۸۹۶۲۱۹
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

واردات دارو توسط شرکت لوازم خانگی!

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سوءاستفاده کنندگان از ارز دولتی اختصاص‌یافته به دارو، شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: حداقل پنج پرونده در این‌باره تشکیل و برای پیگیری در دست مراجع قضایی قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سوءاستفاده کنندگان از ارز دولتی اختصاص‌یافته به دارو، شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: حداقل پنج پرونده در این‌باره تشکیل و برای پیگیری در دست مراجع قضایی قرار دارد.

دکتر محمدرضا شانه ساز با بیان اینکه تمامی اقلام دارویی وارداتی تحت پوشش سامانه «تیتک» قرار دارند، گفت: بیش از ۲ هزار قلم داروی وارداتی و بخشی از داروهای تولید داخل (با ارزش ریالی بالا و یا داروهای تحت کنترل)، تحت پوشش این سامانه هستند و برنامه ما این است که همه داروهای تولید داخل، تحت پوشش این سامانه قرار گیرند.

وی از تعامل با شرکت‌های پخش دارو برای اتصال به سامانه تیتک خبر داد و گفت: انتقال اطلاعات شرکت‌های پخش به سامانه تیتک در دست پیگیری است و تلاش می‌کنیم که نواقص سامانه تیتک به مرور برطرف شود.

شانه‌ساز با بیان اینکه این سازمان برحسب تکلیف قانونی خود اطلاعات را به‌صورت شفاف در اختیار مراجع قانونی قرار داده و در این حوزه کوتاهی نمی‌کند، عنوان کرد: برخی از تخلفات ارزی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی این بود که میزان واردات با ارز تخصیص‌یافته تناسب نداشت و یا داروهای نیروزای غیرمجاز و مکمل‌های ورزشی وارد شده بود.

وی با اشاره به اینکه برخی داروها توسط شرکت لوازم‌خانگی وارد شده است، ادامه داد: این داروها مجوز واردات سازمان غذا و دارو را نداشته، البته واردکنندگان این داروها شناسایی و موفق نشدند آن را از گمرک خارج کنند و پرونده به مرجع قضایی ارسال‌شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: سامانه تیتک در اواخر دهه ۸۰ باهدف رصد و شناسایی محصولات قاچاق و تقلبی راه‌اندازی شد، اما در ادامه توسعه با ذی‌نفعان تعاملات عملی و کاملی نداشت و باید گام‌به‌گام و هماهنگ با ذی‌نفعان حرکت می‌کرد.

شانه ساز با بیان اینکه سامانه تیتک در اواخر شهریورماه تجدید قرارداد می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم نواقص را در سامانه «تیتک» برطرف کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمداله

      خدا لعنت کنه این حیوانات را......

    • بدون نام

      لابد شرکت های دارو سازی هم موبایل وارد میکردن.

    • بدون نام

      ملت دانا!== مدیران دانا

    • رحیم. شکری

      بعضی داروهایی که ایران ادعامیکند تولید میکند نه تنعثها کیفیت خاجیش راندارد بلکه خوب انالیز نشده وضرر به قلب وعوارض ایجادمیکند از مسئولین داروسازی خواهانم از هرداروی برای دست وآزمایش هنگام پخش آن ازعاملان توزیع گرفته وتست وآزمایش کنند وچنانچه کوچکترین مشگل عوارضی که بامشابه خارجی میبینند ازخط تولید خارج کنند .اول خواهشمنداست از داروهای که دانشگاه علوم وغذا دارن توزیع میکنن شروع کنن .وجدااز پخش آن جلوگیری کنند.

    • بدون نام

      ببینید به کدوم مسئول مملکت وصل بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج