۸۹۰۹۴۴
۳۶ نظر
۵۰۲۴
۳۶ نظر
۵۰۲۴
پ

مشکلات جنسی و تاثیر شگرف آن بر آمار طلاق

چرا هنوز در کشور ما مشکلات جنسی زوجین یک تابو تلقی می‌شود و افراد از مطرح کردن آن خجالت می‌کشند؟! طبق تحقیقات انجام شده، ۹۹ درصد زوج‌ها نمی‌دانند کجا باید پیگیر مشکلات جنسی خود باشند. اصولاً یا با همدیگر حرف می‌زنند یا اینکه سراغ بزرگ‌تر‌ها می‌روند. در صورتی که این حوزه متخصصان خودش را دارد.

برترین‌ها: طبق بررسی‌ها و آمار‌های به دست آمده ۴۰ درصد از طلاق‌ها به دلیل مشکلات جنسی و زناشویی است. گاهی مسائل روزمره زوجین به اتاق خوابشان کشیده می‌شود گاهی هم تعارض‌های داخل اتاق خواب زوجین به زندگی روزمره تسری پیدا می‌کند.

چرا هنوز در کشور ما مشکلات جنسی زوجین یک تابو تلقی می‌شود و افراد از مطرح کردن آن خجالت می‌کشند؟! طبق تحقیقات انجام شده، ۹۹ درصد زوج‌ها نمی‌دانند کجا باید پیگیر مشکلات جنسی خود باشند. اصولاً یا با همدیگر حرف می‌زنند یا اینکه سراغ بزرگ‌تر‌ها می‌روند. در صورتی که این حوزه متخصصان خودش را دارد.

تا وقتی که زوجین از حرف زدن و مطرح کردن مشکلات جنسی با متخصصان مربوطه خودداری کنند، متاسفانه شاهد افزایش روزافزون طلاق و جدایی‌ها خواهیم بود.

زوجین باید با مراجعه به زوج‌درمانگر، آگاهی خود را درباره مشکلات جنسی افزایش داده و به کمک مشاور، زندگی مشترک خود را نجات دهند.

زوج‌درمانی چیست؟

زوج‌درمانی، نوعی روان‌درمانی است که در آن، درمانگر که روانشناس یا مشاور خانواده و ازدواج است و تجربه‌ی بالینی دارد با زوج‌ها کار می‌کند. زوج‌درمانگر کمک می‌کند تا دو نفر که در یک رابطه‌ی عاشقانه هستند، بینش درستی نسبت به رابطه‌ی خود پیدا کنند، اختلاف خود را حل کنند و میزان رضایت خود از رابطه را با استفاده از انواع مداخلات درمانی بهبود ببخشند.

زوج‌درمانگر با تمرکز روی مشکل اساسی زوجین و تعیین اهداف واضح و مشخص، با برگزاری جلسات جداگانه یا دونفره در صدد رفع مشکل برمی‌آید. او اغلب تکالیف و تمرین‌هایی برای زوج‌ها در نظر می‌گیرد تا مهارت‌هایی را که در جلسات زوج‌درمانی یاد گرفته‌اند در تعاملات روزمره‌ی خود با هم به کار ببرند.

دکتر مهری نواده روان‌شناس و متخصص حوزه زوج‌درمانی می‌گوید: بیشتر همسران می‌توانند با کمک زوج‌درمانی، الگو‌های درست رابطه را یاد بگیرند، احساسات و هیجانات خود را درست بروز دهند و مهارت‌های لازم برای ارتباط موثر و حل مسئله را فرا بگیرند.

زوج‌درمانگر خوب چه کسی است؟

۱. زوج درمانگر خوب بیشتر روی مسائل مثبت تمرکز می‌کند و سعی می‌کند آن‌ها را به زوجین نشان دهد.

۲. زوج درمانگر خوب از همان جلسه‌ی اول طرح و نقشه‌ی مشخصی برای کارش دارد و آن را با زوجین در میان می‌گذارد.

۳. زوج درمانگر خوب باید به گونه‌ای باشد که زوجین با هر جلسه مشاوره، تاثیر آن را در زندگی مشترکشان حس کنند.

۴. زوج درمانگر خوب، به زوجین کمک می‌کند تا راه حل مسائل را خودشان پیدا کنند.

۵. زوج درمانگر خوب با پرسیدن سوال‌های مهم، نقش خانواده‌ها را در زندگی مشترک زوجین مشخص می‌کند و نحوه رفتار با آن‌ها را توضیح می‌دهد.

۶. از همه مهم‌تر یک زوج درمانگر باید خوش برخورد و با حوصله و گرم و صمیمی باشد تا مراجعین بدون استرس و نگرانی مشکلات خود را بیان کنند.

اگر همسرتان از مراجعه به مشاور امتناع می‌کند...

اگر با وجود تلاش‌ها و اصرار‌های شما همسرتان تمایلی برای مراجعه به زوج‌درمانگر ندارد، شما به تنهایی این کار را بکنید. هر چند که از اسم زوج‌درمانی پیداست که باید هر دوی شما در جلسات درمانی حضور داشته باشید، اما اگر همسرتان با شما همراهی نمی‌کند، شما پا پس نکشید. کمترین نتیجه‌ای که از مراجعه به زوج‌درمانگر، بدون همراهی همسرتان نصیب‌تان می‌شود این است که تا حدودی آرام می‌گیرید و می‌دانید که شما به سهم خودتان تلاش‌تان را برای رابطه‌تان کرده‌اید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا زمانهای قدیم مشگلات جنسی نبود؟
      و در نتیجه طلاق هم نبود
      مشگل ما ماهواره و دیدن فیلمهای پور نو و ......است که متاسفانه در جوامع ما رواج پیدا کرده و هیچ راه و چاره ای هم نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قدیم طلاق حالت تابو داشت و مشکلات را به هر صورت که شده تحمل میکردند و به سرعت سراغ طلاق نمی رفتند

      • بدون نام

        فیلسوف خان، قدیم 60 سال به خواسته های جسمی شوهرشون تن میدادن بدون اینکه اصلا بفهمن زندگی زناشویی یعنی چی

      • بدون نام

        متاسفانه پسرها و مردان الان ، از مردي ( جوانمردي و حمييت و غرور ) فقط به اونجاشون فكر ميكنن كه خدا رو شكر اونم از كار افتاده ! پوسته اي بنام مرد داريم . از حال و روز اجتماع و جامعه كاملا بيداست !

      • بدون نام

        تو یک بیمار جنسی هستی که همه چیزو به ماهواره وفیلم آنچنانی ربط میدی
        از طلاق گرفته تا تورم واختلاس وکم آبی ونابودی طبیعت
        همونطور که قبلا گفتم برو بمیر،منحرف

      • بدون نام

        نرهای ایرانی تو گوشیهاشون پره از پورن و فکر می کنند زنشون کارگر جنسیه.اول نرها رو از اشتباه در بیارید که از ویدئوهای پورن آموزش جنسی نگیرند

      • بدون نام

        البته زمانهای قدیم هم انواع زن ستیزیها بود.اما این حرفش که میگه پورن باعث شده مردها هار بشن کاملا درسته

      • بدون نام

        پورنوگرافی کاملا زن ستیزه

      • بدون نام

        اتفاقا اونموقع هم این مشکلات بوده ولی آدما تا آخرین لحظه زندگیشون پنهانش میکردن و همسرشون هم فقط تحمل میکرده و میسوخته و میساخته ؛ چون تابو بوده و نمیشده راجع به این مسایل حرف زد

      • بدون نام

        کاربر 14:19 شما با نحوه حرف زدنتون شخصیت و میزان ادب خودتون رو دارید نشون میدید. راست گفته دیگه من خودم از خیلی از خانم ها شنیدم که میگن شوهرشون خیلی فیلم پورن نگاه میکنند و دائم دارند زنهای اون فیلم ها رو با اونها مقایسه می کنند و زندگی رو براشون زهر مار کردند.

      • بدون نام

        این چهل درصد آمار رسمی نیست ادعای مولاوردی دروغگویه همین. علت طلاق بد اخلاقی و اعتیاد زوجین میباشد

      • بدون نام

        مطالب تلگرام رو هم اضافه کنین کانال هایی که به اسم پزشکی اطلاعات غلط به مردها میدن

    • بدون نام

      همش به خاطر اینه که مردها پررو شدن.من تا اعتراض میکنم و از مشکلات زندگی و همسرم شاکی میشم,سریع میگه:اسلام مجوز داده 4 تا
      لعنت بر جهل و نادانی.لعنت بر استفاده ی ابزاری از زنان..لعنت بر جامعه ی مردسالار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همچین مردی رو باید دهنش رو گل گرفت

      • بدون نام

        دلیلش اینه که زن رو با کارگر جنسی یکی می دونند و فکر می کنند هر کثافتکاری که بخوان رو زنشون باید بکنه.اما از ارضاء زنشون کاملا عاجزند.اصلا زن رو دارای نیاز جنسی نمی دونند

      • بدون نام

        من با نظر دهنده اول موافقم نمیگم همه اش بخاطر فیلمهدی پورنه ولی این واقعیته که تو جامعه بیشتر آقایون زن زیبا رو زنی میدونن که شبیه بازیگران پورن باشه و حتی تو رابطه جنسی هم توقع دارن زنشون مثل بازیگران پورن باشه در صورتیکه فیلمهای پورن هم‌ مثل فیلمهای دیگه بارها صحنه رو فیلمبرداری میکنن با چند دوربین و حقه های سینمایی ضمن اینکه یه زن نرمال با یه بازیگر پورن که همه زندگیش و صرف بازی در فیلمهای پورن میکنه فرق داره

    • حمید

      در ایران به دلیل هزینه ویزیت بالایی که برای هر جلسه از فرد گرفته میشود و با چندین جلسه هم نتیجه‌ای مطلوب حاصل نمیشود به نظر من کارایی ندارد. چون آنقدر مشکلات اقتصادی خانواده ها زیاد شده که این مشکل مهم به اجبار به حاشیه کشیده شده .خیلی از مردان و زنان ایرانی با این که با هم هستند در روابط زناشویی و عاطفی مثل نا محرم باهم رفتار میکنند و فقط شکل ظاهری یک زندگی متاهلی و آنهم به خاطر فرزندانشان به زندگی ادامه میدهند.

      پاسخ ها

      • سید

        ازاول ماه به فکر کرایه خانه قیمت مرغ ومیوه.وووکجا حس داره.به مسائل جنسی فکر کنه .دولت بید ما یک ملیون .یارانه جنسی بده.همه چیز حله..جانم.با این ههه .مشکل که حس نزویکیداره.مرگ بر امریکرا باید تو.گینس ثبت کنیم مشکلات .حل میشه..نظر شما چیه.

      • سید

        واقعا مد میخواد .تو کشور خودمان.مخارج زندگی را فراهم کنه.کاش خانم بودیم مردهوظیفه داشت یخچال پرکنه اخههزارتومان .دراوردن.کار حضرت فیله

      • بدون نام

        در روابط زناشویی و عاطفی مثل نامحرم باهم رفتار میکنند؟ اين چه اشكالى داره؟ خيلى هم خوبه. آدم بايد به همسرش به چشم خواهر نگاه كنه و فقط براى توليد مثل ارتباط جنسى برقرار كنه. خاك بر سر اون مردى كه به زنش به اون ديد نگاه كنه. نودونه درصد مردها هرزه هستند.

    • بدون نام

      تمام این مشکلات ریشه اش اقتصادی است ولاغیر

      پاسخ ها

      • ؟

        دولت بیاد یک ملیون یارانه جنسی بده؟؟؟؟دولت داره لین 45تومانی که میده رو حذف میکنه بعد برای. مشکلات جنسی.....؟ اگه هم بخواد کمکی کنه شاید به آقایان ماهی با کارت ملی وصف موندن یه بسته کاندوم بده

      • بدون نام

        مشکل




        اقتصادی پنجاه درصد است مشکلات دیگری هم هست بط باقتصادندارد

      • بدون نام

        خوب۶۰درصدچیه که تاثیرمیزار بیکاری وفقرنجومی گرانی۹۰درصدش ایناروهم‌بگین که مقصردولت وبودجه وکنابع شغل۲۰ملیون افغانی ازجیب مملکت و ملت بدبخت ساده مظلوم احمق میده بازم مللت برین کاربدین تادولت هم بودجه ومنابعتون برای اینهاهزینا کنه ازماست برماست

    • بدون نام

      علت اصلي و تمامي مشكلات زناشويي اگر پاي بيماري درميان نباشد ،،،روابط اجتماعي و روح درگير با مسايل مختلف اجتماعي و عدم ثبات نآن آور خانه و بي هويتي و ندادن شخصيت به نآن خورها و در نتيجه از بين رفتن حرمتها و زيادي خواهي و زيادي طلبي و عدم مديريت خانواده و طغيان به يكباره شهوات جنسي كه باز منظور همان روابط اجتماعي در انتخاب همسر و ناكارامدي جنسي به خاطر روح درگير،،و اشتباه در انتخاب همسر و اغفال و يا بي درايتي و بي عقلي در ازدواج ،،،

    • علی

      مشکل جنسی منبعش از فقر شروع میشه بعد اعصاب بهم میریزه
      بعد تعطیل میشه

    • بدون نام

      اینکه مسایل ومشکلات جنسی تابوشده وکسی جیکش درنمیادتاکاربه جدایی میکشه تقصیرصداوسیماورسانه هاست تاکسی درصداوسیمامیخواهدکنایه ای به اعضای بدن زن ومردبزنه فورادادعده ای درمیادکه دیدی چه گفت؟یا مجری میگویدوقت برنامه تمام شددفعه دیگرمطرح میشودواخرش هیپ

    • مجتبی امیری

      تمام فکرمون شده کار کردن و جون کندن دیگه وقت با زن نمیمونه اونم میره طلاق میگیره و راحت .......

    • بدون نام

      چرا؟؟

    • بدون نام

      ازدواج نکردن بهتره والا بخدا

      پاسخ ها

      • B

        دقیقااااااا

    • بدون نام

      هر كسى كه تلاش كنه ميل كثيف جنسى را در نظر مردم خوب جلوه بده آيتى از آيات ابليسه بلااستثنا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میل جنسی اگه به صورت مشروع وجود نداشته باشه کثیفه وگرنه یکی از نیازهای اساسی انسان است. شما اگه تو این دنیا وجود دارید به خاطر میل جنسی و رابطه جنسی پدر و مادرتونه. نیاز به این میله که باعث تشکیل انسان خانواده و جامعه میشه. منتها به شکل شرعی درست سالم و عاطفی.

      • بدون نام

        ۱۲:۰۷ تصور ميكنم منظور دوستمون همين هوسبازيها و شهوترانيهايى است كه امروزه در همه جاى دنيا از جمله در اينجا بصورت امور پسنديده و طبيعى تبليغ ميشه و باعث شده افراد حتى به شريك زندگى خودشون هم به ديد ماشين سكس براى ارضاى هوسهاى خود نگاه كنند.

    • بدون نام

      یک دلیل اصلی مشکل جنسی بخصوص در خانمها نارضایتی از روابط عاطفیش، عدم وجود مهر و علاقه است.

    • بدون نام

      نظرها رو خودم ولی به نظرم من مشکل اصلی و عمیق عدم آموزش. خیلی محتاطانه عمل می کنن و الان گند های این فاجعه یکی یکی داره رو میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج