۸۹۴۳۱۴
۳۰ نظر
۵۰۰۷
۳۰ نظر
۵۰۰۷
پ

ناصری: نارضایتی‌ فعلی، فقط از روحانی نیست

عبدالله ناصری در نقد اظهارت اخیر حداد عادل بر این باور است که نباید چشمان خود را بر این واقعیت ببندیم که در مقطع کنونی میزان نارضایتی شهروندان از وضعیت در یکی از بالاترین سطح‌های ممکن است، اما این بدین معنا نیست که این نارضایتی محدود به ناخشنودی از عملکرد دولت بوده بلکه باید بپذیریم نارضایتی موجود کلان و مربوط به تمام ارگان هاست. در چنین شرایطی تنها مقصر جلوه دادن دولت، یک اشتباه محض است.

انتخاب: عبدالله ناصری در نقد اظهارت اخیر حداد عادل بر این باور است که نباید چشمان خود را بر این واقعیت ببندیم که در مقطع کنونی میزان نارضایتی شهروندان از وضعیت در یکی از بالاترین سطح‌های ممکن است، اما این بدین معنا نیست که این نارضایتی محدود به ناخشنودی از عملکرد دولت بوده بلکه باید بپذیریم نارضایتی موجود کلان و مربوط به تمام ارگان هاست. در چنین شرایطی تنها مقصر جلوه دادن دولت، یک اشتباه محض است.

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیروز -چهارشنبه- در بیستمین همایش انجمن‌های اسلامی مستقل سراسر کشور که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: «اگرچه تا این لحظه تصیمی برای ورود به انتخابات پیش رو نگرفته‌ام، ولی جریان اسلام‌گرا در انتخابات پیش‌رو فرصت‌ها و تهدیداتی دارد که می‌تواند از فرصت‌های آن استفاده کند. یکی از این فرصت‌ها نارضایتی جامعه از عملکرد دولت است. در نظرسنجی‌های صورت گرفته ۶۰ درصد مردم عنوان کرده‌اند که در انتخابات مجلس پیش‌رو به نامزد‌های مخالف دولت رأی می‌دهند و فقط ۲۰ درصد ذکر کرده‌اند که رایشان به گزینه‌های موافق دولت است.»

اظهارات حداد عادل پیرامون فرصت‌ها و تهدیدات جریان اسلام گرا و ارائه نظرسنجی مبنی بر مخالفت ۶۰ درصدی مردم با دولت مسائل بحث‌برانگیزی است که «انتخاب» در گفت‌وگوی با عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات و کارشناس مسائل سیاسی مورد بررسی قرار داده است.

ناصری با بیان این‌که کشور ایران جامعه‌ای اسلامی است، تاکید کرد: «اگر نگاهی به نظرسنجی‌ها داشته باشیم متوجه خواهیم شد نسل جدید جامعه شاید نظرات متفاوتی داشته باشند، اما این بدین معنا نیست که آن‌ها مذهبی نیستند و باوری به ارزش‌های دینی ندارند. اینکه یک جریان سیاسی خود را اسلام‌گرا و رقیب سیاسی را غیراسلام‌گرا تقسیم کند، در جامعه با استقبال عمومی روبه‌رو نخواهد شد.»

این فعال سیاسی افزود: «امروزه بسیاری از مذهبیون سنتی جامعه بر این باور هستند ظواهر دینی و مذهبی در دوران ریاست جمهوری ۸ ساله محمود احمدی‌نژاد بیشتر از هر زمان دیگری نادیده گرفته شد؛ لذا بهره‌گیری حداد عادل از مذهب به عنوان شناسه یک جریان خاص (اصول‌گرایی) به هیچ عنوان درست نبوده و با خواسته‌های نسل جدید و جوان جامعه تطابق ندارد.»

عبدالله ناصری در بخشی دیگری از گفته‌های خود تاکید کرد: «نباید چشمان خود را بر این واقعیت ببندیم که در مقطع کنونی میزان نارضایتی شهروندان از وضعیت در یکی از بالاترین سطح‌های ممکن است، اما این بدین معنا نیست که این نارضایتی محدود به ناخشنودی از عملکرد دولت بوده بلکه باید بپذیریم نارضایتی موجود کلان و مربوط به تمامی ارگان هاست. در چنین شرایطی تنها مقصر جلوه دادن دولت، یک اشتباه محض است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «آن بخش از جامعه که ناراضی هستند، اساسا تفکیکی میان دولت و سایر ارگان‌ها قائل نیستند.»

این کارشناس مسائل سیاسی در ارتباط با آمار‌های ارائه شده از سوی حدادعادل مبنی بر مخالفت ۶۰ درصدی جامعه با دولت در انتخابات پیش‌‍رو، گفت که بزرگ‌ترین دغدغه جریانات منصف سیاسی در کشور این است که آیا اکثریت مردم آشتی‌پذیری خود را با صندوق رای و انتخاب اعلام کرده‌اند یا خیر. بر اساس نظرسنجی‌های موجود، به ویژه در سال‌های بعد از ۱۳۹۶ از ناامیدی مردم بدون تفاوت قائل شدن میان جناح‌های سیاسی حکایت دارد.»

ناصری گفت: «در وضعیت کنونی برای اصلاح‌طلبان و نیز اصول‌گرایان بزرگ‌ترین دغدغه در انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۸ و انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ این است که مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات تشویق کننند نه اینکه یک جریان خود را صاحب انتقادات موجود بداند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما مردم انگیزه ای برا شرکت در انتخابات نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .بزرگترین مشکل کاهش شدید ارزش پول کشور در مثابل دلار در عرض یک ماه از سه هزار تومان به بیست هزار تومان بود آنهم در زمانیکه تحریم ها هنوز شروع نشده بود که متاسفانه بجای محاکمه مدیر بانک مرکز به پست مشاور ریس جمهوری منصوب شدند همچنین چشم پوشی و بنوعی چراغ سبز نمایندگان مجلس از افزایش بی اندازه قیمت کالا ها . آب و برق و گاز و جلو گیری از افزایش سالانه کارکنان و بازنشستگان حتی به میزان بست درصد تورم.

    • بدون نام

      تمایل شدید به کاندید شدن ایشان دارم تا مثل سلف خود سنگ روی یخ شده و اینقدر خود و هم حزبی های خود را بزرگ و حق بجانب نبید، هرچند مرکز آمار گیری ایشان باید بداند که ایشان از چه مرتبه ای بر خوردارند.

    • بدون نام

      عقب ماندگی ایران به دوره ۶ ساله روحانی اتفاق نیوفتاده این بخور بخورها این کم و کاستی ها و عقب ماندگی ها مربوط به ۴ دهه گذشته و کارنامه ۴۰ ساله کلی مردودی و تجدیدی داره

      پاسخ ها

      • بی نام

        موافقم

      • بدون نام

        کاملا درسته .از ریشه خرابه

    • بدون نام

      اتفاقاهمه مشکلات ازدولت روحانی است چون دردولت احمدینژاد شخصاکارگرهستم به خانه رسیدم وهمیشه پول پس اندازداشتم ولی ازوقتی دولت روحانی سرکارامدهمه پس اندازم راازدست دادم وبیکارهم شدم همیشه بخاطربیکاربودن باخانواده ام درگیرمیشوم وزندگیم داره نابودمیشه

      پاسخ ها

      • بیکار

        دقیقا

      • پوریا

        دقیقا

      • بدون نام

        احمدی‌نژاد نادان که ویران کرد.البته روحانی هم رو احمدی چکاد رو روشن کرد. اوضاع اقتصادی خیلی خرابه مردم بیچارگی رو همه جوری تجربه میکنند. سردمداران هم فکر جمع کردن رای هستند. فقط وعده وعید تو خالی

    • بدون نام

      مگه کسی هم پیدا میشه رای بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الی ما شاء الله

    • س

      بابا تورو خدا بشین سرجات لطفاً ؟؟؟؟؟

    • آزاد

      بله مردم از تمام مسئولین و نوع کشور داری ناراحت و نا امید هستند

    • بدون نام

      خب اینکه معلومه همش مربوط به دولت نیست

    • بدون نام

      دولت روحانی مقصر تمام کم بودهاست با این حرف ها هم روحانی و تیمش تبرئه نمیشن.

    • بدون نام

      اصلا دولت روحانی از خودش اختیاری نداره در واقع دیگران هست که بجای روحانی دستور میدن

      پاسخ ها

      • پوریا

        پس چرا میان رئیس جمهور میشن و میگن من که نظامی نیستم.... من یک حقوقدانم؟بشینه خونش آشپزی کنه....

    • بدون نام

      ملت دانا=== مدیران و نمایندگان نوکر ملت

    • بدون نام

      احمقه هر کی رای بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیاد داریم

    • بدون نام

      فقط احمدی نژادوگرنه نمیریم رای بدیم

    • بدون نام

      اگر هرکس در انتخابات شرکت کند واقعا احمق است وخیانت بدین ومملکت کرده

    • بدون نام

      زمان احمدی نژاد اونایی که باهاش هماهنگ بودن با روحانی هماهنگ نیستند

    • بدون نام

      فقط وفقط روحانی بدبخت کرد مردمو

    • یوسف

      متاسفانه حداقل حق انتخاب مردم که انتخاب رئیس جمهور بود با این اوضاع که هیچ اختیاری برایش قائل نیستند مفهوم انتخابات را زیرسئوال برده است وتزریق حس پشیمانی بعداز انتخاب غیرقابل تحمل می باشد

    • بدون نام

      مشکل مسعولینی هستند که به صورت انتسابی سر کارند نه انتخوابی.اگر چه انتخابها هم بله قربان گوی انتسابیها هستند و کمتر از اونا مقصر نیستند

    • بدون نام

      در زمینه انتخابات آتی لطفا با سحر قریشی مصاحبه کنید و ببینید او چه نظری داره. چون من همان کاری را میکنم که سحر قریشی بگه.
      من بنده ی فرمانم. لطف آنچه تو اندیشی. حکم آنچه تو فرمایی.

    • بدون نام

      نه واقعا نارضایتی از همه مسولین بی کفایت میباشد .ربطش ندید به روحانی البته ایشان هم خوب عمل نکرد .ولی از احمدی‌نژاد ها بهتر بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشون دستسون توی یه کاسه است چ اصولگر چ اصلاح طلب اینها فقط میخواند مردم نابود کنند باید کاری کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج