۸۸۶۶۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

پیروانی: کی‌روش تنگ‌نظر و حسود بود!

سرمربی پیشین فجر سپاسی شیراز به خبرورزشی گفت: کی روش با فریبکاری دنبال ایجاد نفاق میان طرفداران فوتبال بود و تا از ایران رفت، به فیفا شکایت برد.

خبرورزشی: غلامحسین پیروانی، مربی خوش‌اخلاق و سازنده‌ای که چند سال است بیرون گود نشسته، بعد از جراحی نخاع، بهبودی‌اش را بازیافته و ساعتی مهمان اردوی تیم شاهین شهرداری بوشهر در شیراز بود. با شاغلام گپ و گفتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

*تیم‌ها در مرحله آماده‌سازی برای حضور در لیگ نوزدهم هستند. اوضاع کدام تیم را بهتر از بقیه می‌بینید؟

سپاهان خوب هزینه می‌کند، پس طبیعی است شرایط خوبی در مقایسه با رقبایش داشته باشد. در این دوره و زمانه پول برای کسب موفقیت مهم است. به قول شاعر؛ ۴ دینار جهان پوشش عیب کهن است/ من بیچاره ندارم همه عیبی به من است. شما الان خیلی تیم‌ها را در لیگ‌های دسته پایین‌تر از لیگ برتر می‌بینید که رسماً از بازیکن پول می‌گیرند تا بتوانند تیمداری کنند. در واقع کار به جایی رسیده که اگر علامه باشی کناری، پول داشته باشی می‌روی بالا. یکی نیست به این باشگاه‌ها بگوید اگر پول ندارید، در مسابقات شرکت نکنید نه اینکه از جوان‌ها پول جمع و تیمداری کنید.

*بعد از جدایی کی‌روش و انتخاب مارک ویلموتس، شما اظهار نظری نکرده‌اید، چون درگیر جراحی و دوران نقاهت بودید. حالا نظرتان را می‌گویید؟

کی‌روش از ۲ منظر قابل بررسی است؛ از نظر فنی و فوتبالی مربی بدی نبود، اما از نظر شخصیتی و رفتاری بسیار تنگ‌نظر بود. یک مثالی بزنم؛ یک شخص رفت خدمت پیامبر (ص) و گفت برایم دعا کن وضع مالی‌ام کمی بهتر شود، چون به شدت در مضیقه هستم. پیغمبر فرمود دعا می‌کنم خداوند یک گوساله به تو بدهد و یک گاو هم به همسایه‌ات. اما آن فرد گفت خدایا من گوساله را نمی‌خواهم پس به همسایه‌ام گاو نده! بُخل و حسد در وجود برخی‌ها نهادینه شده و کارلوس کی‌روش چنین آدمی بود که ۸ سال هر قدر توانست پول گرفت، به هر که دلش خواست بی‌احترامی کرد، با فریبکاری دنبال ایجاد نفاق میان طرفداران فوتبال بود و تا از ایران رفت، به فیفا شکایت برد. اما درباره مارک ویلموتس نمی‌توانم به این زودی قضاوت کنم.

*یکی از مباحث این روز‌های فوتبال حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و حساسیت فیفا به این موضوع است. شما چه نظری دارید؟

از دامن زن، مرد به معراج می‌رسد. این سخن بزرگان است. چه اشکالی دارد بانوان ایرانی به ورزشگاه‌ها بروند؟ آیا در این سال‌ها که نرفته‌اند، اتفاقی افتاده؟ شرایط فرهنگی بهتر شده؟ وقتی در تمام دنیا بانوان به ورزشگاه می‌روند، بهتر است در کشور ما هم زمینه‌سازی شود تا این اتفاق بیفتد. حضور خانم‌ها در استادیوم‌ها دست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نیست و باید نهاد‌های مربوطه تصمیم بگیرند و امیدوارم خیلی زود شاهد حضور خانواده‌ها و بانوان در ورزشگاه‌های کشورمان باشیم.

*از فجرسپاسی چه خبر؟

فجرسپاسی برای حضور در لیگ برتر به پول احتیاج دارد. به قول معروف پادشاهی طبل و سپاه می‌خواهد و فجرسپاسی با این بودجه‌ها به جایی نمی‌رسد. چه بسا اگر در صدر اسلام پول حضرت خدیجه نبود، پیامبر (ص) با موانع بیشتری مواجه می‌شدند.

*و به عنوان سؤال آخر؛ مهدی رحمتی برای رفتن به پدیده با شما مشورت کرد؟

بله، سید با من تماس گرفت و به او گفتم از استقلال برو، چون فراموش کرده‌اند تو چقدر زحمت کشیده‌ای، چقدر توپ و پنالتی گرفته‌ای. در قهرمانی‌های این تیم نقش خیلی زیادی داشتی، برو، چون جواب همه کار‌های خوب و بزرگ تو این کم‌لطفی‌ها نیست. به قول معروف هرکی خوبی کرد، زجرش می‌دهند/ هرکه زشتی کرد، اجرش می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hr

      درود بر مرد پاک فوتبال ، شاغلام عزیز

      پاسخ ها

      • امین نی

        همینقدر ذلیل

      • بدون نام

        چون جلو مافیا فوتبال ایران ایستاده بود چون کاربلد بود، اگه وجدان داری که داری آیا فدراسیون فوتبال ایران اجرا ابدا لااقل قادر به تهیه نقشه ساختمان پک بود؟؟ آیا قبل از اینکه کیروش بیاد زمین تمرینی تیم ملی بود؟که کیروش با تلاش فراوان 4زمین تمرین تحویل داده ورفت، آیا زمانی که کیروش تیم ملی تحویل گرفتن دوران نسل طلایی بازیکنانی چون علی کریمی و دایی و مهدوی کیا عزیزی و عابدزاده و خاکپور و گل محمدی و کریم باقری تمام نشده بود؟؟ تیم ملی فوتبال ایران دوباره بازسازی کردن بازیکن سالاری ازبین برد دغدغه هیچ بازیکنی درنبودنش درزمین بازی حس نمیشد دلهره تماشاگران ایرانی با تیم های عربی بحرین وقطر امارات متحده عربی و عربستان سعودی و ازبین برد آقای پیروانی بخاطر اینکه برادر دلال جناب عالی بیرون کرد وجدان زیر پا له نکن، درضمن مگر ویلموتس مفت آمده بیشتر از کیروش بزرگ دلار میگیره که از لحاظ فنی قابل قیاس نیست

    • بدون نام

      خیلی محترمانه .. چرت نگوووووو

    • حسینی

      مربی جوانگرا وکاربلدفقط شاغلام پیروانی حیف اینجورمربیان بیرون گودبشینن چقدربازیکن تحویل فوتبال داد

    • بدون نام

      درود به شرفت شاه غلام که افتخار شیراز و شیرازی هستی دره از دهنت بیرون میاد همیشه با شخصیت وبامتانت حرف میزنی واقعا معلم اخلاقی انشاالله که همیشه هر کجا هستی سالم باشی

    • رومز

      کاکو شاغلام عشقه
      آدم یاد سلطان میفته
      سلطان شیرازه

    • بدون نام

      توی نمک نشناس که دنبالش میدویدی و دم تکون میدادی افشین دماغ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این افشین نیست شاغلامشونه

    • دکتر ایرانی در

      درسته که ۲ بار ازش تعریف کردند که دولت بیت شعر حفظه، اما غلام جان! بازی با شعرخوانی فرق داره:
      دوصد گفته چون نیم کردار نیست

    • س

      این مرد وقتی حرف میزنه ادم کیف میکنه از این همه دانایی و شعور

    • بدون نام

      خود شما چی هستی هر موقع نتیجه نميگرفتی بودجه خود را با باشگاه دیگر مقایسه میکردید عیب خود را هم بگو

    • بدون نام

      حسود خودتی عیب شماها اینه بهتر از خودتون رو نمیتونین ببینین

    • حمید چاو

      غلام پیروانی مردی شریف و خود ساخته می باشد در باره کیروش هم کاملا درست گفت کیروش از نظر شخصیتی مشکل داشت و همیشه با هتاکی و توهین به دیگران می خواست در تیم ملی ماندگار شود بر عکس برانکو یه مربی با اخلاق و متین بود علت موفقیت برانکو شخصیت والای وی بود

    • بدون نام

      خبرجان.ازکی‌روش‌پرسیدی؛ازخان‌داداش‌افشینش‌هم‌میپرسیدی‌تادرموردایشون‌هم‌‌شعری‌میشنیدیم!

    • بدون نام

      جقدر راحت تهمت میزنی استاد اخلاق
      حسود بخیل خودتی

    • تاج کبیر آسیا .چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی . لنگ حکومتی صفر الهلال شش و خریبین پنج لنگ حکومتی صفر

      آره چون کی روش مقابل مافیای کثیف لنگ وایساد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج