۸۹۳۴۳۹
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

آقای فروتن! لطفا نخوان

بعد از جنجال کتاب شعر لیلا اوتادی در فضای مجازی، این بار محمدرضا فروتن موزیک ویدئویی با موضوع اعتراض به فضای مجازی و با نام «اینستاگرام»در صفحه شخصی اش منتشر کرده است، با این شناسنامه: «آهنگ ساز: کارن همایونفر، ترانه‌سرا: اندیشه فولادوند».

روزنامه خراسان نوشت: سعدی در حکایتی از باب «در فواید خاموشی» گلستان از ناخوش‌آوازی می‌گوید که صاحب‌دلی به او توصیه می‌کند از بهر خدا نخواند! حالا حکایت بعضی از سلبریتی‌هاست که اصرار دارند وارد دیگر عرصه‎های هنر از جمله شاعری و خوانندگی هم بشوند که باید به آن‌ها گفت از بهر خدا نسرایید و نخوانید!

آقای فروتن! لطفا نخوان

بعد از جنجال کتاب شعر لیلا اوتادی در فضای مجازی، این بار محمدرضا فروتن موزیک ویدئویی با موضوع اعتراض به فضای مجازی و با نام «اینستاگرام»در صفحه شخصی اش منتشر کرده است، با این شناسنامه: «آهنگ ساز: کارن همایونفر، ترانه‌سرا: اندیشه فولادوند». اما برخلاف انتظاری که از این گروه حرفه‌ای داریم، با یک ترانه شعارزده و صدایی که بیشتر به درد دکلمه می‌خورد، مواجه هستیم.

ترانه با این بیت‌ها آغاز می‌شود: «توی این جهان مجازی همه شبیه توهم شدن رو علف/ تو عکسای شخصی‌تو رو می‌کنی یه گله هیولا می‌رن توی کف/یه شب توی صفحه‌ ات پر از جونور/ یه شب مرده‌های سیاست زده/ یه شب فرقه‌های عجیب و غریب/ یه شب سمفونی‌های آفت زده/ کامنت‌های وحشی، کامنت‌های رام، زیر پستته توی اینستاگرام...».

گذشته از صدای یکنواخت و بی‌اوج و فرود محمدرضا فروتن که هیچ تأثیری در مخاطب نمی‌گذارد و معلوم نیست سبک خواندنش چیست، باید از نوع قافیه‌سازی(علف و کف) و ترکیبات و عباراتِ عجیبِ استفاده شده در ترانه گفت؛ مانند: «یه گلّه هیولا»(!)، «سه نقطه‌ترین»، «ریموتِ روان» و... .

همچنین باید پرسید آن که در آیفون تصویری ساعت 9 به بعد، با بغضش جهانی را پُر می‌کند، کیست؟! کاربری نوشته بود: «جناب فروتن چرا آخه؟ بیشتر کمدی بود تا انتقادی». کاربر دیگری هم نوشته: «شاید پیش خودتون می‌گید کار درستی دارم انجام می‌دم که این همه دارن ایراد می‌گیرن، ولی آقای فروتن اصلاً در ‌این کار خوب نخواهید بود».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادی

      تقصیر مردمه که به این بازیگرها اهمیت میدن! باور کنید اینا هیج اهمیتی ندارن و اصلا آدم های خاص و الگویی نیستن و اکثرا زندگی هاشون پر از خطا و اشتباه و سبک زندگی غلطه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یارب مپسند که گدا معتبر شود


        حیف کارن همایونفر که برای همچین راننده ای آهنگ ساخته


        ایشون خواننده نیستن و دیگه ازشون انتظار بازی خوب هم نداشته باشید فقط چند تا نقش بیست سال پیش بازی کرده داره نون همونها رو میخوره
        این زشت بی ریختم که احساس بازیگری و شاعری ش هم گل کرده که معلوم الحال

    • مهدی

      کسیکه که این مطلبو نوشته خودش یکی از هیولاهاست!!..
      شاعر شعر خوبی نوشتهو اینکه شما سر از مدرن و پست مردن در نمیاری مشکل خودته، ولی اینکه اینو تووی مجازی منتشر کرده خودش یه مشکله !! چون بازم همون هیولاها و ... باید بخونن و کامنت بزارن!

    • بدون نام

      ایناهرجاپول باش همونجا هستن نون به نرخ روزخور

    • مسلمان

      شیر تو شیر یعنی همین . هر کی هر کی یعنی همین . این آقا بازیگرش با ارفاغ مفت نمیارزه حالا بلبل هم شده . بحال هنر باید خون گریه کرد . هنر مملکت یه روزی چه جایگاهی داشت حالا چی .

    • مهرداد

      سلبریدی احمق

    • بدون نام

      شعر وخوانندگی بماند اینطور که پیش میره ممکنه سلبریتی های متوهم کشورمون دست به جراحی هم بزنن چون هر کاری ازشون برمیاد

    • منصور کرمی

      یعنی کسی تا حالا بهش نگفته نخون.. تو دیگه مرزهای افتضاح رو جابجا کردی ... چقد توهم !

    • جوان

      اگر طرفدارا استقبال نکنن از این شعرها و انتقاد کنن خواننده ها مجبورن شعر های سطح بالاتری انتخاب کنن یا از خوانندگی کنار برن. الان هر کس و نا کسی هر وقت اراده کرد میره چند تا شعر داغون میخونه و میشه خواننده!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج