۸۹۷۳۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

کاهش ترافیک تهران پس از حذف طرح زوج و فرد

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: مقایسه تغییرات ترافیک شهر تهران در تیر امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که در هر سه محدوده طرح ترافیک، طرح کنترل آلودگی هوا و خارج از این محدوده‌ها، حجم ترافیک کاهش‌یافته است.

خبرگزاری فارس: معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: شرکت کنترل ترافیک بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از نرم‌افزار مسیریاب نشان که یکی از پراستفاده‌ترین مسیریاب‌هاست و بر روی تلفن همراه سه میلیون کاربر نصب‌شده است، وضعیت ترافیک طی سال ۹۷ پایتخت را با تیرماه ۹۸ مقایسه کرده و مشخص است که با در نظر گرفتن دو شاخص طول معابر پرترافیک و سرعت متوسط در محدوده‌های ترافیکی، از میزان حجم انبوه تردد در این مسیرها کاسته شده است.

یافته‌های حاصل از این نرم‌افزار مسیریاب، گزارش‌های قبلی برگرفته از داده‌های دوربین‌های ترافیکی سطح شهر را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که آغاز طرح کنترل آلودگی هوا به‌جای طرح زوج یا فرد، تاثیر مثبتی بر ترافیک تیر ۹۸ داشته است.

در این بررسی، معابری که طول صف ترافیک آن‌ها در سه دهک پرترافیک (سطح سرویس E و F) ‌از کل معابر شهر قرار می‌گیرد، موردمطالعه و ارزیابی قرارگرفته است.

بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده، در روزهای کاری (شنبه تا چهارشنبه) طول معابر پرترافیک بزرگراهی در محدوده طرح ترافیک و در بازه زمانی۶:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰ شب از ۵.۶ کیلومتر به ۳.۶ کیلومتر تغییر کرده و به عبارتی حدود ۳۵ درصد کاهش تردد داشته است.

مجموع طول معابر پرترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا(زوج یا فرد سابق) نیز در این بازه زمانی از ۲۵ کیلومتر به ۱۲.۳ کیلومتر و به عبارتی حدود ۵۰ درصد کاهش ترافیک سنگین داشته است. این در حالی است که افت ترافیک در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۹ نیز به‌طور بسیار محسوسی قابل‌مشاهده است.

نکته حائز اهمیت در این گزارش آن است که طول معابر پرترافیک در ناحیه خارج از محدوده‌های ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا نیز مورد ارزیابی قرارگرفته که بر اساس این مطالعه و ارزیابی، مجموع طول معابر دارای ترافیک سنگین از ۵۴.۲ کیلومتر به ۳۸.۱ کیلومتر رسیده که بیانگر این واقعیت است که ۳۰ درصد کاهش طول معابر پرترافیک در خارج از محدوده‌های ترافیک تحقق‌یافته است.

گزارش موردنظر بر اساس پارامتر سرعت متوسط نیز مورد ارزیابی قرارگرفته است که برابر آن متوسط سرعت معابر در محدوده‌ی طرح ترافیک، از ۲۴.۷ کیلومتر به ۲۵.۹ کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است که به عبارتی ۵ درصد افزایش سرعت معابر را شاهد بوده‌ایم، همچنین متوسط سرعت معابر در محدوده‌ کنترل آلودگی هوا از ۳۱.۱ به ۳۳.۷ کیلومتر بر ساعت رسیده، یعنی بیش از ۸ درصد افزایش‌یافته است.

نکته دیگر در این گزارش که به آن اشاره‌شده، متوسط سرعت معابر در ناحیه خارج از طرح ترافیک و محدوده‌های کنترل آلودگی هوا است که از ۳۷.۶ به ۳۹ کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه شهرداری اینه نگه پس کی بگه همه چیز پولی کردن بعد میگا کاهش ترافیک،خواهشاباشعورملت بازی نکنید

    • اميرحسين شکرانی

      دقیقا موافق هستم

    • بدون نام

      سرش را مثل کبک برده تو برف مرد حسابی برو با گوگل مو ببین در تهران چه غلطی کرده اید. متاسفانه اعلام اشتباه شجاعت و اعتقاد می خواهد که در مدیران این گونه دستگاه ها که با لابی پست و مقام گرفتند وجود ندارد و ملت باید در حماقت این گونه مدیران باید بسوزند ای مردمی که در صف رای رفتید و به یک گروه خاص رای دادید بدون اینکه اینم افراد چه تعهدی به جامعه داشته باشند همین وضع را برای ما به وجود می آورند فعلا سوار هر هستند و انشالله یکسال دیگر با لگد از هر می افتند و باید جوابگو اعمالشان باشند

    • رضا

      البته به کام شما و به ضرررررر مردم

    • بدون نام

      خوب خودتون را راحت کردید و ملت را ناراحت ۰ با این تصمیم گند و کارشناسی نشدتون ملت بیچاره

    • AAAAAAAAA

      احتمالا معاونت ترافیک دیشب قرص خود را نخورده و همه‌چیز را وارونه میبیند
      من‌خودم‌راننده‌آژانس هستم بعد از برداشتن طرح زوج‌و فرد خیابان‌ها دیگر برنامه و نظم ندارد
      اگر قبول نداری سری به حکیم بزنید بعد متوجه میشوی اشتباه چه قرصی خورده خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      بازم دروغ

    • مسلمان

      هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه . حکایت شهرداریه . نشستن آمار آبدوغ خیاری گرفتن تا خالی کردن جیب مردم رو توجیه کنن . در صورتیکه کاملا دروغ میگن . تمام آمار نشون میده که حقیقت غیر از اینه . شهرداری گرامی . با اخباری ریز و درشت از شاهکارهای این ارگان که هر هفته بدست مردم میرسه ، لطفا شما ها آمار ندین . آدم نمیدونه دم خروستونو باور کنه یا قسم های شمارو ؟

    • ن

      اظهار نظر زوده.بزارید اول مهر بشه.این طرح مزخرف کاسبکارانه خودشو نشون میده.

    • زنجانی

      گوشای مردمم درازه آقای پورسید اقایی

    • بدون نام

      این گزارش را از کجاتون در آوردید هر موقع آمدید کف خیابان ساعت هفت تو بزرگراه همت رسالت حکیم گیر کردین بعد نظر دهید فکر کنم عوارضی که از مردم گرفتید و به جیب زدين کورتان کرده بابا مردم را چی فرض میکنید که خودتان هستید

    • بدون نام

      خودتونید ، اگه فکر سلامتی مردم تهران بودید نه جیب مردم ، بجای گسترش طرح ترافیک ، کارخانه بزرگ تولید دود و صدا رو یعنی فرودگاه مهر آباد را جمع می کردید . دروغ گو های شار لاتان .

    • بدون نام

      طرح خوبیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شهردارچی هستی

    • بدون نام

      هم شعور مردم رومسخره می کنند وهم دکان برای خودشون باز کردن باید حقوق های نجومی شونو ازیه راهی در بیارن دیگه

    • بدون نام

      خوب اینا نتیجه اعتماد مردم تهران به لیست امید اصلاحطلبانه !؟!!؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آمار رو تو نباید ارائه بدی که ، آمار رو راهنمایی و رانندگی داده و اعلام کرده ریاست محترمش که ترافیک بدتر شده و این طرح مورد تاییدشان نیست و طرح شهرداری برای کسب درآمد بیشتره . پور سید نه آقایی خودنی به شعور مردم توهین نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج