جاباما
۸۸۸۵۱۶
۲۹ نظر
۵۰۰۳
۲۹ نظر
۵۰۰۳
پ

شجاع: سروش به استقلال نمی‌رود

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: می‌توانستم دورهایم را بزنم و بعد قرارداد سنگین ببندم، اما از این ادابازی‌ها بلد نیستم!

خبرورزشی: «دروغ است که بگویم از جدایی «سروش» ناراحت نشدم. ناسلامتی رفیق صمیمی و هم‌اتاقی ۱۵ ساله‌ام است. ما از تیم ملی نوجوانان هم‌اتاقی بودیم و...، اما این طبیعت فوتبال حرفه‌ای است و باید با آن کنار آمد. دروغ نمی‌گویم روز بعد از تمرین هم ناراحت و توی خودم بودم ولی نه صحبتی کردم و نه کاری انجام دادم، چون به من بازیکن ربطی نداشت. برای «شایان» هم خیلی ناراحت شدم.

هواداران پرسپولیس باید قدر او و کسانی را بدانند که سال گذشته و در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تیم با درد بازی کردند. در بازی با السد در قطر ما ۹ بازیکن بودیم که ۵ نفرمان هم مصدوم بودند و با آدام همتی و احسان علوان زاده ۱۱ نفر شدیم. آن روز «شایان» با مصدومیت همسترینگ برای ما بازی کرد و... هرگز نباید آن روز‌ها را فراموش کنیم. باید قدر امثال «شایان» را هم بدانیم.

از این حرف‌های من هم لطفاً کسی بد برداشت نکند. منظورم بازیکنان جدید نیست، چون معتقدم هر کس به پرسپولیس آمده بازیکن پرسپولیس است و احترامش واجب. روی صحبتم با هواداران پرسپولیس است که بدانند ما فصل گذشته چی کشیدیم و چگونه قهرمان شدیم. من اولین بار است این حرف را می‌زنم و هرگز نگفتم که برای پرسپولیس با درد بازی کردم. نمی‌خواستم طرفداران پرسپولیس فکر کنند ناز می‌کنم، چون اهل ناز کردن نیستم و همه هم دیدند بدون ادا و اطوار و اولین نفر قراردادم را تمدید کردم، اما امروز برای اولین بار می‌گویم.

برای اولین بار می‌گویم که برای هر بازی یا قبل از هر تمرین باید طفلکی ماساژور‌های تیم گردن و کمرم را ماساژ بدهند که بتوانم تمرین و بازی کنم. ۴ ماساژور داریم و از آن‌ها و پزشکان تیم بپرسید با چه وضعیتی خودم را مهیای بازی می‌کنم. ۲ سال می‌شود شب‌ها و بعد از هر مسابقه پرسپولیس از شدت درد نمی‌توانم سرم را روی بالش بگذارم و این اولین باری است که در این رابطه حرف می‌زنم. دلم نمی‌خواست مدتی مصاحبه کنم اما...»

این‌ها گوشه‌ای از ناگفته‌های «شجاع خلیل‌زاده» مدافع سرزن و گلزن پرسپولیس است که بر زبان او جاری شد. «شجاع» سفره دلش را باز کرده و دقایقی با خبرورزشی درد دل کرد.

* «این نیز بگذرد...» این پستی که در صفحه شخصی‌ات منتشر کردی خیلی سروصدا به پا کرد. منظورت جدایی سروش بود دیگر...

منظور خاصی نداشتم. البته الان خدا را شکر یک جوری شده که همه در حال قضاوت کردن و برداشت حرف هم هستیم. بعضی‌ها دوست داشتند یک جوری برداشت کنند و بعضی‌ها جوری دیگر. من فقط از حال و احوال خودم نوشتم.

* نمی‌شود باور کرد صمیمی‌ترین دوست تو از تیم کنار گذاشته شده و ناراحت نباشی؟

دروغ است که بگویم از جدایی سروش ناراحت نشدم. ناسلامتی رفیق صمیمی و هم‌اتاقی ۱۵ ساله‌ام است. ما از تیم ملی نوجوانان هم‌اتاقی بودیم و...، اما این طبیعت فوتبال حرفه‌ای است و باید با آن کنار آمد. دروغ نمی‌گویم روز بعد از تمرین هم ناراحت و توی خودم بودم ولی نه صحبتی کردم و نه کاری انجام دادم، چون به من بازیکن ربطی نداشت. برای شایان هم خیلی ناراحت شدم. هواداران پرسپولیس باید قدر او و کسانی را بدانند که سال گذشته و در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تیم با درد بازی کردند. در بازی با السد در قطر ما ۹ بازیکن بودیم که ۵ نفر هم مصدوم بودند و با آدام همتی و احسان علوان زاده ۱۱ نفر شدیم. آن روز شایان با مصدومیت و همسترینگ پاره برای ما بازی کرد و... هرگز نباید آن روز‌ها را فراموش کنیم. باید قدر امثال شایان را هم بدانیم. با این حال معتقدم فوتبال حرفه‌ای همین است. باید با آن کنارآمد.

* به هر حال کلی خاطره با هم داشتید. تو و سروش کاپ قهرمانی را با خود به رختخواب می‌بردید، شوخی می‌کردید و چمپیونه... چمپیونه... می‌خواندید و حالا باید تنهایی برای حریفان کری بخوانی، شوخی کنی و بخندی.

همین الان هم که این حرف را زدی یاد سروش افتادم. یاد آن روز‌ها ولی چه باید کرد؟

* شنیدیم سر تمرین هم مثل همیشه شوخی نمی‌کردی.

نه، شوخی نکردم ولی اینکه در فضای مجازی اخباری به دروغ منتشر کرده‌اند که شجاع فلان کرد و بهمان تأسف‌برانگیز است. من متأسفم برای کسانی که برای جلب توجه یا مخاطب چنین اخبار کذبی منتشر می‌کنند. بهترین رفیق من از پرسپولیس رفت. داداشم از پرسپولیس رفت ولی یک سؤال دارم. مگر سسک فابرگاس بهترین رفیق لیونل مسی نیست؟

* بله، فابرگاس و سوارس بهترین دوستان او محسوب می‌شوند.

فابرگاس از نوجوانی با مسی بوده و در تعطیلات فوتبال همیشه خانوادگی با هم هستند، اما فابرگاس از بارسا با تصمیم سرمربی کنار گذاشته شد و به چلسی رفت. مسی هم قطعاً ناراحت شده ولی دخالتی نکرد. در فوتبال حرفه‌ای این مسائل جا افتاده است. قرار نیست من و سروش تا آخر عمر همبازی باشیم. ما دوست و برادر هستیم ولی الان قرار شده در دو تیم مختلف بازی کنیم.

* قطعاً پس از کنار گذاشته شدن توسط کالدرون اولین نفر با تو درددل کرد. سروش چه گفت؟

به هر حال خبر شوکه‌کننده‌ای بود و درست خاطرم نیست چه گفت ولی طبیعی بود ناراحت باشد.

* آن قدر ناراحت نبود که بگوید «حالا که این‌طور شد می‌روم استقلال»؟

نه! سروش مثل من از بچگی پرسپولیسی بوده. با همه احترامی که برای رقیب قائلم، اما کسی که پرسپولیسی باشد آن هم از دوران کودکی نمی‌تواند به استقلال برود. مطمئن باشید سروش هم به استقلال نخواهد رفت.

* می‌دانی مقصد بعدی اش کجاست؟

باور کنید نمی‌دانم!شجاع: سروش به استقلال نمی‌رود

* بسیار خوب، علیرضا بیرانوند پس از بازگشت به ایران اعتراض خود را نسبت به اردوی ترکیه اعلام کرد. نظر تو درباره این اردوی خارجی چیست؟

من نظر خاصی ندارم. علی‌بیرو هم نظرش را گفته است. نه اردوی خوبی بود و نه آن‌قدر هم بد!

* آیا برپایی اردوی خارجی بدون بازی تدارکاتی مفهومی دارد؟

نه، آدم باید منطقی باشد. سال قبل هم تیم رقیب ما به کمپ گرین پارک در منطقه کاراتپه رفته بود و با همین وضعیت آب و هوایی مواجه شد. کاش قبل از آمدن به این اردو کمی تحقیق می‌کردیم.

* (به شوخی) دو تا بازی با حریف فرضی یعنی خودتان انجام دادید که سیامک نعمتی هم مصدوم شد؟!

حالا شما رسانه‌ها یک چیزی برای شوخی کردن پیدا کردید ولی شرایط این‌طوری شد. ان‌شا‌ءا... بتوانیم تا شروع لیگ حداقل ۳ بازی تدارکاتی انجام بدهیم.

* کار کردن با گابریل کالدرون چطور است؟ چه فرقی با برانکو دارد؟

هر مربی سبک کاری خودش را دارد. قطعاً طرز فکر و سبک کاری آقای کالدرون با آقای برانکو فرق می‌کند. سیستم بازی و سبک این دو مربی متفاوت است.

* خرید محمدحسین کنعانی‌زادگان هم در راستای بازی با سه دفاع میانی بوده است؟ شنیدیم کالدرون می‌خواهد ۳-۴-۳ یا ۲-۵-۳ بازی کند؟

من نمی‌دانم. بهتر است این سؤال را از خود آقای کالدرون بپرسید!

* درباره خرید کنعانی‌زادگان نظری نداری؟

خوشحالم محمدحسین کنعانی‌زادگان و سایر بازیکنان جدید به ما اضافه شدند و امیدوارم بتوانند به تیم کمک کنند.

* در جام شهدا قرار است با تیم اصلی پرسپولیس بازی کنید یا تیم با ب؟

پرسپولیس تیم «ب» ندارد! همه تیم اصلی هستند.

* می‌دانیم رابطه خوبی با علیرضا بیرانوند داری. او بالاخره در پرسپولیس می‌ماند یا می‌رود؟

بنویسید علی‌بیرو از پرسپولیس تکان نمی‌خورد. مطمئن باشید هیچ جا نمی‌رود! (به شوخی) کجا برود بهتر از پرسپولیس؟!

* علی علیپور چطور؟

علی را دقیق نمی‌دانم. یک‌سری مشکلات دارد که ان‌شا‌ءا... حل می‌شود. فکر می‌کنم علی هم بماند.

* شجاع! بی‌تعارف اگر زمان به عقب برمی‌گشت و می‌دانستی چه اتفاقاتی در پیش است، قراردادت را با پرسپولیس تمدید می‌کردی؟ برخی می‌گویند تو به خاطر برانکو قراردادت را تمدید کردی!

نه، من قراردادم را به خاطر کسی تمدید نکردم. من به خاطر دلم با پرسپولیس تمدید کردم. آدمی نیستم که بخواهم اول ادا و اطوار دربیاورم، دورهایم را بزنم و بعد قراردادی سنگین ببندم. همه می‌دانند و مدیران باشگاه هم آگاه هستند که همان زمان من پنج، شش پیشنهاد توپ داشتم ولی دلی تصمیم گرفتم تمدید کنم. اگر هم روزی قرار باشد از پرسپولیس بروم شفاف به مردم دلایلش را می‌گویم و کسی را بازی نمی‌دهم.

* راستی روزی که مهدی طارمی را در فرودگاه دیدی به او نگفتی ادا درنیاور و بیا پرسپولیس؟!

نه! مهدی طارمی بهترین مهاجم آسیاست. همه دوست داریم او را در تیم خودمان داشته باشیم، اما مهدی هم حق دارد برای آینده خودش تصمیم بگیرد.

* بی‌تعارف چرا به قطر نرفتی؟‌

نمی‌دانم، با دلم تصمیم گرفتم. قطری‌ها شاید پنج، شش برابر پرسپولیس به من پول می‌دادند ولی ماندم.

* حتماً از ماجرای مجتبی محرمی باخبر شدی. صاحبخانه جوابش کرده بود و... او هم با دلش تصمیم گرفت قید ۶ آپارتمان شمال شهر تهران را بزند، به بانک تجارت پاسخ منفی بدهد و در پرسپولیس بازی کند. الان شرایط او را می‌بینی. دلی تصمیم گرفتن این عواقب را دارد و...

بله، شنیدم و تأسف خوردم. همیشه یک چیزی در فوتبال هست که پهلوان زنده را عشق است. پول در این دوره و زمانه خیلی مهم است. این را باید به هواداران پرسپولیس گفت که این فوتبال خیلی نامرد است. این جمله را وقتی در مورد آقامجتبی شنیدم گفتم. من بازی آقامحرمی را یادم نیست ولی از پدرم شنیدم بهترین بازیکن تاریخ پرسپولیس بوده و متأسفانه قدرش را خوب ندانستند. پارسال ما ۸، ۹ بازیکن بودیم که با مصدومیت بازی کردیم. من خودم را نمی‌گویم. طرفداران باید قدر این بچه‌ها را که با غیرت بازی کردند بدانند. البته هواداران کاردرستی هم داشتیم. هوادارانی که پس از باخت هم ایستاده ما را تشویق می‌کردند و با حمایت بی‌دریغ آن‌ها موفق شدیم. ما همراه این عزیزان فصل سختی را پشت سر گذاشتیم و قدر آن لحظات را می‌دانیم.

* پس از بازگشت فرشاد احمدزاده و وحید امیری برخی از این هواداران شاکی شدند و حتی شعار‌هایی در تمرین علیه فرشاد سر دادند. در این رابطه چه صحبتی داری؟

من همان موقع هم گفتم. امسال پرسپولیس بیشتر از همیشه به همدلی و وحدت نیازدارد. بزرگ‌ترین حریف پرسپولیس می‌تواند همین حرف‌ها و شعار‌ها باشد. ما اگر قهرمانی می‌خواهیم باید متحد شویم. فرشاد و وحید به هر دلیل رفته‌اند و الان برگشته‌اند. این دو بازیکن پرسپولیس هستند و هواداران هم باید آن‌ها را حمایت کنند. شعار علیه فرشاد احمدزاده یا وحید امیری یک نوع خودزنی است. شاید یک‌سری از این حرف من ناراحت شوند، اما باید حقیقت را گفت. شاید یک روز من دیگر نباشم ولی بعضی بازیکنان با درد بازی کردند و حالا... قدر این‌ها را هم باید بیشتر دانست.

* می‌دانیم خودت هم با درد کمر و گردن بازی کردی؟

من اولین بار است این حرف را می‌زنم و هرگز نگفتم برای پرسپولیس با درد بازی کردم. نمی‌خواستم طرفداران پرسپولیس فکر کنند ناز می‌کنم، چون اهل ناز کردن نیستم و همه هم دیدند بدون ادا و اطوار و اولین نفر قراردادم را تمدید کردم، اما امروز برای اولین بار می‌گویم. با آمپول بازی می‌کردم. برای اولین بار می‌گویم که برای هر بازی یا قبل از هر تمرین باید ماساژور‌های تیم گردن و کمرم را ماساژ بدهند که بتوانم تمرین و بازی کنم. ۴ ماساژور داریم از آن‌ها و پزشکان تیم بپرسید با چه وضعیتی خودم را مهیای بازی می‌کنم. ۲ سال می‌شود شب‌ها و بعد از هر مسابقه پرسپولیس از شدت درد نمی‌توانم سرم را روی بالش بگذارم، اما فدای سر پرسپولیس. اولین بار است در این رابطه حرف می‌زنم.

* سیدجلال هم یک روز به خودم گفت با چه وضعیتی بازی می‌کنی. شاید به همین خاطر باشد که قدیمی‌های پرسپولیس مثل خود مجتبی محرمی، مرتضی فنونی زاده و... خیلی از تو تعریف می‌کنند.

ما که خاک پای این عزیزان هم نیستیم. من تازه ۳ سال است در پرسپولیس بازی می‌کنم. این عزیزان بالای ۱۰ سال برای پرسپولیس بازی کردند و الان هم ادعایی ندارند. اسم همین آقامجتبی را یک تریلی ۱۸ چرخ نمی‌کشید. حالا ببینید بنده خدا چه وضعیتی دارد. وقتی می‌گویم هوادار باید قدر این دسته از بازیکنان را بداند به من حق بدهید.

* راستی با برانکو پس از جدایی اش از پرسپولیس صحبت کردی؟

بله، تلفنی صحبت کردیم و برای ایشان آرزوی موفقیت کردم. به هر حال آقای برانکو در این چند سال خیلی برای پرسپولیس زحمت کشید و جام گرفت.

* کارلوس کی‌روش پس از مصاحبه‌ای که قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ بعد از خط خوردن از لیست مسافران برزیل انجام دادی، دیگر تو را به تیم ملی دعوت نکرد. مارک ویلموتس جانشین کی‌روش هم در لیست خودش تو را قرار نداد. فکر می‌کنی چرا؟ تو یکی از بهترین مدافعان لیگ قهرمانان آسیا بودی و...

مثل ماجرای سروش رفیعی این هم تصمیم سرمربی است. این نظر آقای ویلموتس است و باید به آن احترام گذاشت.

* شاید هم فنی نباشد و به او گفته باشند شجاع خلیل زاده در زمین پرخاشگر است و مدام به داوران اعتراض می‌کند!

نه، این حرف را قبول ندارم. من الان می‌گویم که تا به حال در پرسپولیس از زمین اخراج نشده‌ام. من متعصب و جنگنده بازی می‌کنم ولی خشن نیستم. خشونت بی‌دلیل ندارم و به همه داوران هم احترام گذاشته و می‌گذارم. شاید در تصاویر تلویزیونی تصور شود که شجاع خلیل زاده در حال اعتراض و درگیری است در حالی که این‌طور نیست. سبک بازی من این‌طور است.

* اگر سرمربی تیم ملی بخواهد این سبک بازی خودت را اصلاح کنی، این کار را انجام می‌دهی؟

اول آنکه دعوت نشده‌ام. دوم اگر دعوت شوم و سرمربی تیم ملی به من بگوید سبک بازی‌ام را عوض کنم حتماً تمکین خواهم کرد. اینکه بگویند، چون شجاع محکم و خشن بازی می‌کند و به تیم ملی دعوت نمی‌شود را قبول ندارم.

* حداقل امسال حق تو بود دعوت شوی.

ممنونم ولی نظر سرمربی تیم ملی چیز دیگری است و به آن احترام می‌گذارم کما اینکه به نظر آقای کی‌روش هم احترام گذاشتم.

* به غیر از یک بار!

من قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل جوانی کردم و بعد‌ها هم از آقای کی‌روش عذرخواهی کردم. به هر حال هر آدمی ممکن است یک روز مرتکب اشتباهی شود. این از بزرگی بزرگ‌تر است که ببخشد.

* امروز خیلی بی‌پرده و شفاف حرف زدی. می‌خواهم بپرسم چند درصد شانس برای قهرمانی پرسپولیس قائل هستی؟

صددرصد شانس داریم. شانس اول قهرمانی هم هستیم به شرطی که اجازه بدهند شیشه اتوبوس پرسپولیس سالم بماند!

* منظورت هواداران سپاهان هستند؟

من کلی گفتم. همه دیدند ما با چه شرایطی قهرمان لیگ برتر و جام‌حذفی شدیم. همه با پرسپولیس مشکل داشتند. در بعضی شهر‌ها به اتوبوس تیم ما حمله شد. هواداران‌مان را کتک زدند ولی با آن وضعیت قهرمان شدیم. امیدوارم امسال قبل از شروع لیگ به فکر تأمین امنیت ورزشگاه‌ها و تیم‌های مهمان باشند.

* فدراسیون فوتبال هم به همین خاطر اعلام کرده لیگ برتر دیرتر شروع می‌شود. یکی از مباحث همین تأمین امنیت ورزشگاه‌هاست.

خدا کند این‌طور باشد. فصل گذشته پرسپولیس خیلی اذیت شد.

* حتماً خبر داری سیاوش یزدانی هم به استقلال تهران پیوست.

به سلامتی! مبارک باشد.

* همین الان یک مرتبه به ذهنم رسید. تو حرف از مصدومیت گردن و کمر زدی. مصاحبه اخیر پادوانی را خوانده‌ای؟

لئوناردو پادوانی آیینه تمام‌نمای آینده ما فوتبالیست‌هاست. گفتم که فوتبال خیلی خیلی نامرد است. الان من از شما می‌پرسم پادوانی کجا مصدوم شد؟ آیا کسی از او سراغی می‌گیرد؟

* در زمین فوتبال و بر سر دفع یک توپ با آرمین سهرابیان همبازی خودش برخورد کرد و ویلچرنشین شد.

ان‌شا‌الله هرچه زودتر سلامتی اش را به دست بیاورد. وقتی مصاحبه اش را خواندم خیلی ناراحت شدم. یک بازیکن در زمین فوتبال و هنگام مسابقه تیمش مصدوم و ویلچرنشین می‌شود آن وقت...

* ولی لئوناردو پادوانی استقلالی است. تو چرا ناراحت شدی؟

استقلالی و پرسپولیسی ندارد. یک فوتبالیست و از آن بالاتر انسان است که در زمین فوتبال دچار این مشکل شده است. باید کمکش کنند. این اتفاقات ممکن است برای هر یک از ما فوتبالیست‌ها پیش بیاید که واقعاً ناراحت‌کننده است.

* سؤالات من تقریباً به پایان رسید. خودت حرف ناگفته‌ای نداری؟

نه، مدتی بود می‌خواستم با هواداران پرسپولیس درددل کنم، امیدوارم توانسته باشم حرف‌های دلم را بزنم. از شما هم ممنونم که تماس گرفتید و به حرف‌هایم گوش کردید. یا علی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما ادام‌میخواهیم واسه تیم که معرفت داشته باشه نه‌مثل شما وحشی رفیعی به درد استقلال نمیخوره اشغال بگیر که نیستیم

      پاسخ ها

      • m.i.s

        این مصاحبه مال ادمها بود شما چرا خودتو قاطی کردی..اونم تیمی که عند بی تربیتها توش بودن.هستن وخواهن بود.کافیه اسطورها وبزرگان تیمت را بشماری ومقایسه کنی اونوقت میفهمی

      • sa

        خائن وبی تعصب مثل سروش رفیعی نمیخوایم من طرفدارفولادم

      • امید

        خنده داره لنگی حرف از ادب میزنه

    • احمدی

      سروش رفیعی بره فولاد بهتره.

      پاسخ ها

      • ممد دانیالی

        بره فولاد که مثه نیم فصل اول وا بده جلو لنگ؟؟ ما خوزستانی ها بازیکن بیشرف بنجل نمیخوایم..بیاد فولاد کاری میکنیم که به هفته نکشه خودش گم شه

    • پرسپولیس

      باتعصب

    • تاجی

      حالاانگار ما خواستیمش

    • بدون نام

      نه بابا

    • بدون نام

      استقلال جای لنگیا نیست پراهن تاج کبیر آسیا حرمت دارد هر شغال نمی توند برتن کند

      پاسخ ها

      • پرسپولیس قهرمان

        پیراهن استقلال به تن بزمجه هابیشتر میاد
        از منشا چه خبر؟

      • یک لنگی بی افتخارم

        افرین داش باهات موافقم

    • اصلان

      بعدفینال جام حذفی میرفتی درمان معالجه نمی دونم عمل کن الان دفاع زیادداریم تا بدتر نشی جونم .

    • #Hasti_taji:)

      اونم بخاد بیاد ما نمیخایم
      الکی بازارگرمی نکنین
      اگ بازیکن خوبی بود تو لیست مازاد لنگ نبود
      #بازیکن_لنگی_نمیخایم

      پاسخ ها

      • قرمزته

        وای که چقدر اسم پرسپولیس واسه کیسه کشا سوزش داره بابا آب و بریز اونجا که میسوزه

    • بدون نام

      استقلال جای بچه نیست آقای بی مزه

    • بدون نام

      مجتبی محرمی مجانی بازی میکرد شجاع ۵میلیارد گرفته ...تاسف هم میخوره..خخخخخ..سروش هم بازیکن خوبی بود به تیم ملی دعوت میشد...لوس وجلف مثل سروش

      پاسخ ها

      • #Hasti_taji:)

        دقیقن

    • بدون نام

      علیل زاده آخه به تو چه

    • اس اس

      سروش خر کیه اونم یکی مثل اون صادقیان میمونه آخرش هم میشه یه ضایع مثل اون

    • اس اس

      شجاع خلیل زاده حرف مفت نزن رفیق فابریکت 600میلیون میخواد لنگی بی غیرت که بره گمشه

    • ممد دانیالی

      حقشه آشغال..هیچ وقت بازی رفت فولا لنگ رو یادم نمیره که چطور وا میداد جلو لنگ شغال کثیف نون حرام خور....درست مثل ترابی که تو سایپا و لنگ فصل قبل جلو لنگ انگار فلج شده بود اشغالای هرزه..
      لعنت به فدراسیون لنگی که پارسال نیم فصل اول اجازه بازی برابر لنگ رو به این بازیکنایی که قرارداد بستن با لنگ و بدلیل محرومیت لنگ قرضی رفتن تو تیمای دیگه..
      قشنگ امتیاز های زیادی هدیه دادنش...جام اسنپی های بدبخت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی فشار روتون هست کیسه کش کثیف

      • شاهین

        دوستان قرمز لطف کنید به کیسه کشا رفتارتون مثل شیرازیها با سیل زده ها باشه بیچاره ها گناه دارن

      • ممد دانیالی

        اره شاهین مثله شیرازی ها رفتار کنن از نوع قشقایی بدبخت لنگی خخخخخ

    • sa

      آشغال مثل سروش رفیعی وبس هیه جرزدجرزدآخرآقاشمادرلیست مازادقرارداری تف توشرف خائن خوبش کردن

    • تاجی

      ما نمیخایمش شغال
      لنگی آشغال جاش تو تاج کبیر نیست

    • مجی

      بهمون نمیخورین ولی برامون شاید

    • امید

      جون مادرت بیا تو نباشی ما بد بخت میشیم هه هه هه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج