۸۹۳۹۱۱
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

ناجا: قانونی درباره گواهینامه موتور برای زنان نداریم

سخنگوی نیروی انتظامی درباره حواشی اخیری که درباره صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان پیش آمده است، گفت: قانونی درباره صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان نداریم.

خبرگزاری آنا: سخنگوی نیروی انتظامی درباره حواشی اخیری که درباره صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان پیش آمده است، گفت: قانونی درباره صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان نداریم.

احمد نوریان درباره صدور حکم یکی از شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر لزوم صدور گواهینامه رانندگی برای بانوان موتورسوار اظهار کرد: پلیس نه تنها در مباحث راهنمایی و رانندگی بلکه در همه موارد براساس قانون عمل می‌کند و در این مورد خاص نیز قانونی نداریم. باید مراجع مرتبط این موضوع را بررسی کنند و اگر به نتیجه رسیدند که صدور گواهینامه رانندگی برای بانوان موتورسوار لازم است، پلیس نیز براساس قانون اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: این موضوع نیاز به شفاف‌سازی دارد اما پلیس درحال حاضر به‌دلیل اینکه صدور گواهینامه رانندگی برای بانوان موتورسوار در قانون نیامده است اقدامی در این خصوص نخواهد کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی درباره برخورد با موضوع بدحجابی برخی بانوان در جامعه اظهار کرد: طرح‌های امنیت اجتماعی در سطوح مختلف در کشور درحال اجراست. مأموران ناجا به‌دلیل اینکه در فصل تابستان قرار داریم و مردم نیز برای گذراندن اوقات فراغت خود به تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی می‌روند، اقدامات مربوط به سالم‌سازی این مکان‌ها را انجام می‌دهند. همچنین طرح ویژه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در استان‌های شمالی کشور درحال اجراست و مأموران ناجا در قالب اکیپ‌های مختلف کنار سواحل حضور دارند و با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد.

نوریان با اشاره به اینکه پلیس با مزاحمین نوامیس به‌شدت برخورد می‌کند، افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هر فردی که بخواهد با حرکات خود امنیت مردم را تهدید کند بازخواست خواهد شد؛ در همین راستا طرح‌های مختلف برخورد با اراذل و اوباش و اشرار را در سطح کشور به‌ویژه تهران اجرا کردیم، نیروی انتظامی هم به‌طور کلی با هر نوع بی‌قانونی برخورد خواهد کرد و برای ناجا تفاوتی ندارد که این بی‌قانونی از سوی چه فردی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اکثر مردم جامعه حجاب را رعایت می‌کنند، ادامه داد: مردم ما از گذشته تاکنون نسبت به رعایت عفاف و حجاب حساس بودند و براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته مشخص شد که آحاد مردم حجاب را رعایت می‌کنند؛ ما نیز در نیروی انتظامی موظف هستیم با بدحجابان به‌دلیل اینکه این اقدام جرم مشهود محسوب می‌شود برخورد کنیم.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج فساد در جامعه اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی تمام تلاش خود را برای بی‌توجهی مردم به ارزش‌های دینی انجام می‌دهند و در این راه از فضای مجازی بیشترین استفاده را می‌کنند و هدف این افراد به‌وجود آوردن درگیری بین مردم است.

نوریان گفت: پلیس طرح‌های مقابله‌ای خود با بدحجابان را هوشمندانه اجرا می‌کند و در این راه هرگز قائل بر درگیری نیست اما پلیس با افرادی که با اهدافی خاص اقدام به ناهنجاری کنند به‌شدت برخورد می‌کند، چراکه سلامت اجتماعی جامعه باید حفظ شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چطور این قانون برای اتومبیل هست برای موتور نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درصد مجردها زیاد شده ، حسابی تو کامنت ها از ولنگاری زن ها با الفاظ روشن فکری دفاع می کنند . شاید من هم مجرد بودم ، بدم نمی اومد خانم های ..اوف اوف...... از جلوم رژه برن !

    • بدون نام

      این چطور قوانینی هست که از قبل نوشته شده نسل جدید دخالتی توش نداشته

    • بدون نام

      کاری نداره قانون رو اصلاح و تغییر بدن پس مجلس چکاره اس

    • بدون نام

      خب وضع کنید

    • بدون نام

      پلیس وجهه ی خوبی در جامعه داره نباید پلیس محترم رو وارد مقوله ی حجاب کرد و با بانوان درگیرشون کرد این همه ارگانهای اسلامی هست که بودجه های مناسبی هم دارند مانند سازمان تبلیغات اسلامی یا ارشاد اسلامی یا صدا و سیما کهباید کار فرهنگی می کرده اند که حالا این مشکلات فرهنگی بروز نکند اون درگیری های فیزیکی سالهای گذشته ، حاصلش همین وضع حجاب است انگار به کار فرهنگی اعتقادی نیست شخصیت های دینی باید در تلویزیون حاضر شوند و مانند پدری مهربان از بانوان بخواهند حجاب را رعایت کنند و آیات و احادیث ذکر بفرمایند مثلا در ۷ دقیقه یا ۵ دقیقه..... اینها تاثیر خواهد داشت..... روشهای برخورد فیزیکی غلط بوده زیرا چهار روز درست می شه بعدش بدتر بروز می کنه ...

    • بدون نام

      خب پس. خانما برید سوار موتور بشید و حالشو ببرید. نیازیم به گواهینامه نمی باشد.

    • بدون نام

      قانون نمی خواهد اگر پلیس نمی تواند گواهینامه صادر کند یک مرجع دیگر اینکار را بکند. صدور گواهینامه موتور جنسیت نمی شناسد! که پلیس آنرا صادر نکند و قانون بخواهد!

    • بدون نام

      نشستن زنان با اون فیزیک بدنی شون حتی ترک موتور هم زننده ست ،،

      نشستن زن تَرک موتور کلاً باید ممنوع بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امان از ذهن بیمار و منحرف؛
        این نوع فکر مناسب شخصیت یک انسان نیست ؛ اینجا جامعه انسانیه نه گله خوک ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج