جاباما
۸۸۹۷۸۲
۲۱ نظر
۵۰۲۰
۲۱ نظر
۵۰۲۰
پ

زندگی لاکچری حیوانات خانگیِ بچه‌پولدار‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی به بررسی هزینه‌های نجومی برای آرایشگاه سگ و گربه پرداخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی به بررسی هزینه‌های نجومی برای آرایشگاه سگ و گربه پرداخته است.

فرقی نمی‌کند چند سال دارند اما بسیاری ترجیح می دهند تنهایی و خلع خود را با نگهداری یک حیوان در خانه پر کنند؛ گاهی در زوجین جوان می‌بینیم با نگهداری سگ یا گربه از آوردن فرزند پشیمان می‌شوند و هزینه‌های بسیاری را خرج نگهداری سگ یا گربه خود می‌کند.

سلبریتی‌ها که در این مسئله نیز پیشگام بوده و با انتشار تصاویر حیوان خانگی خود در فضای مجازی و یا صحبت علنی درباره آن‌ها به نوعی این فرهنگ غربی را در سطح جامعه ترویج می‌کنند.

زندگی لاکچری حیوانات خانگیِ بچه‌پولدار‌ها

جدا از بحث نگهداری حیوانات که با فرهنگ ما همخوانی ندارد شاهد هزینه‌های سرسام آور برای این حیوانات هستیم، هزینه‌های لاکچری برای خرید لباس، غذا، آرایشگاه، درمان و ... که بسیار تعجب آور است.

از فروش لباس‌های گران قیمت مجلسی گرفته تا هزینه کوتاه کردن ناخن برای سگ در ابعاد مختلف که شنیدن آن‌ها ابتدا باعث خنده و بعد تاسف به حال افرادی که این هزینه‌ها را برای حیوانات می‌کنند.

زمانی که صحبت از رفتن به سفر‌های معنوی می‌شود همین افراد شعار می‌دهند که به جای این سفر‌ها پول آن را به افراد نیازمند دهند، اما خودشان از پرداخت این هزینه‌های اضافی برای سگ یا گربه خود به جای کمک به نیازمندان نمی‌گذرند.

سارا از سگ خود و نگهداری آن برایم گفت از اینکه به سگ خود وابسته است و بیشتر از سه روز نمی‌تواند از سگ خود دور بماند، می‌گفت حتی زمانی که به اجبار سگم را فقط چند روز به آشنایان می‌سپارم به آن‌ها می‌گویم برام فیلم و عکس ارسال کنند تا دلتنگی ام رفع شود.

آرایشگاهی که سگ خود را می‌برد تقریبا ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان هزینه دارد و غذای سگش مرغ است و غذا‌های دیگر دوست ندارد حتما هم باید پخته شده باشد چرا که خام نمی‌تواند بخورد.

با تماس به یکی از آرایشگاه‌ها در تهران از قیمت کوتاه کردن مو سگ و گربه سئوال کردم که از ۱۲۰ هزار تومان تا ۲۸۰ هزار تومان به ما قیمت گفتند که این قیمت به گفته کسانی که از سگ نگهداری می‌کنند قیمت مناسبی بود.

لیلا خانم ۵۵ ساله‌ای که بیشتر روز را تنهاست و حدود یک سالی است که گربه‌ای در خانه نگهداری می‌کند و تمام روز خود را با پنجول خود سر می‌کند و به قدری به حیوان خانگی خود وابسته شده که نمی‌تواند لحظه از خود دور کند.

حتی زمانی که گربه اش گم شد ساعت‌ها گریه می‌کرد و از پسر خود با حالی آشفته خواست که گربه را پیدا کند و به گفته خودش هر باری که پنجول را به مراکز درمانی مخصوص می‌برد ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند همچنین پول زیادی برای شیرخشک، کوتاهی ناخن، خاک مخصوص برای دفع حیوان و ... پرداخت می‌کند.

زهرا امام روانشناس و مشاور خانواده می گوید: گاهی اوقات فرد برای پر کردن خلا عاطفی خود به این کار روی می‌دهد چرا که این افراد قادر به نشان دادن عواطف و محبت خود شان به انسان‌های دیگر نیستند و معمولاً به سوابق قبلی ناخوشایندی را در این گونه موارد دارد.

این روانشناس با بیان اینکه گاهی انگیزه فقط سرگرمی و تفریح است، افزود: معمولاً و در بین اشخاص یا اقشار طبقه بالای اجتماعی دیده می‌شود و معمولاً در بین اقشار طبقه پایین این امر کمتر دیده میشه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای وااااای بر انسانیت از دست رفته انسانها

    • بدون نام

      کسانی که حیوان خونگی دارن و جایگزین فرزند میزارنشون خودشون حتما سگ یا گربه هستن یعنی چه حیوان بیاری تو خونه اینا اصلا مسایل دینی رو رعایت نمیکنن چه بخوان اجراش بکنن مثل روزه و نماز و بقیه اصول دین اینا کافرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زندگی شخصی هر کس به خودش مربوطه. ..

      • بدون نام

        اره من سخصا حاضرم الان از انسان بودم استعفا بزم و بشم سگ همین الانم میگم مامان سگم هستم حالا شما ک بقول خودتون اشرف مخلوقاتید چه تاجی زدید جز بی رحمی یکی پدرشو میکشه یکی پسرشو یکی زن و دخترشو یکی ب بچه تجاوز میکنه هزاوتا کثافتکاری ک توی این حیوانات یک موردشم دی،ه نمیشه

      • فریبا

        اگه با نگهداری سگهام بقول شما کافرم من ب شخصه اعلام میکنم بنده کافـــــــــــــــــــــــرم

    • بدون نام

      برید بمیرید دزدهای بیت المال

    • ازیتا سکوتی

      نگهداری حیوانات در درمان بیماری افسردگی موثراست من برای درمان فرزندم بی نهایت پول خرج کردم فایدده ای نداشت اما باگرفتن سگ زیبا مشکلش که ژنتیکی درحد نسبی خوب شد در ..ایانظر من انسان ها حسود وبخیل هستند واز رنج ودرد دیگران لذت می برند ولی سگ خیلی خوب ومهربان است وشاددی ونشاط را به خانه ی ما اورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما اگر بچت افسردگی گرفته رو خودت و تربیتت کار کن، مسئولیت خودت رو به یه حیوون بی زبون که اسیرش میکنید تو چهاردیواری واگذار نکن لطفا

    • سیما

      سلام .نمیدونم این همه جبهه گیری و قضاوت برای چیه شما دوست نداری نگه ندار ،هر کسی مختار زندگی خودشه ،بنده خودم سگ دارم خیلی هم به همنوعانم محبت میکنم اصلا میخوام از خرجم بزنم به سگم برسم .مگه با این تورم کسی از من میپرسه که چجوری زندگی میکنی که دغدغشون هزینه های پت من و امثاله منه؟؟ و مسلما که رفتارهای افراطی یک عده نماینگر بقیه افراد نیست .

    • اسی

      اخه به شما چه دوس داره پولش رو هر جور عشقشه و برای هر کی دوس داره خرج کنه. بعدش هم کی گفته نگهداری از حیوانات تو فرهنگ ما نیست .چرا حسودی میکنید به حیوانات خانگی که دارن بهشون رسیدگی میشه حتمن باید از گشنگی و تشنگی بمیرن تو خیابون یا ببندنشون به ماشین تو جاده بکشنشون تا راضی باشی . هر کی موافقه لایک کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس غلط میکنید در مورد حج رفتن و کربلا رفتن مردم متدین نطر میدید

    • بدون نام

      حیوانات وفاداری زیادی دارن ادم تو این دورزمونه نه پسر پدرش میکشه سر چیز ناقابل

    • بدون نام

      همیشه هم نگه داشتن حیوون و وابستگی بهش دلیل کمبود نیستا

    • بدون نام

      اینهامرفهین‌بی‌دردجامعه‌هستن‌‌به‌جای‌اینکه‌به‌انسانهای‌نیازمندجامعه‌خودارقبیل‌کودکان‌خیابانی‌یاکودکان‌بی‌سرپرست‌بهزیستی‌کمک‌کنن‌وبه‌فرزندی‌قبول‌کنن‌سگ‌وگربه‌نگه‌می‌دارن‌خاک‌توسرشون‌اینهاخودشون‌هم‌حیوون‌هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه کسی مسئول بچه های کاره ب جز مسئولین یا همینطور بچه های بی سرپرست حالا همین مونده بشیم لله اونا ابن ها ک شما فرمودید بخاطر بی مسئولیتی مسئولینه خودشونم باید ی کاری بکنن

    • نازنین

      من خودم عاشق حیوانات هستم و فقط چون تو آپارتمان زندگی میکنم دلم نمیاد سگ، گربه، یا پرنده نگه دارم که خود حیوون اذیت نشه. اما واقعا هر چیزی باید جای خودشو داشته باشه. حیوون و گیاه میتونه سرگرمی و علاقه شخص باشه و خیلی هم عالیست، اما هرگز نباید جای روابط انسانی با خانواده و دوستان رو بگیره، این یعنی خلاء عاطفی شدید و عدم کارآمدی در پیشبرد روابط اجتماعی، نه حیوان دوستی. واقعا اگر سگ در طبیعت خودش رها باشه سگها رو ول میکنه و مثلا به موشها ملحق میشه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سگهای کوچولو ک ب سکهای اپارتمانی هم معروفن رو کجای طبیعت میشه ول کرد؟

    • بدون نام

      بازی با کلمات نویسنده این مقاله خیلی جالب بود ، مثلا این که نگهداری حیوانات با فرهنگ ما همخوانی نداره و یک فرهنگ غربیه ، نگهداری سگ با فرهنگ عربها مغایرت داره نه با فرهنگ ما ، جناب نویسنده یک کم تاریخ بخون از مغزت کار بکش نزار آکبند بمونه هر چند خودتو زدی به همون کوچه معروفه ، فکر نکن خیلی زرنگی این دوره زمونه شنگول و منگول هم گرگ ناقلان

    • فریبا

      دیگه ۲۰۰ب بالا زیاده الان صدو بیست تا صدو پنجاهه کوتاهی مو و ناخناشون هم پونزده تا بیست تومن ی نصف قرص انگل ۳۰تومن ویزیت برای چک اپ ۱۵۰تومن ولی اینطوری نیست هر بار ببری کلینیک ۶۰۰خرج کنی ولی بهرحال ی جوجه ام بخوای نگهزاری کلی خرج داره

    • اسدی

      در شرع مقدس اسلام بخار آب نفس سگ ، نجس می باشد.

    • اسدی

      در شرع مقدس اسلام بخار آب نفس سگ ، نجس می باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج