جاباما
۸۸۷۱۷۷
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

حیدری: انتخابات کشتی بوی همه چیز می‌داد!

انتخابات فدراسیون کشتی پس از کش‌وقوس‌های فراوان و حواشی بسیار، بالاخره بیست‌وششم تیرماه برگزار شد و علیرضا دبیر که تا آستانه انتخابات با مشکل عدم احراز صلاحیت مواجه بود و در آخرین روزها مجوز گرفت، اکثریت آرا را از آن خود کرد تا برای چهار سال در سمت ریاست این فدراسیون حضور داشته باشد.

فرهیختگان: انتخابات فدراسیون کشتی پس از کش‌وقوس‌های فراوان و حواشی بسیار، بالاخره بیست‌وششم تیرماه برگزار شد و علیرضا دبیر که تا آستانه انتخابات با مشکل عدم احراز صلاحیت مواجه بود و در آخرین روزها مجوز گرفت، اکثریت آرا را از آن خود کرد تا برای چهار سال در سمت ریاست این فدراسیون حضور داشته باشد.

از اتفاقات مهم انتخابات عدم تایید صلاحیت امیررضا خادم و عباس جدیدی بود که برخی شانس‌هایی برای آنها قائل می‌شدند. علیرضا حیدری نیز جزء افرادی بود که چندی پیش انصراف خود را از حضور در انتخابات اعلام کرد تا شایعه رد صلاحیت او به راه بیفتد. در پی همه این حواشی‌ها درباره ائتلاف حیدری با خادم نیز صحبت‌هایی به میان آمده بود. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با علیرضا حیدری را در ادامه می‌خوانید.

فکر می‌کنید دبیر در اولین تجربه خود موفق باشد؟

به هر حال با توجه به روند تایید صلاحیت‌ها اینکه دبیر رای بیاورد امری غیرطبیعی نبود. از میان افرادی که در انتخابات حضور داشتند، دبیر شانس بیشتری داشت و فردی مطرح و قابل اعتنا بود. امیدوارم موفق باشد.

البته دبیر مدعی شد پیش‌تر نیز می‌توانسته در انتخابات رای بیاورد اما وارد بازی‌های سیاسی شده است!

این ادعا را همه دارند اما اگر این‌طور می‌گوید حتما می‌توانسته!

فکر می‌کردید خادم و جدیدی ردصلاحیت شوند؟

درباره تایید صلاحیت‌ها خیلی بحث دارم؛ اگر کسی خلافی انجام داده باید در دادگاه پاسخگو باشد و شاکیان خصوصی یا عمومی خود را راضی کند. تایید صلاحیت در ورزش اتفاق درستی نیست. ورزش نباید این‌گونه با سیاست قاطی شود اما متاسفانه شده است. مشکل اینجاست که پایه تصمیم‌گیری‌های ما ورزشی نیست. حال اگر هر کدام از کاندیداها مشکلی داشتند باید در دادگاه به آن رسیدگی می‌شد و عدم تایید صلاحیت اتفاق جالبی نبود.

خادم در حالی رد صلاحیت شد که اتفاقا از ائتلاف شما با او نیز صحبت‌هایی شده بود!

چرا باید با خادم یا هرکس دیگری ائتلاف می‌کردم؟ آیا به اندازه خودم شأن و اعتبار ندارم یا اندازه‌ام به ریاست فدراسیون نمی‌خورد؟ خدا را شکر می‌کنم در جامعه به‌گونه‌ای زندگی کرده‌ام که همیشه سرم بالا باشد. این نظر شخصی برخی افراد بود که حیدری ائتلاف کرده وگرنه در تمام این سال‌ها من نه دارودسته‌ای داشته و نه آدم کسی بوده‌ام.

همیشه تنها بودم و تا جایی که توانسته‌ام از حرف حق دفاع کرده‌ام، حتی اگر به ضرر خودم تمام شده باشد. تکرار می‌کنم که من آدم کسی نیستم. آدم‌هایی بودند که سعی داشتند جریانات را دو قطبی کنند و بگویند خادم و فلانی، تا قطب سوم محو شود. من این همه سال مگر با رسول خادم دعوا نداشتم اما چون مسئولیت داشتم به او کمک کردم اما سایر شایعات اصلا در شأن من نیست.

البته اکثریت نیز او را گزینه وزارت ورزش می‌دانستند و حضورش در انتخابات را قطعی.

دخالت‌هایی که فدراسیون در مباحث کوچک انجام می‌دهد شأن آنها را پایین آورده است. استقلال و پرسپولیس دو باشگاه هستند و می‌بینیم هر روز یکی از وزارت‌نشینان درباره این دو تیم حرف می‌زنند، اتفاقی که اصلا نباید رخ بدهد. متاسفانه این دخالت‌های بیجا ورزش را از حالت طبیعی خارج کرده است.

در این میان انصراف شما هم داستان‌ساز شد، فکر می‌کردید ردصلاحیت شوید؟

من قطعا تایید صلاحیت می‌شدم به این دلیل که هیچ خلافی تا امروز انجام نداده و یک دادگاه هم نداشته‌ام. طی این سال‌ها پست دولتی نیز نداشته‌ام، کاروبار خودم را دارم و مالیات هم می‌دهم بنابراین اگر رد صلاحیت می‌شدم هیچ دلیل منطقی برای آن وجود نداشت.

در کار خودم هم برخی از روسا من را نمی‌پذیرند چراکه دوست دارند گردنم را مقابل آنها کج کنم اما ترجیح می‌دهم در صف بایستم اما سالم زندگی کنم. در کشتی هم شاید برخی با من مقولاتی داشتند اما من با اعتقاداتم زندگی کرده‌ام و اگر موردی را هم رعایت نکنم به آن اعتقادی ندارم.

حالا فکر نمی‌کنید همین تعلل در تایید صلاحیت‌ها و عقب افتادن انتخابات به حواشی‌ دامن زد و می‌شد از بروز حرف و حدیث‌ها پیشگیری کرد؟

به‌عنوان کسی که انتخابات را تحریم کرد باید بگویم شکل، نحوه و ترتیب برگزاری این مجمع نشان از مهندسی شدن آن داشت و این انتخابات بوی همه چیز می‌داد! بین سه نفر آدم شبهه به وجود آوردند و بازی‌هایی را به راه انداختند که همه چیز معلوم بود. در واقع اگر دبیر انتخاب نمی‌شد، علامت سوال به وجود می‌آمد! دو نفر دیگر رقبای او بودند که سابقه چندانی ندارند و خب من هم بودم به دبیر رای می‌دادم. او تحصیلات دارد و به اندازه‌ای هست که ریاست را برعهده بگیرد.

نعمتی، سرپرست فدراسیون دست به تغییرات بسیاری پیش از انتخابات زد، فکر نمی‌کنید وزارت ورزش لااقل می‌توانست این مورد را مدیریت کند؟

او نباید دست به هیچ تغییری می‌زد، در این شرایط رئیس فدراسیون باید بیاید دست پختی را تحویل بگیرد که نه نمکش را خودش زده و نه آن را پخته است. حالا اگر رئیس جدید بخواهد مربی عوض کند یا هر تصمیم دیگری بگیرد حواشی و دلخوری‌هایی به وجود می‌آید که به نفع کشتی در موقعیت فعلی نیست. البته شاید نعمتی با دبیر ارتباطی داشته و دبیر به او گفته با همین فرمان جلو برود و با یکدیگر هماهنگ بوده‌اند! من اگر رئیس می‌شدم همین امروز تغییراتم را اعمال می‌کردم چراکه تمام این اتفاقات حق رئیس است، نه سرپرست.

اگر برای حضور در پستی از شما دعوت شود به کمک دبیر می‌روید؟

دبیر آنقدر آدم دارد که نوبت به من نمی‌رسد و اصلا نمی‌دانم در این‌باره باید چه بگویم. باز هم تکرار می‌کنم حق او بود که در میان کاندیدای حاضر ریاست را برعهده بگیرد اما فکر نکنم که بتوانم پستی را در فدراسیون قبول کنم شاید قبل از برخی اتفاقات در این رابطه می‌توانستم صحبت کنم اما حالا و با اتفاقاتی که رخ داده و همه چیز برای من شبهه دارد، خیر.

در پایان درباره خداحافظی کمیل قاسمی نیز صحبت کنید.

او باید زودتر از اینها می‌رفت. حقش بود که آخرین کشتی را هم بگیرد و اینکه با باخت خداحافظی کرد، خوب نبود. به خود من هم می‌گفتند می‌توانی تا چند سال دیگر کشتی بگیری اما من ترجیح دادم آن زمان خداحافظی کنم. کمیل زورش را در ورزش زد و حالا باید برود به زندگی‌اش برسد. گرچه باخت و رفت اما بچه خوبی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیر کشتی دوست

      همان بهتر که ابن یل خوش نام وجوانمرد خود ساخته محبوب کشتی دوستان وارد معرکه سیاست بازی نشود....خوش اخلاق متین باشهامت و با سواد وشعور اجتماعی حیف نیست بازیچه عده ای گردد!
      از زمانی که در نو جوانی کشتی میگرفت همیشه مسابقات اش را دنبال کرده ام...هیچ عمل نا خوشایند غیر ورزشی وغیر اخلاقی از او هرگز سر نزده....امیدوارم همیشه تندرست وسربلند وبرقرار باشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همچی رو ب گند کشیدن هیشکی سر جای خودش نیست کشتی که دیگه ابر قدرت مافیاست دمت گرم که کنار کشیدی از ای کثافتکاریا وزارت

    • تلما

      حیدری یل کلاریونارسک و عجوبه کشتی در اون سال با اجرای تمام فنون کشتی و انتخاب فنی ترین کشتی گیر در جهان و ....

      ببین یه تریلی نمیکشه این همه عنوانو....همین بهتر خودتو به سیاست کثیف در کشتی نفروختی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج