور به‌‌عنوان آشپز نارندرا مودی مدعی است نسخت‌وزیر هندوستان بر این باور است که خوراکی‌هایی که مردم یک ملت میل می‌کنند، اطلاعات زیادی در خصوص فرهنگ این ملت برملا می‌کند.

کیم جونگ اون

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

با توجه به سبک‌زندگی و رفتاری که از رهبران کره‌شمالی سراغ داریم می‌‌توان گفت که کره‌شمالی رهبر خوش‌اشتهایی دارد که دست رد به سینه غذاهای خوشمزه نمیزند. کیم جونگ اون، علاقه‌زیادی به پنیر سوئیسی دارد و گفته می‌شود پیش از این، به‌اندازه‌ای در خورد و خوراک زیاده‌روی کرده بود که مجبور شد مدتی از رسانه‌ها دوری بگیرد تا به‌ وزن مناسبی برسد.

این‌گونه که پیدا است ‌ذائقه غذایی پدر کیم جونگ اون به فرزندش هم ارث رسیده و رهبر فعلی کره‌شمالی، علاقه زیادی به سوشی دارد و خانواده جونگ اون به اندازه‌ای به خوردن سوشی علاقه دارند که مدتی پیش یک آشپز مخصوص برای پخت سوشی استخدام کرده بودند. گوشت‌نمک‌سوز (Salamk)، کالباس پپرونی، ژامبون و نوعی ژامبون ایتالیایی با نام «پرشوتو» ( Persciutto)‌ را می‌توان در فهرست خوراکی‌‌های مورد علاقه کیم جونگ اون پیدا کرد.

رهبر کره‌شمالی اهل خوردن قهوه‌های گران‌قیمت است و گفته می‌شود سالی نزدیک به یک میلیون دلار برای خرید قهوه‌های باکیفیت خرج می‌کند. کیم جونگ اون از طرفداران نوشیدنی‌های الکلی است و شایع است که سالانه نزدیک به ۳۰ میلیون دلار برای خرید بهترین نوشیدنی‌های الکلی هزینه می‌کند. جالب است بدانید کیم جونگ اون شراب مار می‌خورد، گفته می‌شود این شراب که در آن مار کبرای مرده‌ای قرار دارد تأثیر زیادی در افزایش نیروی مردانه می‌گذارد.

پاپ فرانسیس

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

همان‌گونه که انتظار می‌رود، پاپ فرانسیس سبک زندگی بسیار ساده‌ای دارد و به همین دلیل کمتر دیده شده که به رستوران برود. جالب اینجاست پس از اینکه پاپ فرانسیس به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان انتخاب شد، درخواست داد تا یک بشقاب پاستای ساده برای او بیاورند.

شام پاپ فرانسیس از خوراکی‌های معمولی مانند جوجه سرخ‌شده و سالاد و میوه تشکیل شده است و رهبر کاتولیک‌های جهان، هر از گاهی لبی هم تر می‌کند. پاپ فرانسیس برای صبحانه هم سراغ خوراکی‌های معمولی و طبیعی می‌رود و آب پرتقال و نوعی نوشیدنی از درخت بِه می‌خورد.

ناگفته نماند پاپ فرانسیس ممکن است خوراکی‌های ساده و معمولی بخورد، اما این غذاها از بهترین باغ‌ها و مزارع اطراف ایتالیا برای او طبخ می‌شوند و به لحاظ کیفیت و سلامت، پاپ فرانسیس سالم‌ترین میوه‌ها و خوراکی‌های دنیا را می‌خورد.

دالایی لاما

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

دالایی لاما به‌عنوان رهبر بوداییان دنیا، سبک زندگی ساده‌ای دارد و طبیعی است که غذاهای معمولی میل کند. دالایی لاما اهل خوردن شام نیست و به‌عنوان یک راهب بودایی، پس از گذشتن ظهر نباید لب به غذا بزند. فرنی، نان، چای و غذایی که از آرد و شیر گاومیش درست شده، خوراکی‌های مهم دالایی لاما را تشکیل می‌دهند.

دالایی لاما از طرفداران پروپاقرص رشته‌فرنگی است و عادت دارد بعدازظهرها حتماً چای بنوشد. دالایی لاما زمانی که در مسافرت است برای صرف غذا به رستوران می‌رود و یکی از مخالفین نوشیدن الکل است. او در جایی گفت که توانسته اعتیاد به الکل را با کمک شیر اسب درمان کند.

در سال ۱۹۵۹، دالایی لاما به خوردن غذاهای گیاهی روی آورد و تأکید زیادی بر باور بوداییان برای عدم کشتن و خوردن گوشت حیوانات داشت اما از این قضیه چیزی حدود ۲۰ ماه نگذشته بود که دچار بیماری هپاتیت و کیسه‌صفرا شد و چاره‌ای نداشت به غیر از اینکه دوباره به خوردن گوشت قرمز روی بیاورد. در سال ۲۰۱۰، دالایی لاما در مصاحبه‌ای با «ان.‌دی.‌تی‌.‌وی» (NDTV)، مدعی شد که در خوردن گوشت قرمز زیاده‌روی نمی‌کند و هفته‌ای چند روز بیشتر گوشت نمی‌خورد، او در این مصاحبه تأکید کرد که تمایل زیادی به خوردن خوراکی‌های گیاهی دارد.

الیزابت دوم

رهبران دنیا از صبح تا شب چه غذاهایی می‌خورند؟

ملکه الیزابت دوم زندگی بسیار منظمی دارد و هر روز صبح، راس ساعت ۷:۳۰ دقیقه از خواب بلند می‌شود و یک فنجان چای اِرل‌گری (Earl Grey) و چند بیسکوییت میل می‌کند و سراغ خوردن صبحانه می‌رود. صبحانه ملکه الیزابت دوم از غلات، ماست و مربای نارنج تشکیل شده و دقیقاً قبل از ناهار باید حتماً مقداری «جین» (gin) و دوبونِت (Dubonnet)، به همراه یک پر لیمو و یخ میل کند.

ناهار الیزابت دوم در حدود ساعت ۱ بعد از ظهر سرو می‌شود و از قرار معلوم ملکه در بیشتر مواقع ترجیح می‌دهد برای ناهار ماهی و سبزی میل کند. آشپز شخصی ملکه در سال ۲۰۱۲ طی مصاحبه‌ای با تلگراف مدعی شد که ملکه الیزابت دوم علاقه‌زیادی به خوردن ماهی و اسفناج دارد و گاهی اوقات نیز مربا و چای می‌خورد. بعدازظهر که فرا می‌رسد، ملکه یک باردیگر لبی به جین و دوبونت تر می‌کند و برای شام نیز ماهی و سبزی و میوه تازه می‌خورد.

در این قسمت به پایان فهرست خوراکی‌های موردعلاقه رهبران دنیا رسیدیم، علاقه به خوراکی‌های خوشمزه تنها مربوط به رهبران دنیا نیست و انسان‌ها ذائقه‌های متفاوت دارند. در نتیجه چه بسا ذائقه‌ شما و خوراکی‌هایی که در طول روز می‌خورید از غذاهای موردعلاقه رهبران دنیا هم سالم‌تر و سودمند‌تر باشد. در نتیجه اگر عادت به خوردن غذاهای سالم و مقوی دارید، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات این خوراکی‌ها را با ما و دیگر خواننده‌ها در میان بگذارید.

منبع: mashed

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      از رئیس جمهور خودمون نگفتی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگفته رئیس جمهو رای دنیا که میگی

      • بدون نام

        رهبران دنیا فقط مسیحی هستند

      • رضا

        گفتن رهبر
        نه ریس جمهورها

      • بدون نام

        حتما هر چیزی در مورد ماکرون می نویسید باید به تفاوت سن اش با زنش هم اشاره کنید؟ ترامپ هم سی سال از زنش بزرگتره چرا ننوشتید؟

      • بدون نام

        یه دیس پلو و سلطانی

      • ت

        مردم از خوشحالی گریه میکنن

    • برتر

      حسن روحاني چي؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مخ مردمو. البته همشون همینن

      • شایان

        ترامپ و دالایلاما بیشتر از همه خون دوست دارن از بس جنایت کردن

    • بدون نام

      کاش همه انسانه میتوانسن غذای خوب بخورن تو ایران فقط وزارتیها کارمندان بانکها اقا زادها فقط میتونن غذای خوب بخورن

    • بدون نام

      یک ساله گوشت نخوردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هزار بار گفتی خو چکارت کنیم؟

      • بدون نام

        با پولی که خرج اینترنت کردی تو این یک سال میتونستی 5 کیلو گوشت بخری خریت از خودته
        راستی نیاز نیست 4 تا کامنت بزاری یدونه هم کافیه

      • بدون نام

        ۱۴۴۶ خر خودتی الهی که سنگ هم پیدا نکنی بخوری

      • ممد

        کاربر 14:29
        مگه پول اینترنت چقدره؟؟!!!
        من اینترنت مخابرات استفاده میکنم سالی 100 هزار تومن هم نمیشه
        تازه ماهی چند تا فیلم هم دانلود میکنم
        مگه دیوانه ام پول یک سال اینترنت رو بدم به نیم کیلو گوشت

      • بدون نام

        آخه ابله پول یه سال اینترنت پول چند گرم گوشت نمیشه چرا انقدر بیشعوری

    • بدون نام

      یک ساله لب به گوشت نزدم

      پاسخ ها

      • رضا

        اگر حقیقت بگویی خیلی وحشتناکه پس چرا زنده ایی
        مردن بهتر از اینگونه زیستن
        هموطن برو بمیر یا حقتو بگیر یا خفه خون بگیر

      • بدون نام

        ۲۰۲۲ خفه شو احمق بی وجدان خدا نشناس خدا لعنتت کنه عذابتو زیاد کنه

      • دختر تاجی

        از دروغ خسته نشدی

    • بدون نام

      یک ساله رنگ گوشت رو ندیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ابی رنگه من پارسال دیدم

    • بدون نام

      گوشت نداریم

    • بدون نام

      یک ساله گوشت نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول نت داری بدی اونوقت

      • بدون نام

        به درک باید بیای همه جا جار بزنی امثال تو حال بهم زن هستند

    • بدون نام

      ما که رنگ گوشت رو نمی بینیم

      پاسخ ها

      • رضا

        من گوشت میخورم و میبینم
        و اگه روزی نبینم جای اقرار به این فلاکت
        میخورم گوشت تن کسانی که گوشت تن به من نگذاشتند

    • بدون نام

      ترامپ با اینهمه فست فود خوردن و سنش به زودی یه کاری دست خودش میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر نکنم! این مردک عوضی احتمالا قصدش فقط تبلیغاته

      • بدون نام

        فعلا که هیچیش نشده

    • گرسنه

      رهبر کره شمالی که بخش عمده ای از مردم کشورش در فقر فزاینده و گرسنگی و قحطی به سر میبرن سالیانه هزینه های گزافی برای خوراکی صرف میکنه و این با شعارهای ساده زیستی و ضد امپریالیستی و مبارزه با اشرافی گریش متضاده.این مساله براتون آشنا نیست؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره آشناست مثل شیوخ عرب

      • بدون نام

        خیلی آشناست.کامنت بذاریم درج نمیشه.همین که تلویحی هم گفتید خوبه

    • venusesh

      من مثل پوتینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درد بی درمون بخورید الههههههههههههههههههههههههههههههههی مقامات دنیا ، برسه این ندا به مرغ آمین

    • عباس

      من هم برنامه غذایی بسیار منظمی دارم هر روز صبح چای شیرین با نون سنگک از دیشب مونده و اگه اول برج باشه مقداری پنیر هم به نون میمالم برای ناهار تا 15 هر ماه دمپختک یاکوکو سیب زمینی و بعد از 15 تا سر برج تخم مرغ آب پز و یا سیب زمینی آب پز ( فقط به خاطر حفظ سلامتی) شام هم که اعتقاد دارم برای سلامتی خیلی خوب نیست و سبک خوابیدن رو ترجیح میدم ( مدیونید فکر کنید کارمندم)

      پاسخ ها

      • بازنشسته دیگر

        اخوی معلومه خیلی پولداری
        سیب زمینی میخوری ؟؟!
        شاید جائی هستی نزدیک مزرعه
        خوش باش داداش

    • ali

      شما که میگید یکساله رنگ گوشت ندیرم اخه چرا خودتونو با رهبران جهان مقایسه میکنید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه با آقایون ایران مقایسه میکنه.با تضاد طبقاتی.امیدوارم بفهمی درد مردمو و ادای روشن فکری در نیارید امثال شماها
        منم وضع مالی خوبی دارم و از وقتی که اومدم تو یه خونه بزرگتر افسانه شدم همش به این فکر میکنم یه عده مستاجر بخاطر گرونی های ناجور مسکن امسال دارن تو کانکس زندگی میکنن تو این گرما و اعصابم می ریزه بهم.فقط یه ذره انسانیت داشته باشید به کسی که میگه یه ساله گوشت ندیدم اینطور نمی گید

      • ali

        قبول دارم منظورم اینه که به هر حالا اونا رهبرن و باید با برنامه ریزی و ... باشن

      • بدون نام

        تویی که اومدی توی خونه بزرگتر و دلت برای مستاجران میسوزه ببین اقا یا خانمه نسبتا محترم من اینو از طرف تمام مستاجران میگم ما مستاجرا نیازی به ترحمو دلسوزی تو و امثال تو نداریم برو اشک تمساحتو یه جای دیگه بریز با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه تو اگه مردی به جای حرف زدن تو مجازی برو تو زندگیه واقعی دست دوتا فقیر فقرارو بگیر

      • بدون نام

        هیچ وقت قضاوت نکنید.من توضیحی نمیدم ولی اینو از صمیم قلب گفتم که ناراحتم از شرایطی که پیش اومده برای همه و بخصوص مستاجرها.من حاضرم به خود شما اگه دوست داشته باشید در توانم کمک کنم

      • بدون نام

        کاربره ۲:۲۸ نه خداییش میخوای به من کمک کنی در حد توان مالیت ؟ باشه بیا کم کن تویی که ادعا میکنی کمک میکنی بیا کمک کن ببینم چجوری کمک میکنی من
        منتظره کمکتم مرد باش رو حرفی ک زدی وایسا اولا که یکبارم گفتم من فقیر نیستم و ب کمک امثال تو نیاز ندارم دستم ب دهنمم میرسه دوما یک ماه پیش ی کامنت گذاشتی که میام کمک میکنم در حد توانم اونم جایی که هیچکس نمیشناستت با این کارا عزیز نمیشی
        برو یجا این کارارو بکن ک بشناسنت

    • بدون نام

      عاشقتم اليزابت

    • بدون نام

      داخلی ایران خودمون جزو دنیا نیست

    • بدون نام

      قبلنا سیب زمینی را جای گوشت میخوردم،دیگه سیب زمینی هم نمی شه خرید ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدمی که گشنشه حوصله کامنت گذشتن نداره

      • من

        فقط آلبانی! اونجا قیمت گوشت چقدره؟

    • بدون نام

      فقط نخست وزیر هند بهترینه
      هند رو از فقر مطلق به رشد اقتصادی رسونده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونم با اینهمه جمعیت اونوقت ایران با این همه ثروت خدادی بلد نیست چه خاکی تو سرش بریزه فقط توی دزدی حرفه ای هستن

    • بدون نام

      خیلی وقته گوشت نخوردیم

    • بدون نام

      من خراب اون نظریه ی دالایی لامام!در هفته چند روز بیشتر گوشت نمیخورم !هفته کلا چند روزه

    • بدون نام

      اوني كه نوشتي يه ساله گوشت نخوردي بابا تو ديگه كي هستي مجبوري دروغ به اين بزرگي ميگي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر می کنی همه مثل خودت گوشت میخورن من هم نزدیک ۸ ماه است گوشت نخوردم گران شده از کجا بخرم هزینه اش ندارم

      • بدون نام

        پول اینترنت داری پول گوشت نداری ؟ عجب

    • بدون نام

      آدم واقعا جیگرش کباب میشه می بینه این همه آدم میگن گوشت نمی تونیم بخوریم....نمیدونم مسئولین از چه قماشی هستن که خم به ابرو نمیارن و همچنان دارن کار خودشونو میکنن و میگن مردم مقاومت میکنن!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدم! واقعا جیگرش کباب میشه می بینه این همه آدم گوشی 3 میلیونی به بالا دستشونه و هر ماه 100 تومن خرج بسته های اینترنت میکن ولی 90 تومن ندارن یک کیلو گوشت بخرن

      • بدون نام

        چرا جیگرش کباب شه؟ خودشون انتخاب کردند که اینطور زندگی کنند. خدا را شکر که به آنچه انتخاب کردند رسیدند. نوش جونشون

      • بدون نام

        اونایی که نمی تونن بخاطر گرونی وحشتناک خیلی چیزا رو بخرن و بخورم خودشون انتخاب کردن؟؟؟؟؟آیا کشور به کارگر احتیاج نداره؟ با پایه حقوق ۱و نیم که بیشترش هم میره واسه اجاره خونه دیگه پولی می مونه که ۱۰۰ فقط بده واسه خرید یه کیلو گوشت در ماه؟
        پس اونایی که میگن یه ماهه نخوردیم گوشت درست میگن اگه یه کم فک. کنید.ضمن اینکه همه گوشی سه تومنی ندارن با ۵۰۰ای هم میشه این کارو کرد و همه ماهی ۱۰۰ نت نمیخرن.من خودم بسته یه ماهه میخرم ۱۵ تومن از ایرانسل من.و بجاش از اینستا و تلگرام خیلی محدود استفاده میکنم.

      • بدون نام

        منظور به کسایی است که کامنت گذاشتم و میگن خیلی وقته گوشت نخوردن نه رهبرا

      • بدون نام

        یعنی انقدر کودنی که نمیفهی همشون یه نفرن؟!!!!!بعدم بره کار کنه پول دربیاره مگه ماها از هوا برامون گوشت میاد بیکار و پلاس نشسته چهلتا کامنت میذاره میخواد گوشت از آسمون بیاد واسش

      • بدون نام

        تو احتمالا خو همونی که چند بار کامنت گذاشته گوشت ندارم بخورم!!!!دیوونه های سایت هرروز بیشتر میشه

    • بدون نام

      پول گوشت نداریم

    • بدون نام

      زن و بچم یک ساله که گوشت نخوردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشرف بجای اینکه پول به بسته های اینترنت بدی پول بده گوشت بخر برای زن و بچت

      • بدون نام

        به ما چه

      • بدون نام

        جای اینکه توی نت پلاس باشی برو کار کن کوفت کن

    • بدون نام

      چرا اتفاقا به پوتین میخوره سنش، سن پوتین و نمی دونستم ولی همیشه حسم این بود که از پدرم بزرگتره.

    • بدون نام

      رسانه چرتترین ها مسلما این تیتر زدن های شما بدون منظور نیست
      درست شو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین درست گفتی چرت ترین ها

      • بدون نام

        چرت ترینها؟ بگو آشغالترینها بگو نژاد پرستانه ترینها بگو پست فطرت ترینها بگو نجسترینها بی ناموسترینها

    • شقایق

      قشنگ معلومه مطلب کم آوردینا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا انقدر مطلب هست که هر روز ۶۰۰ تا مطلب جدید بذارن
        بحرحال اینم در نوع خودش جذابه

    • بدون نام

      منم علاقه شدیدی به خاویار دریای خزر دارم!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پولشم علاقه شدیدی به تو داره !!!

    • مهیار

      کارد بخوره تو شکم رهبر کره شمالی. مردمش چیزی به اسم آشپزخونه تو خونه هاشون ندارن و سه وعده غذای کوپنی میخورن اونوقت رهبرشون سالی 30میلیون دلار فقط پول مشروب میده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم آمریکا و اروپا و انگلیس هم کارتن خواب و معتاد و بی خانمان و بدبخت هستن اما با پول مالیات سنگین شون ملکه انگلیس و خانواده اشون دائم مشغول جشن و مهمانی ان!! تفاوت اشون اینه بعضی روسای غرب زده آسیایی سمت مشروب میرن در حالی که خود مسئولین غربی که هفت خط و زرنگن میدونن برای موفقیت حتی یکبار هم نباید مشروب خورد

    • بدون نام

      به نویسنده مطلب توصیه میکنم اگر اطلاعات کامل از مزلو ندارند مطلبشان را به ایشان استناد ندهند در نظریه مزلو مهم ترین نیاز خودشکوفایی است که د ر راس هرم قرار دارد، ولی مزلو معتقد است نیاز به غذا و مسکن یک نیاز اساسی هست که اگر برآورده نشه متاسفانه افراد در همون پایین هرم متوقف میشن، کلی مهم ترین نیست فقط وقتی تامین نشه فرد از رسیدن به نیازهای بعدی که در درجات بالاتر بعدی هرم فرضی مزلو هست ، متوقف میشه درست مثل جامعه خودمون ، غم آب و نون ای نقد زجر آور هست که نمیشه به چیز دیگری فکر کرد

      پاسخ ها

      • بازنشسته دیگر

        احسنت به خوبی نظریه آبراهام مازلو و سلسله مراتب نیاز او عنوان کردید

    • نادر

      نویسنده محترم متن ظاهرا ازرییسجمهور روسیه شناختی ندارند که از جوانی وسرزنده بودنش قلم فرسایی می کنند.ایشان چندین بار جراحی کرده تا رژیم غذایی.درمورد خوردنی های شخصیت ها هم کاملا مشخصه که سوگیری شده.بنظرمی رسه که متن فاقد سند ودلیله.

    • بدون نام

      بد ترینها چرت ترینها مزخرف ترینها گند ترینها آشغال ترینها افتضاح ترینها دروغگو ترینها سکولار ترینها لیبرال ترینها فمینیست ترینها مرد ستیز ترینها بی غیرت ترینها بی حجاب ترینها با حجاب و عفاف مخالف ترین و دشمن ترینها بی دین و ایمان ترینها بی خدا ترینها کافر ترینها با خدا و پیغمبر و دین و آئین دشمن ترینها غیر اسلامی ترینها غیر ایرانی ترینها بدبخت ترینها خاک بر سر ترینها ذلیل ترینها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه منفی دادم

    • بدون نام

      من عاشق غذاهای مدیترانه ای هستم وای عالیه ترو تازه و خوشمزه

    • بدون نام

      پوتین تزریق میکنه همه میدونن

    • من

      ماشاءالله ملکه و پاپ! الکلی ها

    • من

      ماشاءالله ملکه و پاپ! الکلی ها

    • ضحا

      مشخصه ترزا می وپوتین ازهمشون عاقل ترو باهوش ترن.ازژیم غذایی پوتین خیلی خوشم اومد...دیر بیدارشدن قهوه خوردنش اکثرا نهارنخوردنش خیلی شبیهه به خودمه.البته اسمی ازپولونبود..پولوبایدحتماباشه..والبته سلیقه ترزا می هم اینکه غذاباید خونگی باشه عالیه اینم کاملا مطابق تئوری خودمه....!!!
      راستی جد بزرگوارم آیت الله خامنه ای چی می خورن؟یاروحانی یا احمدی نژاد؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج