۸۹۴۵۳۲
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

قیمت طلا صعود می‌کند

تحلیلگران بانک گلدمن ساکس بر این باورند که صعود هر اونس طلا به بالای مرز ۱۵۰۰ دلار تازه شروع روند افزایشی این فلز ارزشمند است.

خبرگزاری ایسنا: تحلیلگران بانک گلدمن ساکس بر این باورند که صعود هر اونس طلا به بالای مرز ۱۵۰۰ دلار تازه شروع روند افزایشی این فلز ارزشمند است.

تحلیلگران در این بانک پیش بینی می‌کنند قیمت طلا که اکنون به بالاترین حد خود در شش سال گذشته رسیده است، تا شش ماه آینده با تقاضای سرمایه گذاران برای خرید دارایی‌های امن به ۱۶۰۰ دلار در هر اونس صعود می‌کند. ضعیف شدن چشم انداز اقتصاد جهانی به دلیل تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، جذابیت طلا را به عنوان پناهگاه امن در برابر ناملایمات مالی افزایش داده است.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: اگر نگرانی‌های پیرامون رشد اقتصادی به دلیل تشدید جنگ تجاری استمرار پیدا کند، احتمالا سرمایه‌های بیشتری وارد صندوق‌های سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا خواهد شد.

تولید صنعتی در آلمان با بزرگترین کاهش سالانه در حدود یک دهه گذشته روبرو شده است و نگرانی‌ها نسبت به حرکت اقتصاد جهانی به سوی نخستین رکود خود در یک دهه اخیر را تقویت کرده است. در منطقه آسیا اقیانوسیه، بانک‌های مرکزی نیوزیلند، هلند و تایلند برای مصون نگه داشتن اقتصادهایشان از ناملایمات جهانی، در اقدامی غیرمنتظره نرخ‌های بهره را کاهش دادند. این اقدام درست یک هفته پس از تصویب ۲۵ واحدی کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا صورت گرفت.

مایکل ویدمر، تحلیلگر بانک امریکا مریل لینچ هفته گذشته اعلام کرده بود طلا ممکن است تا دو سال آینده به دلیل سیاست پولی تسهیل بانک‌های مرکزی به مرز ۲۰۰۰ دلار صعود کند. طلا در سال ۲۰۱۱ به رکورد ۱۹۲۱ دلار و ۱۷ سنت در هر اونس صعود کرده بود.

وی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: ما بر این باوریم که کاهش بیشتر نرخ‌های بهره در راه است. صحبت‌ها درباره تسهیل سیاست پولی در سایر بخش‌های جهان در جریان است و روی ارزش دلار تاثیر می‌گذارد. نوسانات فزاینده ممکن است باعث شود طلا به قیمتی بالاتر از قیمت ۱۵۰۰ دلار پیش بینی شده از سوی این بانک صعود کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بانک‌های "یو بی اس گروپ" و "سیتی گروپ" نیز به طلا خوش بین هستند و پیش بینی می‌کنند قیمت این فلز می‌تواند تا رکورد ۱۶۰۰ دلار صعود کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      یعنی چه قدر میره بالا کسی میدونه جواب بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گرمی صدهزار تومن.
        ولی اصلا به این فکر نکن که توی ایران این اتفاق می افته.
        الان قیمت جهانیه طلاکه ۱۵۰۰دلار بر اونسه به تومان ایران و گرم میشه گرمی ۵۲۰ هزار تومان که توی ایران فعلا به این تاریخ گرمی ۴۲۰ هزار تومنه.
        ضمن این که اوایل سال ۹۸ که اونس جهانی در حال کاهش بود قیمت طلا توی این افسار گسیخته وار رسید به قیمت هایی در حدود ۵۵۰هزار تومن.
        ولی با این حالا قاچاق طلا از ایران برای قاچاقچیان بسیار جذابه.

      • بدون نام

        تا گرمی ۷۰۰

    • بدون نام

      به اين ميگن تحليل.مختصر و مفيد.

    • بدون نام

      بجایش در ایران دزدها نرخ طلا را با دستکاری در فرمول تبدیل به ریال گرمی ۱۰۰ هزار تومان پایین محاسبه کرده و کلاه گشادی سر این مردم مظلوم بی پناه می آورند . سلام دزدها

    • بدون نام

      تا گرمی ۷۰۰میره

    • بدون نام

      ١٧٠٠.دوسال ديگه ٢٠٠٠

    • محسن

      دوست ۱۲:۳۱.....تحلیل آبدوخیاری چرا.افزایش قیمت طلا در ایران متاثر از ۳ عامل دلار و انس و حباب قیمتیه.در ۵ ماه اول امسال قیمت انس ب شدت رفته بالا (حدود ۲۵۰ دلار).اما قیمت حباب طلا به صفر رسیده .در صورتی که اول امسال حباب برای مثلا سکه حدود۵۰۰ هزار تومن بود.قیمت دلار هم حدود ۳۵۰۰ تومن کم شده.و افزایش ناشی از قیمت انس رو این دو عامل خنثی کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج