۸۹۴۳۶۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

افشاگر ویکی‌لیکس به یک سال حبس محکوم شد

چلسی منینگ، افشاگر وب‌سایت‌ ویکی‌لیکس، با امتناع از شهادت علیه این وب‌سایت، متحمل یک سال حبس بیشتر و پرداخت ۴۰۰ هزار دلار جریمه شده است؛ این حکم توسط یک قاضی فدرال تحت عنوان "اهانت به دادگاه" صادر شده است.

ایسنا: چلسی منینگ، افشاگر وب‌سایت‌ ویکی‌لیکس، با امتناع از شهادت علیه این وب‌سایت، متحمل یک سال حبس بیشتر و پرداخت ۴۰۰ هزار دلار جریمه شده است؛ این حکم توسط یک قاضی فدرال تحت عنوان "اهانت به دادگاه" صادر شده است.

به نقل از خبرگزاری آر تی، چلسی منینگ، بعد از امتناع از حضور در دادگاه فدرال و شهادت علیه ویکی‌لیکس درخصوص اتهامات اضافه‌شده دیگر علیه این وب‌سایت و جولیان آسانژ، بنیان‌گذار آن، تحت بازداشت در بریتانیا به سر می‌برد.

افشاگر ویکی‌لیکس به یک سال حبس محکوم شد

آنتونی ترنجا، قاضی فدرال الکساندریا در ایالت ویرجینیا، چند روز پیش با درخواست تجدیدنظر منینگ درخصوص جریمه‌ مالی او مخالفت کرد و به تمکن مالی او درخصوص پرداخت جریمه دادگاه اشاره داشت.

علی‌رغم اینکه منینگ عمیقا در قرض فرو رفته است و در زندان از کارش به دور مانده، این قاضی عنوان کرده است که جریمه‌ها قابل پرداختند و بجای اقدام تادیبی، قصد دارد تا او را با اعمال جریمه و زندان به شهادت دادن و همکاری وادار کند.

منینگ در واکنش به احکام قاضی فدرال اظهار کرده ست: "من مایوس هستم، ولی به هیچ وجه متعجب نشدم؛ دولت [آمریکا] و قاضی تاکنون باید فهمیده باشند که این، سبب کوچکترین تغییری در موضع من نمی‌شود".

اکنون ۱۴۷ روز از حبس او می‌گذرد و ۳۸ هزار دلار نیز بدهی بابت جریمه‌ها دارد. اگر این حبس یک سال دیگر ادامه‌دار باشد، وی مجبور به پرداخت ۴۴۱ هزار دلار جریمه به دولت خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج