۸۹۲۸۱۸
۳۲ نظر
۵۰۱۰
۳۲ نظر
۵۰۱۰
پ

دعوت کاخ سفید از ظریف تائید شد

علی ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه تحریم ظریف حمایت همه نهاد‌های ما را در برداشته است، گفت: این اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ دیپلماسی جهان است. دولتی که مدعی مذاکره است و وزیر خارجه کشوری را دعوت به مذاکره کرده، تحریم می‌کند، این اقدام اگر مضحک نباشد پس چیست؟

خبرگزاری مهر: سخنگوی دولت با بیان اینکه آمریکا هنوز از بیماری و اعتیاد کودتاگرایی رها نشده است، گفت: آنها با تحریم ظریف، خودشان را از گفتگو محروم کردند.

دعوت کاخ سفید از ظریف تائید شد

علی ربیعی:

* تحریم ظریف توسط امریکا نشان داد که امریکا هنوز از اعتیاد و بیماری مزمن و جان سخت کودتا گرایی رها نشده است.امروز دوباره همان ذهنیت کودتایی را می بینیم که در پس زمینه تحریم ظریف عمل می کند.

* در این هفته ما تجلی جامعه مدنی را به شکلی دیگر ودر فضای مجازی و دیجیتالی دیدیم.جامعه مدنی زنده و پویای ایرانی در فضای مجازی، نخستین جایی بود که علیه تحریم ظریف موضع گرفت.حتی قبل از آن که مسئولان دولتی از وزیر خارجه کشورمان دفاع کنند.فعالان مدنی در فیس بوک،اینستاگرام،توئیتر وتلگرام دفاع از ظریف را آغاز کردند.این قدرت جامعه مدنی است که پیشتاز مقاومت در مقابل زورگویی و قلدری امریکا شد و بر انگیزه وانرژی مسئولین افزود که برای دفاع از یکی از معتبرترین ودرخشان ترین وزرای دولت به مردم بپیوندند.

* اینکه دولتی دائما ادعای مذاکره کند و بعد وزیر خارجه همان کشوری را که دعوت به مذاکره می کند (اشاره به دعوت ظریف برای دیدار با ترامپ در کاخ سفید) تحریم کند اگر مضحک نیست چیست؟ اگر ظریف هراسی و تلاش برای محدود کردن اقدامات یک دیپلمات موفق نیست، پس چیست؟ این اقدام غیرسازنده و بعضا همانگونه که بسیاری از سیاستمداران آمریکایی و غیر آمریکایی نیز اذعان داشتند کاری کودکانه بود که نشان می دهد سیاستمداران کاخ سفید موضوعات را شخصی کرده اند.

* با متمرکز شدن اختیارات بازرگانی در قائم‌مقامی وزرات صمت، گزارشی ارائه شد و در روزهای آینده، نرم‌افزاری برای اعلام قیمت‌های صد قلم کالای اساسی که برای زندگی مردم ضروری است و به طور روزانه قیمت را به اطلاع مردم خواهد رساند، در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همچنین سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قیمت‌های قابل‌قبول در این صد قلم کالا را اعلام می‌کند تا مردم در صورت مشاهده تخلف بتوانند در این سامانه اعلام شکایت کنند. شکل بازرسی‌ها نیز «اسنپی» خواهد بود و نزدیک‌ترین بازرس به مرکز تخلف مراجعه خواهد کرد.

* کالای اساسی به منظور مصرف و ذخیره برای سال ۹۸ چه از داخل و چه از خارج کاملاً خریداری شده و هیچگونه کسری برای کالای اساسی در سال ۱۳۹۸ نخواهیم داشت.

* وزرات جهاد کشاورزی ۷۰ درصد، وزرات بهداشت ۲۳ درصد، وزرات صمت ۶ درصد و وزرات ارشاد ۱ درصد ارز دریافت کرده‌اند. که با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد در بخش جهاد کشاورزی خوشبختانه ۱۰۰ درصد کالاهایی که به آن‌ها ارز اختصاص داده شده بود؛ وارد کشور شده و موجود است.

* همچنین فاصله‌ای که با رقم بانک مرکزی دارد به دلیل مفاصاحساب و اسناد ترخیص یا اسناد کشتی‌هاست که با تاخیر انجام می‌شود. البته در بخش جهاد کشاورزی این اطمینان وجود دارد که کالاها وارد کشور شده‌اند و این موضوع کاملاً قابل رصد است اما به علت تحریم زمان مفاصاحساب‌ها طولانی شده که این منطق هم از سوی وزارتخانه ذی‌ربط و بانک مرکزی قابل قبول است.

* (در پاسخ به پرسشی درباره طرح معاون حقوقی قوه قضاییه درباره عدم تحصیل فرزندان مسئولان کشور در خارج): البته معاون قوه قضاییه دیدگاه شخصی خود را اعلام کرده اند، اما اگر هر طرحی به قانون تبدیل شود قابلیت اجرا خواهد داشت و ما نیز خود را بر اجرای آن موظف می دانیم و تبعیت خواهیم کرد. هر کسی از یک فرصت برای تحصیل در خارج از کشور و یا در بورس های داخل کشور به صورت رانت استفاده کرده باشد مذموم است.

* اگر فرزند یکی از مسئولان امکان و فرصت پیدا کند که به خارج از کشور برود و بورس بگیرد و تحصیل کند؛ اگر هر کسی که می شناسد و مطلع است اسامی را اعلام کند، قابلیت پیگرد دارد.

* (درباره این‌که تغییر رویکرد امارات در قبال یمن چقدر در کاهش تنش‌های منطقه ای تاثیرگذار است): همیشه از حسن همجواری و فعالیت برای تقویت مناسبات میان کشورهای همسایه استقبال کردیم. یکبار اعلام کردیم و باز اعلام می‌کنیم که حساب امارات و عربستان را از آمریکا جدا می‌دانیم و معتقدیم با کمک کشورهایی که در منطقه همسایه هستیم می‌توانیم امنیت منطقه را خودمان ایجاد کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نکه همه تصمیمات مذاکره رو ظریف میگیره همچین میگن امریکا خودشو محروم کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله هيچ كم و كسري اي نداريد ....ي دارويي استفاده مي كنم كه الان ي هفتست تموم شده كل داروخونه هاي شهر و گشتم ميگن مواد اوليش نيست خيلي وقته ديگه اين دارو تو داروخونه ها توزيع نميشه ...اقايون كه نفستون از جاي گرمه انقد دروغ به خورد مردم نديد رو سياهيد

    • بدون نام

      امان از این پیرمرد جو گیر

    • علی

      تحریم ظریف ناجوان مردانه است وخیلی زشت است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی هم بجا و خردمندانه بود تحریم

    • بدون نام

      ای آقا دلتون به چه چیزهایی خوشه .

    • بدون نام

      لطفا از طرف خودت حرف بزن چون دولت مطبوعه شما از وجاهت مردمی افتاده و تبدیل به یک دولت غیر مردمی و ضد مردمی شده و پشتوانه مردم ایرانو نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداباماست توازخدابخبری

    • سردار اسلام

      ین فکولی زرد چنتا بچه قرتیو دور خودش جمع کرده وست امریکا خراب کاری کردن که بوش دنیارو برداشته.

    • بدون نام

      وزیر خارجه ای که از خودش اختیار مذاکره ندارد مضحک نیست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ساقیت کیه؟؟

    • بدون نام

      تحریمه داداچ

    • بدون نام

      انسان عاقل از یک سوراخ یگ بار گزیده می شود ....اما

    • فلفلي

      دعوتش كجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ایستادگی کجا بود. بیا بین مردم. فقط شمایید که ایستاده اید. مردم اکثریت افتاده اند. نمی دانن برای چه؟?؟؟؟؟

    • بدون نام

      ملتو چیکار دارین تهاجم به خودتونه نه ملت

    • ناشناس

      ترامپ چهره ی واقعی آمریکا را به دنیا نشان داد با خروج از برجام، نفتا، معاهده آب و هوایی و موشک های میان برد با روسیه و.....

    • بدون نام

      خب پس نگید آمریکا اهل مذاکره نیست.چندین بار درخواست و دعوت کرد.خودتون نخواستید

    • بدون نام

      دقیقا منظورتون از جامعه ایرانی کیه که انقدر از جانبشون صحبت می کنین و تصمیم میگیرین ؟؟؟ چون از ما هیچ وقت نظر خواهی و آمارگیری نشده!!!!

    • بدون نام

      خخخ انشااله به یاری خدا همتون تحریم شین مخصوصا بچه هاتون که دارن از پول مفت مبخورن تو کشورهای اروپایی و امریکایی. همه مردم خوشحالن از تحریم ظریف . راستی چطوری العان به زن و بچه اش تو امریکا پول میخاد برسونه اقای سخنگو؟؟؟؟

    • بدون نام

      ظریف روخیلی بزرگش میکنید.آمریکاهم ظربف رو تحریم کرده تا حکومت بهای بیشتری بهش بده وجایگاه محکمی بدست بیاره.اینها همه دسیسه چینی آمریکای جنایتکاره ومعلوم نیست چه نقشه ای توسرش داره

    • بدون نام

      آمریکا ظریف روتحریم کرده تاحکومت ایران بهاومسئولیت بیشتری بهش بده وازاین طریق به اهداف شومش برسه.بایدمراقب وهشیار باشید

    • دونالد ترامپ

      معلوم شد کي مخالف صلحه

    • بدون نام

      خوشم میاد دولت تا چند وقت پیش رو حرف رهبری حرف میزد... حالا که سرشون به سنگ خورده از رهبر عزیزمون مایه میذارن... خودتون رو با رهبری یکی نگیرید.

    • بدون نام

      يك بازي هست براي فريب مردم ايران

    • بدون نام

      آقا شماره اعلام کنید....

    • بدون نام

      تیتر خبر چه ربطی به متن داشت ؟؟؟ درمورد دعوت ظریف به کاخ سفید که چیزی ننوشتید؟

    • بدون نام

      1- تیتر مطلب را در کل صحبنهای نوشته شده دنبال کردم. مطالب ربطی به تیتر خبر ندارند 2-اگر فرزند یکی از مسئولان امکان و فرصت پیدا کند که به خارج از کشور برود و بورس بگیرد و تحصیل کند؛ اگر هر کسی که می شناسد و مطلع است اسامی را اعلام کند، قابلیت پیگرد دارد.... فکر میکنه مردم خرن

    • بدون نام

      این ربیعی دیگه واقعا شورش رو دراورده

    • بدون نام

      عاقبت دل بستن به آمریکا همینه
      وزیر زبان بلد
      وزیر کاردان
      وزیری با خنده های ملیح
      اما اما تحریم

      پاسخ ها

      • شانجانی

        پس تحریم ظریف نمایشی بود ?

    • بدون نام

      از اعتیاد و بیماری مزمن و جان سخت کودتا دشمن فرضی تراشی چه خبر؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج