۸۹۲۲۶۸
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

«غنی» و «عبدالله» متهم شدند

کمیسیون مستقل شکایات‌ انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که تیم‌های «محمد اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» در جریان کارزار انتخاباتی، از منابع دولتی استفاده می‌کنند.

ایرنا: کمیسیون مستقل شکایات‌ انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که تیم‌های «محمد اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» در جریان کارزار انتخاباتی، از منابع دولتی استفاده می‌کنند.

در اطلاعیه این کمیسیون آمده است که «تیم دولت‌ساز» غنی در گردهمایی لویه جرگه از مکان ، تجهیزات و وسایل نقلیه دولتی استفاده کرده است.

« همچنین، تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» عبدالله نیز در گردهمایی خود در هتل اورانوس (ششم مرداد) از تجهیزات و وسایل نقلیه دولتی استفاده کرده است.

«غنی» و «عبدالله» متهم شدند

این اطلاعیه تصریح دارد که شماری از مقام‌های ارشد دولتی نیز در نشست‌های این دو تیم حضور داشتند.

استفاده از امکانات و وسایل دولتی برای انتخابات در افغانستان تخلف محسوب می شود.

اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به اخطارهای کمیسیون شکایات انتخاباتی توجه نکنند، بر اساس قانون و شیوه نامه انتخاباتی با جریمه نقدی روبرو می شوند و در صورت ادامه این تخلفات، ممکن است با محرومیت تبلیغات انتخاباتی مواجه شوند.

در نخستین روز از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، به دفتر معاون اشرف غنی حمله انتحاری شد. پس از آن بود که هیجان تبلیغات انتخابات در این کشور فروکش کرد.

کارزار تبلیغات انتخاباتی در افغانستان 60 روزه است و 18 نامزد این دوره از انتخابات، دو ماه فرصت دارند تا برنامه های خود را برای مردم تشریح کنند.

محمداشرف غنی، عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار، محمد حنیف اتمر، رحمت‌ الله نبیل، احمد ولی مسعود، فرامرز تمنا، عبدالطیف پدرام، نورالحق علومی، زلمی رسول، حکیم تورسن، سید نورالله جلیلی، عنایت ‌الله حفیظ، محمد شهاب حکیمی، محمد ابراهیم الکوزی، شیدا محمد ابدالی، غلام ‌فاروق نجرابی و نور رحمان لیوال، نامزدهای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هستند که برای رسیدن به ارگ تلاش می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خاک برسر این چپاولگران افغانستان

    • بدون نام

      گلبدین حکمتیار همونیه که در نیمه نخست دهه ۱۳۷۰ کابل را به راکت بست و هزاران نفر را کشت و معلول و آواره کرد و بین خودشان به راکتیار معروف شد. حالا کاندیدای ریاست جمهوریشان شده. خودتان حسابش را بکنید که این افغانیا از چه قماشی هستند که چنین کسی که اگر هر جای دیگر دنیا بود الان کنج زندان می پوسید اکنون سودای ریاست جمهوری اینها را در سر می پروراند. اینا چنین جماعتی هستند. قتل و کشتار و تجاوز و بیناموسی در قاموس اینها جزو افتخارات محسوب میشه.

    • بدون نام

      فقط هم حکمتیار نیست. بقیه سیاستمداران آنها هم حال و روز بهتر از حکمتیار ندارند. شهنواز تنی، گلابزوی، سیاف، استانکزی، و سایرین، هر یک به سهم خود در کشتار مردم دست داشته اند و الان هر کدامشان معبود گروهی از آن مردم هستند. بشناسید جنس و سرشت و ماهیت و ذات این افغانی جماعت را.

    • شانجانی

      ''' غنی '''' و. '''' غیر غنی '''' متهم شدند !

    • بدون نام

      عبدالله خالی نیست دبل عبدالله

    • بدون نام

      یجوری میگید انگار دولت مردای ایران ادمای خوبین!!! ی نگا ب لیستتون بکنید بد نیستا.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جنس ها خوبی دارن تولید میکنن خدایش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج