۸۸۶۸۱
۲ نظر
۵۰۲۲
۲ نظر
۵۰۲۲
پ

خودروهای اشرافی در دست اندازهای تهران!

در حالی که همه منتظرند تا معجزه ای شود و کمی فتیله قیمت ها پایین بیاید، گویا بازاری موازی در ایران وجود دارد که کوچکترین اهمیتی به این حرف ها نمی دهد و تنها خواستار نشستن پشت رل یک خودروی لوکس و سطح بالای جهانی است.

خودروهای اشرافی در دست اندازهای تهران!





روزنامه هفت صبح: در حالی که همه منتظرند تا معجزه ای شود و کمی فتیله قیمت ها پایین بیاید، گویا بازاری موازی در ایران وجود دارد که کوچکترین اهمیتی به این حرف ها نمی دهد و تنها خواستار نشستن پشت رل یک خودروی لوکس و سطح بالای جهانی است. در روزهایی که خریداران از 19 میلیونی شدن پراید هشت میلیون تومانی می نالند و قشر متوسط با حسرت به مگان و ماکسیمای 40 میلیونی که به 100 میلیون رسیده فکر می کنند، گروهی در خرید خودرو به کمتر از 700 میلیون راضی نمی شوند.

چهار چرخ هایی خاص و اشرافی که البته این روزها تعدادشان کم نیست؛ علاوه بر بنز و BMW که از دیرباز در ایران جای پا و آبرویی داشته اند تقریبا هیچ برند گرانقیمتی را نمی توان یافت که خیابان های کشور را متر نکرده باشد. این روزها هم که واردات ارتشی جدید از برند پورشه نگاه ها را به خود جلب کرده آن هم در شرایطی که فشار تحریم ها اجازه نفس کشیدن به واردکنندگان رسمی، قطعه سازان و خودروسازن وطنی را نمی دهد. خوی اشرافی گری ما ایرانی ها حتی توانسته تولیدات مازراتی و مرسدس و پورشه را به نان و نوایی بیشتر از کشورهای حوزه خلیج فارس برساند.

ماجرای پورشه های جدید وارداتی

وقتی همه فعالان صنعت خودرو نگاهشان به ثانیه شمار رفع تحریم از 30 دی ماه بود. خبر واردات بزرگترین محموله پورشه به کشور دود از سر همه بلند کرد. طبق اعلام خبرگزاری ها طی تنها 9 ماه 85 دستگاه از تولیدات این برندآلمانی وارد شده که بزرگترین محموله وارداتی آن، مربوط به همین چند وقت گذشته یعنی آبان ماه است. در این ماه 49 دستگاه پورشه از مبدا امارات و از طریق گمرک یزد ترخیص شد که تخمین ارزش آن به حدود 3.9 میلیون دلار می رسد، ضمن اینکه دومین محموله م در آذرماه با هشت دستگاه پورشه به ایران رسید. درست است که واردات اخیر خودروهای پورشه در چند ماه گذشته انجام شده ولی ثبت سفارش و شاید تامین ارز دولتی آن، مسلما مربوط به سال های قبل است چرا که براساس آنچه گمرک پیشتر اعلام کرده بود.

خودروهای اشرافی در دست اندازهای تهران!

ثبت سفارش واردات این برند اشرافی در سال جدید ممنوع خواهد بود. نکته قابل توجه در تزریق این آلمانی ها به بازار کشور، زمان حضور آنها در اوج تحریم ها به خصوص در صنعت خودروست که آن هم با ارز دولتی صورت گرفته است. با این حال به نظر می رسد سود دولت از محل مالیات اعمال شده بر واردات این دوستان، یکی از دلایل ادامه این روند بوده است.

همچنان که در این زمینه نباید سود سرشار وارد کنندگان را هم نادیده گرفت که بخش عمده آن به خاطر تفاوت میان نرخ ارز دولتی با نرخ ارز در بازار آزاد است. در این رابطه بد نیست بدانید براساس آخرین آمار گمرک، در ۹ ماه امسال ۴۴ هزار و ۶۶۷ دستگاه انواع خودروی سواری به ارزش تقریبی ۹۲۴ میلیون دلار پایشان به کشور باز شده که این میزان نشان از افزایش حدود ۳۰ درصدی واردات دارد؛ موضوعی که جدا از اکثر خودرودوستان ایرانی، باعث شگفتی سایر کشورها حتی کشورهای مبدا واردکننده هم شده است.

Panamera ۴S Turbo

از اشتوتگارت تا تهران

اگر نمودار استقبال از خودروهای لوکس را تصور کنیم شیب تندی به سمت بالا خواهد داشت. هر نمودار نقطه ماکسیمم دارد و در حال حاضر این جایگاه متعلق به دستپخت ژرمن هاست. جدا از حد اعلای کیفیت ساخت و فناوری روز که پورشه را یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا نگه می دارد، خوی اشراف گونه این چهارچرخ ها چیزی است که حتی خارج از مرزهای ایران هم به عنوان محصولاتی اشرافی شناخته می شونداما چرا تولیدات این برند جدا از سیراب کردن عطش خاص بودن، تا این حد محبوب هستند؟ جواب این سوال را باید در تنوع آپشنالی هر کدام از مدل های پورشه جست و جو کرد.

خودروهای اشرافی در دست اندازهای تهران!

کسی که توانایی خرید این رده از خودروها را دارد دستش نسبت به سایر برندها بازتر است تا با توجه به بودجه اش مدل محبوب را حتی با امکانات محدودتر با برند پورشه صاحب شود. این یعنی پورشه سواری و بالا بردن ولوم کلاس، با قیمتی همپای لندکروزها که این روزها به چشم عادی شده است! پس به پولداران محترم می توان این حق را داد که عشق شان به پورشه را مخفی نکنند.

در این رابطه بد نیست بدانید مدل پانامرا ۴S توربو با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی اش گرانترین عضو این خانواده محسوب می شود؛ خودرویی که با موتور پنج لیتری هشت سیلندرش می تواند هر سرعت و شتابی را به راننده اش هدیه کند. در مقام دوم هم ۹۱۱CareraS را شاهدیم که با ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیونی در بازار دست خیلی ها را از خریدش کوتاه کرده است. در ادامه شاسی بلند محبوب این روزها کاین تورو حضور دارد که برای خریدش یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومانی نیاز دارید. مبلغی که خورده آن یعنی ۸۰ میلیون می تواند خیلی ها را به آرزوی داشتن خودروی شخصی نسبتا رده بالا برساند!

قیمت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون

ویژگی خاص: پرشتاب ترین خودروی حال حاضر ایران

رقبا: پورشه ۹۱۱۴، BMW۶۳۰ کوپه

Ferari ۴۵۸ Spider

مانکن های ایتالیایی

حرف ایتالیایی ها شد و بد نیست نگاهی به یک رکوردشکن داشته باشیم. معرفی می کنیم؛ فراری ۴۵۸ اسپایدر کردوک اتومات دو در قرمز! همانطور که نام طولانیدارد، تعداد صفرهای جلوی مبلغ آن را هم به سختی می توان شمرد. این خودرو با ارزش ۲۰۴ هزار و ۴۸۳ دلاری، در ایران حدود هشت میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. جدا از این مانکن جذاب که چشم همه را گرد کرد، تا مدت ها کسی فکر نمی کرد روزی پای برندی به ایران باز شود که برای پورشه محبوب خط و نشان بکشد. ما ایرانی ها که از تولیدات ایتالیایی تنها با برندهایی مثل فیات و ولوو و این اواخر آلفا رومئو آشنا شده بودیم، همزیستی با یک مازراتی بسیار خوشایند است. البته شاید برخلاف مدل های مرسدس، BMW و پورشه محصولات این برند سه شاخ زیاد در خیابان ها تردد نداشته باشند ولی بازار پررونق عرضه و تقاضای آن را نمی توان نادیده گرفت.

خودروهای اشرافی در دست اندازهای تهران!

حتی پارک شدن یک مازراتی در پارکینگ خانه هم می تواند در رقابت افسارگسیخته این روزها بسیار قابل توجه باشد چرا که برای نشستن پشت رل این دوستان باید فکر مبالغ زیر یک میلیارد تومان را از ذهن بیرون کرد.در این خانواده کواتروپور ته S به عنوان یک جنتلمن، گرانترین برادر بوده و با یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان درصدر جدول ایستاده است. بعد از آن می توان سراغ نمونه اسپورت تر و جذاب گرن کابریوفول ۲۰۱۴ رفت که تنها ۱۰ میلیون تومان ارزانتر است! گرن توریزمو هم به عنوان برادر دو قلوی گرن کابریو با موتور ۴.۲ لیتری ۸ سیلندر پرقدرتش با ارزش یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان انتظار طرفداران متمولش را می کشد.

قیمت: حدود ۸ میلیارد تومان!

ویژگی خاص: یکی از ۱۰ خودروی برتر اسپورت جهان

رقبا: ندارد

Mercedes S۵۰۰

مرسدس بنز و حضور همیشگی

اگر دکمه فوروارد را بزنیم تا از دوره پلاک موقت مدل های مرسدس بگذریم و به رسمی شدن پلاک آنها برسیم، شرایط جدیدی را خواهیم دید. این بار خریداران با خیال راحت مدل مورد پسند را از کاتالوگ واردکننده انتخاب کرده و پس از تحویل سوئیچ، با آسودگی خاطر آرزوی رانندگی با مرسدس را برآورده می کنند. البته این وسط بحث تفاوت قیمت مدل های با قیمت های جهانی به شدت توی ذوق می زد چرا که با شرایط گمرکی و ورود آنها به ایران حتی تا سه برابر قیمت واقعی آنها، بودجه برای خریدشان نیاز است.چیزی که البته جلوی ذات جاه طلب ما ایرانی ها را نخواهد گرفت. با اینحال جای شکرش باقی است که به موازات قدمت این برند در بازار خودرو، مدل های متنوع با قیمت های گوناگونی برای خریداران لیست می شوند که خب نباید فراموش کرد که کف قیمت ها مدل های جدید ۲۰۱۴ از حدود ۳۰۰ میلیون تومان شروع می شود که خب باز هم مبلغ کمی نیست.

خودروهای اشرافی در دست اندازهای تهران!

نباید فراموش کرد همین چند وقت پیش بود که یکی از مدل های سری لوکس S با نام S۵۰۰d بسیار خبرساز شد و با قیمت یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومانی اش حواس خیلی ها را پرت کرد. اگرچه مرسدس پیش از این با CL۶۰۰ کوپه یک میلیارد و ۶۰ میلیونی وارد این باشگاه شده بود ولی در حضور رقیب ایتالیایی و هموطنان آلمانی تقریبا حرفی برای گفتن نداشت. در ادامه لیست گرانترین های مرسدس، به SL۵۰۰ و ML۳۵۰ می رسیم که به ترتیب با قیمت های ۹۴۰ و ۸۹۰ میلیون تومانی شان از گرانترین وارداتی های کشور محسوب می شوند.

قیمت: یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون

ویژگی خاص: پرامکانات ترین خودروی حال حاضر ایران

رقبا: LiBMW۷۵۰، مرسدس CLS۵۵۰
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گل پسره مشهدی

      ایرانی تشنه ی داشتن خودرو لوکس و ارزان(البته ب نسبت قیمت خودرو ی گران داخلی) خارجی میباشد

    • بدون نام

      در جايي كه دولت به اصطلاح خادم ملت (‌احمدي نژاد)‌ بجاي ارز براي دارو و درمان مردم بفكر ماشين فوق لوكس سرمايه داران بوده و ارز دولتي براي انها داده چرا كسي پاسخگوي اين رانت نيست. اينها هم مثل بابك زنجاني از رانت ارز استفاده كرده اند و حالا جنسشان را 3 برابر مي فروشند و سودشان ناشي از تفاوت ارز است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج