جاباما
۸۸۷۶۵۱
۳۹۷ نظر
۲۵۱۸۱
۳۹۷ نظر
۲۵۱۸۱
پ

خانم‌ها! به جای مهریه این حقوق را بگیرید

به‌تازگی طرحی مبنی بر کاهش سقف مهریه تا ۱۴ سکه در مجلس مطرح شد که بازخورد‌های زیادی داشت. در این مطلب می‌خواهیم حق و حقوقی را یادآور شویم که خانم‌ها می‌توانند در مقابل کاهش مهریه از آن‌ها استفاده کنند.

برترین‌ها: به‌تازگی طرحی مبنی بر کاهش سقف مهریه تا ۱۴ سکه در مجلس مطرح شد که بازخورد‌های زیادی داشت. طبق انتظار، آقایان از این طرح استقبال کردند و خانم‌ها شاکی شدند و خواستار مطرح کردن موضوعاتی، چون اجازه نداشتن مردان برای چندهمسری شدند.

در این مطلب می‌خواهیم حق و حقوقی را یادآور شویم که خانم‌ها می‌توانند در مقابل کاهش مهریه از آن‌ها استفاده کنند.

شروط ضمن عقد ازدواج تعهداتی است که در حین ازدواج با توافق زن و شوهر وارد مفاد قرارداد ازدواج آن‌ها می‌شود. این شروط را می‌توان در سند رسمی ازدواج ذکر کرده و با امضای دو طرف رسمیت داد. این شروط در قانون ذکر نشده‌اند و به انتخاب طرفین چه در هنگام ازدواج و چه پس از آن انتخاب می‌شوند.

البته بعضی از سردفتر‌ها گاه شروط ضمن عقد را نمی‌پذیرند و از ثبت آن‌ها خودداری می‌کنند. اما این کار آن‌ها مطابق قانون نیست و به گفته کارشناس کارگاه آموزشی قوه قضائیه «طبق قانون اساسی هر نوع شرطی که مورد قبول متقاضی عقد باشد، ذکرش در عقدنامه ازدواج، بلامانع است.»

پس نگران نباشید و هر شرطی دارید همان اول قبل از عقد مطرح کنید و ثبت کنید و به عبارتی «تا تنور داغه بچسبانید!»

خانم‌ها! به جای مهریه این حقوق را بگیرید

نمونه‌هایی از شروط ضمن عقد

۱. شرط گرفتن حق طلاق

بر طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی و شرع، حق طلاق به دست مرد است. اما مرد می‌تواند اجرای حق خود در طلاق را به همسرش یا هر شخص دیگری وکالت دهد.

نکته: اگر زوج (مرد) به زوجه (زن) وکالتنامه بلاعزل طلاق داده باشد حق طلاق مرد هنوز پابرجاست و شوهر هم می‌تواند برای طلاق اقدام کند.

وکالت حق طلاق یا همان گرفتن حق طلاق به دو صورت است:

  • اول این که به صورت شرط ضمن عقد در سند ازدواج نوشته شود.
  • دوم این که زوج (مرد) به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند و وکالت در طلاق به همسرش یا دیگری بدهد. اگر زوج خارج از کشور باشد می‌تواند به سفارت یا کنسولگری ایران مراجعه کند و حق طلاق را به هر کس که تمایل داشته باشد اعطا کند. اما مورد شایع این است که مرد به همسرش وکالت در طلاق می‌دهد. ولی همانطور که گفته شد زوج می‌تواند این وکالت طلاق را به هر کس که بخواهد فرضا پدرش، دوستش و یا همسرش واگذار کند.

نکته: وکالت طلاق بایستی حتما محضری می‌باشد یعنی در سند رسمی باشد. خواه ضمن سند ازدواج یا به صورت وکالتنامه طلاق محضری.

آنچه که در حق طلاق برای زن اهمیت دارد حدود اختیارات است. به عنوان مثال مرد می‌تواند از سردفتر بخواهد که در وکالت قید کند طلاق در قبال بذل (بخشیدن) تمام مهریه باشد و یا نه می‌تواند وکالت در طلاق را با بذل هر مقدار از مهریه یا غیر آن قرار دهد؛ لذا در خصوص این پرسش که اگر حق طلاق با زن باشد مهریه تعلق می‌گیرد؟ باید گفت که بستگی به حدود اختیارات وکیل در وکالت زن در طلاق دارد.

وکالت برای طلاق اگر در سند ازدواج شرط شده باشد، غیر قابل عزل از جانب مرد می‌باشد و اگر اعطای وکالت در طلاق در دفترخانه داده شده باشد می‌تواند بلا عزل و یا قابل عزل و یا مدت دار باشد که همه این موارد بستگی به مرد دارد که چه نوع وکالت در طلاقی بخواهد اعطا کند.

خانم‌ها! به جای مهریه این حقوق را بگیرید

۲. شرط اجازه خروج از کشور

چه قبول داشته باشید چه نداشته باشید، چه منصفانه باشد و چه نباشد، اجازه خروج از کشور زنان به دست شوهران است و اگر قصد جدی خروج از کشور دارید باید حق اجازه خروج از کشور را از شوهرتان بگیرید. وضع شرط اجازه خروج از کشور از چند جهت به درد می‌خورد:

امنیت ذهنی: با این شرط، زن مطمئن می‌شود که شوهرش این امتیاز را به عنوان برگ برنده و برای تحت فشار گذاشتن او نگه نداشته است. چه شوهرانی که در بدترین و اضطراری‌ترین مواقع از همسرشان خواسته اند مهریه خود را ببخشد یا ملکی را به نام او کند تا به او اجازه خروج از کشور بدهد، یا در اختلافات زناشویی دیده ام که شوهر گذرنامه زن را پاره کرده تا زن امکان گرفتن گذرنامه جدید نداشته باشد یا مستقیما به اداره گذرنامه رفته و او را ممنوع الخروج کرده است.

شوهر نمونه: این جور حقوق کلا محک خوبی برای سنجیدن درصد اعتماد آقایان به همسرشان است. همچنین نشانه‌ای از سلامت رابطه، میان شما و همسرتان است به این گونه که مرد نشان می‌دهد تا حد امکان در جهت برابری حقوق شما با خودش می‌کوشد و برای شما ارزش و احترام قائل است.

برای روز مبادا: بله خیلی وقت‌ها شوهر مهربانی که جانش برای شما در می‌رود وقتی پای اختلاف در میان باشد روی حرف خودش نمی‌ایستد و قول و قرار‌های شفاهی یادش می‌رود. پس با توجه به این که مطابق قانون گذرنامه، زنان متاهل فقط با اجازه کتبی همسر خود می‌توانند از کشور خارج شوند. با توجه به این که این مساله در عمل ممکن است مشکلات فراوانی را ایجاد کند، عبارت زیر به منزله شرط در هنگام عقد ازدواج می‌تواند مشکل گشا باشد:

زوج به زوجه، وکالت بلا عزل می‌دهد که با همه اختیارات قانونی بدون نیاز به اجازه شفاهی یا کتبی مجدد شوهر، از کشور خارج شود. تعیین مدت، مقصد و شرایط مربوط به مسافرت به خارج از کشور به صلاحدید خود زن است.

۳. شرط حق ادامه تحصیل و اشتغال

خیلی از خانم‌های این دوره می‌خواهند درس بخوانند. برایشان مهم است که از پیشرفت‌های دنیای علم عقب نمانند. دیگر آن زمان‌ها گذشت که فقط آقایان دکتر و مهندس بودند و در جامعه مراودات اجتماعی داشتند. حالا خانم‌ها هم سهمشان را از زندگی می‌خواهند. یکی از ابتدایی‌ترین این حقوق حق ادامه تحصیل است. متاسفانه برخی از مردان گمان می‌کنند زمانی که زنی به همسری آن‌ها در می‌آید برای داشتن تمامی حقوق انسانی اش باید از او اجازه بگیرد، اما حقیقت چیز دیگری است.

خانم‌ها می‌توانند حق ادامه تحصیل تا هر مقطعی که بخواهند و اشتغال در هر رشته‌ای را در عقدنامه ثبت کنند.

۴. شرط انتقال تا نصف دارایی

یکی از شروط ضمن عقد رایج که در سال‌های اخیر در قباله‌های رسمی ازدواج منتشر می‌شود شرطی است که بر اساس آن شوهر تعهد می‌کند در هنگام طلاق -اگر طلاق به درخواست زن نباشد و طلاق به تشخیص دادگاه ناشی از تخلف زن از وظایف همسری و سوء اخلاق و رفتار او نبوده باشد - تا نصف اموالی را که در زمان زناشویی به دست آورده بر اساس نظر دادگاه به زن واگذار کند.

با گرفتن این حق، خانم‌ها حتی اگر شاغل نباشند و هیچ درآمدی هم نداشته باشند، هنگام طلاق می‌توانند نصف اموال همسرشان را با خود ببرند.

خانم‌ها! به جای مهریه این حقوق را بگیرید

۵. حق انتخاب مسکن و تعیین شهر محل زندگی

برای خیلی از خانواده‌ها مهم است که دخترشان بعد از ازدواج در نزدیکی آن‌ها زندگی کند.

طبق قانون زن باید در خانه‌ای که شوهر تعیین می‌کند سکونت کند مگر آنکه اختیار تعیین منزل به زن داده شده باشد، بعبارتی دیگر، زن می‌تواند در ضمن عقد نکاح، اختیار و حق انتخاب مسکن و حتی تعیین موقعیت و شهر محل زندگی مشترک را در صورت قبول شوهر برای خویش قرار دهد و در صورت خودداری شوهر از تهیه مسکن و یا مسکن موضوع شرط، زن می‌تواند علیه همسرش در دادگاه شکایت کند.

۶. شرط خودداری از ازدواج مجدد شوهر

طبق قانون مرد نمی‌تواند با داشتن زن، همسر دوم اختیار کند مگر با اجازه دادگاه. عواملی، چون عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی، اعتیاد، ترک زندگی خانوادگی و … موجب می‌شوند تا دادگاه به مرد اجازه تجدید فراش و ازدواج مجدد دهد.

با امضا کردن شرط حق اجازه زن برای ازدواج مجدد شوهر، مرد حق ازدواج مجدد بدون اجازه همسرش را نخواهد داشت.

۷. حق حضانت فرزند

حضانت یعنی نگهداری و مراقبت جسمی، روحی، مادی و معنوی اطفال و تعلیم و تربیت آن‌ها که به موجب ماده ۱۱۶۸ قانون مدنی ایران هم حق و هم تکلیف والدین است. یعنی این که والدین حق دارند حضانت و سرپرستی کودک خود را به عهده گیرند و قانون جز در موارد استثنایی نمی‌تواند آن‌ها را از این حق محروم کند و از سوی دیگر آن‌ها مکلف هستند تا زمانی که زنده هستند و توانایی دارند، نگهداری و تربیت فرزند خویش را به عهده گیرند.

در حضانت، آنچه از همه مهمتر است مصلحت کودک است و به این ترتیب قانون ابتدا مصالح او را در نظر می‌گیرد و سپس حق پدر و مادر برای نگهداری کودکشان را. در این صورت حتی اگر مصلحت طفل ایجاب کند که پیش هیچکدام از پدر و مادرش نباشد، دادگاه رأی می‌دهد که کودک به شخص ثالثی سپرده شود.

قانون مدنی مصوب ۱۳۱۴ ماده ۱۱۶۹ بیان می‌کرد حضانت فرزند پسر تا ۲ سالگی و حضانت دختر تا ۷ سالگی به مادر سپرده شده و پس از انقضای این مدت حضانت با پدر است، اما با اصلاحیه مصوب سال ۸۲ که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت رسید، برای حضانت و نگهداری طفل که پدر و مادر او از یکدیگر جدا شده‌اند، مادر تا ۷ سالگی (پسر یا دختر فرقی ندارد) اولویت دارد و پس از آن با پدر است البته این تبصره هم به اصلاحیه افزوده شده است که پس از ۷ سالگی هم در صورتی که میان پدر و مادر درباره حضانت اختلاف باشد، حضانت طفل با رعایت مصلحت کودک و به تشخیص دادگاه است.

زن و مرد می‌توانند توافق کنن که در صورت طلاق حضانت فرزندان پسر و دختر تا چه سنی و بر عهده چه کسی باشد و این توافق را در عقدنامه ثبت کنند.

شروط فوق از شرطهایی است که خانم‌ها می‌توانند به نفع خود در عقدنامه ثبت کنند. این شروط تاثیرات زیادی در زندگی زوجین دارد، پس حتما برای اینکه بعدا پشیمان نشوید از وکیل‌های باتجربه کمک بگیرید.

نفقه چیست و چقدر است؟

نفقه یعنی تأمین هزینه زندگی زن که شامل خانه، اثاثیه، منزل، غذا، لباس، دارو و درمان بوده که از زمان عقد دائم بر عهده شوهر است. محاسبه میزان نفقه بر مبنای شئونات خانوادگی زن، عرف و عادت ساکنان هر منطقه و وضع مالی مرد میباشد.

تعلق گرفتن نفقه به زن وابسته به تمکین کامل زن است که به دو صورت مطرح می‌شود:

  • تمکین خاص: داشتن روابط زناشویی زن و شوهر می‌باشد.
  • تمکین عام: فرمانبرداری در امور کلی زندگی می‌باشد؛ که یکی از مصادیق آن اقامت در اقامتگاه دایمی شوهر است. یعنی زن برای دریافت نفقه باید در خانه شوهر زندگی کند. مگر آن که حین وقوع عقد شرطی جز این شده باشد.

توصیه می‌کنیم خانم‌ها برای مطالبه نفقه حتما توسط یک وکیل با تجربه اقدام کنند زیرا:

  • مدت زمان مطالبه نفقه کمتر می‌شود.
  • نیازی به حضور زن در دادگاه نخواهد بود.
  • در صورت شناسایی اموال وکیل می‌تواند آن‌ها را توقیف کند.
  • در صورتیکه مرد نفقه را پرداخت نکرد وکیل می‌تواند حکم جلب او را بگیرد.
  • برای جلب کردن مرد نیازی به حضور زن نخواهد بود.
  • وکیل می‌تواند بعد از اثبات اینکه نفقه پرداخت نشده است طلاق زن را از مرد بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      خدا لعنتتون کنه اگه یه همچین ظلمی رو تصویب کنید مجلس بی خاصیت .مگه زن چه حقوقی داره توو ایران ؟بعد طلاق این مال و اموال که با سختی و مشقت زن به دست اومده هیچی بهش نمیرسه .باید بره گدایی؟مرد هم که هروقت دلش بخواد زن و طلاق میده،و اجازه داره مجددا ازدواج کنه پس زن چیه از نظر اینا ؟!برده ؟؟

      پاسخ ها

      • سعید

        تا اینجا هم خیلی لیلی به لالاتون گذاشتن. بازم بیشتر میخواین؟شما سختی و مشقت می کشید که همش دنبال مد و فیس و افاده و چشم و هم چشمی هستید یا اون مرد بدبخت که از صبح تا شب باید کار کنه و شبم که میاد باید غر و لند شما رو تحمل کنه؟ بعدشم راحت برید دادگاه طلب مهریه کنید.

      • ali

        از اون طرف بوم نیفتید لطفا
        طرف عقد نکرده تشریف میبرن مهریه میزارن اجرا
        واقعا اهل زندگی کردن باشن 14 مهریه به علاوه نصف اموال که بعد از ازدواج تلاش کردن و به دست اوردن اونموقع همه ی مشکلات قابل حل خواهد بود

      • بدون نام

        واقعا اگر حقیقت را بخواهید همین است زن حق و حقوقی ندارد برای اطمینان بیشتر سری به دادگاها بزنید ببینید حقوق زنها یعنی چی.

        لطفا چا پ کنید گزینشی برخورد نکنید

      • بدون نام

        خدا زن های ظالم و بی رحم و گدا رو لعنت کنه

      • رویا

        خب چه کاریه
        تصویب کنید از این به بعد
        مردا مهریه بگیرن‌

      • بدون نام

        خیلی خیلی عذر ميخوام همین مهر های سنگین بجای انتخاب درست و معقول باعث اختلاف به جای شیرینی زندگیها شده ای کاش زنها زن باشند و مرد ها مرد بياييم به اندازه های یکدیگر دست نزنيم روزگار می گذره بياييم با رفتار درست و تعهد اخلاقی به یکدیگر عمرمان را به خوبی بگذرانیم و گر نه که تمام نوشته ها در صورتی که اعتقادی به آن نداشته باشیم کاغذی بیش نیست.... موفق و پیروز باشید.

      • بدون نام

        سارا جان تنها راهش اینه که قید ازدواج با این موجودات رو بزنی
        باور کن زندگی بدون اینها خیلی با صفا تره


        یا اگر خواستی ازدواج کنی فقط با گرفتن حقوقی که این بالا قید شده این کار رو بکن
        در غیر این صورت ازدواج خریت محضه
        این مردها همین جوریش هم انقد زن رو آزار میکردن تا مجبور بشه از حق حقوقش بگذره و توافقی طلاق بگیره

        گرگ تو هر دو جنس هست
        ولی در اکتر موارد این زن ها هستن که ضرر می کنن
        پس یا با شرایط ازدواج کنید یا اصلا قید ازدواج رو بزنید

      • بدون نام

        والا الان پول تو جیبی از زنهاشون میگیرن به اونجا هم خواهیم رسید که طلب نفقه و مهریه هم بکنن از این موجودات ی بعید نیست

      • بدون نام

        کاربر سارا

        هیچ جای دنیا مهریه ندارن اگر هم داشته باشن اجباری نیست برای پرداخت کردنش ، حتی در سایر کشورهای مسلمان فقط ایران این طوری هست که باید یا مهریه رو حذف کنن یا پرداخت کرنشو اختیاری کنن نه اجباری.

      • بدون نام

        کاربر سارا

        اتفاقا خدا حفظشون کنه

      • بدون نام

        این شروط مال زنهاییه که شاغل اند.اونم شغل درست حسابی. این شروط به درد زنهای طبقات بالا می خوره که خانواده شون از نظر مالی تامینشون می کنند

      • بدون نام

        در ضمن این شرطها اغلب ضمانت اجرا نداره و فقط رو کاغذه.زنی که بدون هیچ تامین مالی و البته هیچ شغلی بخواد پای شرطهایی که رو کاغذه امضا بزنه باید خیلی خر باشه

      • بدون نام

        اکثر زنها نه داف اند نه دنبال فیس و افاده .هم خونه داری می کنند هم بچه داری و بعضی شون شغل بیرون هم دارند.یعنی سه برابر یک مرد کار می کنند و باز این پسرهای بچه ننه که اغلب همه چیزشون از پدر مادرشونه و خودشون عرضه بالا کشیدن دماغ رو ندارند غرغر می کنند

      • بدون نام

        اونی که به جای زن دنبال داف میره حقشه هر بلایی سرش بیاد.تازه پول سکه هم که از خودش نیست.اغلب پدر بدبختشو ورشکست میکنه.پسرهای مفت خور تنبل که در خانواده هم از دخترها بیشتر براشون پول خرج میشه و تازه اخر سر دو برابر ارث می برند

      • بدون نام

        مهریه اجباری نمیدیم نمیدیم

      • hassan.h

        نمی توان برای مهریه سقف گذاشت هر چند معصومین بزرگوار بر مهریه های کم تاکید کرده اند ولی می توان مهریه را محدود به اموال و املاک عینی کرد یعنی حتی اگر سکه هم مهریه است باید عینا وجود آن در روز عقد اثبات شود و عاقد عینیت آنرا احراز کند لذا مهریه های 1380سکه که وجود عینی نداردو سرانجام آن معمولا با زندانی شدن مرد همراه خواهد بود از اول ایجاد نمی شود
        بهترین نوع مهریه املاکی است که وجود عینی دارد

      • گیرافتاده

        تو صفحه سام اصغری دوس پسر بریتنی بودم.یه مشت دختر ایرونی که اغلب زیر 25 بودند نوشته بودند این پیرزن چیه.به زن 38 ساله...خلاصه از کامنتهابی که اینجا در دفاع از زن ایرانی گذاشتم توبه میکنم. زنان و مردان ایرانی کاملا برازنده هم هستند

      • هاجر

        این مجلس باید اسفند امسال عوض شود مخصوصا نمایندگان بی تدبیر و ضعیف تهران که با لیست امید رای آوردن
        انشاالله به آدمهای دلسوز و عادل و با درک و فهم رای میدیم

      • ایمان

        دقیقا منظورتون از مشقت چیه؟؟؟!!!
        بالای 90 درصد دختران و زنان امروزی جز ور رفتن با گوشی و گردش و مد و مهمونی و فیلم و سریال و درس توی مثلا دانشگاه چه کاری میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟
        کی گفته زن بره گدایی، زن هم باید مثل بقیه بره کار کنه و از حاصل دسترنج خودش اسفاده کنه نه اینکه چشم طمع به مهریه داشته باشه

      • رضا

        فکر کنم مطلبی دیگری خوندی جای دیگر پیام گذاشتی. تصویب چیه ؟!؟!؟ مجلس کجا بود ؟!؟ خوب ا حالا شما با این برداشت از این مطلب کلا نشون دادید چیزی که شما متوجه میشید با اون واقعیت از زمین تا آسمون فرق داره

      • چنگیزخان

        اگر یه پرس و جوی ساده بکنین میبینین که از نظر قانون زن حق و حقوق بیشماری داره که مرد بیچاره موظفه که بپردازه ولی زن هیچ وظیفه قانونی در قبال شوهرش نداره و هیچ محدودیتی نداره و اگر مثلا جایی قانونگزار از دستش دررفته باشه و حقوقی رو برای مرد در نظر بگیره هزارتا راه دررو و نقض داره ولی حقوق زن تحت هر شرایطی بی کم و کاست باید پرداخت بشه

      • چنگیزخان

        کاربر ۱۵:۴۲ چطور وقتی تصویب شو مهریه باید به نرخ روز محاسبه بشه نگفتی توی شرع نیومده؟
        از دید شما شرع گفته زندانها رو پر کنین از بدهکاران مهریه؟؟؟
        مهریه سنگین بعضی خانمها ( تاکید میکنم بعضی خانمها ) شده اسباب کسب و شده یه شمشیر در دستان یه مست یا دیوونه

      • بدون نام

        هیچ حقوقی ندارید پس خرجتونو کی میده بابات حرف میزنی

      • بدون نام

        زنها که دیگه روشون خیلی زیاد شده،باید مهریه هم کم کم حذف کنن

    • بدون نام

      با کاهش نرخ مهریه تا 14 سکه واقعا به زنا توهین میشه
      ینی چی آخه؟ اینجا هم همچی به نفع مرداس

      پاسخ ها

      • سعید

        دیگه پول مفت گیرتون نمیاد

      • بدون نام

        گمشید بابا مهریه ده هزار تا سکه باشه به مرد ها توهین نمیشه

      • بدون نام

        مهریه شرعا حق ماست و خدا برامون نرخ تعیین نکرده هیچکس هم حق نداره نرخ تعیین کنه

      • فلفل

        بنظر من مردی که خوب نباشه عذابت بده باید یه چیزیم بزاری کف دستش که هرچه زودتر ناپدید کنه خودشو
        وقتی زندگیه آدم داره خراب میشه مال دنیا هیچ ارزشی نداره بنظرم

      • بدون نام

        والا زنهابامهریه درزندگی ،مردان مثل جوجه اداره می کنندوهرکاری می کنند!مردبیچاره شده حمبال دک وپز خانمها؟!

      • بدون نام

        کاربر 15:42

        مهریه اگه شرعا حق شماست داخل شرع هم نیومده که باید بصورت اجباری پرداخت بشه داخل شرع نیومده که اگه مردی مهریه ندهد باید به زندان برود یا توقیف اموال بشود

      • بدون نام

        این پسرهایی که فکر می کننند اگه مهریه نباشه دخترها رو میذارن تو سینی و تقدیمشون می کنند واقعا جالب اند.باید چیزی به اسم دختر مردم کنی وگرنه همینطور ول بچرخ و تو اینترنت عقده گشایی کن

      • Dr. setayesh

        آقای سعید همه رو مثله هم‌ نبین همین طور ک من‌ شمارو ی آدم پست و بد ذلت مبینم ک فقط زورگو و سلطه طلبه. و حقوق آدما در برابرش چیزی نیست و فقط خود رایی و خود خو آستانه ای

      • بدون نام

        مهریه که اجباری نیست مثل حجاب یا اجازه پدر و شوهر...می تونید قبول نکنید.ولی اغلب مردها غریزه بر عقلشون غلبه می کنه

      • بدون نام

        زن هاي مفت خور همشون دنباله مهريه هستند

      • بدون نام

        نه به مهریه اجباری

      • بدون نام

        کاربر 15:4

        وقتی که همه ی خونواده ها مهریه نجومی میخوان در نظر بگیرن ، پسر بدبخت چیکار کنه؟ مجبوره قبول کنه

      • چنگیزخان

        با احتساب حرفهای شما به حضرت فاطمه با اون مهریه ناچیز خیلی توهین شده...اگر فکر میکنی با مهریه بالا ارزشت بیشتر میشه سخت در اشنباهی

    • کامران

      دست شما درد نکنه، به جای اینکه زوج ها رو تشویق کنید که چه جوری با هم کنار بیان دارید تشویق شون می کنید چه جوری تا جایی که می تونن به هم سخت بگیرن (تا تنور داغه نون بچسپونید ....)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با وجود مردای بی وفا و نااهل ایرانی والا بهترین پیشنهاده

      • بدون نام

        یعنی اگه زنی این حقوق که به معنای حقوق اولیه زنان در دنیا است رو از شوهرش طلب کنه بهش سخت گرفته؟؟!!

      • بدون نام

        ببخشید من اشتباهی مثبت دادم. این کامران چرت میگه حرفاشو جدی نگیرین.

      • سعید

        تا اونجا که ما میدونیم آمار خیانت زنها از مردا بیشتر شده

      • بدون نام

        نامردایی که زیر دست مادرهای احمق بزرگ شدن و زن رو برده میدونن

      • فلفل

        سعید چقدر نظر میدی؟!؟! اصلا تو راست میگی تو خوبی

      • بدون نام

        سخت بگیرن چیه؟
        بگو فقط دنبال بیگاری کشیدن از زن ها هستی به بهانه راحت گرفتن

        بله خانمی که بدون این شروط تن به ازدواج میده فقط خودش رو بدبخت کرده

      • بدون نام

        شماها میخواید مهریه نباشه در عین حال زنها مثل صد سال پیش با شوهرهای دوزاریشون بسوزند و بسازند.که شدنی نیست.دخترها دیگه مثل سابق تو خانواده ها زیادی نیستند که به هر خری از راه رسید بدن که ببره

      • Dr. setayesh

        ب‌ا حرفتون موافقم ولی خب اعتماد نميشه کرد ب‌ کسی تو اين دوره زمونه مثه چند سال‌ یپش پیش نیست ک الان همه فقط فکر خواستهای خودشونن نميشه زندگی کسیو خراب کرد ب‌ خاطر ندونم کاری باید سفت گرفت‌ محکم تا درست پیش بره هم‌ه چی ولی‌ خب درست نیست دارن تشویق میکنن ک چیکار کینین طرف بشه مثه ی موش توي دام

      • هومن

        من کاملا با نظر کامران جان موافقم

      • بدون نام

        کاربر هومن

        غلط کردی هم خودت و هم کامران

      • کاربر

        گاهی برخی شروط ضمن عقد دلگرمی است برای آدم در طول زندگی متاهلی. برای محضر رفتن هم الان مد جدیدی اومده که عروس و داماد با چهار پنج نفر از نزدیکان فقط میرن محضر و عقد میخونن اینجوری اگر طرفتون شروط و مهریه ای که از قبل باهاش طی کردین رو زیرش زد و عقد به هم خورد آبروتون پیش دوست و آشنا نرفته و خیلی خوبه، بعدش جشن عروسی مفصل یا خطبه عقد الکی برا بار دوم جلو فامیل هم میتونین بگیرین

    • پدرام

      چنین شرایطی در کنار اوضاع اقتصادی جامعه، باعث میشه دیگه کسی ازدواج نکنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما آقایون ایرانی که کلا هیچ شرطی رو قبول نمی کنین. پس همون بهتر بمونید بیخ گوش ننه هاتون که انقد طلبکار تربیتتون کردن. خودشونم بکشنتون این ور اونور

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم
        چه بهتر ازدواج به بهای اسارت قابل قبول هیچ زنی نیست و همون بهتر که صورت نگیره

      • بدون نام

        البته فقط نفقه اش غیر منطقیه، چون امروزه هرکس خودش باید حق خودشو بدست بیاره آن هم با کار کردن بیرون از خانه

      • بدون نام

        بهتر.نسلتون منقرض بشه

    • بدون نام

      اگه زن آیندم بخواد همچین شرط هایی بزاره ترجیح میدم مجرد بمونم. با کمال احترام به همه ی اونهایی که طرفدار مهریه بالا هستن. بد نیست نظر مردها رو در این مورد بدونید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله مردا که از خداشونه چهارده تا سکه جور میکنن میدن به زن و میگن هریی

      • بدون نام

        تمام این شرایط حقوق انسانی رو شامل میشد نمیدونم چرا اینقدر بهتون سخت اومده؟ شاید اگر از این زاویه نگاه کنید بهتر درک کنید: تصور کنید خواهر یا دختر شما از همسر اینده اش اینها رو بخواد.

      • مهرداد

        استقلال مالی نداشتن خانم ها لزوما تقصیر مردها نیست. زنی که از مرد زندگیش جدا شده چرا انتظار داره تا اخر عمر ساپورتش کنه. خانم ها هم برن دنبال استقلال مالی خودشون اینجوری کسی رو عامل بدبختیشونو نمیدونن.

      • مهرداد

        من اگه دختر داشته باشم بهش استقلا مالی رو یاد میدم تا
        اینکه بخواد چشمش به مهریه شوهرش باشه. میزارم کنترل زندگیش خودش در اختیار بگیره تا اینکه منتظر باشه کسی زندگی اونو بسازه

      • بدون نام

        امیدوارم هیچوقت هیچ دختری خر نشه باهات ازدواج کنه

      • بدون نام

        چهارده تا هم از سر بعضیا زیاده

      • بدون نام

        یعنی تمام آزادی های زن ازش گرفته بشه در ازاش 14 تا سکه بهش بدن
        مهریه برداشته بشه و زن ها حقوق خودشون رو داشته باشن این بهترین راهه
        قرار نیست زن ها اسیر بشن به بهانه ازدواج

      • بدون نام

        آقای مهرداد شما به دخترت استقلال مالی میدی
        ولی وقتی ازدواج کرد شوهرش بهش میگه حق کارت دست منه و من بهت اجازه نمیدم بری سر کار خواهشا اینو بفهمید حتی حق استقلال مالی زن هم دست همسرش هست نه حتی پدرش و زنی که حق استقلال مالی نداره یه روزی شوهرش طلاقش میده و دست خالی لز خونه بیرونش می کنه بعد باید چکار کنه
        اینو به عنوان پدر یه دختر برای خودت تجزیه و تحلیلش کن بعد حرف از استقلال مالی بزن

      • بدون نام

        مردها دوست دارند زن رو مثل یک وسیله و کالا بدن بهشون. خوششون اومد استفاده کنند بدشون اومد بندازن دور.بدون هیچ هزینه ای.گذشت اون دوره حاج آقا!!!!

      • بدون نام

        اگه نظر مردها اینه زن بدون هیچ ضمانتی بیاد باهاشون زندگی کنه همون ور دل مامان جونشون بمونند

      • بدون نام

        ازدواج فقط بدون شرطش خوبه خانمها فقط به فکر منفعت خودشونن

    • بدون نام

      من موقع ازدواج شرط انتقال تا نصف دارایی رو از شوهرم گرفتم چون دوشادوش ایشون کار می کنم و اینکه به مهریه معتقد نبودم برخلاف نظر خانواده ام 14 سکه مهریه ام شد ولی الان نصف اموال برای من هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه همسرتون قبول کرده. دوست منم شرط گذاشته بود در حضور والدین و همه منتها لحظه عقد شوهرش زد زیرش اینام برای اینکه آبروشون نره همون جوری عقد کردن . و چون واضح مردی که دروغگو و ریا کار باشه ازش مرد زندگی در نمیاد در نهایت 5 سال بعد طلاق گرفتن.

      • بدون نام

        بعد 5 سال که طلاق گرفت آبروشون نرفت؟!

      • بدون نام

        در نظر بگيريد كه براي اجراي اين شرط شما حق دادخواست طلاق نداريد.

      • بدون نام

        کی گفته طلاق یعنی آبرو ریزی ؟ این یکی از اون حرف های کثیف قدیمی هست برای سواستفاده از زنها و نگه داشتن شون در هر شرایطی

    • بدون نام

      مورد 4 همین الانم تو عقدنامه ها هست و زن و مرد جفتشون زیرشو امضا میکنن منتها اجرا کردنش اونقدام ک شما میگید آسون نیس و هزار راه دررو داره. اون قضیه عدم اجازه ازدواج مجددم همینطور و مرد خیلی راحت میتونه بره صیغه کنه هر چنتا ک دلش بخاد
      من خودم با بخشیدن مهریه تونستم طلاق بگیرم اگه مهریه نبود الان تو اون خراب شده باید با یه بیشعور زندگی میکردم و دوتا بچه بدبختم تحویل جامعه میدادم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در واقع اجرا و گرفتن هیچکدوم از حقوق پیشنهادی متن آسون نیست از دوستان حقوقدانتون بپرسین توضیح میدن که چطور همشون راه در رو دارن

    • احمدمحب

      خانم هافقط منافع خودشونومیبینن،آخه خانم محترم اگه باماشین تصادف کنی بمیری کل دیه میشه ۲۷۰ میلیون.کلاً...،حالااگرمهریه ۱۱۴ سکه باشه به قیمت امروزمیشه ۵۱۳میلیون تومن!!!!!احتمالاچندسال دیگه میشه همین تعداد،۱میلیارد!!!یعنی به نظرت منطقیه؟اگه شوهره باماشین بکشه ارزونترمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای آقااا زن بدبخت با هزارتا ترفند قناعت میکه(البته هستن زنایی که پول مرد رو به فنا میدن)
        تا مردش یه خونه بخره بچها تو آسایش باشن و هزارتا چیز دیگه
        اونوقت حقش 14 سکه ست؟

      • بدون نام

        جناب احمد افای محب به ظاهر محترم.
        در درجه اول از نشان دادن بی پرده عمق بیشعوریتون بینهایت سپاسگزارم.
        در درجه دوم، حال که کل موجودیت مرا به عنوان یک زن اینقدر ناشیانه که تنها عمق نااگاهی شما از درک مسایل را نشان میدهد، تنها با مبلغ دیه طاق میزنید، تصور میکنم اگر در حادثه ای جان خیلی شریفتان را از دست بدهید با کمال میل مبلغ دیه دو برابر جنابعالی را به خانواده و بازماندگان شما تقدیم خواهم کرد ، چرا که اعتقاد راسخ دارم زندکی با فرد بیشعوری مثل شما برایشان بسیار اسفبارتر از فقدان فیزیکتان خواهد بود.
        با بهترین ارزوها برایتان،
        یک زن با دیه ای نصف شما

      • بدون نام

        خوبه اولین جملت اینه که خانما به فکر منافعشون هستن، آخرین جملتم دیدنیه

      • بدون نام

        اقا اگر حرفی داری از خودت بگو چرا یه متن رو کپی میکنی و مثل طوطی تکرار میکنی. همین عدم فکر کردن و مقلد بی فکر دیگران بودن اساس مشکلات دنیاس

      • بدون نام

        بیچاره آقایون فقط منافع زن شونو میبینن و اصلا دنبال منافع خودشون نیستن
        به اندازه قدمت تاریخ از زن ها سواستفاده کردین و زن رو تو قفس کشتین بس تون نیست

        این موجودات حتی کشتن زن و مهریه دادن رو می سنجن تا ببین کدوم راه بیشتر به نفع شون هست بعد از منافع طلبی زن شکایت دارن

      • بدون نام

        چرا فکر کردید دختر مردمو بکشید از اعدام قسر در میرید؟ اینجا اینقدر به نرها رو دادند که فکر می کنند فقط خودشون حق زندگی دارند.قوانین مشخصه زن ستیزه ما بیرون از قوانین برای دخترامون ارزش قائلیم

      • بدون نام

        قابل توجه خانمهایی که میگن در طول تاریخ به زنها ظلم میشده تقصیر زنها خودشون بود

    • بدون نام

      این همه درموردشرط عقد نوشتید ولی درموردفرهنگ مردای ایرانی که زیربارشرط عقدنمیرندچیزی نمیگیدخانواده هازیربارنمیرند اگه سکه رو کم میکنیدبایدحقوق زن ومردیکی بشه یعنی بدون نوشتن شرط عقدتمام حقوقی که مرد درهنگام طلاق داره زن هم داشته باشه وگرنه ظلم بزرگی درحق زن هست وبااین وضعیت هیچ دختری نبایدازدواج کنه وگرنه بدبخت ترین وبی ارزش ترین فرد در جامعه است . چون قانونمندان وتصویب کنندگان مااکثرا مردهستند ارزش زن درجامعه ما خیلی پایین اومده وهرروز یه روش وقانون جدید برای له کردن زنان به کار می برندازهمه خانمهاودختردارها میخوام که حق طلاق رو حتما جزء شروط عقددختر قرار بدهند.وبه صورت یک عرف وفرهنگ عمومی در بیارند تاشاهد این همه مصیبت ودوندگی زنان بیچاره درکلانتریهاودادگاههانباشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

      • بدون نام

        اگر همه زن ها سفت و سخت روی داشتن این شروط ایستادگی کنن مردها مجبور به پذیرش میشن چون مشخصا مردها نمیتونن بدون زن زندگی کنن و برای به دست آوردن زن هر کاری میکنن
        فقط باید مواظب باشید که راه در رو ها رو به روشون ببندید

      • بدون نام

        گفتی حقوق زن و مرد مساوی پس چرا فقط داخل کامتتون از پایمال شدن حقوق زنان گفتید؟ پس مرد بیچاره گرفتار مهریه نمیشه .به دررک که حق زنها رعایت نمیشه زنها خودشون حقشونو از دولت بخوان نه با مهریه گرفتن از شوهر

      • بدون نام

        این شروط حتی اگه عملی هم باشه وقتیه که همه زنها شاغل باشند.زن بدون شغل و بدون ساپورت خانواده بعد از استفاده از حق طلاقش میخواد چی کنه و کجا بره؟

    • بدون نام

      من به عنوان یک زن کاملا موافقم بااین قانون ،اگر دونفرنمیتونن زندگی کنن مهریه هیچکاری نمیتونه بکنه ،فقط دادگاه ها شلوغتر میشه کینه هابیشترمیشه ویک دور منفی وباطل فقط بوجود میاد وگرنه مهریه باید بارضایت مردداده بشه وقتی بازورگرفته میشه هیچ خیری هم توش نیست.زن هم درطول زندگی اگرمالی هزینه میکنه که مثلاشوهرش باهاش خونه بخره همون جا بخشیش روبه نام خودش کنه.مساله خیلی ساده است .مردم الکی پیچیده اش میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی وقت ها کاهش هزینه های زندگی توسط زن باعث میشه که مرد بتونه خونه بخره یا سرمایه ای بهم بزنه ولی هیچ جا این دیده نمیشه! پول مفت به شوهر دادن که عین حماقته!

      • بدون نام

        صرف مال زن نیست که باهاش مثلا خونه خریده میشه
        اگر زنی خانه داری کنه این کار را برای همسرش به رایگان انجام داده یعنی بابت این کار مرد می تونه پولی بهش نده اونوقت بعد از طلاق چطور ادعا کنه که من بابت زحماتم در زندگی پول میخواهم

      • بدون نام

        اونوقت این که گفتی یعنی چی چه منطقی درش هست ؟؟؟؟

      • بدون نام

        میدونستین از نظر شرعی زن میتون علاوه بر نفقه بابت کار در خانه شوهر درخواست پول کن
        این به معنی این که کار تو خون وظیفش نیست ولی پرداخت نفقه وظیفه مرد و نفقه و مهریه بر مرد واجب
        اگرم زن به اجبار مجبور به گذشت کنند مرد باید تو گورم باید جواب پس بده

      • بی نام

        خیلی از مردا اینو نمیپذیرن .وحتی شروط ضمن عقد رو هم قبول نمیکنن.مثلا خود من بعد ازدواج مبلغ زیادی که هدیه ی ازدواجم بود چون همسرم فامیلی نداشت ،به درخواست شوهرم بهش دادم اونم باهاش خونه خرید ،ولی حتی حاضر نشد نصفش رو به نام من کنه !!درحالیکه تمام اون پول سکه ها مال من بود و فامیلم بهم هدیه داده بودن،الان بعد ده
        سال زندگی خودم هم کار میکنم به خاطر خواسته های دخترم،به این مردای ظالم چی میشه گفت؟باید بسوزی و بسازی

      • بدون نام

        شما باید تو یه خانواده گیر بیافتی که پدرت نذاره کار کنی یا بری دنبال کار اما پیدا نکنی یا صاحب کارت چون زنی ازت بیگاری بکشه و صنار بذاره کف دستت. بعد تازه شوهرم بکنی که بیشعوری باشه که زن رو کلفتش بدونه و هر بلایی سرش بیاره .بعد بفهمی پیچیدگی چیه خانوم کوچولو

    • بدون نام

      هيچ كدوم از شروط ضمن عقد بدرد نميخوره الكي گول نزنيد زناي بدبخت رو

      پاسخ ها

      • زینب

        قوانین فعلی بیشتر به نفع زنهاست تا مردا، حتی حق طلاق هم که به صورت عادی به زن داده نشده به خاطر خانمهاست. چون خانمها احساسی هستن و با اولین دعوای سنگین درخواست طلاق میدن اما بعد طلاق هم آمارها نشان داده اکثر زن ها با توجه به شرایط دنیای امروز، از طلاقشون پشیمان شدن.

    • بدون نام

      با گرو کشی کردن هم زندگی رو به هم تلخ نکنیم

      ما باید فرهنگمونو ترمیم کنیم و اینو حق کسی ندونیم بلکه باهم به توافق برسیم
      دوما جامعه باید نسبت به زنان مطلقه نگاهشو تغییر بده وگرنه زنان همچنان با وجود همه این شروط هم مورد ظلم قرار میگیرن فرض کنید من به خانمم حق اشتغال دادم ولی ازدواج کردیم بگم اگر رفتی سر کار من ترکت میکنم چون یه زن مطلقه در جامعه با یه مرد مطلقه قابل مقایسه نیست مرد میتونه این تهدیدو بکنه و زن مجبور به پذیرش هست یا محکوم به نابودی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم معلومه انسان با شعوری هستی

      • بدون نام

        حق و حقوقمون رو نگیریم که گروکشی نشه؟ امر دیگه ای باشه

      • بدون نام

        این ترمیم فرهنگ یعنی رسیدن به مدینه فاضله و تا رسیدن به این مدینه فاضله این زن ها هستن که له میشن
        با حرف قشنگ زدن چیزی درست نمیشه شعار دادن رو همه بلدن

      • بدون نام

        باید برای زنها شغل ایجاد بشه اول از همه.شغل های پایدار با حقوق خوب که بتونن زندگیشیونو بسازند.باید به زنهای مجرد خونه اجاره داده بشه

    • رسوای زمانه

      حالا گریه نکنید من خودم درستش میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گنده تر از تو تو چند قرن نتونستن کاری کنن، توی جوجه چی میگی؟؟!

    • ali

      اون خانومایی که میان مینویسن مردان بی وفا و.... خودشون چی هستن ؟
      هم در خانوما هم در اقایون بد و خوب دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونی که اینو میگه بیوفایی دیده
        و از اگر انصاف داشته باشیم خیانت در زن و مرد یک به 10 هست یعنی از هر 10 انسان خیانت کار 9 تا مرد هست و یکی زن ضمن اینه صیغه از نظرمردان خیانت محسوب نمیشه
        حالا ببین خانم ها چی هستن و آقایون چی ؟

      • بدون نام

        چون که یه مشت بی سواد میان کامنت میذارن بلد نیستن منطقی کامنت بذارن

    • بدون نام

      به نظرم باید قانون رو اینجوری تصویب کنن که برای مهریه زیر 14 سکه چنین حقوقی به طور پیشفرض وجود داشته باشه و برای مهریه های بالاتر قانون قبلی باشه تا ببینیم تمایل مردم چیه ترجیح می دن زن ها با مهریه پایین و با حقوق انسانی وارد زندگی مشترک بشن یا با مهریه بالا

    • بدون نام

      بسیار عالی و منطقی است همچنین دموکراسی خوبی بین زوجین رعایت شده مردسالاری خدا حافظ جر زنی موقوف برو فرهنگ برابری و قانون را بخون

    • بدون نام

      خانم ها هیچ حق و حقوقی ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی که خر میشه و خونه پدری رو به خاطر یه نر خر ناشناخته ول میکنه نبایدم حق و حقوق داشته باشه

      • بدون نام

        خب تو همچین خانواده ای بزرگ شدی

      • بدون نام

        البته از شوهر

    • بدون نام

      نه مهریه میدیم نه حقوق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه جوری میگی انگار تا قبل از این می دادین!

      • بدون نام

        به همین خبال باش
        اون چه خری باشه که با امثال تو ازدواج کنه

      • بدون نام

        نه مورد نفقه مثل مهریه غیر منطقیه و همین طور انتخاب مسکن و محل زندگی اگه فقط زن تصمیم گیرنده باشه باز هم غیر منطقیه باید با توافق هر دو باشه

    • بدون نام

      ازدواج کردن زن گرفتن ارتباط و رابطه داشتن با دختر ها و زن ها کلا خریت محضه بزرگترین خریت و اشتباهه فقط یک مرد احمق نادان بی عقل این کارو میکنه

      پاسخ ها

      • من

        اونم توئئ

      • بدون نام

        اینکه همه مردا بی عقلن که درش شکی نیست

      • بدون نام

        مگه شک داشتی که مردها خر و احمق و نادان هستن و اگر این خریت نبود تو به دنیا نمیومدی

      • علی

        ازدواج صحیح بسیار خوبه و انسان هایی که تو این دنیای وحشتناک امروز میخوان تنها نباشن ازدواج میکنن و از افسردگی و تنهایی درمیان در ضمن با بچه دار شدن، افراد ژن و نسل شون رو دنباله دار میکنن و مقطوع النسل نمیشن.
        من از ازدواجم خوشحالم دو تا بچه هم دارم.

    • بدون نام

      من زن ذلیل و ضعیف و احمق و بی عقل و سلطه پذیر و دستور بگیر زن ها نیستم هیچ حق و حقوقی بهشون نمیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین دم بابات گرم با این کپی که ازش ساخته. تو یک مرد واقعی هستی

      • دراکولا تا به تا

        هیچ وقت شادی زندگی رو درک نمیکنی. هیچ وقت کسی صمیمانه عاشقت نمیشه و عشق رو تجربه نمیکنی. هیچ وقت یه همدم نداری و همیشه میدونی که اون یه نفر، فقط با جبر زمانه، کنارت زندگی میکنه.

      • بدون نام

        دوره برده داری تموم شده.به کاردستی ات مشغول باش

      • بدون نام

        14:7کاربر

        اگه اینجوری هست کشورهای اروپایی و آمریکایی که زنهاشون مهریه ندارن همه برده شوهراشونن گمشو بینیم بابا عرضه دارین حقتونو از دولت بخواین به مردها مربوط نیست

    • بدون نام

      زن ها همینجوریش پررو و گستاخ و وقیح هستن حالا حق و حقوق هم بهشون بدیم ؟!

      پاسخ ها

      • من

        شما همونهایی هستین که تو بچه گی حیوون میکشتین الان بزرگترشدین ادم میکشین

      • بدون نام

        والا همین حق رای و رانندگی که به اینا دادن پر روشون کرده. عرضه هیچ کاریو تنها ندارن و هی خودشونو با زنای اروپایی که یه تنه مملکتی رو اداره میکنن مقایسه می کنن

      • بدون نام

        اوه چه عقده ای چندتا کامنت دیگه هم بذار تا حسابی خنک بشی
        خخخخخ

      • بدون نام

        یا مهریه باید بدی یا حقوق برابر وگرنه تا اخر عمر مجرد بمون

    • بدون نام

      خاک برسروش
      در همچین مجلسیرو باید گل بگیرن و نماینداشم آتیش زد
      مثلا نشستن برا خودشون فکر کردن جایگزین درست کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیزی دیگه ای نمخوای سالاد نوشابه نون اضافی

      • بدون نام

        انشاالله اسفند امسال نمایندگان ضعیف و بی تدبیر مجلس بیرون رفته و مجلس با شعور و با فرهنگی جایگزینشون میشه

    • بدون نام

      زن عقل نداره هیچ حقی نباید بهش داد

      پاسخ ها

      • ....

        تویی که عقل داری از اختراعاتت بگو
        شرمنده بشیم
        چند بار با عقلت مشکلات دنیا رو حل کردی
        مردای .....پرست هیزو چشم چرون
        که نمیتونید از زن صد ساله بگذرید

      • بدون نام

        والا. وگرنه کدوم خری بدون حق و حقوقی میره زیر سقف و 10 تا پس میندازه و طرفو پولدار میکنه که سرش هو بیاره بعدشم با ناله ونفرین کلفتی زن جدیدو میکنه. کلا خرن

      • بدون نام

        اگه حق زن دست امثال تو بود که فاتحه شون خونده بود
        تو کی باشی که حقو بدی یا ندی
        افراد ضعیفی مثل تو فقط با حرف زدن و کامنت گذاشتن خودشونو تخلیه می کنن همین
        باور کن خود و نظرت اصلا مهم نیستین به همین سادگی

      • بدون نام

        عقل اون نرهایی ندارند که زیر مهریه 1370 سکه امضا می زنند بعد که عین خر تو گل موندند یقه کل زنهای عالم رو می گیرند

      • بدون نام

        شهوت مردها همیشه بر عقلشون غلبه میکنه.واقعیته

    • بدون نام

      باشه بهش میگم

    • بدون نام

      باشه گریه نکنید

    • بدون نام

      حالا زن ها چیکار کردن برامون که حق و حقوق هم بهشون بدیم ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        هر انسانی حق اختیار بر زندگیشو داره.مردسالاری حق اختیار زنو گرفته و داده دست مرد.حالا میخوایم پسش بگیریم.شیرفهم؟

      • بدون نام

        کاربر 14:19

        این ما مردها هستیم که باید حقمونو بگیریم.چون که حقوق مفت و مجانی مثل مهریه نفقه،میخواین خخخخ معلومه کور خوندین ،زکی
        به امید روزی که مهریه و نفقه حذف بشن و شررتون از ما مردها کنده بشه
        حقتون اگه پایمال میشه برید گمشید از دولت طلب کنید نه از یک انسان معمولی مثل شوهر

    • بدون نام

      نه مهریه میدم نه حق و حقوق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشین تا زنت بدن

      • بدون نام

        ای ول یک مرد ایرانی اصیل

      • بدون نام

        کاربر 17:21

        زنش بدن یا سگش بدن؟

      • بدون نام

        کاربر 17:21

        به درک میخوام ندن باز هم وفای سگ

      • بدون نام

        سگم براش زیاده
        بهشم بدن گازش میگیره

    • بدون نام

      رعایت شدن یا نشدن حقوق زن ها هیچ ربطی به مرد ها و شوهر هاشون نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا خود زن های ایرانی بی عرضن. چطور زنای اروپایی میرن میجنگن و حقشونو میگیرن. اینا فقط وایستادن یکی لقمه مفت بهشون بده

      • بدون نام

        پس چرا میری خواستگاری؟ بشین تو خونه ات و زحمت زیاد نکن

    • بدون نام

      زن ها باید مهریه و نفقه و حق و حقوقشون رو از دولت
      مطالبه کنند

      پاسخ ها

      • ...

        برو بابا بی سواد کودن

      • بدون نام

        نشستن خونه و هی میگن حق ما حق ما. همین که خرج شما تن لشا رو شوهراتون میدن هم زیاده

      • بدون نام

        16:5کاربر

        آره اروپا عمت کشورهای اروپایی و آمریکایی همه بی سواد و کودن هستن فقط شما ها با سوادین

      • بدون نام

        کاربر 16:15

        بی سواد و کودن خودت و عزیزترین شخصت

      • بدون نام

        چقدر خنگی تو زن باید خودش بره کار کنه حق خودشو بدست بیاره اصلا مهریه و نفقه معنا نداره باید حذف بشن

    • بدون نام

      فقط صیغه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از پست ترین اهداف ازدواج رفع نیازهای جنسی است ولی ظاهرا واسه شما جز اولویتاتونه. پس همون ازدواج نکنید بهتره

      • بدون نام

        آفرین صیغه بهترین راهه

    • بدون نام

      ازدواج سفید می کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهشا نظر نده. یه مشت بی بند و باردارن ترویج فساد میکنن

      • بدون نام

        بهترین راهه

      • بدون نام

        باز یک بیمار روانی

      • بدون نام

        ما داریم در مورد زندگی سالم حرف میزنیم نه مرد و زن های هرزه
        اونها راهشون جداست

      • بدون نام

        نتایج ازدواج سفید جز آسیب جسمی و روحی دو طرف و آمارهای افسردگی و خودکشی دیگه چه نتایجی برا افراد ساده لوحش داشته؟! آدم ها با صدها تعهد قانونی ازدواج میکنن و با شاهد گرفتن و اطلاع خانواده و فامیل بعد ازدواج اینهمه به مشکلات میخورن وای به حال ازدواج سفید که هیچ تعهد ثبت شده و قانونی هم نسب به هم ندارن
        مثل دستمال کاغذی از هم استفاده میکنن و بعدش هم تا خسته شدن و هزاران مشکلات اومد تو زندگیشون بدون هیچ تعهدی هم رو دور میندازن و بعدش هم افسردگی میگیرن!!

    • بدون نام

      من فقط تونستم حق تحصیل، کار و محل زندگی رو بگیرم. شوهر نامردم بارها منو با بچه هام تهدید کرده اجازه خروج از کشور ندارم حضانت بچه های خودم رو ندارم، تهدید میکنه طلاقم میده دوستم نداره... منتظرم بچه هام به سن قانونی برسون خودمو خلاص کنم از شرش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخواستی سر عقد اینا رو بخوای. زرنگی الان حرفای جدید و نو بهش میزنی خواستی جا پات با بچه سفت شه بعد هر کار دلت خواست بکنی

      • بدون نام

        خلی؟
        بچه میخوای چیکار؟؟ بذار خودش نگهداره تا بفهمه دنیا دست کیه!
        مردا خودشونو نمیتونن جمع کنن، چ برسه ب بچه!

      • بدون نام

        تهدید میکنه طلاقت میده ولی هنوز نداده که!! مردها موقع عصبانیت تهدید دیگه ای بلد نیستن! مطمئن باش اگر میخواست طلاقت بده تا الان داده بود! پس به حرفهاش توجه نکن، مراقب خودت و بچه هات باش و سعی کن وقتی آرومه متقاعدش کنی باهم برید پیش یه مشاور خوب ولی غریبه باشه تو فامیل و خانواده هاتون درددل نکنید و از هم شکایت نکنید

    • من

      اینها که همه جا جزو حقوق اولیه انسانیه اونوقت تو کشورما شده امتیاز وزرنگی خخخخ جهان سومی همینه نفس کشیدنم مینوشتین عقب مونده ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن های بی عرضه و عروسک خیمه شب بازی اینجا رو با با عرضه های خارج یکی نکن. اینا نمیتونن دماغشونو بالا بکشن

      • بدون نام

        دقیقا.مخصوصا این مورد حق تحصیل اصلا چه ربطی به شوعر داره؟؟؟؟

      • بدون نام

        فقط مشروط بر اینکه مهریه و نفقه نباشه در غیر اینصورت بله میشه زرنگی

      • بدون نام

        تازه نرها دست به کمر اومدند میگن زن چی کرده بهش این حق ها رو بدیم.ببین چه نکبتیه این زندگی

      • ایرانی

        حقوق زن و مرد تو ایران هم تو عرف جامعه هم تو قانون از همه دنیا بالاتره؛ یه عده هستن همیشه مرغ همسایه براشون غازه!! تو فرهنگ آمریکا اروپای پوچ اما پر مدعا، بچه رو از 18 سالگی از خونه پرت میکنن بیرون باید خودش بره سر کار و خونه پیدا کنه شب توش بخوابه یا کارتن خواب پارکها بشه، بعدش هم اگر دختر باشه یه پسری میاد چند سال ازش سو استفاده میکنه و ترکش میکنه، دختره میمونه با یک یا چند بچه بدون خانواده!! از آمار بالای خودکشی شون معلومه چه خبره تو کشورهاشون

    • میلاد

      ۸نویسنده این متن خودت اینارو ب زنت دادی؟؟؟؟؟
      زندگی دوطرفه س هم مرد باید بساز باشه و هم زن گروکشی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین پدرایی که از دوماد توقع اینا رو دارن مگه خودشون به زنشون این حقا رو دادن. مردای ایرانی فقط جلو بقیه خوب لاف میان وگرنه همون غار نشینای عصر حجرن

      • بدون نام

        خب آره تو باید اینو بگی هم مهریه نباشه و هم زن اسیرت باشه
        و گروکشی هم نباشه فقط تو باشی و همه حق و حقوق
        ولی کم کم دیگه باید بپذیرین که تموم شد
        گروکشی نمی کنیم ولی باج هم نمیدیم یا زندگی با حق و حقوق برابر یا نه بیخیال همه چی

      • بدون نام

        چرا فکر کردی نویسنده مرده؟ از بس زنو صرفا در یک چیز خلاصه کردید نمی تونید تصور کنید زنها نظر دارند و قادر به نوشتن اند

      • بدون نام

        چیزی که الان هست همه حقوق از آن مرده و مهریه رو هم میخوان به نفع مرد حذف کنند.یعنی زن بعنوان کنیز به خونه مرد بره

    • بدون نام

      مرد ها خیلی مظلومند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا گل گفتی مشکل زنها فقط روسریشونه همین

      • بدون نام

        هیتلر مظلوم بود
        سگ هار مظلومه
        گه مظلومه

      • بدون نام

        الهیییییی
        اگه مظلومیت اینه توحش چیه ؟

    • بدون نام

      زن ها خیلی ظالم و بی رحم و سنگدل هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه سر سفره هم گوشت گندهه و غذا خوبه رو برا خودشون بر میدارن

      • بدون نام

        تو خوبی لابد؟

      • بدون نام

        دقيقا وقتي دعوا ميشه زن ها تبديل به يك خون اشام ميشوند مراقب باشيد به چيزي رحم نميكنند

    • بدون نام

      مهریه رو کی داده کی گرفته.تموم کنید این بازی کثیف رو.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن ذلیل بدبخت وقتی همین زن ها مهریه رو از حلقومت کشیدن بیرون و انداختنت زندان میفهمی که مهریه رو هم میدن هم میگیرن !

      • بدون نام

        با سلام مهریه در صدر اسلام بوده اما بایدمدار کرد هر کس در توان مالی از یک شاخه گل تا یک سفر تا حد توان مطرح شود

      • بدون نام

        اینقدر این جمله حال بهم تکرار نکنید لطفا

      • بدون نام

        تو چند سالته ؟

      • نا شناس

        با سلام میلونها نفر هم دادندو گرفتن باید در حد توانایی قرار بدهید وگرنه عواقب باید بپردازید

    • بدون نام

      من هنوز مثل شما زن ذلیل و ضعیف و بدبخت نشدم که تمام زندگی و دار و ندار و هستی و حق و حقوق ها رو دو دستی تقدیم زن ها کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور تاحالاش که اقایون این حق و حقوقهارو داشتن اسمش ابهت مردانه بود حالا که گفتن به زنا بدید شد ظلم و ستم؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      زن های امروزی که میخوان آزاد و بی قید و بند و بی مسئولیت و بی تعهد باشن نسبت به شوهر و بچه ها و بیرون از خونه باشن و کار کنن و شوهر نباید بهشون بگه بالا چشمت ابرو و نباید هیچ کاری به کارشون داشته باشه تا زن ها هر کاری دلشون خواست بکنن
      این زن ها هیچ حق و حقوقی ندارند و هیچ حقی نباید بهشون داد
      این زن ها بهتره تا آخر عمر مجرد و تنها باشن چون مرد با غیرت و با اقتدار هیچ وقت چنین زن هایی رو قبول نمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      مهریه و نفقه و حق و حقوق فقط به زنی تعلق میگیره که آدم حسابی باشه و کاملا مطمئن و قابل اعتماد باشه و خیانت نکنه و به شوهر متعهد و پایبند باشه و وظایف زناشویی رو کامل انجام بده و شوهر خیالش از بابتش کاملا راحت باشه و برای شوهر از جون و دل مایه بذاره و عاشق شوهر باشه

      همچین زنی اگر وجود داشته باشه و پیدا بشه آدم از جون و دل براش مایه میذاره و جونش رو هم براش میده مهریه و پول که چیزی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرين وجود نداره

      • Dr. setayesh

        اين‌ شد ی حرف حساب از کله کامنتها

      • بدون نام

        کی زن تو تو جوجه مامانی لوس میشه
        تو اول باید مشکل روانیتو درمان کنی

    • بدون نام

      تو زن درست و حسابی و خوب پیدا کن حقوق که هیچی جون هم براش میدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نيست نگرد گشتيم نبود

      • بدون نام

        مرد حسابی مگه هست؟ یه دقیقه هم نمیشه تحملتون کرد

      • بدون نام

        خودت چقدر خوب و حسابی هستی؟
        مسلم بدون از تو حسابی تر و خوب تر هستن

      • بدون نام

        سرتونو از فیلم پورن دربیاری میبینی

    • بدون نام

      باش تا بیاد

    • بدون نام

      زودتر این طرح عالی را تصویب و اجرا کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهریه و نفقه باید کلا حذف بشن

    • بدون نام

      زودتر طرح کاهش مهریه را تصویب و اجرا کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه به طور کلی باید حذف بشن

    • بدون نام

      قانون مملکت درست باشه دیگه این همه دعوا نداریم زنا از مردا بد میگن مردا از زنا بد میگن همه به ازدواج بدبین شدن با قانون های مسخره هم مردا به زنا ظلم میکنن هم زنا به مردا هر کدومشون به نوعی همه هم میگن حق با ماست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا قوانين 1000 ساله پيش الان كارايي ندارن و بايد به روز شوند

      • بدون نام

        کاربر 12:51 بدیش اینه که یک قوانین را می بینیم بقیه را نه. اسلام علاوه بر مهریه ونفقه به خق های مثل اشپزی و خانه داری وزیمان می پردازد اما ما نمی دونم چرا ولی یا نمی بینیم یا نمی خواهیم ببینیم

    • بدون نام

      مهریه باید کلا حذف بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهریه در قرآن بیان شده و از لحاظ شرع و عرف حقه زنه

      • بدون نام

        کاربر 11:9

        ولی قرآن نگفته اگر مردی مهریه ندهد باید توسط حاکمین به زندان برود یا توقیف اموال بشود. ، قرآن نگفته مهریه دادن باید اجباری باشه

    • بدون نام

      آخه بیچاره الان دیگه هیچ پسری ازدواج نمیکنه که حقوق به شما بده یا دوستی یا صیغه یا ازدواج سفید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه رو جمع نبند. پسر سالم و نجیب هم پیدا میشه همه مثه تو لجن نیستن که ازدواجو تویه چیز ببینن. اونوقت وقتی به امثالت میگن نر به تریپت برمیخوره.

      • بدون نام

        زنهایی که باهاشون دوستی یا صیغه ای از کجا اومدند؟ فکر کردی خیلی زرنگی بچه ننه؟

    • بدون نام

      مهریه کیلو چنده

    • مریم

      هنوز سر بدیهی ترین حقوق عاجزیم . حق ادامه تحصیل حق اشتغال حق مکان زندگی حق سفر کردن
      این حقوق یه انسانه که هنوز ما نداریم
      و واااای بر مردان ما که با گستاخی ادعای ندادن این حقوق ها رو میدن

      پاسخ ها

      • عدالت

        اگر با انصاف و با عدالت از دید هر دو طرف فکر کنید اون موقع اینطوری افراطی قضاوت نمیکنید!!
        مردی که از صبح تا شب میره سر کار تو گرما و تو سرما و پول درمیاره خرج خورد و خوراک و پوشاک و مسکن زنش میکنه و مهریه و نفقه میده، حق اولیه اش هست که وقتی میاد خونه همسرش خونه باشه نه اینکه ببینه زنش رفته با دوستاش سفر!! یا زنش به خاطر مشغله درس و کار اکثرا خونه نیست و وقتی هم خونست خسته و بی حوصله است!!

    • بدون نام

      زن های پول پرست فقط پول میخوان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه که مرد ها از پول بیزار هستن
        برای پول همدیگه رو میدرید

      • بدون نام

        واقعا حالم بهم میخوره از اینجور زنها

    • بدون نام

      همین 14 سکه هم عمرن بهتون بدن !

    • بدون نام

      یک سکه هم زیاده براتون !

    • بدون نام

      بیزارم از اینکه فرزندم یک نر زن ستیز باشه. چون وقتی در آینده دختر کسی را بدبخت کرد شرمندگی برای من میماند و سیل فحش هایی که نصیبم میشود.پس بیاییم به پسرانمان بیاموزیم ما خاک زیر پای مادران و همسرانمان هستیم.
      با تشکر

    • بدون نام

      پس تمام دختر ها و زن ها خودشون رو برای ترشیدگی و مجردی دائم العمر آماده کنند ازدواج تعطیل !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجرد موندن بهتراز زندگی با یه انگله.

      • بدون نام

        اونی که به مصداق بارز کلمه ترشیده مردهان که برای بودن با زن له له می زنن.زن بدون مرد هم می تونه زندگی کنه.فقط مشکل شغل و سرمایه ست

      • بدون نام

        اقایونم یه مشت صابون گلناری عذب بمونن

      • بدون نام

        افتخار میکنم به اینکه اجازه نمیدم یه مرد کثافت بوگندو وارد زندگیم بشه هر چه هم از جهل دورتر باشیم در امان تر و آرام تر هستیم
        شما فکر خودتون باشید که کپک نزنید

      • بدون نام

        گلنار مال مردهای نسنلهای پیشه که الان یه مشت پیرپسر یا مرد مطلقه پلاسیده اند.نسل تازه مردهای ایرانی خیلی خطری اند

    • بدون نام

      تقصیر پدر دختر ها است که اینقدر طلبکار و مفت خور و پررو و متوقع تربیتشون کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو دخترت رو کنیز بار بیار و تحویل یک مرد عین خودت بده تا ازش استفاده کنه

    • هاله

      بالاخره بین این همه نر،یه مرد هم پیدا میشه که هم مهریه متعادلو قبول کنه هم حقوقی که از اول هم مال زن بوده رو بدون هیچ ادعایی به زن تقدیم کنه.هرچند کامنتها نا امید کننده بود ولی امیدوارباشید که مرد واقعی پیدا میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد همون نره.مگر اینکه آدم باشند... که شاید سی درصد باشند.با خوش بینی

      • بدون نام

        خواب ببینید ، امروزه با زمانهای قدیم خیلی فرق کرده مهریه و نفقه دیگه حق زن نیست و زنها خودشون باید حق خودشونو در بیارن با کارکردن بیرون از خونه

      • بدون نام

        آره اروا عمت

      • بدون نام

        زهی خیال باطل
        نیست نگرد

    • ظلم = زوال

      31 سالمه خونه، ماشین در حد متوسط و کار دولتی دارم بهترین کار اینه که با این وضع و شرایط مسخره کشور و درآمد و اقتصاد و توقعات بالای خانواده ها زندگی تشکیل نمیدم و شرایط مذکور رو هم به خودم تحمیل نمیکنم و یه خانواده بی پایه رو تشکیل نمیدم.

    • سید

      اقایون و خانوما چرا همه اینجوری به هم میپرید؟ مگه همه ما انسان نیستیم؟
      مرد ها و زن ها هر دوم حقوق خاصی در اسلام دارند، بیشترین مشکلات هم زمانی ایجاد شد که ما سبک زندگیمون عوض شد الانم افتادیم به جون هم و تو سر هم میزنیم این حقوق منه اون مال منه و... . واقعا انسان باید به کجا برسه.
      به جای این حرف های بیهوده ای که نویسنده متن زده و یه جوری القا شده که اره باید زن و مرد پدر همو در بیارن یاد بگیرین چطور انتخاب کنید. یاد بگیرید چطور زندگی کنید. یاد بگیرید چطور عاشق هم باشید و مهارت های زندگی رو یاد بگیرید.
      اگر انتخاب درست باشه زن نباید نگران چیزی باشه. مهریه هم نباید در حدی بشه که اقا نتونه بده چون عقد شرعا باطل میشه شاید محضری باطل نشه. زن نیز میتونه توی زندگی مهریه شو طلب کنه هیچ مشکلی هم نداره چون حقشه، و زن خوب هم درک میکنه که همسرش الان نداره کم کم بگیره یا داره یه جا، از اون طرف هم مرد خوب میدونه زن حق داره این پول رو هر کاری دوست داره باهاش بکنه.
      موضوع نفقه هم برای زنه ولی خیلی زن ها اینقدر خوبن شوهرشون رو درک میکنن که الان نداره یا کمتر میده.
      ما زنان فداکار خیلی خوب و مردان زحمت کش زیادی داریم.
      به قول شاعر چشم ها را باید شست! جور دیگر باید دید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنی که بدون اجازه شوهرش نمی تونه تا بقالی سر کوچه بره و اختیاری بر زندگیش نداره کدوم حقوق خاص رو داره؟ شما زنو آدم حساب نمی کنید

      • Dr. setayesh

        مفید بود.

      • بدون نام

        اره از نظر شما زن خوب یعنی زنی که تو سری بخوره و صدا در نیاد
        ذات شما مرد ها همینه یه جا با پنبه سر میبرید یه جا هم خوی درندگی تونو رو میکنید ولی دیگه شناخته شدین در هر حالتی دنبال سوءاستفاده از زن هستید

    • پادشاه عاشق

      به قول یه بزرگی زن ها مثل موتور گازی اند پرسروصدا بی قدرت.

      پاسخ ها

      • بدون

        یادتون نره تنها مصرف مفیدتون حمالیه.اونایی هم که پسر دوستن واسه اینه که بعدا پسره بزرگ شد مثه خر واسشون کار کنه.درکل فقط به درد بیگاری میخورین

      • بدون نام

        لابد مادر خودتون همین بودند که همچین نرهایی تحویل جامعه دادند

      • پادشاه عاشق

        دیس بده تا جون ات بالا بیاددددددددد

      • بدون نام

        کاربر 10:53
        غلط کردی شما خانمها هم فقط فقط به درد زاییدن میخورین، همین، دوما:مردها همان افرادی هستند که کلی تکنولوژی اختراع کردن و شما بی مصرف ها ازشون استفاده میکنید ، با مردها مشکل داری از تکنولوژی که اختراع کردن استفاده نکنید

      • بدون نام

        تکنولوژی وای فای و اینترنت موبایل ساخت زنه پرچم آمریکایی بیسواد

      • بدون نام

        مخترع ها و مکتشف ها فقط پنج درصد مردها بودند .اگه مردسالاری نبود حتما تعداد مخترع ها و مکتشف های زن زیاد بود.البته الان دارند زنهای گمنام مخترع و دانشمند رو کم کم به مردم دنیا می شناسونن

      • پادشاه عاشق

        الن تورینگ رو پدر هوش مصنوعی می دونند که باعث شد کامپیوتر درست بشه که البته هم جنس باز بود که فهمید شما زن ها لیقات ندارین

      • بدون نام

        00:50کاربر

        پرچم آمریکایی بیسواده؟؟؟؟؟!!!!!!مخترع اینترنت و وای فای ساخت زن بود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! برو بابا خدا شفاتون بده، مثل اینکه شما بی سوادین ،مخترعین اینترنت ،دو نفر بودن(باب کان)و(وینتون سرف)بودن هر دو شون هم مرد بودن ، حالا فهمیدی ؟ برای اطمینان داخل گوگل سرچ کن پس لطفا اگه ضد مردی ، از تکنولوژی مردها هم استفاده نکنید

    • Agent 47

      خاطرات این صفحه محاله یادم بره وای وای وای..............................................

    • العرب

      تو زبان عربی جمع غیر انسان برابر با مفرد مونث است یعنی 4تا تیرچه بلوک برابر با یک زن است حالا شما این وسط چی میگین

      پاسخ ها

      • پارسی

        حتما تو ازهمون چادرنشینایی هستی که دختر 11 ساله رو در عوض یه . گوساله به پیرمرد 80 ساله میدی تا از گرسنگی نمیری. احتمالا مادرتم در ازای 4 بلوک به عنوان برده و زن بیستم به بابات دادن

      • بدون نام

        تو قرآن میخونی؟؟؟ در کلام خدا زن مساوی با مرد است. حالا اگه از تیرچه بلوک منظورت مرده!!!که درست گفتی

      • بدون نام

        اتفاقا پدر بزرگان و اجدادت با همین عقیده دخترارو زنده به گور میکردن.

      • العرب

        برای رفع سوزش اول باید چای زخم رو با اب ولرم پاک کنید
        بعد هفته ای 3 بار از کرم ضد سوزش استفاده کنید

      • بدون نام

        در قوانین زن رو مثل یک زائده حساب کردند که در ازدواج به مرد می چسبه تا براش بچه بیاره و بهش سرویسهای مختلف بده.بخاطر همین ارث چندانی هم از مرد به زن نمی رسه.چون وقتی مرد بمیره کارکرد زن هم تموم میشه
        البته قبل ازدواج هم زن باید مطیع پدرش باشه

      • خطاب به 14:44

        این قوانین شما اعراب جاهله که زن رو وسیله رفع نیاز و بچه اوردن میدونین درصورتی که صرف انسان بودن هر شخصی اعم از زن ومرد دارای استقلال شخصیتی ومالی هستن و نیاز جنسی برای هردو طرف وجود داره ولی یه عده نر با افکار کثیف و ذهنیتی منفی که زاییده فرهنگ و تربیتشون فقط بلدن با بکار بردن کلمات رکیک و جنسیتی شخصیت زن رو تخریب کنن وقداست نقش مادری رو به بکاردن جمله وظیفه زن بچه اوردن واسه مرده زیر سوال ببرن در مورد بحث ارثم تو فقط در حد پول کفن و دفنت به زنت بدی کافیه

      • نر 14:44

        اتفاقا شما نرها علاوه برسواری دادن وظیفه تامین مخارج زندگی و نیاز جنسی زن رو هم به عهده دارین اگرم که نامرد بودین و از پسش برنیومدین زن به دلیل عدم رضایت جنسی میتونه طلاق بگیره همین طوراگه عقیم بودین به هر حال هرزنی دوست داره حس مادربودنو تجربه کنه .پس حواست باشه به ظایفت خوب عمل کنی تا طرفت نره مهریه شو اجرا بزاره بری آب خنک بخوری

      • بدون نام

        همون دیگه ما هر چی میگیم کسی قبول نمی کنه بابا مرد های ایرانی هنوز در عصر جاهلیت زندگی می کنن
        بفهمید اینها از نسل همون جاهل هایی هستن که دختر ها رو زنده به گور میکردن چه انتظاری ازشون دارید

        خانم های عزیز این حیوون های نجس رو از زندگی تون بندازید بیرون تا به آرامش برسید

      • بدون نام

        خودت با همین روش سوزشت رو برطرف میکنی
        خب اشتباه میکنی دیگه بهتره بشینی تو آب سرد تا سوزشت برطرف بشه و دیگه اراجیف بهم نبافی

    • بدون نام

      خداوکیلی این قانون ظلم به زنها میباشد اگه تصویب بشه. ولی مهریه زیادهم ضامن بقای زندگی نیست. خداکنه مردوزن همو دوس داشته باشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه ، مهریه و نفقه اجباری کلا باید حذف بشن

    • بدون نام

      اگه مث جوامع پیشرفته ماهم حق طلاق مساوی و اموال مشترک داشتیم ریشه بسیاری جنایتا و ناامنی روانی کنده میشد.. فقط همین دو مورد کلی مشکلاتو حل میکرد.. چه گناهی کرده دختر بدبختی که تو نوجوانی انتخاب اشتباهی داشته و بعد شناخت فهمیده تو چه چاهی افتاده.. باید تا آخر عمر تو دادگاهها بره بیاد تا بتونه دوباره زندگیشو بسازه... مگه زندگی قصه باز شکاریه که یه بار باشه و تموم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون دختری که شما میگید خوبش میشه بایستی انتخاب درست میکرد

      • بدون نام

        شما سادیسم داری پرچم آمریکا

      • بدون نام

        کاربر00:49

        هر چی که به کاربر پرچم آمریکایی نسبت دادی خودتی، دوما حرف حق رو زدن

    • فرزاداکبری

      چه دل خوشی دارین اصلامهریم بردارین بااین همه مشکلات ازدواج نمیکنیم.حیف مجردی نیست

    • سمانه

      واقعا از مجله اینترنتی برترینها بابت منتشر کردن این مقاله تشکر میکنم. مستدام باشید

    • بدون نام

      دادن حق طلاق به زن باعث ميشه 80% طلاقها زياد شود چون تو اين زمينه عقل درستي ندارند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقل درست مال مردهاست که مهریه دوهزار سکه رو امضا می کنند و بعد به چیز خوردن می افتند.عارررره

      • بدون نام

        اونوقت زنها با هر دعواي ميدوند دادگاه دنباله طلاق

      • بدون نام

        کسی که بخواد طلاق بگیره با اجازتون بدون اینا هم کار خودشو میکنه

      • بدون نام

        بی عقل ترین و جاهل ترین موجودات دنیا مردها هستن دیدین دیوانه ها غیر از خودشون همه رو دیوانه فرض می کنن مرد های ایرانی هم همینن

    • بدون نام

      بهترين حالت اينه كه هيچ حق و حقوقي وجود نداشته باشد 2 نفر بخاطر هم در كنار هم بمونند و وقتي هم و نخواستند به راحتي خداحافظي كنند اين بهترين حالته بچه هم خودش انتخاب ميكنه پيش پدر بمونه يا مادر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی گفتی

    • اگه گفتی من کیم

      سری که درد نمیکنه دستمال تمی بندند ازدواج نکنین راحت شین

    • از گور برگشته

      وقتی بحث مهریه میاد وسط خانوم ها تازه به فکر قران می افتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا بعدشم ياد سنت و عرف ميافتن كه وظيفه مرده خرجي بده
        بعد موقع ازادي درخواست ازادي هاي اروپا رو دارند

      • بدون نام

        تنها راهی که جلو پای زنها گذاشتید اینه.اگه مهریه حذف بشه باید قوانین کلا مدرن بشه

      • بدون نام

        اقایونم بحث مهریه که میشه تموم صیغه ها و زن دوماشونو یادشون میره و مظلوم میشن

      • بدون نام

        هیچ ربطی به این چیزها نداره مهریه قانونی هست که گذاشته شده در برابر تمام چیز هایی که زن با ازدواج از دست میده

        در صورتی که برابری زن و مرد در ازدواج در نظر گرفته بشه مهریه پیشکش شما ها
        مگه مرد ها طبق همین دین و سنت و عرف نیست که زن رو مایملک خودشون میدونن ولی وقتی حرف از مهریه میشه به انفجار میرسن

      • بدون نام

        اول اين كه زن با ازدواج نع تنها چيزي از دست نميده بلكه كلي چيز به دست مياره كه خونه باباش نبوده
        دوما كجاي عرف نوشته زن مايملك مرده الان زنها خودشون مالك مرد و زندگي هستند

    • بدون نام

      بجاي ياد دادن فن و بدل فن زندگي گردن و صداقت به جوان ها ياد بدهيد
      هم مهريه مخربه و هم همين حقوقي كه شما ياد دخترا داري ميديد ...!!!
      2 نفر بايد بخاطر هم كنار هم باقي بمانند نه بخاطر قانون و حق و حقوق و ماديات ...!!!
      وقتي هم هم به اين نتيجه برسند كه نميتونند كنار هم باشند بايد دوستانه بدون اسيب مالي از هم جدا شوند و داراييشون كه بعد از ازدواج بدست اوردن را مساوي تقسيم كنند ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود اين بهترين قانون انسانيت هست

      • بدون نام

        توی کشوری که زن برای بار دوم امکان ازدواج نداره ولی مرد تا دم گور امکان ازدواج داره تو مملکتی که همه مشاغل و سرمایه دست مردهاست این کامنتها غلط اضافی محسوب میشه

      • بدون نام

        خخخخ اره دو نفر باید با تفاهم یکی صاحب همه چی بشه و دیگری اسارت رو بپذیره
        خخخخ چه تفاهم جالبی
        تفاهم از نظر شما ادامه همون زندگی نکبت بار گذشته برای زن ها و زورگویی و خودمختاری مرد ها
        ولی مطمئن باشید دیگه تموم شده

      • بدون نام

        چرا زن نميتونه چند بار ازدواج كنه من زن ميشناسم 5 بار شوهر كرده

      • بدون نام

        جمعیت دانشجو ها و شاغلین رو نگاه کنید تعداد خانمها بسیار فراوان است و هر روز بیشتر هم میشه. در ضمن الان زنهان که مطلقه میشن بعضی هاشون بعدش به مراتب ازدواج میکنن هر چند وقت زن صیغه ای یکی میشن یا همسر دوم یه مرد میشن و زندگی یه زوج رو هم خراب میکنن مثل زن نجفی. پس الکی دروغ پراکنی نکنید.

    • بدون نام

      موقعی که میگن حجابت رو رعایت کن میگن حجاب اجباریه کجای قرآن گفته خدا و پیامبر کجا گفته حجاب ما اصلا حجاب رو قبول نداریم اصلا اسلام رو قبول نداریم اعتقاد نداریم

      ولی وقتی که صحبت مهریه و نفقه و حقوق میشه همه اسلام یادشون میفته و مسلمون میشن و معتقد و پایبند به اسلام !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا مثل بحث چندهمسری

      • بدون نام

        قوانین رو مثل غرب برابر کنید و برای زنها شغل ایجاد کنید هیچ کس مهریه نمی گیره

      • ساره

        زنها الان تو همه شغل ها هستن از راننده تاکسی تا برق و مخابرات پس الکی نگید برا زنها باید شغل ایجاد شه!! خود ما خانمها مهریه و نفقه از طرف همسر و نشستن زیر کولر تو خونه رو ترجیح میدیم تا اینکه وقت زیادی از روزمون رو تو گرما و سرما و آلودگی با یه شغل پر دردسر سر و کله بزنیم.

    • بدون نام

      نه به مهریه اجباری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهريه قانوني مخربي است

    • بدون نام

      زن ها فقط وقتی میخوان مهریه و نفقه و حقوق بگیرن اسلام رو قبول دارن و بهش اعتقاد دارن !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا فقط تو اين چيزا طرف داره اسلامند
        تو حجاب و اجازه و تمكين طلب حقوق دختراي اروپا رو دارند

    • با تجربه

      متاسفانه در ابتداي ازدواج با تعيين مهريه تخم نفاق دشمني كاشته ميشود
      مهريه چماقي قرار ميگيره در دستان زن
      مرد بيچاره هم مجبوره با حق حضانت و حق طلاق اين چيزا با چماق مهريه بجنگه
      كلا نبود اينها احساس دوستي و صميميت و عشق رو جاري ميكنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شما كل مطلب و ادا كرديد

    • محمد

      جاي تاسف داره كه در ابتداي ازدواج با اين حق و حقوق ها تخم دشمني و دعوا و لج بازي رو ميكاريد .......!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید با حق ادامه تحصیل تخم کدوم دشمنی کاشته میشه اونوقت؟

      • بدون نام

        کاربر 16:29

        با حق تحصیل تخم هیچ دشمنی کاشته نمیشه، ولی با وجود قوانینی مسخره ای مثل مهریه و نفقه خیلی خوب .کاشته میشه

      • بدون نام

        منظورم مهريه بود معني نداره مرده بيچاره را در بدو ورود به زندگي مشترك ميليون ها تومان بدهكار كنيد

    • بدون نام

      قوانين ايران 100% به ضرر مردها است به هيچ وجه زير بار مهريه نرويد ..... از من با تجربه حقوق دان گفتن بود ، حال خود دانيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا مردها چیزی جز فلاکت و بدبختی ندارن ، اونوقت عده ای میگن جامعه مرد سالاری داریم انگار مردها بر تخت پادشاهی نشستن

    • بدون نام

      اين قوانين بنياد خانواده رو داره به منجلاب ميكشونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولين قانون مخرب همين مهريه است كه اصلش هديه بوده ولي الان اهرمي براي زنداني كردن جوانان وطن شده

    • پادشاه عاشق

      چند همسری لایک -تک همسری دیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشین بینم عرضه گرفتن و نگهداشتن یکیش رو ندارین دم از چند همسری میزنین

    • زاهد

      خدایا ما را از دست این زنان خبیث نجات ده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خباثت تو ذات شما نر های کثیفه

    • بدون نام

      تو ايران مهريه يعني چماقي كه به دست زن ميدن با اون تو سر مرد بزنه مرد بيچاره هم با حق طلاق و حضانت و اينها تلافي ميكنه ايراد اساسي از اين قوانين تحريف شده است ....
      مهريه هديه بوده نه وسيله اي براي بدهكار كردن مرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود عالي گفتيد

    • گرگ گیج

      صیغه خیلی خوبه یک بار انجام بدید بهش معتاد میشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • یک زن متاهل

      نمایندگان محترم مجلس ! اگر قرار است دم از اسلام بزنید اجازه دهید تعیین مهریه بر عهده زوجین باشد و مابقی حق و حقوق زن و مرد هم بر اساس همان دین تعریف شود. اما اگر قرار است شما به جای زوجین در خصوص مهریه تعیین تکلیف کنید پس باید در مورد مابقی حقوق هم تعیین تکلیف شود . یعنی حق تحصیل حق خروج از کشور و.... نیز به زنان داده شود. این درست نیست که در یک مورد تعیین تکلیف شود و مابقی بر عهده زوجین گذاشته شود تا به حق یا ناحق از هم گروکشی کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا
        حرفت کاملاً درسته

      • بدون نام

        كلا مهريه بايد از سند ازدواج حذف بشه چه بسيار جوانان غيوري كه زنها و دختراي فاسد با استفاده از همين اهرم مهريه تو زندان كردن

    • بدون نام

      خانمی که نوشتید خدا زنهای ظالم ،بیرحم و گدا رو لعنت کنه، مهریه خودت چقدره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرده بابا

    • بدون نام

      مرد های جاهل و نادان ایرانی وقتی کم میان شروع به فحاشی می کنن
      همیشه همین بودین بیعقل نادان جاهل و کثافت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا نه اینکه شما هیچ فحاشی نمیکنید

      • بدون نام

        مثل شما زنها، که خودم واااقعا شاهد بودم

      • بدون نام

        منطق شما زنها همينه تو 2 خطت 4 تا فحش دادي بعد ميگي مردا فحش ميدن ..!!!
        واقعا عجب جانوري هستي اقايون ببينيد اينها چه موجوداتي هستند

    • بدون نام

      99.99 درصد دختراي امروزي دنباله مهريه و گرفتن پول مفت هستند به هيچ وجه مهريه نزنيد

    • بدون نام

      دختراي ايراني از طريق سنت و عرف اشتباه اموزش ديدن وظيفه مرد و شوهره كه اونها رو به ارزوهاشون برسونه از اين رو خودشون هيچ تلاش و زحمتي نميكشند و به محض ورود به خانه شوهر اين توقع را دارند و وقتي به عقده هاشون نميرسن سر ناسازگاري ميذارن و بلا درنگ مهريه اجرا ميذارن به قصد گرفتن پوله مفت بدون زحمت ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط می کنی زیر بار مهریه میری

      • بدون نام

        من كه نرفتم
        ولي قابل توجه اقا پسراي جوون و مردها كه شنيديد چي گفت غلط ميكنيد مهريه قبول ميكنيد پس هواستون باشه به هيچ وجه مهريه قبول نكنيد

      • بدون نام

        کاربر 9:40
        من زنم اکراینی هست خیلی هم خوشبختیم، آدم خیلی خاکی هم هست پا به پای من هم کار میکنه، مهریه هم اصلا نداره ،پدر و مادرش اصلا در امور زندگی مداخله نمیکنن، از جابجایی یک گلدون گرفته تااااا...خلاصه از دخترهای ایرانی خیلی خیلی بهتره و خیلیم خوشبختیم

    • امیررضا

      سلام به همه دوستان
      من از اولین کامنت با تمام نظرات خوندم
      خدایی یه زندگی این همه سختی داره خودش مثل بیماری قسط خرید خونه و ماشین، بعد شما میاین درباره اینکه نفقه باید داده بشه یا نه میگین یا اینکه مهریه باید داده بشه یا نه میگین؟ واقعا خودتون به خودتون شک دارین
      اگه یه نفر رو انتخاب کردین برای زندگی مشترک باید تو همه چیز مشترک باشین نه فقط تخت خوابش و غذاش
      این 8تا چیزی ک نویسنده محترم گذاشته به جای خود ولی خب مهریه بالا از عهده همه مردها بر نمیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیز من حق زنه دولت باید رعایت کنه نه شوهر، پس گرفتن مهریه و نفقه معنا نداره

      • بدون نام

        خب زیر بار مهریه بالا نرین
        مهریه اصلا اجباری نیست و اسلحه هم پشت گوش تون نمیذارن تا قبول کنید
        وقتی کسی مخالف مهریه هست ولی برای به دست آوردن زن زیر بار چیزی که قبول نداره میره یعنی اولین حقه رو تو زندگی مشترک زده

      • بدون نام

        کاربر 23:06

        نه اصلا باید مجازات کیفری مهریه به طور کلی حذف بشه ،چون داخل قرآن نیامده که باید مهریه بصورت اجبار داده بشه

    • گمشده

      این همه اراده ای که خانوما تو مهریه دارند تو شوهر کردن هم داشتند الان رو دست باباهاشون باد نمی کردند

    • فرشته ی اعظم

      میخوام 4 تا زن بگیرم ولی موندم پیش کدوم یکی برم فکر کنم باید طرح زوج وفرد رو اجرا کنم نظر شما چیه دوستان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرم 7 تا بگير هر شب خونه يكي برو

    • پدر پسر شجاع

      با این کیفیت بد خانومای ایرانی دولت باید به کمک گمرگ زنای باکیفیت اروپایی رو وارد کنه که با این کار زنای بی کیفیت تلاش میکنند که باکیفیت بشند وبه لطف خدای متعال تا چند سال دیگه به تولید انبوه برسیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خيلي خوب ميشه بازار هم رقابتي ميشه

    • بدون نام

      اگه ازدواج دوم با اجازه دادگاه میشه بگید این همه مرد که زن دوم دارن کی هستن???دادگاه اجازه داده???

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داشتن دو زن دیگه تو قصه هاست، امروزه خیلی از مردها با همون یکیش هم به سختی ازدواج میکنن
        مثلا شما یک دهه هفتادی پیدا کن که دو زن داشته باشه ههههه

    • زن میوه ی نارس

      ناموسا خانوما چه هنری جز خرج کردن و مالیدن 1 کیلو در بعضی موارد10 کیلو لوازم اریشی بر روی صورتتون داریدهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان خود مردها اونقدر عاقل هستن که به جای اینکه با یه زن پرآرایش بی دست و پا ازدواج کنن به دنبال زنهای با وقار و کدبانو میرن که بچه هاشون هم خوب تربیت بشن

    • زن هزار چهره

      این زن ها رو بگیرید وزنشون کنید فبل و بعد ارایش زمین تا اسمون فرق میکنه کلا این جماعت این طوری اند هندونه خوش لب و لعاب نشونت میدند ولی وقتی بازشون کنی کرم زده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قلادتو نبستن باز شروع به پاچه گیری کردی؟؟؟؟

    • بدون نام

      ایراد اینکه زنها فکر میکنن با ازدواج باید ی معامله شیرین کنن و مرد بیچاره تاوان تمام کمبودهای روحی و مادی اوشان را از بد تولد تا آینده نامعلوم تقبل کنند.پس آینده مرد چطوری تضمین شه؟؟؟ اصلا مرد باید ..... باشه که بخواد ازدواج کنه تو این کشور با این توقعات و تحجرات.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر من مجرد بودم به هيچ وجه با يك دختر ايراني ....ازدواج نميكردم

      • بدون نام

        دقيقا زنا دنباله خونه ماشين و امكانات و براي تضمين اينها مهريه هستند با همچين زنهاي به هيچ وجه نبايد ازدواج كرد بسيار خطرناك اند

    • بدون نام

      به هيچ وجه با دختري كه مهريه ميخواد و سر مهريه چونه ميزنه ازدواج نكنيد حتي اگر تا ابد مجرد بمونيد خيلي راحت ميتونيد برويد با دخترهاي كشورهاي ديگر ازدواج كنيد

    • بدون نام

      دوران مفت خوري تموم شده دختري بايد پا به پاي مرد كار كنند و درامدشون و براي دست يابي به امكانات هزينه كنند مثل همه جاي دنيا
      مفت خوري بسه

    • صادق

      حماقته محضه دختراي زيباي روس و چين و اوكراين حتي افغاني رو رها كنيد و بريد پرتوقع هاي مهريه باز و بگيريد و راهي زندان شويد ....!!!!!

    • نرگس

      اگر مرد و زن قبل ازدواج هم با یک مشاور هم با یک حقوقدان مشورت کنن یا حداقل مطالعه اشون زیاد باشه درباره حقوق قانونی اشون و طرز صحیح سبک زندگی متاهلی، آمار طلاق و اختلافات و خشونت به شدت پایین میاد.

    • زوج خوشبخت

      زن و مرد بعد ازدواج برای مشکلاتشان حتما باید پیش مشاور برن البته مشاور تحصیلکرده که غریبه هم باشه و اسرار خصوصی زندگیتون تو فامیل و آشنا پخش نشه. اگر اینو یاد بگیرن و همچنین در رابطه با طرز زندگی صحیح متاهلی مطالعه کنن اختلافات و طلاق به حداقل میرسه

    • بدون نام

      مردای ایرانی دنبال داف های معلوم الحال هستن که شاید پدر دختره یه چیزی بهشون بده،زنها هم متقابلا با بزک ودوزک وصورت عملی دنبال یه مرد هستن که ماشین ودم دستگاهی داشته باشه وفقط پول خرجشون کنه.نه از زندگی چیزی میدونن نه دنبال علاقه وشخصیت واخلاق واین چیزها هستن.به قول دوستی مردا وزنهای ایرانی لایق هم هستن وبس

    • فریما

      برای جامعه ای که اینقدر زنان پست و بی ارزش هستند و برای داشتن حقوق خود و خیال اسوده باید از مردان زورگو اجازه بگیرند...واقعا باید تاسف خورد...

      ایران به تازگی با صفت ظلم به زنان در دنیا شناخته می شود...

    • بدون نام

      مطالب خوبی بود ولی دو موردش بی عدالتی بزرگی هست،یکیش نفقه هست که زن وقتی حق کار کردن بیرون از خانه را میگیره دیگه نباید از شوهرش نفقه بگیره ، دوم:انتخاب محل زندگی هست که باید با توافق طرفین باشه ،
      نه فقط زن و نه فقط مرد، یا اینکه ، هر دو یا سه سال یکبار انتخاب کننده محل سکونت ، زن باشه و بعد از دو یا سه سال ایندفعه نوبت مرد باید باشه که.محل زندگیشونو مشخص کنن. البته اونوقت هم بستگی به خودشون داره که محل زندگیشونو تغییر بدن یا نه .

    • بدون نام

      یعنی عاااالی بود فقط کامنت خوندم و خندیدم چه دعوایی بود!!!!حالا با این همه دعوا و فحش چی رو درست کردید یا حرفاتون به گوش کیا رسید؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به گوش مسٹولین رسید

    • ناشناس

      آدم بودن به زن یا مرد بودن نیست در زندگی آدم باشید

    • احمد

      آدم وانسان دراین دوره و زمونه خیلی کم پیدا میشه که همدیگربفهمند.

    • هادی

      زن اگه زن باشه نیازی به هیچ کدوم از شرطها نیست ولی اگه خرده شیشه داشته باشه که بی بهونه دنبال طلاق میره....
      بنظر من مردی که این شروط را قبول کنه یا عقل نداره یا جو گرفتتش یا اینکه نمیدونه زن چقدر میتونه هم خطرناک باشه.
      خدا حفظشون کنه بعضی از زنها هم انصافا شیر زنن....

    • بانو

      ایکاش قبل از هرکاری پیامدهای اون درنظر می گرفتیم تابه هرريسمان پوسیده ای پنجه نندازيم چراجامعه رو بیمار کنیم بعددنبال معالجه چرا زن امنیتش اعتمادش اونقدکمه که به تعدادسکه پناه ببره

    • بدون نام

      موفق باشيد

    • زن مسلمان

      من یه زن جوونم که چند سال پیش با وجود تمام آزارهای همسرم وشکهای بی موردش تمام مهریه ام که خیلی هم بالا بود بهش بخشیدم که فقط بهش ثابت بشه که اشتباه میکنه ولی متاسفانه وقیح تر شد وسو استفاده بیشتری کرد تا اونجا که مجبور شدم برای گرفتن طلاق از موقعیت خانوادگیم استفاده کنم به نظرم ظرفیت افراد خیلی مهمه به خاطر داشتن حیا ونجابت بیش از اندازه ای که داشتم مورد سو استفاده قرار گرفتم چرا که رفتن به دادگاه وشکایت از همسررا گناه میدونستم

    • مرضیه

      ی دختر ک با هزار امید و آرزو میره خونه شوهر کارای خونه بچه داری و بانداری شوهرش میسازه آخر سر ن محبتی میبینه ن احترامی میبینه دیگه لطف بفرمایید برده میگیرید در ازای هیچی و مفتکی وگرنه این چنین رفتار و زندگی در حد همچین زنی نیست،میگید آمار خیانت زنها بالاست بله اکثرا یا کمبود محبت دارن یا کمبود پول مرد باشید نیازهاشون برطرف کنید بجای خرده گرفتن ب زنتون محبت کنید

    • ایرانی

      با سلام من ۱۶ ساله ازدواج کردم دو تا بچه دارم شوهرم حتی هزار تومن بمن خرجی نمیده از این عید به اون عید میگه یه مانتو برا خودت بخر رهن خونه رو من دادم بجز جهاز که اورده بودم هر چی خراب شده دوباره خودم خریدم بعد اینقدر اجاره ها رو نمیده که صابخونه از پول پیش من برمیداره پیش من برمیداره

    • من

      وای بچه ها شما چقدر بیکارین ولش کنید فدا سرتون مهریه ندن. خدا باباهامونو واسمون نگهداره پول شوهر میخوای چکار من مهرمو بخشیدم به شوهرم م گفتم هر وقت دوست داری طلاقم بده زن بگیر میگه مگه میشه فرشته ی همچون تورو از دست بدم

    • ایمان

      1

    • ایمان

      1

    • ایمان

      1

    • ایمان

      1

    • ایمان

      1

    • ایمان

      1

    • ایمان

      خیلی چیزا باید عوض بشه،درسته که خیلی از پسرای امروزی مثل مردای قدیم کاری نیستن ولیدخترای امروزم اون سختی های مادران قدیم رو نمیکشن،حتی 10 درصدشو،نهایتا یه بچه بیارن اونم کاملا تحت نظر پزشک و سزارین و شیر خشک و پوشک و کمک دیگران تو نگهداری بچه.خانه داری هم که با وجود وسایل اکترونیکی نظافت و آشپزی دیگه هیچ شباهتی به قدیم نداره.شرایط زندگی پیچیده تر شده و با یه حقوق نمیشه به راحتی گذران زندگی کرد و اصلا نمیشه پول جمع کرد چه برسه به اینکه مهریه بدی

    • ایمان

      تهیه مسکن و ماشین و خرج عروسی و سرویس طلا هم یه طرف
      نظر من اینه که خانومها هم باید کار کنن، چه برای کمک به همسر برای خرج زندگی و چه برای تامین خودشون به جای چشم به مهریه داشتن، در ضمن کار هم فقط پشت میز نشینی نیست، هر کاری..
      شاید بگین خب پس مردا چه کاره هستن، اصلا چرا باید دخترا ازدواج کنن؟سوال برای ما هم هست، در شرایط فعلی وقتی مجردی برای ما آرامش بیشتری داره چرا باید ازدواج کنیم و زیر بار مهریه بریم و اینهمه مسئولیت و گرفتاری چه عایدی داره؟

    • ایمان

      الان که همه حقوق مردها صرف هزینه های زندگی میشه دیگه مهریه این وسط چیه! شما بخاطر کار و تلاش نکرده طلب مهریه چند صد سکه ای میکنید اونوقت حقوق و نتیجه مردان از اینهمه سال کار و تلاش و هزینه دقیقا چیه؟ شما خودتون نشده که تو عمرتون برین کار بکنین و پول جمع کنین و دو تا سکه به کسی هدیه بدین، به چه دلیل از دیگران انتظار دارین مثلا 300 تا سکه به عنوان هدیه بدن

      پاسخ ها

      • زن مسلمان

        باسلام برادر گرامی به عنوان یه زن که مهریه ام را کامل به همسرم بخشیدم وحتی در دورانی که قهربودم حتی غرورم اجازه نداد که ازحساب مشترکمون که همش پول خودم بود استفاده کنم بهتون میگم که همه خانومها اینطور نیستن که به خاطر سکه زندگیشونو نابود کنن ولی من طبق تجربه میگم که خانمها حتما احتیاج به یک پشتوانه در زندگی دارند البته نه از نوع سکه بلکه قانونی محکم اومدیم خانمی بود که وضع مالی وحتی معنوی پدری بدی داشت میخواد چه کار کنه به نظرتون

      • بدون نام

        اتفاقا خانما هم کار میکنن هم تلاش میکنن هم خونه داری میکنن

    • رضا

      بعضی از مرد ها غرق در زن ستیز بودن فقط فکر الان خودشون رو میکنن این دوستان کم خرد کمی تعقل کنن ما خواهر داریم دختر داریم اگر دختران سرزمین خود رو پاس بداریم به دختران خودمان اهمیت دادیم وقتی فکرشو میکنم دختری که امروز با هزاران مشکل گوناگونی که دارم سعی در تربیت ش و دانشش بیشتر از اندازه خودم دارم فردا روزی با یکی با این تفکرات ازدواج کنه. دیوانه میشم
      مهم تر غز مهریه و این صحبت ها نگاه ما نسبت به زن باید عوض بشه زن براستی نیمه دوم مرده خیلی از خانواده ها اگر زن شون نبود به این توفیق ها نمیرسیدن زن را نه بالای سر و نه زیر پا. بلکه درست روبرویمان قرار بدیم. بپذیریم برابری زن و مرد با توجه به وضعیت بیولوژیکی برای ارتقای جامع ضروریه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین بر شما درود. موفق باشین

    • بدون نام

      مردایی که از مهریه دادن خیلی می نالید خب زنی بگیرید که مهریه نمیخواد اما به جاش حق و حقوقشو میخواد مقل حق تحصیل و اشتغال و حضانت و مسافرت. این حق ها رو به خانومتون بدین اما در عوضش مهریه و نفقه رو توافق کنید که ندید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکلی نداره ولی حق حضانت و مسافرت باید با اجازه شوهر باشه و بلعکس شوهر هم برای حق حضانت و مسافرت از همسرش اجازه بگیره

    • زن مسلمان

      اگر خانمی هم کار کرد وهم خانه داری دراصل داره لطف واز خودگذشتگی میکنه چون اگر در دین کامل اسلام وظیفه ای نداره که تامین هزینه زندگی رو انجام بده حتی میتونه واسه امور خانه داری هم اگر درشان خانوادگیش باشه خدمتکار بگیره متاسفانه دین ستیزی بعضی از ما خانمها اجازه دیدن حقیقت رو بهمون نمیده فکر میکنیم اگر مثل مرد کار کنیم یعنی مدرن وبه روز وآزادیم البته خانمهایی که مجبورن بحثشون جداست قانون باید ازشون حمایت کنه

    • خودمم

      آقایون، اجازه کار کردن به زنها بدید، هیچ زنی ازتون مهریه نمیخاد، خیالتون راحت! چطور دوست دارین خرجی زن به عهدتون باشه، ولی مهریه دوست ندارید!!! عجب!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج