۸۹۳۰۱۸
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

غواصان نظامی ۶ کشور در کیش به آب می‌زنند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: غواصان نظامی کشورهای ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا از فردا (دوشنبه) در آب های جزیره کیش به رقابت می‌پردازند.

ایرنا: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: غواصان نظامی کشورهای ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا از فردا (دوشنبه) در آب های جزیره کیش به رقابت می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی در این باره گفت: مسابقات نظامیان جهان با ابتکار کشور روسیه از حدود ۱۱ سال پیش تا کنون، هر ساله در ۱۷ رشته برگزار می شود.

‌فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از سه سال پیش به این مسابقات ملحق شدند. از بدو الحاق نیروی های مسلح به این رقابت‌ها، نیروی دریایی ارتش نیز حضور پیوسته داشته است.

وی با اشاره به میزبانی نیروی دریایی ارتش در رشته غواصی عمق در سال ۱۳۹۷، یادآور شد: در دومین سال حضورمان در رشته غواصی عمق در بندر نوشهر میزبان بودیم که تیم نیروی دریایی ارتش با اختلاف مقام قهرمانی را به ارمغان آورد.

امیر دریادار خانزادی به دلایل انتخاب جزیره کیش برای این دوره از رقابت ها اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه وضعیت آب در بندر نوشهر شفاف نبود، جزیره کیش به دلیل وجود آب‌های شفاف و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوب انتخاب شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز افتتاحیه این مسابقات در جزیره کیش برگزار شد و از فردا ( دوشنبه) تیم‌ها به رقابت با همدیگر می پردازند.

وی به افزایش تعداد تیم های نیروی دریایی ارتش در رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: علاوه بر رشته جام دریا و غواصی عمق که از سال‌های گذشته در مسابقات نظامی حضور داشتیم، امسال ‌نیروی دریایی در دو رشته دربی دریا و اربابان سلاح ‌نیز در مسابقات نظامی روسیه حضور دارد.

امیر دریادار خانزادی اضافه کرد: مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان برگزار می‌شود. دو فروند ناو موشک انداز نیروی دریایی ارتش طی هفته گذشته به روسیه اعزام شدند که از فردا در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این رقابت ها از روز گذشته به طور رسمی آغاز شد، افزود:‌ رشته غواصی عمق نیز از امروز آغاز می‌شود.‌ کشورهای دیگری از جمله هند و چین نیز در برخی رشته‌های هوایی و زمینی میزبان این مسابقات هستند.

وی با اشاره به تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها گفت: کشورهایی برگزیده از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکا که شامل ۱۰ تیم می شوند، در این رقابت‌ها حضور دارند. ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا در این رقابت ها حضور دارند و کشورهای آذربایجان، اندونزی و پاکستان نیز به عنوان ناظر شرکت کردند و احتمالا سال آینده در مسابقات حاضر می شوند.

امیر دریادار خانزادی یادآور شد: جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز برای نظارت بر این مسابقات در جزیره کیش حضور دارد که این موضوع نشان دهنده اهمیت این مسابقات برای مجموعه نظامیان و کشور روسیه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره تاسیس دبیرخانه دائمی این رقابت‌ها در جزیره کیش گفت: قطعا برای برگزاری دوره‌های بعد پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است. ‌البته یک مجموعه دیگر به نام پنج‌گانه دریایی را هم مدنظر داریم که به‌دنبال اجرای آن هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      اوندن بازدید قبل خرید.بعد ترکمنچای رو امضا می‌کنن

    • غلام حسن میرزایی

      مراقب جاسوسان غواص هم باشید، معلوم نیست کدوم احمق این ایده رو داده.

    • دونالد ترامپ

      کاري،ب ايران ندارم ولي خدايي روسيه چرا انقد داغون شده خخخخ

      پاسخ ها

      • ساوان صباحت

        جاسوسان غواص؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخ یه چی بگو نخندن

    • خدا

      هم پیمانان مارو باش تورو خدا!!!

    • türk gizi

      وای چ کشورهایی
      خدایا این عظمت و بزرگی و از ما نگیر

    • نوکر چین و روسیه

      کیش باید به روسیه و قشم به چین واگذار گردد . ما مسلمانان باید به اشغال این دو جزیره پایان دهیم .

    • رضا

      برای دلاور مردان ارتش ایران ارزوی موفقیت دارم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج