۸۹۱۵۳۳
۱۶ نظر
۵۰۲۱
۱۶ نظر
۵۰۲۱
پ

مامور سابق وزارت اطلاعات: رجوی زنده است

مامور سابق وزارت اطلاعات گفت: به طور تنگاتنگ میان سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و سازمان ارتباط وجود دارد. به جرات می‌توانم بگویم، بخش اعظم منابع مالی سازمان، توسط عربستان تامین می‌شود.

خبرگزاری مهر: پس از ماجرای عزل ابوالحسن بنی صدر و به دنبال آن، اردوکشی مسلحانه کادری ها و سمپات های مجاهدین در خیابان‌ها، کشمکش براندازانه این فرقه با حاکمیت جمهوری اسلامی، وارد فاز جدیدی شد که تاکنون ادامه یافته است. در گفتگویی مفصل با ناصر رضوی مامور سابق وزارت اطلاعات که در دوران خدمتش، در بخش رصد سازمان مجاهدین خلق(منافقین) فعال بوده، پیرامون شرایط سالهای اخیر سازمان، مشخصا پس از ناپدیدشدن رجوی از انظار عمومی، به بحث نشسته‌ایم.

در ادامه، گفتگو با رضوی را از نظر خواهید گذراند.

بپردازیم به دهه هشتاد شمسی و حمله ایالات متحده آمریکا و متحدانش به عراق و سرنوشتی که رجوی، پس از آن پیدا کرد. در سال 1382 آمریکا به عراق حمله کرد و پس از آن تاکنون، مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق(منافقین) از انظار عمومی مخفی شده است؛ چرا؟ برخی از مرگ او سخن می‌گویند. آیا او واقعا مرده است؟

وقتی آمریکا به عراق حمله کرد، رجوی در عراق بود. پس از حمله، رجوی و تعدادی از کادرهای سازمان به مرز اردن رفتند. اردنی‌ها کمپی را برای این‌ها ساختند و رجوی هم داخل همین کمپ بود. من همان زمان، برای پیگیری اطلاعاتی و قضایی به مرز اردن رفتم تا اگر بشود، رجوی را به ایران بیاوریم.

چه تاریخی به مرز اردن رفته بودید؟

شاید یک سال قبل از حمله آمریکا به عراق. رجوی حدود یک سال در مرز اردن ماند و پس از آن به اروپا رفت و الان هم در اروپاست.

زنده است!؟

بله؛ زنده است!

پس سخنرانی «ترکی‌الفیصل» رئیس سابق استخبارات حکومت عربستان در تیرماه سال 1395 در همایش سالانه سازمان که از عبارت «مرحوم رجوی» استفاده کرد، چه بود؟

ترکی‌الفصیل که چیزی نگفت. ما می‌توانیم صحبت‌های او را این­طور تفسیر کنیم که گفته، این رجوی که شما(سازمان) ساخته‌اید، شبیه یک مُرده است؛ راست هم می‌گوید.

الان رجوی در کدام کشور است؟

در یک کشور به خصوص نیست؛ کلا در اروپا می‌چرخد اما بیشتر مواقع، در فرانسه است.

چرا خود را از انظار عمومی مخفی کرده؟

چرایی این مطلب به خود رجوی بازنمی‌گردد بلکه احتمالا به خود اروپایی‌ها بازمی‌گردد. ببینید! اروپایی‌ها در تعامل با ایران، تمایل چندانی به فروپاشی حکومت جمهوری اسلامی ندارند؛ البته این مساله تا حدودی تحلیل خود من است.

رجوی چرا به اروپا رفت؟ چرا در همان اردن نماند؟ چرا به عربستان، مصر یا حتی به آمریکا نرفت؟

آمریکایی‌ها قبولش نمی‌کنند. ببینید این آدم(رجوی) سابقه پُرباری در کارهای تروریستی دارد و کسی نمی‌تواند او را به این راحتی بپذیرد. آمریکا نمی‌تواند همزمان هم پُز ضد تروریسم بگیرد و هم رجوی را در خاکش بپذیرد.

عربستان چطور؟ چرا او قبول نمی‌کند؟

شاید عربستان در آینده پذیرای رجوی شود اما در مجموع این کشور نمی‌خواهد، درجه تنش خود با ایران را چندان بالا ببرد. در دیگر کشورها هم امکان حضور رجوی وجود ندارد؛ مثلا امارات آن­قدر کوچک است که اگر به فرض دو تا موشک بخورد، دچار بحران می‌شود! در مورد افغانستان هم خود رجوی مایل نیست آن­جا برود چون امنیت ندارد. عراق هم کلا نمی‌تواند برود؛ ترکیه هم حاضر نیست با پذیرفتن رجوی، وارد تنش با ایران بشود؛ چون ما و ترک‌ها منافع مشترک بسیار زیادی داریم.

در میان کشورهایی که شما از آن‌ها نام بردید که چرا رجوی به جای اروپا، به آن­جاها نرفته، فقط عربستان پتانسیل دارد که این کشور هم به آن درجه از تنش با ایران نرسیده که بخواهد رجوی را بپذیرد؛ ممکن است در آینده به این درجه از تنش برسد! شاید تا یک سال یا شش ماه پیش، عربستان در قبال ایران، ملاحظاتی داشت اما از یک دورانی به بعد، وارد روابط پرتنشی با ایران شد. خاصیت حضور رجوی در عربستان، برای حاکمان این کشور چه می‌تواند باشد؟ شاید رجوی بتواند در اروپا کاری بکند اما در عربستان می‌خواهد چه کند؟ می‌خواهد فیل هوا کند!؟

خب چرا اروپا که به قول شما نمی‌خواهد وارد تنش جدی با ایران شود، حاضر به پذیرفتن بیش از 2 هزار عضو سازمان در خاک کشور آلبانی شده است؟

ساختار سیاسی آلبانی -البته امروز از این ساختار فاصله گرفته- سابقا توتالیتر و بسته بود و کلا هم در کار قاچاق سلاح بودند و چندان رابطه‌ای هم با ایران نداشتند و الان هم ندارند؛ برای همین، کشوری مثل آلبانی، هراسی از ایجاد تنش با ایران ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گور پدر رجبی پدرسوخته خائن نامرد هیچ فرقی با داعش ندارد جنایتکار کثیف کم بی گناهان را نکشت او را باید برگردانند ومحاکمه کنند

    • الف

      مسعودرجبی‌ملعون پس ازهمکاری‌باارتش بعث صدام درحمله‌ همه جانبه بنام فروغ جاویدان به مرزهای کشور‌ بقصد‌ تصرف تهران باانهمه هیاهو و تبلیغات وسعی جهانی ارتش بعث باتمام قوای نظامی مسلح به انواع تجیزات جنگی توپ وتانک های جنگی نظامی همراه‌ باپوشش هوایی جنگندهای هوایی وشکست‌مفتضحانه ازجانب دلاورمردان ارتش‌وسپاه پاسداران دیگه ازخجالت‌وشرم ازدیدافکارجهانی‌ناپدید شدو ترجیح داد مخفی زندگی کند!!

    • الف

      رجوی‌ ازخجالت وشرمساری‌ازدیدافکارعمومی ناپدیدبشه!!

    • محمد

      به ما چه زنده مارو سننه

    • بدون نام

      لعنت خدا بر منافقین کوردل

    • زارع

      رجوی به درک واصل شده و زن کثافتش هم با یک شاهزاده ی لجن سعودی روی هم ریخته اند حتی قبر کثیفش هم دراینترنت سرچ کنید هست اگرزنده بود تا حالا هزارتا خودنمایی کرده بود این خبر کذب است

    • بدون نام

      که‌چی‌حالا؟؟؟؟؟؟

    • زرشناس قاهر

      این آقای رضوی با کدام مجوز از دانسته های محرمانه خود استفاده می کند البته تحلیل درستی ارائه نداده وبرحسب حدسیات حرف می زند رجوی از نظر سیاسی مرده است وهمسر زوری وی نیز چند صباحی بازیچه کشور های اروپایی بوده وبالاخره مثل دستمال کثیف توالت به زباله دان پرت خواهد شد

    • بدون نام

      سرتاسر این مصاحبه آبکی بوده،این بنده خدا اطلاعاتش سوخته محسوب میشود.دقیق وبروز نیست.اخیراخودسازمان منافقین مرگ رجوی رااعلام کرده وعکس وی رادرجمع کشته شدکان خود اعلام کرده است.

    • جواد

      خیلی ناراحت شدم این جنایتکار وطن فروش نمرده

    • بدون نام

      نفرین بر این حرومزاده خائن

    • بدون نام

      این اطلاعاتیه دروغ میگه کوچه بازاری حرف میزنه

    • بدون نام

      به جرات میشه گفت کثیف ترین فرد روی کره زمین همین رجوی آشغاله ، واقعا نمیدونم این مردمی که میرن تو دار و دسته اینا چه فکری میکنن احمق ها ، در هر صورت امیدوارم که مرده باشه و تو قعر جهنم حال کنه و اگر هم نمرده شک ندارم که این دنیا هم براش جهنمه

    • بدون نام

      زنده مرده این حرمزاده چه سودی داره

    • بدون نام

      خوب به ماچی

    • رضا

      رجوی و امثال رجوی اگر اگر زره ای ناچیز مقبولیت داشتن با خیانت به کشور ایران و سربازان مهین که در حال دفاع از کشور بودن منفور مردم ایران شدن کاش یک روزی محاکمه بشه در هر موردی بهانه ای داشته باشه در مورد وطن فروشی چی میگه چطور از وطنی میگن که قبلان اونو فروختن آن هم به بهای ناچیز. رجویون ایران عزیز را ارزان فروختن ایرانی که از زمان دیاگو تا همین امروز با خون. بها داده شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج