۸۹۱۰۱۷
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

ناگفته‌های بطحایی از استعفایش

سید محمد بطحایی یکی از وزرای دولت دوازدهم بود که نزدیک به ۱۸ ماه سکان هدایت بزرگترین وزارتخانه کشور را برعهده داشت و در خرداد امسال نامه استعفای خود را به حسن روحانی تحویل داد. هر چند دلیل استعفایش را شرکت در انتخابات مجلس عنوان کرد اما کارشناسان سیاسی دلایل مختلفی را برای این اقدام بیان کردند.

خبرگزاری فارس: سید محمد بطحایی یکی از وزرای دولت دوازدهم بود که نزدیک به ۱۸ ماه سکان هدایت بزرگترین وزارتخانه کشور را برعهده داشت و در خرداد امسال نامه استعفای خود را به حسن روحانی تحویل داد.

هر چند دلیل استعفایش را شرکت در انتخابات مجلس عنوان کرد اما کارشناسان سیاسی دلایل مختلفی را برای این اقدام بیان کردند.

بخشی از گفتگو با بطحائی:

حواشی سیاسی، تعلیم و تربیت را تحت الشعاع قرار داده است

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: وقتی خدای نکرده آموزش‌ و‌ پرورش رنگ و بوی سیاسی به خودش گرفت و سیاسی‌کاری کرد، این سیاسی‌کاری حتماً مأموریت اصلی‌اش را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

شاید فقط کسی که در حوزه رسانه، آن‌هم از منظر تخصصی و فرهنگی‌اش نگاه می‌کند، تصمیم بنده به این ظرافت و دقت به چشمش آید.

معتقدم کشور ما به‌ویژه در حوزه آموزش‌و‌پرورش باید تا آنجایی که می‌تواند - به دلیل اینکه بتواند به مسائل اصلی و اساسی خود بپردازد- از حاشیه بپرهیزد.

نمی‌دانم مسیر و منش کار من در آموزش‌و‌پرورش را چقدر رصد کردید. من تمام تلاشم این بود که مصاحبه‌ها، اظهارنظرها و موضع‌گیری‌هایم در مدتی که وزیر بودم و حتی قبل از آن، یعنی زمانی که معاون وزیر بودم، به‌نحوی باشد که تا جای که ممکن است «حواشی سیاسی» کمی داشته باشد؛ زیرا به این ایمان دارم در آموزش‌و‌پرورش، حواشی حتماً و حتماً اصل موضوع تعلیم و تربیت و آموزش‌و‌پرورش را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

این به تعبیری همان نکته‌ مقام معظم رهبری است که به کرات اشاره کرده‌اند آموزش‌و‌پرورش نباید سیاسی باشد و ملاحظات سیاسی را در تصمیم‌گیری‌هایش دخالت بدهد. این یک نکته بسیار مهم در آموزش‌و‌پرورش است؛ علتش این است که جامعه ذی‌نفعان آموزش‌و‌پرورش گستره بسیار وسیعی است. این گستره بسیار وسیع، دارای سلایق سیاسی متفاوت و گرایش‌های سیاسی مختلف هستند و این ذی‌نفعان در آموزش‌و‌پرورش باید مورد توجه قرار گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا وزرای مستعفی آموزش و پرورش بعد رفتنشون اینقدر خوب و منطقی حرف میزنن ولی تو وزارتشون جزء بی عرضه ترین و لال ترین وزرا هستند؟ کارنامه آموزش و پرورش تو مملکت ما خیلی گنده. چیزی بنام پرورش نداریم حتی یک درصد. فقط آموزش و آخرشم اختلاص گر و دزد بار میاریم.

      پاسخ ها

      • hassan.h

        من به آقای بطحائی خیلی انتقاد دارم :
        ایشان بدنبال حذف کنکور و جایگزین کردن سوابق
        تحصیلی برای ورود به دانشگاهها بود در حالی که سوابق تحصیلی حاصل اعمال سلیقه های متفاوت است و بیانگر توانمندی واقعی نیست
        از چندین سال پیش ورود به رشته تجربی را اعمال محدودیت نموده اند و برای این کار هدایت تحصیلی را لحاظ می کنند که حتی دانش آموز با معدل 18/5 نتوانسته است رشته تجربی را انتخاب کند و جالب است که بعد از چندین سال اجرا کسی به این روش اشتباه
        که خلاف اصل توانمند سالاری است اعتراض مهمی نکرده است
        هر نوع اعمال محدودیت باید با استفاده از یک آزمون ورودی استاندارد انجام شود هدایت تحصیلی و سوابق نمی تواند ملاک باشد

    • بدون نام

      آموزش و پرورش و سواد و تعلیم داره نابود میشه نفسای اخرشه وای مصیبت به این وضع مملکت و آینده اش

      پاسخ ها

      • سید

        من یک معلم هستم سی ساله دارم کار میکنم.امسال دارم بازنشست میشم..واسه اقامت یک شب تو کلاس درس گرم صد هزارتومان.باید بدم در صورتی کهشرکت نفت و گاز .واسه کاکنانش هتل .مجانی داره.خاک توسر وزیر.که ...ولش کت ماکه عمرمان رفت به نداری و حسرت یک زندگی متوسز

    • نااشنا

      بطحایی یکی از ناتوان ترین و ناکارمدتربن وزرای دولت بود.خیلی زودتر باید می رفت کنار.اصولا وزرای آ پ همیشه از ضعیف ترین و نالایق ترین افراد انتخاب میشن.وای بحال مجلس که به این افراد رای اعتماد میده.

    • بدون نام

      آقای وزیر مستعفی ! گفتن حقایق ، شجاعت می خواهد ؛ حاشیه همیشه هست . هرچند می دانیم در این دوره زمونه گفتن حرف حق سخت است و دفاع از آن سخت تر ... !! برو زندگیتو بکن ..
      آموزش و پرورش اولویت نیست .. باری به هر جهت شده .. ما هم خدایی داریم .. اما ما هم پی بردیم که باید چه کار کنیم .. !!

    • ترسو

      چي گفت ؟!

    • نعیمه

      اگه به خاطر انتخابات هست که زهی خیال باطل فقط ادم هایی که منفعتی به دست میارن میان رای میدن وگر نه که مردم عادی از این وضع مملکت خیلی نا راضی هستند این همه گرونی بیکاری که به خاطر تحریم ها نیست مرغ وگوشت وسیب زمینی وگوجه که تو وطن خودمون تولید میشه شما به جای این که به فکر مردم خودمون باشید سنگ عراق که خیلی از خانواده هارو بیچاره کرد به فکر مردم سوریه وفلسطین و یمن و..... هستید بیچاره خانواده‌هایی که دانش اموز ودانشجو دارن بااین وضع دفتر وکتاب وقتی شب سرم رو رو بالش می زارم دلم نمی خواد صبح رو ببینم چون دلم برای شوهر میسوزه که از ساعت شش تا ده شب مجبوره کار کنه ننگ بر باعث و بانیش

      پاسخ ها

      • سید

        انشاالله به سرنوشت نجفي دچار بشه

    • حسن اقا

      بر و بابا‌‌ تو به درد وزارت نمیخوردی. سیاسی کاری پوششی برای ندانم کاریهای تو نیس. تو اصلا اینکاره نبودی. این قبا برای تو گشاد بود . ما معلمان میدونیم و بس..

      پاسخ ها

      • سید

        حق معلم ها گلوی نجفی را گرفت.

    • سعیداحمدی

      ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﻬﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺗﻤﺪﻥ ﺳﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻨﻬﺪﻡ ﮐﺮﺩ:
      ﺍﻭﻝ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ , ﺩﻭﻡ ﻧﻈﺎﻡ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺍﻟﮕﻮﻫﺎ .
      ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺯﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﮑﺴﺖ
      برﺍﯼ ﺩﻭﻣﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﻣﻌﻠﻢ
      ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻮﻣﯽ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ و اسطوره ها...
      و چقدر برایمان آشنایند اینها...

    • ح

      بله درست است اموزش و پرورش شده سیاسی کاری باند بازی برای بنده خودم مشاهده کردم ازاین قشر هستم می دیدم مدیران مدارس واقعا زحمت می کشند سر اوحه خدمتشان مسائل پرورشی و آموزش دانش آموزان بود با سیاسی کاری خیلی از مدیران انقلابی مدارس کنار زدند

    • بدون نام

      تو خودت با سیاسی کاری اومدی حالا چی گی ؟؟؟؟

    • ع

      با انتخاب این سرپرست آموزش و پرورش مشخص است که این جا مکان سیاسی و سیاسی بازی است این آقا فقط به فکر جناح بندی و سیاسی کاری و انتصاب افراد نا لایق در امور حساسترین بخش کشور می باشد چرا در زمان تصدی مدیر کل ا پ خراسان رضوی فقط دنبال باند و باند بازی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج