۸۸۹۲۵۰
۱۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
پ

گلایه معصومه ابتکار از ردصلاحیت اصلاح‌طلبان

معصومه ابتکار، چهره سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه نباید با اصلاح طلبان برخورد سیاسی و یک طرفه شود گفت: کشور در گذشته هم تجربه یک طرفه شدن داشته و به دلیل مشکلاتی که پیش آمده مجبور شدند دوربرگردان داشته باشند.

خبرآنلاین: رئیس دولت اصلاحات اخیرا در اظهارنظری با تاکید بر اینکه انتخابات نباید تحریم شود گفته است: اصلاح طلبان و مردم ناراضی باید فداکاری و از خودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند تا جلوی خطر اصلی گرفته شود. او اگرچه بر این موضوع تاکید کرده که اصلاح طلبان نباید به تحریم انتخابات نزدیک شوند اما یادآور شده است که اصلاح طلبان نمی توانند به هر قیمتی وارد انتخابات شوند. او در ادامه اظهار امیدواری کرده که انشالله فضا باز شود و صلاحیت ها تایید شوند.

اظهارات رئیس دولت اصلاحات در حالی مطرح شده که عده ای آن را همراه با اما و اگر و برخی ابهامات و تناقضات تفسیر می کنند و حتی حملاتی نیز به او طی روزهای اخیر شده است.

در همین زمینه گفت وگویی با معصومه ابتکار، چهره سیاسی اصلاح طلب، معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت اصلاحات داشتیم که در ادامه می خوانید.

خانم ابتکار! اخیرا رئیس دولت اصلاحات، درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات تاکید کردند که اصلاح طلبان و مردم ناراضی باید فداکاری و از خودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند، اما از طرفی هم اشاره داشتند که اصلاح طلبان نمی توانند به هر قیمتی وارد انتخابات شوند، این اظهارات را چگونه می توان در کنار هم تفسیر کرد.

به نظر من مطالب ایشان بسیار متین، دقیق و با شناخت عمیقی است که ایشان از جامعه ایران و مناسبات سیاسی داخلی کشور و همین طور وضع فعلی جامعه دارند. ما هیچ مسیری را جز صندوق رای برای تغییر و اصلاح جامعه نمی شناسیم و به همین دلیل سیاست ورزی و حضور و مشارکت فعال در انتخابات برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است اما این مشارکت فعال الزاماتی دارد.

واقعیت این است که اگر قرار باشد تمام اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند و نتوانند مشارکت سیاسی داشته باشند اصل موضوع منتفی می شود. مساله این است که اصلاح طلبان هم بتوانند برای حضور در مناسبات سیاسی و اجرایی کشور در انتخابات حضور و مشارکت موثر چه در همراهی و ائتلاف با دولت و چه به صورت مستقل داشته باشند.

اینکه گفته اند به هر قیمتی اصلاح طلبان نباید پای صندوق های رای حاضر شوند، به معنی حضور مشروط در انتخابات است؟

بله مفهوم این است که با اصلاح طلبان برخورد سیاسی و یک طرفه نشود، کشور در گذشته هم تجربه یک طرفه شدن داشته و به دلیل مشکلاتی که پیش آمده مجبور شدند دوربرگردان داشته باشند؛ امروز نفع کشور در این است که تمام طیف های سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی که امتحان خود را در ادوار مختلف پس دادند اجازه حضور در عرصه های سیاسی و تصمیم سازی کشور داشته باشند، هر چه این تفسیر ما وسیع تر باشد و اجازه بدهیم طیف های مختلف در عرصه سیاسی فعال باشند به نفع کشور است زیرا سلایق و دیدگاه های مختلف هم متعادل کننده خواهند بود ضمن اینکه کمک می کنند تا کشور بتواند با تنوع دیدگاه ها، خلاقیت بیشتر و نگاه جامع تر اداره شود که در نهایت به کاهش مشکلات منجر خواهد شد.

گفته می شود تعدادی از اصلاح طلبان در حال رایزنی با شورای نگهبان هستند تا در انتخابات آینده فضا به بازتر شود، شما در جریان این رایزنی ها هستید؟ و این رایزنی ها را چقدر کمک کننده می دانید؟

خبری درباره رایزنی ها ندارم، اما امیدوارم همین طور باشد، اصلاح طلبان همواره اهل تعامل و گفت و گو بودند و دلیلی نمی بینند که با تمام ارگان هایی که در موضوع انتخابات نقش دارند تعامل نداشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسانی که رد صلاحیت میشن یا مشکل دارن یا منحرفن.
      تا حالا که این طور بوده.

    • بدون نام

      شورای اصولگرایان چه می دان ،،،،، احمقم اگر دیگر رای بدهم ،،،،

    • بدون نام

      خانم ابتکار مردم بیان به شما رای بدهند که به نان شب محتاج میباشند تافررندان شما در خارج براب خود عیاشی کنند

    • بدون نام

      ملت دانا== نمایندگان. و. مدیران خدمت گزار

    • بدون نام

      خدایی فکر نمیکنی موقع بازنشستگیت هست
      خسته نشدی از این همه بازی دادن ها

    • بدون نام

      اینا چرا این قدر میترسن از رد صلاحیت، هرموقع که نزدیک انتخاباته این ها دادوقارشون بلند میشه، حتما یه ریگی دارین توکفشتون که این قدر دستپاچه میشین، خداکنه که همتونو رد صلاحیت کنن تا دیگه این سختی هایی که اصلاح‌طلبان بااین دولت منفعلشان ایجادکردن، ازبین بره.

      پاسخ ها

      • Mrastaraki

        تمام رئیس جمهورهای ایران بعد از دوره ۸ساله ردصلاحیت شدن فقط شهیدبهشتی ردصلاحیت نکردن اونم عمرش کفاف نداد

        ...

    • بدون نام

      انقد اصلاحات گند زده که خودشون هم فمیدن رای نمی ارن وبهونه میان و فیلم بازی میکنن
      میدونن فاصلشون با رای مردم زیاد شده تایید صلاحیت نشدن را علم کردن برا مظلوم نمایی چهل ساله دارین دروغ ودغل در میارین همه راههای غیرقانونی وناهنجار را برا رسیدن به قدرت میرین
      عامو کوتاه بیایین انقد نترسین حنای اصولگراها هم مثل خودتون رنگ نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • م ش

      خانم ابتکار در این 8سال اصلاح طلبان چه گلی به سر مردم زدند ؟

      پاسخ ها

      • Mrastaraki

        دولت روحانی ربطی به اصلاح طلبان نداره
        خاتمی مجبور شد با دولت امید و روحانی ائتلاف کنه چون شورای نگهبان و مخالفان خاتمی و هاشمی اکثر نماینده های اصلاح طلب رد صلاحیت کردند و میترسند دوباره....

    • hossin razmjoo

      وقتی میگی رد صلاحیت وقتی میگی شورای نگهبان یعنی دیگه انتخابات نیست انتصابات هست

    • بدون نام

      یکی پیدا بشه اینو رد صلاحیت کنه... والا اینا کین سر کار. بگو تو ته پیازی، سر پیازی...

    • بدون نام

      چطور این خانوم روش میشه نظر بده با این همه گرفتاری که دولت تزویر و ریا اصلاحات برای مردم بدبخت و فقیر جامه بوجود اورده شعار ژن برتر حقوق نجومی. دو تابعیتی ها فرزندان خارج نشین به درد این مملکت نمیخورن

    • ناخدا غلام

      به این میگن فرار به جلو ،! اصلاح طلبی وجود ندارد .بگذار نیایند تا معلوم شود چندتا اطلاح طلب داریم.

    • غ م م

      با این حرف ها می خواهید سر ملت بدبخت شیره بمالید. کاش که کمی از این شیره ها به خودتان بمالید تا زیاد درد نگیره اینو باب دلسوزی گفتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج