۸۹۳۲۲۲
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

بازگشت سارقان مجسمه به معابر تهران

خبری که می‌بایست بسیار مهم و تکان دهنده دسته بندی شود و همه شهر را به تکاپو وادارد، اما افسوس که به پر کردن ردیفی جدید در فهرست مجسمه‌های سرقت شده خواهد پیوست تا به تاریخ سپرده شود، بی آنکه تدبیری برای پایان دادن به این سریال شوم را موجب شود، همان گونه که پیشتر نشده است!

تابناک: مگر می‌شود مجسمه‌ای از یکی از معابر یا بوستان‌ها در شهری بسیار شلوغ و پرجمعیت به سرقت برود و آب از آب تکان نخورد و کسی نبیند و معترض نشود؟

پاسخ این سوال در هر جای جهان «نه» باشد، در کشورمان و به ویژه در پایتخت، «بله» است. پاسخ مثبتی که به سادگی و در کسری از ثانیه از ذهن عبور می‌کند و بر زبان جاری می‌شود چراکه این سرقت‌ها بار‌ها و بار‌ها و بار‌ها رخ داده و به ثبت رسیده است.

آنقدر تکراری که اگر چند بار دیگر هم بر کلمه «بارها» تاکید کنیم، برای آن‌هایی که سریال مجسمه دزدی‌ها در تهران در سال‌های ۸۸ و ۸۹ را از یاد نبرده‌اند، عجیب نیست. سرقت‌های پرشماری که دیگر کسی عدد درستش را نمی‌دانست و تردید داشت همه شان را شنیده و می‌داند یا خیر!

غیبت تکراری و پرشمار مجسمه‌ها از سطح شهر که گاهی چندین روز بعد رسانه‌ای می‌شد و گاه مجال رسانه‌ای شدن هم نمی‌یافت. یکی از بوستانی در قلب شهر و کنار تالار مشهور و مجاور طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه و دیگری از مرکز دانشگاه تهران و بعدی از وسط میدانی که سحرگاه هم شمارش خودرو‌های روان پیرامونش ساده نیست.

بازگشت سارقان مجسمه به معابر تهران

البته این رویداد تکراری منحصر به آن دوران نیست و بعد‌ها هم اخبار زیادی از سرقت مجسمه در تهران و دیگر شهر‌های کشورمان مخابره شده، اما دریغ از واکنش و تدبیری در راستای پیشگیری و حتی دریغ از اظهارنظری در خصوص پرونده تشکیل شده برای این اتفاقات سریالی؛ گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته است.

درست مانند فرجامی که احتمالا در انتظار خبری است که امروز مخابره شد؛ خبری به نقل از احمد مسجدجامعی، یکی از اعضای شورای شهر تهران و رئیس اسبق شورا که احتمالا خیلی بیشتر از خیلی هایمان درباره مجسمه دزدی شنیده، خوانده و حتی مورد سوال قرار گرفته و پاسخ داده است.

انبوه تجاربی که مانع نشده وی پس از تاکید بر سرقت مجسمه «ملک‌المتکلمین» از پارک‌شهر، خواستار صدور دستور فوری برای پیگیری ماجرا از طرف مسئولان شهرداری نشود. دستور پیگیری برای یافتن رد و نشان مجسمه‌ای که پیشتر بر فراز پایه‌ای بلند در قلب میدان حسن آباد قرار داشت و با تغییرات این میدان به پارک شهر رفت و حالا نیست.

خبری که می‌بایست بسیار مهم و تکان دهنده دسته بندی شود و همه شهر را به تکاپو وادارد، اما افسوس که به پر کردن ردیفی جدید در فهرست مجسمه‌های سرقت شده خواهد پیوست تا به تاریخ سپرده شود، بی آنکه تدبیری برای پایان دادن به این سریال شوم را موجب شود، همان گونه که پیشتر نشده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخ .... یعنی مجسمه را بردند هیچ کس نفهمیده !!!!

    • بدون نام

      از بس شرایط اقتصادی مون خوبه و هیچ کس گرسنه نیست

    • عباس قلی

      خود مسئولین این کاره هستن برای همین طبق معمول ماست مالی میشه و آب از آب تکان نمی خوره

    • بدون نام

      این مجسمه های دزدیده شده در ویلاهای شخصی در شمال تهران نصب کردن

    • AAAAAAAAA

      داداش در روز روشن در زندان ملاقاتی را به قتل می رسانند
      بعد شما‌انتظار دارید برای هر مجسمه یک‌نگهبان بگذارند
      شما یا حلت خوب نیست یا چیزی که مصرف کردی جعلی بوده
      خخخخخخخخخخخخخخ

    • یعقوب

      گم نشده متاسفانه دلواپسان وتندروها چشم دیدن مجسمه مفاخر ایران راندارند مگر عقل سلیم قبول میکند مجسمه به این بزرگی انهم درشلوغ ترین جای تهران باعث تاسفه

    • بی نام

      مملکتو بردن ، مجسمه که چیزی نیست .

    • بدون نام

      دکل نفتی رو با اون عظمت دزدیدن بردن خوردن این که دیگه مجسمه ست

    • فاطمه

      محسمه ها رو که بردن جای پای کد خدای ده ما اونجا مونده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج