جاباما
۸۹۱۱۴۱
۱۸ نظر
۵۰۰۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
پ

متهم دوم پرونده گوشت‌های برزیلی: روانی شدم!

جهیزی؛ رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان تهران به عنوان متهم ردیف دوم پرونده گوشت‌های برزیلی گفت: به خاطر مشکل روانی که بر اثر ریخته شدن آبرویم در سازمان پیدا کرده‌ام، ۲ ماه است که استعلاجی دارم!

خبرگزاری تسنیم: دومین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان گوشت‌های منجمد برزیلی امروز در شعبه چهارم دادگاه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

قاضی صلواتی از علی‌رضا جهیزی متهم ردیف دوم پرونده خواست تا برای ارائه دفاعیات خود در جایگاه حاضر شود.

پس از معرفی مشخصات هویتی متهم، قاضی صلواتی اتهام او را دایر بر مشارکت در اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی از طریق تخصیص سهمیه برخلاف مقررات با استفاده از حواله صوری برای فروش در بازار آزاد به وی تفهیم کرد.

علیرضا جهیزی؛ رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان تهران به عنوان متهم ردیف دوم این پرونده در ابتدای دفاعیات خود به سوابق خدمات ۲۰ ساله‌اش در وزارت جهاد کشاورزی و در سطح روستاهای استان تهران اشاره کرد و استشهادی را در این رابطه به همراه تشویق‌هایی که در طول این سالیان از سوی استانداران و وزرا دریافت کرده بود را به دادگاه ارائه داد و خواستار توجه به خدمات پیشین خود شد.

این متهم با طرح این ادعا که در خانواده‌ای مذهبی متولد شده و پایبند به نظام جمهوری اسلامی ایران است با بغض و اشک از قاضی خواست تا به دادرسی او توجه بیشتری داشته باشد.

پس از اینکه متهم به ارائه دفاعیات در خصوص اتهامات وارده پرداخت‌، قاضی صلواتی گفت: شما در ابتدای جلسه خود را فردی پایبند به نظام جمهوری اسلامی معرفی کردید اما در فضای مجازی چیزهای دیگری به دست آمده است؛ شما با شبکه ضدانقلاب "من‌وتو" در ارتباط بودید، گوشت مردم را خارج از شبکه توزیع کردی و خودت هم از وضعیت بد معیشتی مردم برای آن شبکه گزارش فرستادی.

قاضی صلواتی با اشاره به اینکه البته این موضوع ربطی به اتهام شما ندارد و فقط با توجه به ادعای پایبندی شما به نظام مطرح می‌شود، افزود: شما کتابی را که نویسنده آن یک فرد ضاله بهایی است و در آن به حضرت امام و شیعه توهین شده است در فضای مجازی تبلیغ کرده‌اید.

متهم در این خصوص گفت: من فرزندم را به مدرسه می‌بردم که در مسیر شاهد خدمت‌رسانی پرسنل خدوم نیروی انتظامی به مردم بودیم و فرزندم به من گفت اینهایی که از مشکلات مردم برای این شبکه‌ها فیلم می‌فرستند، حالا ما از این خدمات فیلم بگیریم و برای آن شبکه‌ها بفرستیم.

قاضی صلواتی در واکنش گفت: شما از وضعیت بد معیشتی مردم برای آنها گزارش فرستادید.

متهم علی‌رضا جهیزی در خصوص اتهامات خود گفت: هر کاری که انجام دادم بر اساس مستنداتی بوده است که ارائه می‌دهم.

وی با بیان اینکه از زمانی که برنامه توزیع گوشت قرمز در کشور شروع شد طبق دستورالعمل، شرکت‌های تعاونی مصرف محلی، عشایری، روستایی، سازمان میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانستند گوشت تحویل بگیرند، افزود: یکی از آن شرکت‌ها هم شرکت تعاونی بنیاد مستضعفان بود که می‌توانست گوشت دریافت کند.

وی با اشاره به جو متشنج توزیع گوشت افزود: ما در جلسات استانداری مشکلات را می‌گفتیم اما کسی گوش نمی‌کرد؛ بیشترین متقاضی گوشت‌های منجمد، کبابی‌ها و رستوران‌ها بودند و در سطح شهر تهران افراد گوشت را می‌خریدند و متأسفانه همانجا با ۵ هزار تومان بیشتر به دلال می‌فروختند؛ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به خصوص "افق کوروش" ظرف بستنی را بلند می‌کردیم و می‌دیدیم که زیر آن گوشت قایم کرده‌اند در جلسه استانداری اینها را به استاندار و نماینده اطلاعات می‌گفتیم اما گوش نمی‌کردند.

جهیزی سپس با اشاره به شرکت فردی به نام آوای پایتخت گفت: با دادستانی به گشت می‌رفتیم و به آنها گفتم که از این شرکت بازدید کنید اما وقتی در این شرکت ورود کردیم به ما نامه زدند که با اجازه چه کسی ورود کردید؛ ستاد تنظیم بازار هیچ کاره بود و کسی به بازدیدهای ما در جلسه استانداری اهمیت نمی‌داد.

وی سپس با اشاره به اینکه باید روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن گوشت وارد استان تهران می‌شد، افزود: کسی که باید در مورد این گوشت‌ها تصمیم می‌گرفت، ستاد تنظیم بازار استان بود؛ ستاد تنظیم بازار کل کشور چه کار به استان دارد؟ آنها حق نداشتند گوشت تهران را به استان‌های دیگر ارسال کنند مگر اینکه بیش از نیاز استان باشد من بررسی می‌کردم و می‌دیدم که گوشت به زنجان، آذربایجان و... می‌رود.

این متهم با اشاره به تفاوت قیمت گوشت‌های وارداتی به جهت تفاوت مسیر ترانزیت آنها گفت: من به آقایان گفتم که این تفاوت به جیب چه کسی می‌رود؟ مسئله را به آقای جهانی گزارش دادم و ایشان به من گفت که ای کاش شما می‌آمدی در دادستانی کار می‌کردی.

وی در ادامه درباره تحویل ۵۰ تن گوشت به شرکت تعاونی بنیاد مستضعفان به ۴ مرحله نامه‌نگاری آن شرکت با جهاد کشاورزی اشاره کرد و ضمن ارائه نامه‌ها افزود: شرکت تعاونی بنیاد در حالی این درخواست را کرده بود که هفته‌ای ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلو گوشت دریافت می‌کردند، من موضوع را به آقای خلیلی گفتم اما بنا بر دستوری که از او دریافت کردم دو نامه را امضا کردم که یکی از آنها مربوط به ۱۵ تن گوشت برای شرکت تعاونی بنیاد و دیگری ۳۵ تن گوشت برای شرکت امکان بود که در ششم مرداد سال ۹۷ صادر شد اما به این شرکت‌ها ارسال نشد بلکه فردای آن روز خود آقای خلیلی نامه‌ای به میزان ۳۵ تن را با امضای خودش برای شرکت کوشاستاره ایرانیان صادر و ارسال کرد.

وی در رابطه با گوشت‌های تحویلی به کوره‌های خاتون‌آباد نیز گفت: این نامه دستور خورده بود و مجدداً نامه‌ای با امضای خود آقای خلیلی برای آقای سالمی زده می‌شود که او هم نامه‌ای به میزان ۱۰ تن برای کوشاستاره صادر می‌کند.

جهیزی در ادامه مدعی شد که قربانی یک داستان شده، ۵ ماه است خود و مادرش مریضش اشک می‌ریزند و افزود: به خاطر مشکل روانی که بر اثر ریخته شدن آبرویم در سازمان پیدا کرده‌ام، ۲ ماه است که استعلاجی دارم.

این متهم در رابطه با شرکت کوشاستاره ایرانیان گفت: مدیر بازرگانی این شرکت می‌گفت که هیچ مشکلی برای واردات ندارد و هر چه بخواهد وارد می‌کند. من موضوع را به صورت ناشناس و تلفنی به تعزیرات اعلام کردم آنها جلوی کار را گرفتند اما وقتی به آقای سالمی گفتند او گفت، این شرکت مشکلی ندارد و من به خاطر این اقدامات ضربه خوردم.

جهیزی در ادامه مدعی شد که ماموران وزارت اطلاعات به او گفته‌اند که مشکلش فقط امضاهایی است که زده و افزود: اما من هیچ چیز را بدون دستور امضا نکردم.

پس از اظهارات متهم قاضی صلواتی از او خواست تا در مورد ۶ تن گوشت وارداتی که به مروت‌علی عزیزی داده است توضیح دهد که متهم در پاسخ گفت: او مثل سایر مباشرین می‌آمد و گوشت سهمیه می‌گرفت شهرستان قرچک نیاز گوشتش بالا بود و بیش از ۲۰ تن گوشت به آنجا رفته که این ۶ تن هم جزو همانهاست.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: ۷.۵ میلیون رشوه که از مروت‌علی عزیزی گرفته‌اید چه بود؟

متهم در پاسخ مدعی شد که اقرار او به این موضوع به خاطر تحت فشار قرار گرفتن در بازجویی بوده و افزود: شب عید بود به من گفتند هر چه بنویسی آزاد می‌شوی.

قاضی در واکنش گفت: شما به شکور اسعدی و مروت‌علی عزیزی خارج از شبکه توزیع، گوشت مردم را دادی و رشوه گرفتی، شما چه حقی داشتی ۴ تن به اسعدی گوشت بدهی که متهم در پاسخ مدعی شد بر اساس نامه شهرستان این کار را کرده است.

قاضی از او پرسید: آیا حق‌شان بود که متهم در پاسخ گفت: بلی.

قاضی صلواتی در واکنش به این پاسخ گفت: اگر حقشان بود پس چرا رشوه گرفتی؟

که متهم مجددا اخذ رشوه را منکر شد و قاضی صلواتی نیز در پاسخ گفت: اعترافات صریح شما نزد بازپرسی و ضابط موجود است؛ متهم نیز مجدداً مدعی شد که تحت فشار اعتراف کرده است.

قاضی صلواتی در ادامه از متهم جهیزی پرسید که از آقای عسکری چقدر رشوه گرفته است؟

متهم در پاسخ مدعی شد که از او وام گرفته است و قاضی صلواتی در پاسخ گفت: آدم از ارباب‌ روجوعش وام و یخچال فریزر می‌گیرد آیا این در اداره شما رسم است؟ فردا اگر آقای عزیزی تقاضای گوشت می‌کرد می‌توانستی بگویی نه؟

که متهم در پاسخ گفت: بله می‌توانستم!

این پاسخ او خنده قاضی را در پی داشت.

پس از دفاعیات متهم نماینده دادستان در توضیحاتی با اشاره به اینکه متهم جهیزی دو مورد از نامه‌ها را از طرف آقای خلیلی امضا کرده است، افزود: گوشت‌هایی که او به آقای عزیزی داده در بازار آزاد فروخته شده است و آقای عسکری هم اقرار کرده که پس از فروش گوشت‌ها سهم آقای جهیزی را می‌دادیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا متاسفم
      این نامرده رو به اشد مجازات برسونید تا دیگران زرنگی نکنن. فتنه از همین جاها بلند میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر به قول خودت، کسی حرف های شما را جدی نمی گرفت، تلاش هات بی ثمر بود و عملا کاری از دستت بر نمی اومد چرا استعفا ندادی؟ از حقوقی که می گرفتی نمی شد گذشت البته،

    • مهدی محمددوست

      بیست سال ببین چه خدمات وافری به این ملت ستمدیده کرده که حالامجبوره واسه تبریه کردن خودش اشک تمساح بریزه

    • بدون نام

      باروحانی همه روانی شدن رشد۱۰۰برابری داشته علی برکت اله امریکاهم‌نتونست این ضرروبزنه

    • علی

      وقتی افراد بی صلاحیت و فاقد شایستگی را شغل های مهم میدهند همین میشود...در اول انقلاب که اجناس کوپنی توزیع میشد. شوراهای محلی بدون چشم داشت به مردم کالاهای اساسی راتوزیع میکردن. اکنون آن دین و تعهد ازبین رفته و هر کس دستش برسه دزدی میکند

    • بدون نام

      میخواهد بازدن خود به دیونگی ازجرم فرارکنه

    • بدون نام

      اینکه جلو قاضی دروغ بگویی خیلی عجیب است.
      من بازنشسته یک کیلو گوشت هم ندیدم

    • بدون نام

      جای خلخالی خالی که این خون خارا رو سربه نیست کنه یکی دو تا اجرا قانون بشه بقیه اینقدر پوررو نمیشن بکوشید این حرا م خورا مردم میرن صف با کارت ملی آیا خجالت نمیکشید بایستی اینا رو بدیم دست داعشی ها

    • بدون نام

      من فقط میدانم که ایران یک امیر کبیر قدرتمند می خواهد تا با فساد مبارزه کند .البته اگر کشته نشود

    • کامران

      از گوشت ها خوردی حتما جنون گاوی انشاالله گرفته باشی!؟

    • بدون نام

      بیچاره حالا از محل اختیاراتش یه کاری کرده
      مشکل گوشت مملکت رو نندازید رو دوش این بیچاره

    • عدالتخواه

      فقط اعدام

    • بدون نام

      خدا کنه خرخره همه رو همینجوری مثل این اقا بگیرن..ودر مجازاتش هم تخفیف ندن تا حساب کار دست همه بیاد

    • نعیمه

      این دنیا زدی وخوردی کیف کردی و نگاه شرمنده یک پدر وزن سرپرست خانواده رو ندیدی اون دنیا چه طور می خوای جواب خدا رو بدی فکر کردی اگه چهل سال بنشینی والهی العفو بگی خدا تورو می بخشه جای تو وامسال تو پیش یزید وشمر محفوز هست انشاالله

    • م ش

      خبلی پررو تشریف دارند خیانت وختلاس ورشوه بعد دم از مذهبی بودن وافتخارات گذشته میزنند واقعا که!!!!!!!!!!

    • جوان بی کار افسرده

      ببین وضعیت اقتصاد چه کردید! هر روز دادگاهای جرایم اقتصادی!یه روز پدیده،یه روز سلطان سکه، یه روز بانک سرمایه،یه روز دلار وموبایل، حالا هم دادگاه گو‌شت؟ خسته شدیم به خدا؟وقتی اقتصاد کشور رانت ودولتی باشه همین میشه، همشون کارمند دولت بودن وهستن،خداازتون نگذره، اسم خودتون رو گذاشتید مسلمان اونوقت، از کافر ومنافق شماها کافرتر هستید

    • بدون نام

      وقتی یه مشت افراد بیسواد و بی مدرک معتبر میشن وزیر و مسؤل
      بیشتر از این نباید انتظار داشت

    • بدون نام

      ماکه جنوب تهران بودیم گوشت منجمد به چشم ندیدیم وقتی هم می اوردن اینقدر شلوغ بود که حساب نداشت بعدهم به تعداد محدودی میدادن ومیگفتن تمام شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج