۸۸۹۴۶۹
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

ذخیره شش ماهه داروی «کارپولِ» دندانپزشکی

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: اقدامات خوبی در زمینه تأمین تجهیزات دندانپزشکی انجام شده و ظرف سه ماه آینده سهمیه این مراکز در سراسر کشور توزیع می شود.

خبرگزاری مهر: رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: اقدامات خوبی در زمینه تأمین تجهیزات دندانپزشکی انجام شده و ظرف سه ماه آینده سهمیه این مراکز در سراسر کشور توزیع می شود.

قاسم صادقی، در چهارمین همایش سراسری رؤسای دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، افزود: فاز اول خرید تجهیزات دندانپزشکی توسط هیئت امنا ارزی صورت گرفته و به زودی حواله‌های آنها به دانشگاه‌ها توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های مهم وزارت بهداشت، ایجاد مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص است، گفت: هدف اولیه ما راه اندازی ۶۳ مرکز بوده اما به همت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ۷۷ مرکز ایجاد شده است. از این تعداد حدود ۴۰ مرکز در حال حاضر در حال ارائه خدمات دندانپزشکی هستند. همچنین ۱۹ مرکز دندانپزشکی تحت بیهوشی نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور راه اندازی شده و خدمات تخصصی‌تر در این حوزه را ارائه می‌دهند.

صادقی افزود: از جمله اقدامات خوبی که در مرکز مدیریت پیوند صورت گرفته، قرار گیری داروی کارپول دندانپزشکی در لیست داروهای استراتژیک و خاص برای وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است. همچنین ایجاد یک ذخیره ۶ ماهه برای جلوگیری از مشکلات تأمین این دارو در کشور در دستور کار است.

وی در خصوص تأمین مواد و وسایل لازم در حوزه دندانپزشکی گفت: با کمک هیئت امنا، سازمان غذا و دارو و اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ۶۷ قلم کالای اساسی در این حوزه شناسایی و با برآورد مصرف سالانه هریک، جهت تهیه و کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه تأمین آنها اقدامات لازم صورت گرفته است.

صادقی یادآور شد: سعی همیشگی ما کاهش پرداخت از جیب مردم بوده است. در حوزه دندانپزشکی یکی از راه‌ها کاهش این پرداخت‌ها، ارائه خدمات دندانپزشکی در بخش‌های دولتی و ایجاد دسترسی راحت تر برای مردم است. خوشبختانه با توجه و حمایت وزیر بهداشت و معاون درمان به این مقوله، امیدواریم شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ا م

      وقتی آقایان مسئول به تنهایی پشت تریبون می روند و هرچه می گویند مجبوریم بپذیریم. فقط بفرمایند چرادربخش بیمه فقط 4 درمان ساده و کم هزینه دندان پزشکی را می پذیرتد.آن هم بیش از پک سال است که پول مراکز درمانی طرف قرارداد راپرداخت نکرده اند.مگر حرام خوری وخالی بندی شاخ ودم دارد؟

    • رضا

      هر کس که برای این ملت مظلوم کاری میکند .خداوند خیرش بدهد.

    • بدون نام

      دندانپزشکانی که درسیستم دولتی کارمیکنن هیچ گونه خدماتی انجام نمیدن ومیگن بیامطب تاکاردرمانی روانجام بدم

    • بدون نام

      چرا همیشه در حالت بحرانی و ترس قرار داریم کشور کی به آرامش می رسد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج