جاباما
۸۸۸۳۱۳
۳۳ نظر
۵۰۰۷
۳۳ نظر
۵۰۰۷
پ

پُشت تحریم‌ها علیه ایران، یک زن ایستاده است

جان بولتون و مایک پمپئو، دو مقام تندروی دولت ترامپ چهره‌های اصلی هدایت کننده کمپین فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی شناخته می‌شوند. اما مندلکر به عنوان رئیس «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه داری بیشتر سیاست‌های دولت ترامپ را در عمل اجرا می‌کند.

انتخاب: کتی گیلسیان در آتلانتیک نوشت: در ماه‌های اخیر شاهد تشدید تنش بین ایران و آمریکا بوده ایم. در هفته‌های اخیر چندین نفت کش تجاری در آب‌های خلیج فارس مورد حملات خرابکارانه قرار گرفتند یا توقیف شدند. این هفته ارتش آمریکا ادعا کرد که یک پهپاد ایرانی را در واکنش به سرنگونی پهپاد جاسوسی خود در ماه گذشته ساقط کرده؛ ادعایی که از سوی ایران تکذیب شد.

جنگ لفظی بین رهبران دو کشور نیز در هفته‌های اخیر شدت گرفته است. اگرچه این رویداد‌ها بیشتر توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده اند، اما در واقعیت بیشتر اقدامات آمریکا علیه ایران در دنیای مالی به وقوع پیوسته اند. واشنگتن از تحریم‌های اقتصادی به عنوان مهم‌ترین ابزار خود برای مقابله با ایران استفاده می‌کند. خانم سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه داری در پشت صحنه هدایت اتاق جنگ اقتصادی ترامپ علیه ایران را بر عهده دارد.

در ادامه این مطلب آمده است: جان بولتون و مایک پمپئو، دو مقام تندروی دولت ترامپ چهره‌های اصلی هدایت کننده کمپین فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی شناخته می‌شوند. اما مندلکر به عنوان رئیس «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه داری بیشتر سیاست‌های دولت ترامپ را در عمل اجرا می‌کند.

پُشت تحریم‌ها علیه ایران، یک زن ایستاده است

مندلکر تحصیلکرده رشته حقوق است. او یکی از اعضای جامعه محافظه گرایان فدرالیست آمریکا است و همچنین سابقه فعالیت در دفتر کلارنس توماس، قاضی دادگاه عالی آمریکا را نیز دارد. او همیشه با اشتیاق در مورد موضوع پیچیده تحریم‌های اقتصادی و جرایم مالی صحبت می‌کند. ترامپ تمایلی به جنگ با ایران ندارد، اما به دنبال افزایش فشار بر این کشور است. مندلکر یکی از طراحان اصلی استراتژی دولت ترامپ است. مقامات آمریکایی امیدوارند که سیاست کنونی به تسلیم شدن ایران منجر شود.

ترامپ نیز از دستاورد‌های کمپین فشار خود تقدیر کرده است. او در کاخ سفید در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «ایران در حال حاضر در وضعیت دشواری قرار دارد. اقتصاد آن‌ها در آستانه فروپاشی است. آن‌ها به دلیل مشکلات مالی بسیاری از نیرو‌های خود در منطقه را به کشور بازگردانده اند. رهبران ایران باید به زودی تصمیم خود را بگیرند. ما می‌توانیم اوضاع را برایشان بسیار بدتر کنیم». کنفرانس خبری ترامپ درست بعد از انتشار خبر توقیف یک نفت کش بریتانیایی توسط ایران انجام شد.

بدون شک تحریم‌های اقتصادی ضربه بزرگی به اقتصاد ایران وارد کرده اند. اما هنوز مشخص نیست که آیا مقامات آمریکا به اهداف سیاسی خود دست پیدا خواهند کرد یا خیر. دولت ترامپ به دنبال بازگرداندن ایران به میز مذاکره است. اگرچه اخیرا شاهد تشدید تنش‌ها در خلیج فارس بوده ایم، اما هم زمان زمزمه‌هایی نیز در مورد مذاکره و شرایط آن به گوش می‌رسد. ترامپ ابراز امیدواری کرد که ایرانی‌ها با او تماس بگیرند. ترامپ این هفته رند پائل، سناتور آمریکایی جمهوری خواه را به عنوان نماینده خود برای دیدار با جواد ظریف در نیویورک انتخاب کرد. ظریف نیز این هفته در مورد شرایط دست یابی به یک توافق صحبت کرده است. در صورتی که دو کشور مذاکرات خود را شروع کنند، می‌توان نتیجه گیری کرد که تحریم‌ها به هدف دیپلماتیک خود دست یافته اند. اما این اتفاق هنوز رخ نداده است و شاید هرگز به وقوع نپیوندد.

اما هدف از تحریم‌های اقتصادی تنها جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نیست. مندلکر در ارتباط با این موضوع گفته است: «بازیگران منطقه برای پیشبرد اهداف خود به پول نیاز دارند. به همین خاطر ما رژیم تحریمی گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی پیاده سازی کردیم. فشار‌های ما باعث شدند که تهران به منابع مالی مورد نیاز دست پیدا نکند و خاورمیانه به منطقه‌ای امن‌تر تبدیل شود». او در ادامه به اقدامات ایران از جمله تهدید اسرائیل و حمایت از بشار اسد اشاره کرد.

مندلکر در اوایل دوران حرفه‌ای خود در پست‌های مرتبط با امور ضد تروریسم انجام وظیفه می‌کرد. استوارت لوی در دولت جرج بوش پست کنونی مندلکر را بر عهده داشت. او به یاد می‌آورد که در دوره بعد از حادثه یازدهم سپتامبر با مندلکر همکاری کرده بود. مندلکر در آن روز‌ها در حال تلاش برای یافتن راه‌های جدیدی برای هدف قرار دادن القاعده بود.

اما از آن زمان، شاهد تحولات زیادی در اتاق جنگ اقتصادی آمریکا بوده ایم. آمریکا برای چندین دهه از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به دنبال محدود کردن دسترسی ایران به منابع مالی بوده است. وزارت خزانه داری آمریکا تلاش کرد راه‌های جدیدی برای جلوگیری از تجارت بین ایران و بقیه کشور‌های دنیا پیدا کند. مقامات این وزارت خانه از سال ۲۰۰۶ بر روی قطع ارتباط تهران با سیستم مالی دنیا تمرکز کردند. دولت اوباما اقداماتی برای محدود کردن صادرات نفتی ایران انجام داد. ترامپ نیز تلاش کرده است محدودیت‌های سخت تری بر روی صنعت نفت ایران اعمال کند. هم زمان، دولت ترامپ از تحریم‌های اقتصادی به عنوان سلاحی علیه سپاه و دفتر رهبری استفاده کرده است. آمریکا همچنین کشور‌های دیگر را تهدید کرده که در صورت تجارت با ایران تحت مجازات‌های اقتصادی قرار می‌گیرند.

خوان زاراته، مقام سابق وزارت خزانه داری در دولت جرج دبلیو بوش در این ارتباط گفت: «به نظر من، در دهه‌های اخیر رژیم تحریم‌های آمریکا علیه تهران پیچیده‌تر شده اند. علاوه براین، وزارت خزانه داری راه‌های جدیدی برای هدف قرار دادن اقتصاد ایران یافته است».

ترامپ می‌گوید که فشار‌های نظامی و اقتصادی علیه ایران افزایش خواهند یافت. اگرچه بیشتر بخش‌های اقتصاد ایران تحت تحریم قرار گرفته اند، وزارت خزانه داری توانست اهداف جدیدی را برای ضربه زدن به تهران پیدا کند. مقامات این وزارت خانه معمولا تلاش می‌کنند که شبکه‌های پیچیده انتقال وجه را برای جلوگیری از دسترسی ایرانی‌ها به منابع مالی خود نابود کنند. البته هنوز نمی‌دانیم که آیا این تاکتیک‌ها در نهایت به موفقیت استراتژی کلی آمریکا منجر خواهند شد یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملی هستم

      خدا به خاک سیاه بشوندت
      ایشالا جز جیگر بگیری عفریته‌ی میمون صفت...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من حاضرم مندلکر را صیغه اش کنم کنم ، تا دست از تحریم ایران بردارد .

    • صمداقا

      آمریکا ميگه پهپادسرنگون کرده ایران هم تکذیب کرده آمریکا چرا فیلم سرنگونی نشان نمیده همانطور که ایران لاشه پهپادسرنگون شده به دنیا نشان داد، یعنی ناو جنگی آمریکا دوربین فیلمبرداری نداره واقعا که

    • بدون نام

      جلوی این زن یک مرد نیست وایسته؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا نیست ، من هستم ، آماده ام از جان گذشتگی کنم و صیغه اش کنم کنم تا دست از تحریم ایران بردارد .

      • بدون نام

        حتما باید مرد باشه ای موجود جنسیت زده

      • نبرد نرها بر سر قلمرو

        کلا مصیبتهای جهان زیر سر مردهاست.حالا تک و توک زنم اون وسطا پیدا میشه

    • بدون نام

      ملت دانا=== مدیران دانا و جان بر کف و همیشه در خدمت مردم

    • بدون نام

      دمش گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا سر عقلش بیاره انشاالله

    • بدون نام

      : « حالا او زنی است » !

    • سردار اسلام

      این زنه واقا مثل اجوزه قیافش . همونجوری از وجودش شرارت زده بیرون .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نشانه های جهان سومی بودن مسخره کردن ظاهره

      • بدون نام

        تو ایران موجودیت زنها به قیافه شون بنده.همینه که یه مشت مصرف گرای بی وجود تربیت می کنید

      • بدون نام

        جالبه كه تا الان اين نظر فقط منفى خورده. واقعا از هموطنان انتظار نداشتم يكروز سطح درك و فهمشون به حدى برسه كه به اينجور حرفها منفى بدن. واقعا جالبه.

    • بدون نام

      اگه قیافه تو هم دلپذیر بود ترامپ تابحال یقه ات را گرفته بود،این کارها را میکنی که مورد پسند واقع شوی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این زن داره با مغزش زندگی میکنه.نرینه های بی مغز درک کنند

    • AAAAAAAAA

      تمام بدبختیهای دنیا تمام اختلافات خانوادگی تمام قتل ها تمام اختلاسات
      را خوب بررسی کنی پای یک زن در میان بوده
      یعنی اگر زن در دنیا نبود و فقط مردها بودن تمام دنیا گلستان بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد می خواست چگونه تکثیر شود مرد مرده نعمته حرف بیخود نمی زنه

      • بدون نام

        مردا که ماشاالله همه روانین

      • بدون نام

        همه سیستم های دنیا رو مردها ایجاد کردند همه جنگها و نکبتها زیر سرشونه.بعد وقتی تک و توک زن اون وسطها پیدا میشه احساسات نرینه شون غلیان میکنه که همه چیز زیر سر زنهاست

      • بدون نام

        درخواست منطق کردن از نرها بی فایده ست

      • بدون نام

        اگر زن در دنیا نبود و فقط مردها بودن ميخواستى از چه طريق تكثير بشين؟ از راه بخش انتهايى روده تون مگه نه؟

    • بدون نام

      انها از زنان در عمران وابادی وتوسعه اقتصاد برای رفاه حال مردم کشورشان استفاده میکنند ماهم این عزیزان را پرستو درست میکنم بعدپر،بال شان را می شکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    • بدون نام

      یکی مثل ابتکارومولاوردی سلحشوری سیاوشی ذولقدراینم به ضررایران وایرانی معاومت خانواده

    • بدون نام

      پس بگو،یک زن این ملت هشتاد میلیونی را آواره کرده.

    • رضا

      هرکاری یه راهی داره باید یک پیرمرد پولدار خوش تیپ بره تو نخ اون پیرزن آمریکائی صیغه اش بکنه شاید دست از سر ما برداره شاید به این دلیل از ایرانیان کفریه شاید شوهرش در عراق به دست ما کشته شده خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز نرها و اصلاحات و کلمات نفرت انگیزشون و نگاه مطلقا جنسی شون به زن

      • نر خفه

        کجاش پیرزنه؟ بعد برای پیرمردها زن جوان می فرستید به زنها میرسه پیرمرداتونو رو می کنید؟

      • بدون نام

        ۰۹:۴۲ چيزيه كه از مادراشون ياد گرفتند. پس انقدر جلز ولز نكن واسه سلامتيت خوب نيست پوستت خراب ميشه

    • بدون نام

      درود خدا و بندگانش بر خانم مندلکر. معلومه دوست واقعی مردم ایرانه.

    • بدون نام

      ما هم از پا نميشينيم. خدايا خودت به دادمون برس. خدايا نابودش كم. خدايا مكرش را به خودش برگردان. خدايا كمكمون كن. خدايا نجاتمون بده. خدايا سوسكش كن. خداااااااااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج