اولتیماتوم برای تعطیلی برخی مدارس غیردولتی
۸۹۵۹۹۵
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
۸۱۰۱ 
سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش تاکید کرد: تا تدوین و تصویب نظام‌نامه تعامل آموزش ‌و پرورش با سازمان‌های دیگر، هیچ تفاهم‌نامه‌ای قبل از بررسی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی منعقد نشود.

ایسنا: سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و قدردانی از تلاش‌ها و زحمت‌های مدیران و کارکنان سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، با اشاره به جمله‌ای از شهید رجایی، اظهار کرد: حرف‌ها و تصمیم‌های ما در آموزش ‌و پرورش بر روی تعداد زیادی از دانش آموزان تأثیر می‌گذارد لذا در هر مسئولیتی که هستیم باید منشأ اثر باشیم و از تاثیر حرف ها و تصمیم هایمان آگاه باشیم.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش بابیان اینکه پنج سیاست راهبردی آموزش ‌و پرورش توسط سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی باید انجام شود، گفت: این سیاست‌ها دقیقاً براساس آموزه‌های سند تحول بنیادین است و اولین سیاست توسعه مشارکت‌ها است.

اولتیماتوم برای تعطیلی برخی مدارس غیردولتی

وی در ادامه اضافه کرد: در ارتباط با توسعه مشارکت‌ها دو کار انجام داده‌ایم، اول اینکه منشور مشارکت را تدوین کردیم تا از تمام ظرفیت‌های درونی و بیرونی سازمان استفاده گردد.

حسینی با اشاره به برنامه دوم در توسعه مشارکت‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد مشارکت با دولت و بخش عمومی است که در قالب نظام‌نامه تعامل آموزش ‌و پرورش با سازمان‌های دیگردر حال تدوین است و به تصویب خواهد رسید البته در حال حاضر، تعامل‌ها از طریق تفاهم‌نامه‌ها صورت می‌گیرد اما تأکید می‌کنم هیچ تفاهم‌نامه‌ای قبل از بررسی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی منعقد نشود.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش توسعه مشارکت‌ها را از اصلی‌ترین رموز کیفیت در آموزش‌ و پرورش دانست و گفت: سه نوع مشارکت تزیینی، محدود و واقعی داریم که تقاضا محور بودن، با مردم است نه برای مردم، نظامند و مستمر است و لحظه‌ای و مقطعی نیست؛ سه ویژگی مشارکت واقعی است.

وی در ادامه اضافه کرد: در آموزش‌ و پرورش مشارکت نظام‌مند در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی شکل می‌گیرد و یک جلوه از مشارکت در مدارس غیردولتی، هیئت‌امنایی، آموزش از راه دور، پیش‌دبستانی و مراکز اختلالات یادگیری است.

حسینی با اشاره به اینکه در جامعه در مورد مدارس غیردولتی اختلاف فهم وجود دارد، اظهار کرد: درحالی‌که تأکید ما این است که با استانداردهای سند تحول بنیادین و داشتن نگاه حاکمیتی، باید اضلاع جامعه را به مشارکت دعوت کنیم اما این اختلاف فهم همچنان وجود دارد.

وی افزود: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با رویکرد هدایت، حمایت، کفایت و نظارت برنامه‌ها را پیگیری می‌کند که کار بسیار ارزشمندی است.

حسینی با اشاره به نظارت‌ها، اظهار کرد: نظارت آموزش و پرورش ضریب نفوذ بیشتری پیدا کرده است چراکه هم حضوری و هم سامانه‌ای است و از اول مهرماه نظام یکپارچه مدارس اتفاق خواهد افتاد و باید در نظر داشته باشیم که نظارت باید محتوایی با شاخص‌های کمی و کیفیو همچنین بر دریافتی‌ها و شهریه‌ها باشد.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به سیاست تمرکززدایی، تصریح کرد: سازمان آموزش ‌و پرورش به‌شدت متمرکز و از نظر مدیریتی لایه‌بندی است و دارای مدیریت بروکراسی و بخشنامه‌ای است درحالی‌که مدرسه محوری آموزه درست تمرکززدایی است.

وی افزود: در این سازمان ضرورت تمرکززدایی در قالب مدارس غیردولتی، از راه دور و...از بخش‌های دیگر آموزش ‌و پرورش بیشتر است و کاهش تنوع مدارس باید در این سازمان هم پیگیری شودو با طرحی که در شورای عالی آموزش‌ و پرورش خواهیم داشت تنوع مدارس را کاهش می‌دهیم.

ساماندهی مدارس، افزایش کیفیت و تردد امواج به‌جای افراد برای مدیریت بهتر بر منابع است

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به سیاست بهینه‌سازی منابع و مصارف، اظهارکرد: با قانون خاص، بهینه‌سازی منابع و مصارف صورت می‌گیرد و آموزش از راه دور بهینه‌ترین کاری است که در آموزش ‌و پرورش می‌توان انجام داد و طرح ساماندهی مدارس، افزایش کیفیت و تردد امواج به‌جای تردد افراد برای مدیریت بهتر بر منابع است.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به سیاست راهبردی آموزش ‌و پرورش که عدالت آموزشی است، اظهار کرد: مهم‌ترین گام برای عدالت آموزشی در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برداشته می‌شود و توسعه کمی و کیفی با رویکرد هدایت، حمایت، کفایت و نظارت است که گامی درست در مدارس غیردولتی جهت تحقق عدالت آموزشی برداشته‌شده است چراکه مشارکت داوطلبانه اولیا را دارند و از این‌جهت باعث می‌شوند تا در بحث منابع، مدارس دولتی و لازم التوجه بیشتر دیده شوند.

اشتباه یک مدرسه غیردولتی را نباید به‌پای همه مدارس غیردولتی نوشت

حسینی بابیان اینکه تعداد مجوزهای توقیفی مدارس و مراکز غیردولتی بیشتر از مجوزهای صادرشده است، گفت: متأسفانه یک درصد از مدارس غیردولتی خطایی می‌کنند که آن خطا برای ٩٩ درصد دیگر مدارس نوشته و تصور می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارس غیردولتی را خیران مدرسه داری می‌دانم که باید از تجارب مدرسه داری آن‌ها استفاده کرد.

وی تأکید کرد: بهترین ساختار برای تمرکززدایی شوراهای آموزش ‌و پرورش است چراکه شورای آموزش‌ و پرورش به‌مثابه پارلمان آموزش‌ و پرورش است.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش ‌و پرورش، حسینی با اشاره به اینکه مدارس دیگری در قالب مدارس غیردولتی مانند مدارس طبیعت، مسجد محور و ... در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: این مدارس اگر کیفی هستند باید مجوز بگیرند و اگر کیفی نیستند باید تعطیل شوند تنها مرجع تعلیم و تربیت وزارت آموزش ‌و پرورش است.

شایان‌ذکر است، در این نشست تعدادی ازمدیران و کارشناسان سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، به بیان پیشنهادها و نظرات خود پرداختند و چالش‌ها و فرصت‌های موجود را به گفت‌وگو گذاشتند.

انتشار یافته: 4
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
19:34 - 1398/05/22
آقای سرپرست فکری به حال روپوش مدارس بکن که به زور باید برای فرزندانمون روپوش بگیریم.که شده نوندونی برای مدیر مدارس و خیاط زرنگ.
Iran, Islamic Republic of
19:51 - 1398/05/22
بجای این همه حرف مفت بگو معوقات را چرا نمیدی ؟ ؟
United Arab Emirates
20:30 - 1398/05/22
درمورد همه چیز ور می‌زنه به جز طلب معلم.وراجی و چرند کافیه اضافه کارها را بده که یک سال است مونده.
Iran, Islamic Republic of
23:08 - 1398/05/22
توام فعلا هی برا حفظ جایگاهت شعار بده وچاپلوسی مردمو بکن به هدف رسیدی وللش بابا خوش غیرت 7ماهه حق التدریس ندادی به فکر بازدهی ام هستی خوش خیالی هم عالمی داره کبک!!!
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج